Jump to content

Welke LS is beste keus?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Wat ik niet begrijp is dat iemand die een dergelijk dure versterker en idem speakers aanschaft hier komt voor advies voor een luidsprekerkabel :confused: Het enige advies wat gegeven kan worden is naar mijn mening...zelf uit vissen.

ik heb al eerder het idee gehad dat audiobill op zoek naar bevestiging is. :blink:

heeft ie de duurste spullen klinkt het n

wat mij betreft mag iedereen iedere vraag stellen die die wil als het maar enigzins met audio of muziek te maken heeft. Hebben we niet allemaal geleerd dat domme vragen niet bestaan. Het lijkt me erg vervelend als je die dure shit in je kamer hebt staan en dat er dan toch weer wat gaat knagen."zou het niet beter zijn als..........)

@Sodeju hoezo naief. Je hebt speaker kabels liggen maar je weigert ze te gebruiken omdat je bang bent dat ze stiekum toch wel eens goed zouden kunnen zijn :confused:

Als je ze toch al hebt waarom dan niet gewoon proberen??

Hij is idd te kort, maar dat is wel op te lossen.

Je wil niet weten wat ik hier allemaal heb staan om uit te proberen. :o:blink::rolleyes::lol:

Ik heb ook alleen 2 weg systemen , op het moment 3 sets .

MIJN ruimte is 4 bij 5 , en ik denk ook dat je met bijv een 3 weg met een 26 cm woofer , tegen meer problemen dan plezier aanloopt in zon ruimte , maar toch heeft het wel wat zon dikke woofer .

Ik ben overigens bezig met eventueel een nieuw model , en waarschijnlijk wordt het dan een 3 weg , ik ben er nog niet over uit , het moet ook te verkopen zijn en de markt voor die grote systemen is erg dun .

Dus misschienwordt het een 2,5 systeem met twee 18 woofers , wel wijzer misschien.

Het lijkt me erg vervelend als je die dure shit in je kamer hebt staan en dat er dan toch weer wat gaat knagen."zou het niet beter zijn als..........)

Jij bent geen echte audiofiel!!

(Ik ook niet ;) )

nee haha daar heb je gelijk in muziek rules!!!

Waarom nieuwe Ls kabels? Omdat ik eigenlijk mijn set Vienna speakers wil verkopen samen met mijn Sign Audio speaker kabels omdat de pluggen die ik nu heb op de Sign A. kabels met ingebouwde Anacom niet passen op de Wilsons. Ik vind het jammer om de kabel te gaan 'slopen' voor andere pluggen. Gaat de verkoop samen niet lukken dan probeer ik natuurlijk eerst deze kabel.

AudioBill

Het lijkt me erg vervelend als je die dure shit in je kamer hebt staan en dat er dan toch weer wat gaat knagen."zou het niet beter zijn als..........)

Jij bent geen echte audiofiel!!

(Ik ook niet ;) )

nee haha daar heb je gelijk in muziek rules!!!

Ik ben ook nog min of meer muzikant, dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.. :rolleyes:

Beste mensen,

Binnenkort kan ik mijn nieuwe Wilson Audio Duette's eindelijk gaan aansluiten op mijn McIntosh 402. Nu zoek ik nog de perfect Ls kabels voor een strak en helder geluid. Tips?

Tussen de cd en de versterkers heb ik op dit moment de Nordost Tyr, erg goed, maar de Ls van dit type is wel erg duur, anders was ik al klaar geweest.

AudioBill.

Kijk ook eens naar een setje Xindak FS-01's, die voldoen ook aan je omschrijving.

ik heb al eerder het idee gehad dat audiobill op zoek naar bevestiging is.

heeft ie de duurste spullen klinkt het n

Hallo.

Ik speel met een Accuphase E550 en Dynaudio contour 5.4 met de Ocos 3-voudige kabels.

Dit zijn eigenlijk 3 ocos kabels om elkaar heen gedraaid welke met name voor de wat grotere systemen bedoeld zijn. Het reseultaat t.o.v. de enkele kabel zit hem met name in een zeer strakke en niet overmatige bas weergave. Overigens naar mijn idee een zeer neutrale kabel. Er zullen zeker betere kabels zijn, alleen heb ik die nog niet gehoord op mijn set.

M.vr.gr.

Koop gewoon de duurste die je kunt vinden!

En luister daarna nooit meer naar goedkopere. Je zou spijt kunnen krijgen...

Je zou het ook om kunnen draaien. ;)

Koop gewoon de duurste die je kunt vinden!

En luister daarna nooit meer naar goedkopere. Je zou spijt kunnen krijgen...

Je zou het ook om kunnen draaien. ;)

Beste CJ,

Iedereen krijgt een individueel advies, toegesneden op de eigen situatie.

Maar je hebt volkomen gelijk: je zou het ook

Toevallig (ik dacht dat de aansluiting niet goed was) de interlink tussen voor en eindversterker vervangen door een ander. Als je dat verschil niet hoort ben je doof. Overigens beiden kabels ver onder de 100 euro als ik me goed herinner.