AudioBill Posted 12 april 2007 Author Report Share Posted 12 april 2007 Na mijn hele leven te hebben gespeelt met koper LS kabels, heb ik nu eens de HL 16 zilver besteld, dit is een 16 aderige zilverkabel met Rhodium spades, ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Deze kabel schijnt erg helder en sprankelend te spelen met een zeer strakke bas, kan niet wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 En wederom een surrealistische kraker uit de Spido doos. AB, die HL, als ik het goed zag op't net, lijkt wel heel goedkoop (of betaalbaar) voor een zilverkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 13 april 2007 Author Report Share Posted 13 april 2007 Goedkoop, misschien, betaalbaar, zeker. Maar normaal kost hij toch 150,- de meter, een van de 2 dealers die hem aanrade zij over de prijs van deze kabel o.a. het volgende.. Onze HL-16 puur zilver kabel is absoluut te vergelijken met gerenommeerde zilvere kabel merken. Een helder en sprankelend geluid van dezelfde klasse. Alleen niet een luxe kistje, geen duur merk + reclame, geen tussenhandel en gaat niet minimaal 3 x over de kop. Vandaar het grote prijsverschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Da's duidelijk en als het klopt een mooie oplossing. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Beste Jan-Smit,Goede kabels hoor je helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Ach, Snogwat, ze willen zilver zien schitteren......... De gewone goede soepele koperkabel is er alleen nog maar om de vakken bij de winkelier te vullen. De tijd van bling-bling enzo gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 ik heb de vraag al eerder gesteld maar daar geen antwoord op gekregen. Heb ik het goed dat er geen slechte goedkope kabels bestaan maar wel heel dure kabels die een verslechtering geven? ik heb nu een hybide kabel van vdhull en wil eigenlijk naar gewoon koper. Raad men mij dan massief aan of getwist. Zijn er hier mensen die massief in de schroefterminals hebben en werkt dat? de soldeer tip is mij al aangeraden maar dat zou een heleboel werk geven (lastig uit te leggen) Er ligt in de doe het zelf groothandel hier en leuke grondkabel emet 2,5 kwadraat massief koper. Ymkv ofzoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de beroemruchtige CS-122 hebt. Als je het forum doorspit zul je merken dat in 2002 er iedereen lyrisch over was en een jaar later er geen slechter draad te vinden was. Wat doet nou die CS-122. Hij scherpt in het hoog en dikt het laag wollig aan. Als je een set hebt die op zich wat plat klinkt is die kabel een prima optie. Heb je toch al wat serieuzer spul staan, zou ik 'm eruithalen en als waslijn gaan gebruiken Op zich kan er met VMVK kabel gespeeld worden. Het is allemaal koper en slechter dan de CS-122 zal ie het niet doen. Nou vins ik zelf massief 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de beroemruchtige CS-122 hebt. Als je het forum doorspit zul je merken dat in 2002 er iedereen lyrisch over was en een jaar later er geen slechter draad te vinden was. Wat doet nou die CS-122. Hij scherpt in het hoog en dikt het laag wollig aan. Als je een set hebt die op zich wat plat klinkt is die kabel een prima optie. Heb je toch al wat serieuzer spul staan, zou ik 'm eruithalen en als waslijn gaan gebruikenOp zich kan er met VMVK kabel gespeeld worden. Het is allemaal koper en slechter dan de CS-122 zal ie het niet doen. Nou vins ik zelf massief 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 april 2007 Report Share Posted 13 april 2007 Onze HL-16 puur zilver kabel is absoluut te vergelijken met Siltech. Een helder en sprankelend geluid van dezelfde klasse. Wat mij betreft is dit zeker geen aanmoediging om enig geloof te hechten aan de uitspraken van deze verkoper, als er al een kabel hoorbaar is zijn dit inderdaad verzilverde - vdH en NordOst bijvoorbeeld - en de legeringen als Siltech gebruikt, om daar dan puur zilver mee te vergelijken.............. Maar goed het zou commercieel niet zo slim zijn om te vertellen dat de verschillen tussen puur zilver en puur koper volstrekt verwaaarloosbaar zijn, optrekken aan een duur merk is veel slimmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 14 april 2007 Author Report Share Posted 14 april 2007 Bij de Wilson Duette heb je 2 soorten kabels en tweeter weerstanden (4.2 en 5.3 ohms), een voor kort bij de muur of voor in een kast, en de andere voor vrijstaande positie. het verschil is duidelijk te horen tussen de kabels, die van kort tegen de muur klinkt veel lekkerder en helderder dan de ander die veel meer bas heeft. Dus je kunt toch een beetje 'foetelen' met kabels heb ik het idee. Wie weet trouwens met welk van de twee tweeter weerstanden je het meeste hoog krijgt en dan vooral hoe komt dat, hoe werkt dat in ohms? En hoe zit dat nu eigenlijk met kabels, moet de + en de - kant de zelfde kwaliteit zijn, of zou de - kant bv. met veel minder kunnen voldoen? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 april 2007 Report Share Posted 14 april 2007 Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de beroemruchtige CS-122 hebt. Als je het forum doorspit zul je merken dat in 2002 er iedereen lyrisch over was en een jaar later er geen slechter draad te vinden was. Wat doet nou die CS-122. Hij scherpt in het hoog en dikt het laag wollig aan. Als je een set hebt die op zich wat plat klinkt is die kabel een prima optie. Heb je toch al wat serieuzer spul staan, zou ik 'm eruithalen en als waslijn gaan gebruikenOp zich kan er met VMVK kabel gespeeld worden. Het is allemaal koper en slechter dan de CS-122 zal ie het niet doen. Nou vins ik zelf massief 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 april 2007 Report Share Posted 14 april 2007 Bij de Wilson Duette heb je 2 soorten kabels en tweeter weerstanden (4.2 en 5.3 ohms), een voor kort bij de muur of voor in een kast, en de andere voor vrijstaande positie. het verschil is duidelijk te horen tussen de kabels, die van kort tegen de muur klinkt veel lekkerder en helderder dan de ander die veel meer bas heeft. Dus je kunt toch een beetje 'foetelen' met kabels heb ik het idee. Wie weet trouwens met welk van de twee tweeter weerstanden je het meeste hoog krijgt en dan vooral hoe komt dat, hoe werkt dat in ohms? En hoe zit dat nu eigenlijk met kabels, moet de + en de - kant de zelfde kwaliteit zijn, of zou de - kant bv. met veel minder kunnen voldoen? AudioBill Als de weerstand die je uitwisselt de tw. serie weerstand is , en daar kun je wel van uitgaan, zal de laagste waarde het meeste hoog weergeven, hoe hoger de weerstandswaarde des te meer de tw wordt gedempt. Je zou kunnen proberen om met de zelfdekabel de vrije plaatsing en de tegen de muurplaatsing te testen, en daarbij de weerstandwaarde aan te passen , mijn inziens moet de min en plus vd kabel, van de zelfde kwaliteit zijn , heb je nog fotos vd speaker , lijkt me wel leuk om te zien . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 april 2007 Report Share Posted 14 april 2007 wilson heeft toch wel een plaatsings advies bijgesloten , of anders de dealer of audiac. Volgens mij zijn die dat zelfs verplicht van wilsonaudio uit, de plaatsing bij wilsons komt zeer nauw. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 14 april 2007 Author Report Share Posted 14 april 2007 De plaatsing van deze monitors luistert gelukkig niet zo nauw als de andere Wilsons, en verder wilde ik het zelf doen en meer de tijd nemen. Die dealers komen binnen gerend plaatsen de speakers en staan een half uur later weer op straat. Ik heb er 2 weken overgedaan voor dat ze uiteindelijk uit de folie, aangesloten waren en speelde!? Maar als iemand zin heeft mag hij komen luisteren en tips geven over de plaatsing. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts