Hans van Liempd Posted 26 maart 2007 Report Share Posted 26 maart 2007 (SpelerS natuurlijk) Nu het andere topic danig vervuild is geraakt, leek het me een goed idee om maar weer eens opnieuw te starten. We waren gebleven bij een vergelijk bij Stefan in klein comit Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 maart 2007 Report Share Posted 26 maart 2007 (SpelerS natuurlijk) Nu het andere topic danig vervuild is geraakt, leek het me een goed idee om maar weer eens opnieuw te starten. We waren gebleven bij een vergelijk bij Stefan in klein comit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 maart 2007 Author Report Share Posted 26 maart 2007 Ik enk dat we zo weinig mogelijk met spullen moeten gaan sjouwen. De set van Stefan heeft een enorm oplosend vermogen en is behoorlijk optimaal "getuned". Alleen een tweede CD-speler is voldoende. En dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 maart 2007 Author Report Share Posted 26 maart 2007 Het moet volgens de technici w Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 Je hebt maar 1 speler nodig, dan kan de rest van al deze blinde onzin meteen de wereld uit. Neem een Sony 50ES, als je de verschillen tussen de filters 1 en 3 er uit kunt halen ben je klaar, geen aanpas kastjes geen kabelverschillen niets. Er zijn wel meer spelers met aanpasbare filters, marantz of T&A, Consonance. er vanuitgaan dat niet iederer merk de zelfde uitgangspunten gebruikt na de DA omzeting en dus anders filtert zijn er dan dus ook verschillen. Zijn er verschillen tussen de filters hoorbaar dan zijn er verschillen tussen spelers ook hoorbaar. PS die verschillen zijn trouwens ook zeer duidelijk meetbaar, maar daar praat Jacco niet graag over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 Je hebt maar 1 speler nodig, dan kan de rest van al deze blinde onzin meteen de wereld uit. Neem een Sony 50ES, als je de verschillen tussen de filters 1 en 3 er uit kunt halen ben je klaar, geen aanpas kastjes geen kabelverschillen niets. Er zijn wel meer spelers met aanpasbare filters, marantz of T&A, Consonance. er vanuitgaan dat niet iederer merk de zelfde uitgangspunten gebruikt na de DA omzeting en dus anders filtert zijn er dan dus ook verschillen. Zijn er verschillen tussen de filters hoorbaar dan zijn er verschillen tussen spelers ook hoorbaar. PS die verschillen zijn trouwens ook zeer duidelijk meetbaar, maar daar praat Jacco niet graag over. Is dat zo Jacco, praat jij daar niet graag over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 Ik weet van niks. Mij wordt iets in de schoenen geschoven waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet. Ik en niet willen praten over meetbare verschillen...schiet mij maar lek. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 Ik begrijp ook niets van die aanvallen op jacco. Ik zou het ook zeer op prijs stellen als mensen in dit draadje alleen praten over hoe de volgende test er moet uitzien en daarmee voldoen aan de oproep van Hans. Ik vind het zeer onsportief als hier opnieuw persoonlijke aanvallen worden gedaan. Gebruik daar maar die andere draadjes voor. Of liever helemaal niet meer natuurlijk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 leuk idee hans, ik denk dat er inderdaad behoefte is aan nog een vergelijking. maar nu eentje waarin de audiofiel (positief bedoelt) bepaald hoe hij wil bewijzen dat er verschillen zijn. zolang het maar blind gebeurd en met gecalibreerde levels. er speelde trouwens een andere gedachte in mijn hoofd, waarom niet vergelijken zonder de levels gelijk te trekken, maar dan steeds vanaf volume=0 beginnen. we starten een muziekstuk en degene die serieus luistert schroeft het volume net zo hoog op totdat hij vind dat het lekker klinkt. zo doe je dat bij spelerA, B en bij speler X het voordeel hiervan is dat je het thuis ook zo doet bij een normale vergelijking. het nadeel is dat de kans dat je mis kiest/gokt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 maart 2007 Report Share Posted 27 maart 2007 Het was, is, en blijft mijn overtuiging dat mensen gehoormatig alleen maar kunnen vergelijken door middel van direct overschakelen. Van A naar B, en weer terug naar A en vervolgens weer naar B. Alleen dan kunnen ze vaststellen via welk speler de s-klanken het minst slisserig zijn, via welke speler de stem het minst wazig en onvast klinkt, via welke speler een dubbelmelodie het best te volgen is, een koor het best verstaanbaar is, welke aangenaam en open klinkt en welke kil en hard, enzovoorts. Ieder jurylid bepaalt op basis hiervan voor zichzelf de winnaar van de eerste confrontatie. Daarna worden de punten opgeteld en wordt de winnaar vastgesteld. Vervolgens spelen C en D "tegen elkaar". En daarna E tegen F. Wil je snel de algemene kampioen vinden, dan houd je vervolgens confrontaties van de winnaars uit de vorige ronde. Wil je echter een zorgvuldiger en rechtvaardiger afweging, dan kun je een complete competie houden, waarin ook gelijke spelen mogelijk zijn. Immers, de CD speler die er in de eerste confrontatie met de uiteindelijke winnaar uitvliegt, zou de op Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Het was, is, en blijft mijn overtuiging dat mensen gehoormatig alleen maar kunnen vergelijken door middel van direct overschakelen. [...] Dat hebben we al gedaan: zonder resultaat. Daarom een test met langere fragmenten. Trouwens, op het "andere" forum is reeds een datum vastgesteld voor de volgende test. 29 april. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 28 maart 2007 Report Share Posted 28 maart 2007 Er zijn wel meer spelers met aanpasbare filters, marantz of T&A, Consonance. er vanuitgaan dat niet iederer merk de zelfde uitgangspunten gebruikt na de DA omzeting en dus anders filtert zijn er dan dus ook verschillen. Ga er maar van uit dat 99% van alle CD- en DVD-spelers gelijkaardig filteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2007 Author Report Share Posted 28 maart 2007 Trouwens, op het "andere" forum is reeds een datum vastgesteld voor de volgende test. 29 april. Groet, Jacco Laten "we" die dan eerst maar eens afwachten... Misschien hoeft het dan niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 maart 2007 Report Share Posted 29 maart 2007 Nee j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2007 Author Report Share Posted 29 maart 2007 Nee j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 29 maart 2007 Report Share Posted 29 maart 2007 Dat is mischien doordat ze daar een luistertest hebben gehouden. Waar audiofielen, die bij herhaling blijk hebben gegeven uiterst hulpeloos te zijn wanneer ze uitsluitend afhankelijk zijn van die zintuigen waarvan ze zelf vinden dat die meer dan uitstekend ontwikkeld zijn, altijd het visuele aspect nodig hebben of moeten weten wat er speelt om verschillen te kunnen vaststellen. De een houdt luistertests, de ander kijktests. Logisch dat je verschillende uitkomsten krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Micheln Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Ook hier lees ik weer dat er uitgangspanning gelijk getrokken moet worden. Helaas geeft dat in alle gevallen, hoe je dat ook doet buiten de spelers, een hoop verlies en maak je van alle spelers slechte spelers. Als dan echt zo nodig de uitgangspanning gelijk moet zijn laat dit dan door de fabrikant doen zodat het karakter van de speler niet verziekt word. Ik vind sowieso een ABX, ABC enz. test een enorme kul test waarbij te veel word gelet op het schakelen, de verschillen in een te korte tijd en het een wedstrijd word waardoor de concentratie en ontspanning, die hard nodig zijn voor een test, ver te zoeken zijn. Veel beter is, zoals veel resencenten dat doen, een lijst maken met bepaalde kenmerken waar je een cyfer voor geeft. Dan de cyferlijsten vergelijken en als daar dan wel of geen verschillen in zitten weet je wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Op dat andere forum horen "ze" uberhaupt al geen verschillen... Dat is niet waar. Na 6452 pagina's discussie in het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen waar het verschil in denken zit tussen technici en audiofielen. Veel technici horen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Suggestie voor Jacco? Dat neemt niet weg dat ik het met het redactioneel artikel van de Stereophile eens ben dat dit soort testen weinig oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Ook hier lees ik weer dat er uitgangspanning gelijk getrokken moet worden. Helaas geeft dat in alle gevallen, hoe je dat ook doet buiten de spelers, een hoop verlies en maak je van alle spelers slechte spelers.[...] Pfff, wat een onzin. Heb je niks beters te doen? Groet, Jacco Suggestie voor Jacco? Dat neemt niet weg dat ik het met het redactioneel artikel van de Stereophile eens ben dat dit soort testen weinig oplevert. Nee, de klokken van de verschillende cd-spelers zijn niet synchroon. Ze lopen ook niet gelijk in de tijd. Je zult nooit, maar dan ook nooit het nulsignaal kunnen maken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2007 Author Report Share Posted 31 maart 2007 Nou snap ik het niet meer.... De resolutie van een CD speler is nauwelijk groot genoeg om hoorbare verschillen af te dekken... Wanneer het over klokken gaat zijn die niet relevant.... Maar toch kunnen we geen vergelijk maken omdat de klokken teveel verschillen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Nou snap ik het niet meer.... Ik heb het nog nooit gesnapt en dat hoef ik ook niet. Gelukkig snap ik wel dat het uiteindelijk om de muziekbeleving gaat in deze hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 (...) Verder heb je natuurlijk ook de uitersten. Er zijn wat mensen die gewoon vinden dat er helemaal geen verschillen zijn. En aan de andere kant van het spectrum bevinden zich degenen die vinden dat een condensator het best presteert met een hulsje van hout. Volgens mij ontstaan de meeste ruzie's als deze uitersten zich er mee gaan bemoeien. Dat polariseert nogal. Afgezien van deze uitersten, ervaren volgens mij heel veel mensen hier de dingen op dezelfde wijze. En door de opgeklopte strijd tussen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 Er wordt van alles verzonnen, maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 1 april 2007 Report Share Posted 1 april 2007 En vervolgens worden de discussies door audiofielen vervuild door karikaturisering van uitspraken/conclusies die door technici gedaan zijn. Zoals de bewering dat alle CD-spelers gelijk klinken. Dat is zeker niet de boodschap die door technici de wereld ingestuurd is. Daar raak je een groot probleem. Ik heb al heel wat discussies met technici gehad over die vraag. Technici denken daar verschillend over, net zoals alle audiofielen verschillend zijn. Jouw karikaturale beschrijving klopt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts