Jump to content

Welke LS is beste keus?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Binnenkort kan ik mijn nieuwe Wilson Audio Duette's eindelijk gaan aansluiten op mijn McIntosh 402. Nu zoek ik nog de perfect Ls kabels voor een strak en helder geluid. Tips?

Tussen de cd en de versterkers heb ik op dit moment de Nordost Tyr, erg goed, maar de Ls van dit type is wel erg duur, anders was ik al klaar geweest.

AudioBill.

Mooie speakers Bill, proficiat. :) Heb ze mogen beluisteren, aangestuurd door Ayre apparatuur, tijdens de Brussel show vorig jaar, en dat maakte flink wat indruk op het publiek. Met zulke monitors heb je geen vloerstaanders meer nodig.

Snel en helder is wat mij betreft de omschrijving van Ocos kabel. Gebruik dit zelf tot grote tevredenheid voor m'n Dynaudio's. Relatief dun maar presteert groots. Articulatie en neutraliteit echter absoluut niet tkv muzikaliteit, zijn andere kenmerken. But try before you buy etc.

Inderdaad Bart, met de 'illegaal' gebouwde stands, daar passen de losse filters mooi in. Ik heb de speakers in Ferrari rood en de stands en de gril in het zwart, is een mooi plaatje, denk ik want ze moeten nog binnen komen, ben er nu 7 weken op aan het wachten, maar volgens Audiac zijn onderweg.

Ocos zegt mij trouwens helemaal niks, vertel er eens wat meer over, heb wel de recentie van Ren

Beste mensen,

Binnenkort kan ik mijn nieuwe Wilson Audio Duette's eindelijk gaan aansluiten op mijn McIntosh 402. Nu zoek ik nog de perfect Ls kabels voor een strak en helder geluid. Tips?

Tussen de cd en de versterkers heb ik op dit moment de Nordost Tyr, erg goed, maar de Ls van dit type is wel erg duur, anders was ik al klaar geweest.

AudioBill.

Ik kan je de Analysis Plus Oval 9 aanraden. Veel kabels gehad en geprobeerd, maar niet

Aan die recensie kan ik niet veel toe voegen. Als ik het wel heb onthouden wordt het door een Zwitserse kabelfabrikant (industriele toepassingen) op verzoek van Dynaudio gemaakt.

Ocos site

De Wilson Audio lijkt me een uiterst neutrale speaker. Als dat zo is, dan zou de Ocos het karaker wel eens heel goed in stand kunnen houden.

Ik heb mijn 'meters' bij Zwaard hifi in R'dam gekocht. Die weet ook aan de telefoon goed uit te leggen waarom hij geen andere (bijv. duurdere) kabel verkoopt (voor overigens alle luidsprekers). Verschaft ook een proefpaar indien gewenst.

Als je niet te duur uit wilt zijn kun je eens VD-draad proberen, 2 1/2 kwadraat. Als dat bevalt overstappen op Aircom (Conrad). Kost omstreeks 13 Euro per meter/paar. De afscherming aan de luidsprekerkant isoleren en aan de versterkerkant verbinden met het chassis.

Beste mensen,

AudioBill.

Hoi gefeliciteerd met je aankoop , plaats even een fototje als je ze hebt .

Wat de kabels aangaat , ik zou gewoon zo veel mogelijk uitproberen.

Ik denk dat mijn volgende aankoop siltech of crystal is ( heb ze nog niet in mijn set gehoord overigens).

Maar je weet dan in ieder geval , dat een deel vd kosten te verklaren zijn door het gebruikte materiaal, je hebt ook fabrikanten die mysteries verkopen, en daar geloof ik niet zo in , veel plezier ermee ,

trouwens laat me even weten welk merk tw , en woofer erin zit , altijd interessant groetjes AADesign

Als je niet te duur uit wilt zijn kun je eens VD-draad proberen, 2 1/2 kwadraat.

Is dat Van Damme? Schijnt velen te bevallen, sowieso en vooral voor de prijs.

Ook andere professionele kabels zijn de moeite, te denken valt ook aan Prefer.

Ook nog van Nederlandse bodem

;)

Ze zaten bij de set die ik een paar weken geleden heb overgenomen. Ik speel al jaren met een Audiotruth Forest. Ik ben zelf niet zo'n Siltech adept en bovendien ze zijn net iets te kort.

Om eerlijk te zijn heb ik ze nog niet eens in mijn set uitgeprobeerd. Ben ik ook niet van plan, vanwege bovenstaande redenen. Mochten ze beter zijn dan de Audiotruth weet ik het niet en mis ik het ook niet :D;)

@Sodeju hoezo naief. Je hebt speaker kabels liggen maar je weigert ze te gebruiken omdat je bang bent dat ze stiekum toch wel eens goed zouden kunnen zijn :confused:

Als je ze toch al hebt waarom dan niet gewoon proberen??

Te kort?

:D:P:D

Wat ik niet begrijp is dat iemand die een dergelijk dure versterker en idem speakers aanschaft hier komt voor advies voor een luidsprekerkabel Het enige advies wat gegeven kan worden is naar mijn mening...zelf uit vissen.

Ik denk dat er op Hear meer mensen met relatief dure audio spullen 'lullige' adviezen vragen! Als ik een Ferrari koop kan ik ook aan iemand vragen welke banden ik er het best op kan gooien, toch. Of moeten mensen die iets duurs kopen het zelf maar uitzoeken (vissen)? Cheers!

AudioBill