Jump to content

5 polige din ingang / bnc kabel

Guest Rein!
 Share

Recommended Posts

Guest Rein!

Ik heb hier een Leak 3400 receiver, die ik wel eens wil aansluiten. Er zitten din connecties op voor zowel luidsprekers als lijningangen. Ik heb kabels met bnc pluggen. Bestaat er een verloop BNC - Din? Ik heb hem nog niet gevonden...

Beste Rein.

BNC is niet erg gangbaar in de audiowereld. BNC wordt wel af en toe gebruikt voor een digitale coax verbindign te maken (loopwerk/DAC), maar voor analoge signalen ben ik ze zelden tegengekomen. In de videowereld is BNC meer gebruikelijk. Zeker professionele apparatuur i over het algemeen met BNC uitgevoerd.

Ik ken geen fabrikant die BNC-DIN adapters op de markt heeft gebracht. BNC-RCA is wel aan te komen en van RCA naar DIN is ook geen probleem. Vervelend is dan da je 2 schakels ertussen hebt.

Wat ook mogelijk is, is een RCA-DIN kabel verbouwen door de RCA's te vervangen door BNC connectoren.

Of er verschil is in cd-spelers? Kijk eens goed op het forum. Er zijn een aantal topics die daar over gaan.

Guest Rein!

Ik was hier al bang voor. Ik had zelf ook al behoorlijk gezocht. De verbouw van rca naar din is denk ik ook het gemakkelijkst.

Maar als iemand het verloopje kent...

Maar als iemand het verloopje kent...

Er zijn iig verloopjes te krijgen voor BNC <-> Cinch. Bedoeld voor video aansluitingen. Wordt dan een kabeltje van DIN naar Cinch met verloopplugjes naar BNC

Maar op welk apparaat zitten er voor audio BNC aansluitingen? BNC is alleen gangbaar voor video bij consumer apparatuur en op meetinstrumenten.

;)

Guest Rein!
Maar op welk apparaat zitten er voor audio BNC aansluitingen? BNC is alleen gangbaar voor video bij consumer apparatuur en op meetinstrumenten.

't Is hobby, die BNC aansluiting. Het is een goede verbinding...