Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 "Ik proef verschil tussen water en bier, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Het verschil is dat ik zeer aannemelijk kan maken dat jij niet water en bier proeft, maar water en water. Even verderop in het forum loopt een thread over de hoorbaarheid van 5% vervorming (bekijk de luisterresultaten daarvan eens). CD spelers verschillen onderling in de orde van 0.01%. Als je dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 "Ik proef verschil tussen water en bier, maar als ik dat in een blinde test niet proef dan is de test niet goed". Het verschil is dat ik zeer aannemelijk kan maken dat jij niet water en bier proeft, maar water en water. Even verderop in het forum loopt een thread over de hoorbaarheid van 5% vervorming (bekijk de luisterresultaten daarvan eens). CD spelers verschillen onderling in de orde van 0.01%. Als je dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Het klopt uiteraard dat ik zeker niet bijgedagen heb aan de laatst gehouden blindtest. Ik bedoelde "wij" meer in het algemeen. Je verwijst goed onderbouwde meetmethodes (met zowel oren als meetinstrumenten) naar de prullenbak om een eigen kassa kloppend te maken. Bestaat niet het hele leven uit het kloppend houden van de eigen kassa? Jouw kassa is alleen kloppend te krijgen door een enorme hoeveelheid informatie compleet te negeren. Ik probeer tenminste nog om er Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Het klopt uiteraard dat ik zeker niet bijgedagen heb aan de laatst gehouden blindtest. Ik bedoelde "wij" meer in het algemeen. Je verwijst goed onderbouwde meetmethodes (met zowel oren als meetinstrumenten) naar de prullenbak om een eigen kassa kloppend te maken. Bestaat niet het hele leven uit het kloppend houden van de eigen kassa? Jouw kassa is alleen kloppend te krijgen door een enorme hoeveelheid informatie compleet te negeren. Ik probeer tenminste nog om er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Ik ruik hier weer de klassieke "de waarheid zit in het midden" denkfout. Jij denkt dat je met een leger van 3 man een levendige stad omsingeld hebt. Over denkfouten gesproken. Natuurlijk ligt de waarheid niet in het midden, jij hebt gewoon ongelijk. De gedachte dat elke willekeurige keten van m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 S(nugger), als er mensen zijn die met jou moeten werken, wens ze daar namens mij dan sterkte mee. Alvast bedankt voor de medewerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Ik wou dat de hele afdeling hier vol zat met s0000884 lui. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 De gedachte dat elke willekeurige keten van m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Natuurlijk ligt de waarheid niet in het midden, jij hebt gewoon ongelijk. De gedachte dat elke willekeurige keten van m Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 De gedachte dat elke willekeurige keten van m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Vooropgesteld dat:1. Er geen ultra-extreme belasting aan de versterker hangt (20 PA speakers parrallel, of een enkel exotisch exemplaar met 0.4 ohm in de bas). 2. Er geen expres achterlijke dingen uitgehaald zijn (sterk ontoereikende Rout van buizenversterkers, non-oversampling DAC's) 3. Geen platenspelers / naalden worden vergeleken (die onderling behoorlijk kunnen verschillen). 4. Geen apparatuur kapot is. 5. Luidsprekers en akoestiek in beide cases volledig identiek zijn, dan kun je net zo'n uitslag als bij de CD speler test verwachten. Inderdaad heeft het leger van 3 man zich al snel gemeld. De voorwaarden zijn van dien aard, dat vrijwel alles er onder valt. Laten we wel wezen, dat is toch geen discussie waard? Waarom steken jullie er met z'n 3-en toch zo veel tijd in? Het is heel leuk om te discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 [...]2. Er geen expres achterlijke dingen uitgehaald zijn (non-oversampling DAC's) [...] Er zijn zelfs aanwijzingen dat de lineaire vervorming geintroduceerd door de Sinc-functie bij non-oversampling niet eens hoorbaar is... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Inderdaad heeft het leger van 3 man zich al snel gemeld. Een uiterst laffe reactie. Ten eerste vormen de audiofielen een minderheid tov rationeel / technisch denkende mensen, en bestaat het leger der technici uit veel meer dan 3 man. Ten tweede probeer je met een onderbuikargument 'de meerderheid heeft gelijk' je gelijk te halen. De voorwaarden zijn van dien aard, dat vrijwel alles er onder valt. Ook heel vreemd dat je totaal niet onderbouwt wat je hier zegt. BIJNA ALLE normale stereosets die bestaan uit draad + versterker + CD speler vallen onder de bovenstaande regels, dat weet je best. Het enige wat je hoeft te doen is luidsprekerkabels van de ene set aankoppelen aan de speaker en van de andere set af te koppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Inderdaad heeft het leger van 3 man zich al snel gemeld. Een uiterst laffe reactie. Ten eerste vormen de audiofielen een minderheid tov rationeel / technisch denkende mensen, en bestaat het leger der technici uit veel meer dan 3 man. Ten tweede probeer je met een onderbuikargument 'de meerderheid heeft gelijk' je gelijk te halen. Grappig dat je het ene moment iedereen er van beschuldigt 'audiofiel' te zijn, en het andere moment beweert dat dit een kleine groep is. Ik ben een rationeel denkend mens Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Ook heel vreemd dat je totaal niet onderbouwt wat je hier zegt. BIJNA ALLE normale stereosets die bestaan uit draad + versterker + CD speler vallen onder de bovenstaande regels, dat weet je best. Het enige wat je hoeft te doen is luidsprekerkabels van de ene set aankoppelen aan de speaker en van de andere set af te koppelen. Dat bedoelde ik ook. Waarom dacht je dat ik het tegengestelde bedoelde? Hierbij het bewijs. Als je te lang doorstudeert, wordt je verstrooid. Ik neem misschien niet te genoeg suiker tot mij, mijn oprechte excuses. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Ook heel vreemd dat je totaal niet onderbouwt wat je hier zegt. BIJNA ALLE normale stereosets die bestaan uit draad + versterker + CD speler vallen onder de bovenstaande regels, dat weet je best. Het enige wat je hoeft te doen is luidsprekerkabels van de ene set aankoppelen aan de speaker en van de andere set af te koppelen. Dat bedoelde ik ook. Waarom dacht je dat ik het tegengestelde bedoelde? Hierbij het bewijs. Als je te lang doorstudeert, wordt je verstrooid. Ik neem misschien niet te genoeg suiker tot mij, mijn oprechte excuses. Of te veel. Suiker maakt de hersenen (en de rest van het lichaam) sloom. Geeft een korte impuls, daarna vreet het gestaag de energie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Hierbij het bewijs. Als je te lang doorstudeert, wordt je verstrooid. Ik neem misschien niet te genoeg suiker tot mij, mijn oprechte excuses. Of te veel. Suiker maakt de hersenen (en de rest van het lichaam) sloom. Geeft een korte impuls, daarna vreet het gestaag de energie op. Wellicht wordt het wat rustiger op het forum als een moderator bereid is ons suikerniveau regelmatig te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Wellicht wordt het wat rustiger op het forum als een moderator bereid is ons suikerniveau regelmatig te testen. Waarom wordt er toch iedere keer weer om een mod geroepen als mensen hun zin niet krijgen? 'T is al bijna net zo ziellig als die negeerlijstjes die sommige mensen dan ook nog in hun sig zetten. 'T zou leuk zijn als er ook nog echt inhoudelijk werd gereageerd op zaken, want zo komt men natuurlijk zeker niet verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Hierbij het bewijs. Als je te lang doorstudeert, wordt je verstrooid. Ik neem misschien niet te genoeg suiker tot mij, mijn oprechte excuses. Of te veel. Suiker maakt de hersenen (en de rest van het lichaam) sloom. Geeft een korte impuls, daarna vreet het gestaag de energie op. Wellicht wordt het wat rustiger op het forum als een moderator bereid is ons suikerniveau regelmatig te testen. Te veel suiker en te veel anti-technici zijn niet goed voor de gezondheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 Wellicht wordt het wat rustiger op het forum als een moderator bereid is ons suikerniveau regelmatig te testen. Waarom wordt er toch iedere keer weer om een mod geroepen als mensen hun zin niet krijgen? 'T is al bijna net zo ziellig als die negeerlijstjes die sommige mensen dan ook nog in hun sig zetten. Dit was een grapje, vriend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Wellicht wordt het wat rustiger op het forum als een moderator bereid is ons suikerniveau regelmatig te testen. Waarom wordt er toch iedere keer weer om een mod geroepen als mensen hun zin niet krijgen? 'T is al bijna net zo ziellig als die negeerlijstjes die sommige mensen dan ook nog in hun sig zetten. Da's nog's een gezonde verklaring voor de leegloop van voorheen een audioforum. Hulde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dit was een grapje, vriend! Tja, tussen al die vijandigheden valt zo'n grapje natuurlijk niet op. Zet er dan op zijn minst een smiley bij ofzo.. En grappig vond ik het eigenlijk allerminst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 En grappig vond ik het eigenlijk allerminst. Nou en? Misschien heb je een ander gevoel voor humor dan ik. Moet ik daar voortaan rekening mee houden? PS, het was nog relativerend bedoeld ook. Ik had het over 'ons suikerniveau'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dit was een grapje, vriend! Tja, tussen al die vijandigheden valt zo'n grapje natuurlijk niet op. Zet er dan op zijn minst een smiley bij ofzo.. En grappig vond ik het eigenlijk allerminst. Helemaal mee eens. En er is overigens geen enkele relatie tussen een sentimentloos karakter en ditto gehoor. Laat niemand dat hier insinueren. Noch als vijandigheid, nog als grap. Want dit is geen forum voor mensen. Allemaal begrepen? Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 Dit was een grapje, vriend! Tja, tussen al die vijandigheden valt zo'n grapje natuurlijk niet op. Zet er dan op zijn minst een smiley bij ofzo.. En grappig vond ik het eigenlijk allerminst. Helemaal mee eens. En er is overigens geen enkele relatie tussen een sentimentloos karakter en ditto gehoor. Laat niemand dat hier insinueren. Noch als vijandigheid, nog als grap. Want dit is geen forum voor mensen. Allemaal begrepen? Nee. Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts