Jump to content

Dekbed op de vloer.......

René N.
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week had ik 's avonds een uurtje voor mijzelf: mijn ega was even sporten. Wat doe je dan in zo'n geval? Lekker de lampen uit en een plaatje draaien. Ik zette My Brightest Diamond met Bring me the workhorse op. Ik had Shara Worden in het voorprogramma van Dayna Kurtz gezien en was meteen verkocht. Op internet gezocht en ja hoor, er was een LP van beschikbaar. Na ontvangst en een paar keer gedraaid te hebben bleek deze weinig mid en hoog te hebben, en ook nogal plat te klinken.

Door het bezoek aan Hansko was ik er wederom in bevestigd dat akoustiek van de ruimte heel belangrijk is. Bij mij is de ruimte aan de harde kant en heb al wel nagedacht om een kleed voor op te grond te kopen. Om te kijken of dat effect zou kunnen hebben, heb ik een dekbed uit de logeerkamer gehaald en v

En dekbed op de grond.....ik weet het niet. Maar serieus, ik kan me voorstellen dat er een groot verschil hoorbaar is. Ik had gisteren een avondje alleen en ben met mijn redelijk recent aangeschafte speakers gaan schuiven. Eigenlijk alleen de ' toe in' aangepast. ongeloofelijk wat een verschil in geluid als je de speakers een paar graden anders indraait.....da's heel goedkoop tweaken; nog goedkoper dan een dekbed (tenzij je dat 's avonds weer opppakt en er ook onder slaapt :))

En dekbed op de grond.....ik weet het niet. Maar serieus, ik kan me voorstellen dat er een groot verschil hoorbaar is. Ik had gisteren een avondje alleen en ben met mijn redelijk recent aangeschafte speakers gaan schuiven. Eigenlijk alleen de ' toe in' aangepast. ongeloofelijk wat een verschil in geluid als je de speakers een paar graden anders indraait.....da's heel goedkoop tweaken; nog goedkoper dan een dekbed (tenzij je dat 's avonds weer opppakt en er ook onder slaapt :))

Dat heb ik dus al uitgeprobeerd en ben wat dat betreft al aardig op de goede weg en staan ze volgens mij nu wel goed. Alleen maakt demping v

Guest tubejack

Een groot, lekker dik wollen Ikea-kleed voor de bank waar ik luister... was en is

voor mij -in ons harde en betonnen huis- een van de beste investeringen. :)

Alleen het stofzuigen is wat minder :P

Met vriendelijke groet,

Jack

Een groot, lekker dik wollen Ikea-kleed voor de bank waar ik luister... was en is

voor mij -in ons harde en betonnen huis- een van de beste investeringen. :)

Alleen het stofzuigen is wat minder :P

Met vriendelijke groet,

Jack

Ja Jack,

Ik ga er waarschijnlijk zo

Luisteren in een akoestisch aangepaste toiletruimte is nog beter dan het luisteren in de moderne galmbak huiskamers.

Ruim je zolder maar op en ga daar maar luisteren.... Of richt je kamer weer "gezellig ouderwets" in.

Anders kun je spullen blijven kopen tot je een ons weegt.. het wordt dan n.l. toch niks.

Van de andere kant..

Alles wat je doet is meegenomen en veranderd het geluid meer dan verschillende kabels of Cd-spelers...

;)

Luisteren in een akoestisch aangepaste toiletruimte......

Waar zit jij daar naar te luisteren dan :blink:

....is nog beter dan het luisteren in de moderne galmbak huiskamers.

Eerst hadden wij, dat was nog ten tijde van de Electrostaten, een lekker wollen hoogpolig tapijt in ons huis (gebouwd in de jaren 20 van de vorige eeuw ;) ). Toen werd het tijd voor wat anders en werd het een houten vloer en dat was qua/kwa akoustiek wel effe h

Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dan met een muur. Ik had nogal last van reflecties en heb daarom een oude slaapzak aan de muur gehangen, hetgeen het probleem een stuk verminderde. Het is nog niet helemaal weg, maar wel een stuk beter geworden.

Guest tubejack
Wat is daar zo vreemd aan?

Visite met hun schoenen met straatvuil op mijn mooie witte hoogpolige

vloerkleedje ...... nevernooit :unsure:

Muziek is voor mijn meeste kennisen en vrienden "achtergrondbehang"

dat vooral niet te hard moet staan, anders kunnen ze niet praten...

Meestal kom de conversatie niet verder dan MP3 en downloaden :o

Daar ga ik mijn mooie kleed niet aan verklooien ;) bovendien vind ik het

gewoon vies want ik zit er ook heerlijk met blote voeten :rolleyes:

Groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...