dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Onvolwassen mensen horen niet eens te posten, daar krijg je alleen maar gezeur van. Groet, Jacco Nu kom je wel hard uit de hoek, als onvolwassen mensen (en dat zijn ook mensen) de hobby hier willen delen met anderen zou dat volgens jou niet kunnen? Kan wel, maar er komt gezeur van. Dat is wat ik schrijf. Groet, Jacco Aan iedereen: Wat voor mening is jou de laatste tijd opgedrongen? Niets werkt, alles minder dan minimaal is overbodige onzin, en ik het orakel is hear de godganse dag aanwezig om dat een ieder dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Onvolwassen mensen horen niet eens te posten, daar krijg je alleen maar gezeur van. Groet, Jacco Nu kom je wel hard uit de hoek, als onvolwassen mensen (en dat zijn ook mensen) de hobby hier willen delen met anderen zou dat volgens jou niet kunnen? Kan wel, maar er komt gezeur van. Dat is wat ik schrijf. Groet, Jacco Wat voor gezeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Onvolwassen mensen horen niet eens te posten, daar krijg je alleen maar gezeur van. Groet, Jacco Nu kom je wel hard uit de hoek, als onvolwassen mensen (en dat zijn ook mensen) de hobby hier willen delen met anderen zou dat volgens jou niet kunnen? Kan wel, maar er komt gezeur van. Dat is wat ik schrijf. Groet, Jacco Wat voor gezeur? Onvolwassen reacties, kinderlijk gedrag. Noem het zoals je wilt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Onvolwassen mensen horen niet eens te posten, daar krijg je alleen maar gezeur van. Groet, Jacco Nu kom je wel hard uit de hoek, als onvolwassen mensen (en dat zijn ook mensen) de hobby hier willen delen met anderen zou dat volgens jou niet kunnen? Kan wel, maar er komt gezeur van. Dat is wat ik schrijf. Groet, Jacco Aan iedereen: Wat voor mening is jou de laatste tijd opgedrongen? Niets werkt, alles minder dan minimaal is overbodige onzin, en ik het orakel is hear de godganse dag aanwezig om dat een ieder dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 alles minder dan minimaal is overbodige onzin Wat bedoel je met minimaal? Alles wat je belachlijk maakt?' Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Audiofreak, Het is een stuk makkelijker als je er een visueel voorbeeld bij hebt. In Roermond zag je de meetapparatuur staan en je zag wat elk meetapparaat weergaf (al denk ik dat je niet precies begreep wat die data-aquisitiekast deed, maar dat is ook niet erg). Op een forum moet je een visueel beeld in woorden duidelijk maken. Dat is al een heel stuk lastiger, zeker als je geen voorstelling hebt van wat voor meetapparaat gebruikt wordt en wat er precies mee gedaan wordt. Nu is meten 1 ding. Daar gaat de discussie meestal ook niet over. Het knelpunt ligt bij "het gevoel". De een ervaart iets wat volgens de ander niet te ervaren is, omdat het er niet is. Een techneut heeft de eigenschap alles gelijk op de waagschaal te leggen en uit proberen te vinden waar precies het meningsverschil zou moeten zitten. Een audioliefhebber maakt zich daar geen zorgen over en laat de ervaring als waarheid gelden. Daar is op zich niets mis mee, alleen dat een techneut er niks mee kan. Ik zou het ook graag zien dat techneuten eens wat losser zouden worden en een aantal opmerkingen minder exact zouden benaderen. Het stevast herhalen zoals het hier vaak gebeurd werkt iig averechts en niet constructief. Dat hebben we intussen wel gemerkt. Beste Sodejuu, idd is het makkelijker als je er een visiueel beeld bij heb,maar ik meen mij te herinneren dat er meetgrafiekjes te zien waren op Jaco laptop en hij deze keurig overzichtelijk achter elkaar of onder elkaar had gezet en ik dacht ook nogeens een grafiek van alle versterkermetingen in 1 grafiek gezet. (dit laatste weet ik niet meer echt goed en kan dus een verzinsel zijn mijnerzijds). Wel met de uitleg in donald duck taal of jip en janneke taal van Jacco erbij begreep ik het erg goed in ene,omdat ik gewezen werd op waarop ik moest letten om de onderlinge verschillen toen goed te kunnen begrijpen. Ik zie niet in als men zo'n grafiekje van een meting heeft en deze plaatst op het forum om dat in heldere DD taal uit te leggen erbij. Desnoods herhaal je het dan nogmaals of verduidelijk je het nog eens, zodat het wel begrepen word. Als we echt willen dat het leuker word hier en er meer begrip word getoond naar elkaar en met meer respect gesproken cq geschreven wordt en ophoud met dat eeuwigdurende aanvallen naar elkaar dan zou het forum er behalve veel leuker op worden ook nog eens leerzamer ook. Audiofielen zijn niet helemaal dom,dat weet jij ook wel en er zijn ook audiofielen die erg goed onderlegd zijn in techniek ervan en dat ook prima kunnen uitleggen. Jij hebt dat bij mij meerdere keren gedaan en ik begreep het toch ook en natuurlijk had je soms meerdere uitleggingen nodig voordat ik het begreep,maar je deed het wel en in een DD taal ook nog. Is het teveel gevraagd van de andere heren die zo prat gaan op hun wetenschappelijkheid om dat ook te vragen van hen als technisch leek ? Het zou juist hen moeten zijn die die handschoen met plezier op pakt. WERKELIJK WAAR : Ik vraag mij al de gehele dag al af waarom het een Ir Menno van der Veen wel lukt om mij dat destijds in zijn artikelen in de Homestudio dat wel begrijpbaar te maken voor mij en ook al moest ik het soms wel 10 keer leszen voordat ik het echt begreep. Maar hij kon het wel en dat kwam omdat hij het juist in DD taal deed. Hij had altijd de insteek van met zijn schrijven dat de leek het ook moest begrijpen. ik heb veel van die man opgestoken en vele lezingen bijgewoont van hem en vaak begreep ik het echt niet in details,maar de grote lijnen waren wel helder. Dat zou toch hier ook moeten kunnen. Goed ik stop voordat ik doordraaf hierin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Leuk he? Spelletjes spelen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag, omdat ik naar een mening vroeg die opgedrongen zou zijn. Ik krijg een antwoord als "Niets werkt" en "alles minder dan minimaal is overbodige onzin". Wat denk je dat ik daar mee moet? Het is mij niet duidelijk en ik ga doorvragen, bijvoorbeeld wat dan minimaal zou zijn. Edit: het is "alles wat ik belachelijk maak". Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik het snap. Ik kan mij niet herinneren dat ik de laatste tijd hear een pikante mening geventileerd zou hebben. Of weet jij het wel? Je geeft namelijk mij te kennen dat jij kunt beoordelen dat ik onvolwassen reageer. Waarom dan precies? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Wat voor gezeur? Onvolwassen reacties, kinderlijk gedrag. Noem het zoals je wilt. Dat impliceert dat jouw onafgebroken kritiek op een ieder die hifi anders ziet, vervolgens niet voor kritiek vatbaar mag zijn maar met een minachtend etiket moet worden afgedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Beste Jacco, Zonder je te willen aanvallen,maare.... Onvolwassen gedrag is ook een gedrag. En ach wat is onvolwassenheid? Is dat als het niet in een straatje past.? Hoe moet ik het zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Of weet jij het wel? Je geeft namelijk mij te kennen dat jij kunt beoordelen dat ik onvolwassen reageer. Waarom dan precies? Nogmaals: omdat je niet tegen de kritiek op je eigen kritiek (in jouw visie je absoluut 'wetenschappelijke' mening) kunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Leuk he? Spelletjes spelen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag, omdat ik naar een mening vroeg die opgedrongen zou zijn. Ik zie het niet als opdringen.... reclames op tv dringen je ook niks op, maar jezus, wat zijn ze irritant en verpesten altijd de sfeer van een film die je zit te kijken. Gevolg; ik kijk NOOIT meer enige film op tv. En zo zie ik het nou met dit forum.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Leuk he? Spelletjes spelen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag, omdat ik naar een mening vroeg die opgedrongen zou zijn. Ik krijg een antwoord als "Niets werkt" en "alles minder dan minimaal is overbodige onzin". Wat denk je dat ik daar mee moet? Het is mij niet duidelijk en ik ga doorvragen, bijvoorbeeld wat dan minimaal zou zijn. Edit: het is "alles wat ik belachelijk maak". Eerlijk gezegd heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik het snap. Ik kan mij niet herinneren dat ik de laatste tijd hear een pikante mening geventileerd zou hebben. Of weet jij het wel? Je geeft namelijk mij te kennen dat jij kunt beoordelen dat ik onvolwassen reageer. Waarom dan precies? Groet, Jacco Jacco, binnen een forum praat je met meerdere mensen tegelijk. Ik probeerde een schets te geven die van toepassing is op een situatie waar meerdere mensen in betrokken zijn en die dus niet specifiek op Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Beste Jacco,Zonder je te willen aanvallen,maare.... Onvolwassen gedrag is ook een gedrag. En ach wat is onvolwassenheid? Is dat als het niet in een straatje past.? Hoe moet ik het zien? Simpel. Reageren zonder emotie en met ratio. Proberen open te staan wat iemand te vertellen heeft. Dat gaat over en weer. Ik zal een technisch voorbeeld geven. Ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar goed. Iemand heeft een houten volumeknop gekocht en is daar lyrisch over. Zo iemand gaat dat vertellen op het forum en wat dat allemaal met hem doet. Allemaal prima, en van mij zul je niets horen. Zo iemand vertelt vanuit zijn visie en zijn beleving. Trouwens, daar kan ik ook niets van zeggen, want dat is voor hem of haar zo. Van mij kan deze persoon wel een kritische vraag verwachten als hij of zij probeert eea vanuit de technische hoek te benaderen. That's all. En zo zijn er nog meer voorbeelden te bedenken waarbij al heel snel een technische verklaring gezocht wordt voor een ervaring met een audiocomponent. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Leuk he? Spelletjes spelen. Groet, Jacco Het is de mannier van posten, hoe je er op reageert. De hoeveelheid die je post, overal tussen zitten en met op en aanmerkingen komt, zodat de draad gelijk stillicht. Het is heel veel dekkersj..met zijn mening, en dat is wat niet iedereen waardeert. Verder heb ik niets op je tegen, maar het kan overheersend overkomen ;-) En dat is wat veel mensen stoort. Vriendelijke groet Tna Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Of weet jij het wel? Je geeft namelijk mij te kennen dat jij kunt beoordelen dat ik onvolwassen reageer. Waarom dan precies? Nogmaals: omdat je niet tegen de kritiek op je eigen kritiek (in jouw visie je absoluut 'wetenschappelijke' mening) kunt. Als het technisch inhoudelijk is, ben ik een en al oor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 [...] Negatieve teneur stoppen.... hoe dan ? [...] Simpel: door mensen te laten spreken waarover ze verstand hebben. Namelijk hun eigen beleving. Niet-techneuten die technische verhalen ophangen, worden er op aangesproken als het niet klopt. Dat is toch logisch? Groet, Jacco Waarom wil je niet door hebben dat het mede of vooral over jouw aanwezigheid hier gaat? Omdat ik mijzelf ken en ik mij niet kan voorstellen dat het over mij gaat. Maar als je suggesties hebt, hoor ik dat graag. Groet, Jacco Jacco, Je trok je blijkbaar mijn reactie niet aan Overigens gevaarlijk om te zeggen dat je jezelf kent, derden zien vaak heel andere dingen in de mens. Wanneer situaties logisch te beredeneren zijn wil het nog niet zeggen dat je ze menselijkerwijs op de juiste manier benaderd. Het afkappen en terugbrengen naar de essentie is niet waar het om gaat hear. Laat je nu eens meeslepen in de emotie, wegdromen op de klanken van een meettechnisch foute installatie en leer ervan genieten gr. Marcel venster van johari beschrijft een ieders blinde vlek. Alleen zal dat lastig te meten zijn danwel feitelijk te staven. het probleem hier is denk ik dat alles wat niet te meten is er niet mag zijn. De techneuten frustreren zich over dat wat ze niet begrijpen. Iets als "magie"kan per definitie niet. Dan zijn er mensen als ik die roepen dat deze dure kabel x toch echt beter klinkt als de goedkoper maar beter metende kabel Y. Onzin dat kan niet . oftewelmijn oren liegen of het zit tussen de oren. Als de muziek liefhebber namelijk gelijk heeft dat iets wat niet goed zou moeten klinken toch stiekem goed klinkt tja wat dan? Wat moeten die techneuten dan met al hun kennis en analytisch vermogen. dat kan de prullenbak in en zullen ze dus met hand en tand hun standpunten verdedigen. Maar dat is mijn visie. ik luister lekker verder en blijf erbij dat het nivo hier voor mij nog steeds erg prettig is. met name de muziek sectie heb ik nog geen onvertogen woord gezien. maar ja daar zitten de meeste techneuten niet met regelmaat. Dus aan dekkers en ssassen (of zoiets) laat ook eens horen waar je naar luistert, waar je van geniet./ Zoals Hans van L een keer zei de techneuten en muziekliefhebbers zullen elkaar vinden bij het bekijken van elkaars muziekcollectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Leuk he? Spelletjes spelen. Groet, Jacco Het is de mannier van posten, hoe je er op reageert. De hoeveelheid die je post, overal tussen zitten en met op en aanmerkingen komt, zodat de draad gelijk stillicht. Het is heel veel dekkersj..met zijn mening, en dat is wat niet iedereen waardeert. Verder heb ik niets op je tegen, maar het kan overheersend overkomen ;-) En dat is wat veel mensen stoort. Vriendelijke groet Tna Oh, en hear ben ik dan weer teveel "aanwezig". Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Beste Jacco, Zonder je te willen aanvallen,maare.... Onvolwassen gedrag is ook een gedrag. En ach wat is onvolwassenheid? Is dat als het niet in een straatje past.? Hoe moet ik het zien? Simpel. Reageren zonder emotie en met ratio. Proberen open te staan wat iemand te vertellen heeft. Dat gaat over en weer. Ik zal een technisch voorbeeld geven. Ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar goed. Iemand heeft een houten volumeknop gekocht en is daar lyrisch over. Zo iemand gaat dat vertellen op het forum en wat dat allemaal met hem doet. Allemaal prima, en van mij zul je niets horen. Zo iemand vertelt vanuit zijn visie en zijn beleving. Trouwens, daar kan ik ook niets van zeggen, want dat is voor hem of haar zo. Van mij kan deze persoon wel een kritische vraag verwachten als hij of zij probeert eea vanuit de technische hoek te benaderen. That's all. En zo zijn er nog meer voorbeelden te bedenken waarbij al heel snel een technische verklaring gezocht wordt voor een ervaring met een audiocomponent. Groet, Jacco Jacco, je bereikt met je reacties vaak een voortijdig einde van het draadje. Mij zou je plezieren door wat minder dominant aanwezig te zijn op dit forum, en je technisch inzicht niet leidend te laten worden voor de beleefde ervaring met een audiocomponent. En zo niet, ook prima. Je input is niet vanuit een kwade inborst, noch inhoudelijk foutief. Alleen vanuit Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 En ik mag komen opdraven als er een technisch probleem is? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 En ik mag komen opdraven als er een technisch probleem is? Groet, Jacco Ieder zijn vak toch In mijn vak komt het pas tot een goed resultaat als er meerdere mensen samenwerken om het project vanuit alle hoeken te belichten. Wanneer ik een techneut alleen op pad stuur komt er een waanzinnig mooi systeem bij de klant, alleen is er geen gebruiker die ermee kan werken. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 En ik mag komen opdraven als er een technisch probleem is? Groet, Jacco Ieder zijn vak toch In mijn vak komt het pas tot een goed resultaat als er meerdere mensen samenwerken om het project vanuit alle hoeken te belichten. Wanneer ik een techneut alleen op pad stuur komt er een waanzinnig mooi systeem bij de klant, alleen is er geen gebruiker die ermee kan werken. gr. Marcel Hoe ga jij houten volumeknoppen vanuit meerdere hoeken belichten? Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 En ik mag komen opdraven als er een technisch probleem is? Groet, Jacco Ieder zijn vak toch In mijn vak komt het pas tot een goed resultaat als er meerdere mensen samenwerken om het project vanuit alle hoeken te belichten. Wanneer ik een techneut alleen op pad stuur komt er een waanzinnig mooi systeem bij de klant, alleen is er geen gebruiker die ermee kan werken. gr. Marcel Hoe ga jij houten volumeknoppen vanuit meerdere hoeken belichten? Ik ben benieuwd. Groet, Jacco Belichten doe ik met lampjes , verder krijg ik regelmatig een statische ontlading van mijn volumeknop dus enige relatie met natuurkundige verschijnselen en aantoon/wijsbare effecten op mijn versterker kun je me niet onthouden...... gr. Marcel ps. is geen serieuze reactie, maar ik ben erg blij dat er mensen gelukkig zijn met een houten volumeknop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Geeft niet. Ik ben ook blij voor de mensen met houten volumeknoppen die er tevreden over zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts