Guest C J Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 s0000884 kennende Groet, Jacco Beste Jacco, wil dat zeggen dat...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 omdat het digitaal is, dat vervormt juist niet. Het voegt niets toe en het laat ook niets weg. Voor den techneuten is dat het walhalla. Kennelijk niet voor de audioliefhebber. Groet, Jacco Theoretisch zou dit een juist uitgangspunt kunnen zijn, jammer is echter dat voor het eindresultaat in de cd speler ligt er zo vreselijk veel lieden, opnametechnici en allerlei andere professionals met allerlei apparaten en schuifjes aan het spelen zijn en hiermee vaak meer ellende stichten dan verbetering brengen, ook hier is de menselijke factor uiteindelijk bepalend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 s0000884 kennende Groet, Jacco Beste Jacco, wil dat zeggen dat...? ...ik hem ken van het forum? Ja. En alleen dat. Je hoeft overigens ook geen spidoiaanse theaterverschuilingen oid van me te verwachten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Voor den techneuten is dat het walhalla. Kennelijk niet voor de audioliefhebber. Groet, Jacco Voor een klein aantal opvattingshardnekkige techneuten inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 [...]Bij simpele zaken als condensatoren en weerstanden blijken allerlei zaken als onbedoelde inductie, impedantie en capaciteit uiteen te lopen, afhankelijk van gebruikte materialen en constructie, al deze factoren zijn meetbaar, bij halfgeleiders, buizen en ook opamps treden ook dit soort verschijnselen op............. Verbazingwekkend is het dan ook dat hier zo weinig aandacht aan wordt geschonken, vervorming - THD dus - blijkt al dit soort verschillen niet te zien, het meest simpele mini setje zou op basis van dit cijfer niet onder doen voor high end apparatuur, vertel eens wat er mis is ? Allereerst een algemene opmerking mbt "vervorming". In de volksmond wordt deze term steevast gebruikt als aanduiding van niet-lineaire vervorming. Gerelateerd aan THD dus, maar dat is niet de enige vorm van vervorming. Vervorming kan ook lineair zijn, dwz dat de frequentiekarakteristiek niet recht is of de groepslooptijdvariatie is veel te groot. Of overspraak tussen kanalen kun je ook zien als een vervorming. Inmiddels gaat mij steeds meer duidelijk worden dat THD op zichzelf niet zo erg is, mits onder een bepaalde drempel. Mini setjes zouden dan inderdaad net zo goed of slecht kunnen klinken als hun veel duurdere high-end broeders en zusters. Ware het niet dat die laatsten natuurlijk veel langer mee gaan. Maar kunnen die mini setjes genoeg stroom leveren om moeilijke speakers aan te sturen? Weet niet. Of zijn ze binnen 0,3 dB (oid) recht binnen de band? Weet niet. Etc etc. Maar ook in dat segment geldt dat de elektronica al vrij eenvoudig goed genoeg gemaakt zou kunnen worden. En over niet-lineairiteit hoef je je denk ik geen zorgen meer te maken. Groet, Jacco Voor den techneuten is dat het walhalla. Kennelijk niet voor de audioliefhebber. Groet, Jacco Voor een klein aantal opvattingshardnekkige techneuten inderdaad. Nog nooit een techneut van dichtbij gezien? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 .......Mijn verwachting is in ieder geval hoog maar dat was bij de XA50ES ook zo en die gaat er nu al uit (na een paar maanden intensief luisteren). Hij klinkt mooi maar een beetje saai. Ook met andere filter-instellingen. ........ Zou je dat nu wel doen Huub? EERST de akoestiek aanpakken en dan praten we verder zou ik zeggen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 .......Mijn verwachting is in ieder geval hoog maar dat was bij de XA50ES ook zo en die gaat er nu al uit (na een paar maanden intensief luisteren). Hij klinkt mooi maar een beetje saai. Ook met andere filter-instellingen. ........ Zou je dat nu wel doen Huub? EERST de akoestiek aanpakken en dan praten we verder zou ik zeggen..... Hey Zee. Er zijn al heel wat acoustiek-aanpassingkjes gedaan sinds je hier was. De echo is bijvoorbeeld al vrijwel verdwenen. Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk. Het komt eigenlijk een beetje doordat ik een SCD777ES aan de haak geslagen dacht te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Dat is een mooi apparaat Huub! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Dat is een mooi apparaat Huub! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Maar die SCD777ES wordt het dus niet. Daarom neem ik waarschijnlijk voorlopig de 779ES Swoboda 2. De 777 is niet gemodificeerd dus ik hoop met die wel-gemodificeerde 779ES weer gelukkig te zijn. Een SCD-1 zou ook een mogelijkheid zijn, maar ook die is niet gemodificeerd. Ik wil wel eens zo'n Swoboda in mijn huiskamer hebben. Hij schijnt heel muzikaal te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Dat zei ik eventjes om te kijken of jullie nog opletten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 En? Zijn we geslaagd? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 En? Zijn we geslaagd? Ja hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Dat zei ik eventjes om te kijken of jullie nog opletten. Tja... Breem heeft ooit eens gezegd "Zet zo'n toestel eens op een pianokruk als het zo muzikaal is". Daar sluit ik mij graag bij aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Dat zei ik eventjes om te kijken of jullie nog opletten. Tja... Breem heeft ooit eens gezegd "Zet zo'n toestel eens op een pianokruk als het zo muzikaal is". Daar sluit ik mij graag bij aan. Ja, maar jullie zijn ook niet gewend apparaten te kwalificeren. Wij moeten wel, omdat we verschillen horen. Als je geen verschillen hoort is hij alleen goed of slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Dat zei ik eventjes om te kijken of jullie nog opletten. Tja... Breem heeft ooit eens gezegd "Zet zo'n toestel eens op een pianokruk als het zo muzikaal is". Daar sluit ik mij graag bij aan. Ja, maar jullie zijn ook niet gewend apparaten te kwalificeren. Wij moeten wel, omdat we verschillen horen. Als je geen verschillen hoort is hij alleen goed of slecht. Dat is niet helemaal waar. Ik erken echt wel 'betere' en 'slechtere' versterkers. Maar dan meer m.b.t het aantal ingangen, uitgangen, stroomverbruik, betrouwbaarheid, en hoe-hard-kan-ie. Op basis daarvan kun je ook nog best vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Dat is een mooi apparaat Huub! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Maar die SCD777ES wordt het dus niet. Daarom neem ik waarschijnlijk voorlopig de 779ES Swoboda 2. De 777 is niet gemodificeerd dus ik hoop met die wel-gemodificeerde 779ES weer gelukkig te zijn. Een SCD-1 zou ook een mogelijkheid zijn, maar ook die is niet gemodificeerd. Ik wil wel eens zo'n Swoboda in mijn huiskamer hebben. Hij schijnt heel muzikaal te klinken. Maar waarom overweeg je dan geen goede losse DAC Huub? Dat is veel flexibeler: je kunt er behalve je CD loopwerk ook je PC en Squeezebox (of soortgelijke) op aansluiten. Bovendien geeft dit je de mogelijkheid om in het digitale domein een equalizer in te zetten en uit ervaring weet ik dat dit pas echt zoden aan de dijk zet waar het om verbeteringen gaat (los van het optimaliseren van de akoestiek). Ik zou zelf nooit meer naar een geintegreerde cd speler terug willen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Muzikaal klinken? Dan kan ie zo de kliko in... Dat zei ik eventjes om te kijken of jullie nog opletten. Tja... Breem heeft ooit eens gezegd "Zet zo'n toestel eens op een pianokruk als het zo muzikaal is". Daar sluit ik mij graag bij aan. Even een zijsprong naar versterkers. Deze "reviewer" zit er ook zeker helemaal naast en weet niet waar ie over praat? http://www.passlabs.com/downloads/poltun-xa160.pdf Of is er meer aan de hand dan een paar meetgegevens. De Pass labs meten overigen vrij average. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 mei 2007 Author Report Share Posted 1 mei 2007 Hellup... Thuis is de layout van Hear sinds vorige week ineens compleet anders dan op mijn werk. De posts binnen een topic worden daar weergegeven in een outline. Vreselijk irritant omdat het niet helemaal goed werkt. Waarschijnlijk heb ik onbedoeld een instelling om zeep geholpen. Hoe kan ik dat weer 'normaal' krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 Hellup... Thuis is de layout van Hear sinds vorige week ineens compleet anders dan op mijn werk. De posts binnen een topic worden daar weergegeven in een outline. Vreselijk irritant omdat het niet helemaal goed werkt. Waarschijnlijk heb ik onbedoeld een instelling om zeep geholpen. Hoe kan ik dat weer 'normaal' krijgen? Rechts bovenaan deze topic (in de onderwerpbalk) staat "Opties", klik daar op en kies bij de Layoutopties voor "standaard" en alles is weer zoals het was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 mei 2007 Author Report Share Posted 1 mei 2007 Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts