symfo Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Goedemiddag Ik wilde wat vragen over de buizen in mijn Audionote Soro SE. Door het grote aanbod en nummers zie Ik de bomen door het buizen bos niet meer. Op dit moment zitten de volgende buizen in de Soro: 2x 5814A/E82CC parallel anode volgers merk onbekend. 2x Sylvania 6SL7 GT nos dubbeltriode ingangs buizen van voor 1950. 4x Sylvania 6L6 GAY nos eind buizen uit 1943. De klank is heel mooi, open, gedetaileerd en diep. Nu kan ik een matched pair 6sn7 GTB van GE kopen maar is dat uitwisselbaar met mijn eigen 6SL6 ingangsbuizen??? En Tungsol 8687 buizen met de 5814A'/E82CC's ????? Ik begrijp niks van al die nummers en letters 6SN7,6SL6, 6L6 enz. En als er staat dat het anodevolgers of dubbeltriodes zijn ben Ik al helemaal de weg kwijt. Als iemand nog andere buis aanbevelingen kan doen hoor Ik dat graag. Mvg: symfo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 maart 2007 Report Share Posted 31 maart 2007 Hier kun je buis specificaties en equivalenten vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 31 maart 2007 Author Report Share Posted 31 maart 2007 Dank je Ik zal eens kijken. Ik heb trouwens de cijfers en letters van de buizen even aangepast. Klopte niet helemaal wat ik getikt had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts