Jump to content

Muziekweergave en emotie

Jitze
 Share

Recommended Posts

Laten we vooral met zijn allen gaan zeggen dat het hear niet uit te houden is en we elders ons plezier gaan zoeken. Leg nog wat nadruk op dat er niet op gemodereerd gaat worden en dat velen ons voorgegaan zijn.

Dan is het forum tenminste al overleden voordat het zover is.

Stop aub de negatieve teneur, maak een hoofdgroep waar de verwijderde postings in terechtkomen en zorg dat het discussiedeel van het forum schoon blijft en mensen zich serieus genomen voelen. Alle mensen.

Volgens mij is het nog niet te laat.

Marcel

Dat ben ik wel met je eens.

Maar als ik dit niet eens (meer) kan zeggen hoe IK er tegenaan kijk en voel zegt mij dat meer dan genoeg.

Kijk Marceleti, ik ben een gebruiker van dit forum al sinds de eerste uren en weet donders goed dat het ook anders zou kunnen gaan op dit forum en dat is in het verleden ook zo geweest hier op dit forum. Ik vind het echt van de gekke dat er leden wegblijven en veel van deze wegblijvende leden heb ik hoog zitten en hun bijdrage's op dit forum altijd als waardevol gezien en die het forum ook GROOT hebben gemaakt en ik het echt doodzonde vind om deze leden niet meer hear te zien.

Negatieve teneur stoppen.... hoe dan ?

Door moderators topics op slot te laten gooien en veel postings weg te modereren en waarschuwingen aan die leden uit te delen of zelf nog verdere maatregelen te nemen d.m.v. banningen. En dan de moderators (die ook hun werk maar doen) aan te gaan vallen (is in het verleden gebeurt) dat ze het verkeerd doen.

Vreemd is het dat je je bezorgdheid niet meer hear mag uit spreken en dat het gelezen word en begrepen als een soort van negatieve teneur.

Maar mocht jij de oplossing weten, dan zou ik je graag uitnodigen om je aan te melden als moderator hear en dan mag jij het opknappen en proberen de negatieve teneur te stoppen.

met vriendelijk groet,

:cool2:

[...]

[...]

Simpel: door mensen te laten spreken waarover ze verstand hebben. Namelijk hun eigen beleving.

Niet-techneuten die technische verhalen ophangen, worden er op aangesproken als het niet klopt. Dat is toch logisch?

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Simpel: door mensen te laten spreken waarover ze verstand hebben. Namelijk hun eigen beleving.

Niet-techneuten die technische verhalen ophangen, worden er op aangesproken als het niet klopt. Dat is toch logisch?

Groet,

Jacco

En de zanikdozen/gelijk-heb-ik-en-zal-ik-krijgen personen een ban te geven.

Het belang van het forum moet preveleren boven het eigenbelang.

gr. Marcel

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Waarom wil je niet door hebben dat het mede of vooral over jouw aanwezigheid hier gaat?

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Maar niet-technische verhalen wel verzieken met techneuten lulkoek om te 'bewijzen' dat de niet-technische verhalen allemaal onzin zijn. Ieder discussie wordt op Hear in no time de technische hoek in gedreven, het gevolg van deze constatering is dat je met je opmerking impliceert dat de techneuten dus bepalen wanneer de niet-techneuten het veld moeten ruimen, immers je maakt van een topic een technische discussie en dan mogen vanaf dan alleen nog de techneuten iets zeggen. Elk topic waar het woordje kabel, of cd-speler in voorkomt wordt nu al op deze wijze op hear volstrekt onmogelijk gemaakt.

Ik zou willen pleiten voor een veel striktere scheiding, dat mensen gewoon een topic durven te openen zonder bang te hoeven te zijn om op minachtende wijze te worden uitgemaakt als 'audiofiel' en waar gewoon een discussie tussen gelijkdenken kan plaatsvinden. Geef ieder kamp zijn eigen hoekje en dan nog een hoekje (het huidige hoekje waarin nu alles nog plaatsvindt) waar ze wel gesamelijk kunnen bekvechten, en voor de mensen die neutraal in deze strijd staan.

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Jacco,

Dat klinkt logisch,maar als men ze aanspreekt kan men dat ook anders doen en het meer vanuit een mogelijkheid presenteren dan vanuit een onmogelijkheid. Als men het zo goed weet jullie heren van de techniek, waarom leggen jullie het dan niet geduldig uit in jip en janneke taal, zodat die niet-techneut het wel begrijpt ipv een betweterige toon uit te slaan naar de niet techneuten en jullie eigen methodes te verhemelen als de enige juiste methode. Ik begrijp dat echt niet en heb in het verleden al zo vaak gevraagd aan jullie heren techneuten om meer in jip en janneketaal en met veel geduld het uit te leggen, zodat men het ook begrijpt als niet techneut. Ik heb verleden jaar zelfs daar een topic over opgestart. Met de bedoeling erachter om meer begrip te krijgen naar elkaar toe. LINK

Waarom pakt nou niemand van de heren techniek niet de handschoen op die hem zo vaak hierin is aangereikt. Begrijpen jullie niet dat er mensen zijn die niet hetzelfde denkniveau heben als jullie vwb de techniek erachter,maar het wel zouden willen leren of enigzins inzicht daarin te krijgen. Schrijf nou eens verhalen over techniek en de achtergrond ervan en hoe het voor jullie zouden moeten zijn. Jullie die zo pretenderen dat alles wetenschappelijk onderbouwd moet zijn gaan mijn inziens echt compleet voorbij aan het feit dat er hier ook mensen zijn die dat niet kunnen bevatten, maar dat wel zouden willen bevatten en eruit willen leren.

Laat ik het nog anders zeggen en dat begrijp je vast en zeker. Op de voorversterkerdag in Roermond heb je mnetingen verricht en heb je mij die metingen heel helder uitgelegd en waar ik naar moest kijken en hoe ik het moest lezen deze grafieken/metingen. Heel helder was dat voor mij en dat kwam mede doordat je het in jip en janneketaal uitlegde naar mij toe en met veel geduld ook nog. Dit voorbeeld zou je ook hier kunnen doen en wellicht is er dan meer begrip voor elkaar, maar misschien is dat wel erg naief gedacht van mij.

groet,

:cool2:

Sorry maar dit helpt allemaal geen zier. Zolang de robot 'autoriteit' wordt toegedicht (wie zit er verder nog op zijn 'technische' toelichting en 'psychologische' oordelen te wachten? Hebben we het allemaal niet al een paar duizend keer te veel gelezen?) zal hij hier z'n anti-hifi gang blijven gaan. Dat zal verder geen liefhebbers aantrekken of doen vasthouden. Op die manier houdt je de bedoeling van het forum hooguit comatueus in leven.

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Maar als er klankverschillen hoorbaar zijn die niet technisch ondebouwt kunnen worden hoef je ze niet van tafel te vegen, en dat word hier nog al eens gedaan ;-)

En dan krijg je er geen poot meer tussen en is de lol er direct af!

Als ze lekker willen kibbelen en kletsen over in jou ogen onzinnigheden moet je ze mooi hun gang laten gaan en respect tonen door b.v.b. niet te reageren..wand dat kan natuurlijk ook.

Heeft ieder zijn meug.

Tna

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Waarom wil je niet door hebben dat het mede of vooral over jouw aanwezigheid hier gaat?

Omdat ik mijzelf ken en ik mij niet kan voorstellen dat het over mij gaat. Maar als je suggesties hebt, hoor ik dat graag.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Maar niet-technische verhalen wel verzieken met techneuten lulkoek om te 'bewijzen' dat de niet-technische verhalen allemaal onzin zijn. Ieder discussie wordt op Hear in no time de technische hoek in gedreven, het gevolg van deze constatering is dat je met je opmerking impliceert dat de techneuten dus bepalen wanneer de niet-techneuten het veld moeten ruimen, immers je maakt van een topic een technische discussie en dan mogen vanaf dan alleen nog de techneuten iets zeggen. Elk topic waar het woordje kabel, of cd-speler in voorkomt wordt nu al op deze wijze op hear volstrekt onmogelijk gemaakt.

Ik zou willen pleiten voor een veel striktere scheiding, dat mensen gewoon een topic durven te openen zonder bang te hoeven te zijn om op minachtende wijze te worden uitgemaakt als 'audiofiel' en waar gewoon een discussie tussen gelijkdenken kan plaatsvinden. Geef ieder kamp zijn eigen hoekje en dan nog een hoekje (het huidige hoekje waarin nu alles nog plaatsvindt) waar ze wel gesamelijk kunnen bekvechten, en voor de mensen die neutraal in deze strijd staan.

Dat mensen bang worden om iets te schrijven kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Dat zul je van mij moeten aannemen dat ik daar niet op uit ben.

Er is ook een andere kant en dat is een technische. Ik denk dat het slim zou zijn als de mensen die daar minder goed in zijn om hen op het hart te drukken dat het wellicht wel eens anders zou kunnen zijn. In principe wordt dat ook gedaan en soms wel op een heel botte manier. Nu ben ik natuurlijk de gebeten hond, maar zo is het wel.

Dus als mensen willen praten over hun beleving over een interlink: prima. Als ze proberen bevestiging te zoeken bij techneuten of door zelf technische verklaringen te zoeken: ook prima, maar loop dan niet jankend weg als zo iemand jou vertelt dat je water hebt zien branden. Om dit te voorkomen zou je het gewoon niet over technische dingen moeten hebben. Zo simpel is het in mijn ogen.

Groet,

Jacco

Sorry maar dit helpt allemaal geen zier. Zolang de robot 'autoriteit' wordt toegedicht (wie zit er verder nog op zijn 'technische' toelichting en 'psychologische' oordelen te wachten? Hebben we het allemaal niet al een paar duizend keer te veel gelezen?) zal hij hier z'n anti-hifi gang blijven gaan. Dat zal verder geen liefhebbers aantrekken of doen vasthouden. Op die manier houdt je de bedoeling van het forum hooguit comatueus in leven.

Need I to say more?

Ik dacht het niet.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Omdat ik mijzelf ken en ik mij niet kan voorstellen dat het over mij gaat. Maar als je suggesties hebt, hoor ik dat graag.

Groet,

Jacco

Jacco,

Je trok je blijkbaar mijn reactie niet aan ;) Overigens gevaarlijk om te zeggen dat je jezelf kent, derden zien vaak heel andere dingen in de mens.

Wanneer situaties logisch te beredeneren zijn wil het nog niet zeggen dat je ze menselijkerwijs op de juiste manier benaderd. Het afkappen en terugbrengen naar de essentie is niet waar het om gaat hear. Laat je nu eens meeslepen in de emotie, wegdromen op de klanken van een meettechnisch foute installatie en leer ervan genieten :)

gr. Marcel

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Voordat alle cd-speler vergelijking onzin de stemming nog verder in mineur heeft gebracht werden er hooguit 40 posten op een dag geplaatst waarvan een aanzienlijk deel min of meer negatief getoonzet (aanvallend) was.

Stel je eens de volgende ABX test voor:

A. Je trekt je, het liefst samen met alle andere mechanische uitvreters, vanaf vandaag een maand van het forum terug.

B. In die maand kunnen alle gevluchte audiofielen terugkeren om hun opgekropte ideeen en ervaringen hear hun natuurlijke weg te laten vinden.

X. De nu nog onbekende X-factor (werkelijke behoefte van audiofielen hier te zijn, werkelijke behoefte om jou teksten daarbij niet tegen te komen) zal na een maand tot aanzienlijk meer activiteit (denk aan een verdubbeling) hebben geleid en een negatieve toonzetting (directe aanvallen) van minder dan 10%. Het laatste wordt bepaald in een poll die je daartoe zelf mag opzetten.

Als het laaste bewaarheid wordt trek je je Hear definitief terug, en wensen we je veel succes gewenst op het andere (technische) forum.

Wat vind je ervan?

Audiofreak,

Het is een stuk makkelijker als je er een visueel voorbeeld bij hebt. In Roermond zag je de meetapparatuur staan en je zag wat elk meetapparaat weergaf (al denk ik dat je niet precies begreep wat die data-aquisitiekast deed, maar dat is ook niet erg).

Op een forum moet je een visueel beeld in woorden duidelijk maken. Dat is al een heel stuk lastiger, zeker als je geen voorstelling hebt van wat voor meetapparaat gebruikt wordt en wat er precies mee gedaan wordt.

Nu is meten 1 ding. Daar gaat de discussie meestal ook niet over. Het knelpunt ligt bij "het gevoel". De een ervaart iets wat volgens de ander niet te ervaren is, omdat het er niet is.

Een techneut heeft de eigenschap alles gelijk op de waagschaal te leggen en uit proberen te vinden waar precies het meningsverschil zou moeten zitten. Een audioliefhebber maakt zich daar geen zorgen over en laat de ervaring als waarheid gelden.

Daar is op zich niets mis mee, alleen dat een techneut er niks mee kan. Ik zou het ook graag zien dat techneuten eens wat losser zouden worden en een aantal opmerkingen minder exact zouden benaderen.

Het stevast herhalen zoals het hier vaak gebeurd werkt iig averechts en niet constructief. Dat hebben we intussen wel gemerkt.

Stelling:

Ik hoef helemaal geen sabbatical te nemen om mensen hear hun bevindingen te laten opschrijven. Mensen zijn hear volwassen genoeg om dat te doen.

Groet,

Jacco

Maar is dat ook zo?

gr. Marcel

Daar ga ik gewoon van uit. Onvolwassen mensen horen niet eens te posten, daar krijg je alleen maar gezeur van.

Groet,

Jacco

Jacco,

dat komt op mij over als een dictator in de dop........

Iedereen heeft de vrijheid om zijn mening te posten, en de verstandigen hieronder leren van de reacties en worden steeds volwassener om anderen tzt voorbij te streven. Niemand heeft de kennis in pacht, en een ieder kan/moet in zijn waarde gelaten worden.

gr. Marcel

Jacco,

dat komt op mij over als een dictator in de dop........

Iedereen heeft de vrijheid om zijn mening te posten, en de verstandigen hieronder leren van de reacties en worden steeds volwassener om ons tzt voorbij te streven. Niemand heeft de kennis in pacht, en een ieder kan/moet in zijn waarde gelaten worden.

gr. Marcel

Je hebt gelijk, iedereen heeft een mening. En ik ben van mening dat als men iets technisch probeert uit te leggen en daar schort iets aan, dat ik daar wat van zeg. Of wil jij uitzonderingen maken?

Groet,

Jacco

Je hebt gelijk, iedereen heeft een mening. En ik ben van mening dat als men iets technisch probeert uit te leggen en daar schort iets aan, dat ik daar wat van zeg. Of wil jij uitzonderingen maken?

Groet,

Jacco

Uitzonderingen zijn niet nodig, natuurlijk is het goed om iemand zijn inzicht te verbreden door uitleg te geven. Kennis (willen) overdragen is een goede en leuke insteek om met mensen om te gaan. Het wordt pas vervelend als een mening opgedrongen gaat worden en mensen het gevoel hebben geen andere mening erop na te mogen houden. Verder is het belangrijk om op het niveau van de 'andere kant' te gaan praten zodat er ook ontvangen wordt wat er bedoelt wordt te schrijven. Desnoods op Donald Duck niveau ;)

gr. Marcel

Wat voor mening is jou de laatste tijd opgedrongen?

Groet,

Jacco

wat doet dat ertoe?

gr. Marcel

Oh, je sprak niet voor jezelf. Jammer.

Aan iedereen:

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

wat doet dat ertoe?

gr. Marcel

Oh, je sprak niet voor jezelf. Jammer.

Aan iedereen:

Groet,

Jacco

Ik gaf als antwoord de wedervraag wat het ertoe deed, jouw conclusie is onjuist.

Waarom ga je in de aanval? Omdat dat de beste verdediging is?

Er is geen verwijt naar jou geuit, je hoeft je nergens in te verdedigen.

gr. Marcel

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...