Jump to content

CD-upgrade, Allen Wright module

markus
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een Sony SCD 777.Voor de versterking heb ik een Audio Innovations 500 (first) in triode geschakeld met speakers van MC. Nu heb ik vernomen dat de Allen Wright module (level 5) een grote verbetering geeft in de muzikaliteit van de speler. Heeft iemand ervaring met deze module.

Mark

Hier vind je een vergelijking van een oudere Vacuum state mod van de scd555 van Arjen met het origineel en een andere cd speler.

http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=461&st=0

Natuurlijk zijn alle genoemde verschillen (hoewel deels wel blind waargenomen) volledig denkbeeldig.

Ach Jacco, als ik me goed herinner hebben we indertijd eerst blind geluisterd (en had Arjen op zijn pre de nivo's gelijkgetrokken). Ik vond het toen al best moeilijk om verschillen te horen (heeft ook veel te maken met geheugen, er werden hele nummers gespeeld)

Later draaiden we niet blind en toen waren de verschillen ineens overduidelijk (niet bij alle muziek overigens).

En natuurlijk is de hele discussie wel humor, ik denk wel dat er kleine verschillen zijn voor de betere luisteraar en bij sommige beter opgenomen cd's. Zou het zeer bijzonder vinden als alle cd appraten exact hetzelfde klonken. Blijft natuurlijk wel vaak veel geld voor vaak kleine verschillen.

• 2 weeks later...

Overigens denk ik er serieus over na mijn zwaar gemodifceerde SCD-555ES (en Droplet) weg te doen. Onlangs nog getest naast een SCD-1 en werd toch wel erg gelukkig van mijn eigen 555, maar ik wil overstappen naar een Jungson Impression of een Esoteric X-01 cd-speler.

Overigens denk ik er serieus over na mijn zwaar gemodifceerde SCD-555ES (en Droplet) weg te doen. Onlangs nog getest naast een SCD-1 en werd toch wel erg gelukkig van mijn eigen 555, maar ik wil overstappen naar een Jungson Impression of een Esoteric X-01 cd-speler.

Neem aan dat je de Esoteric hebt kunnen beluisteren en onder de indruk was?

Ja, klopt... fantastisch ding en ziet er ook nog eens super uit. Maar wil er zeker niet de hoofdprijs voor betalen, want hij is eeeh best wel duur. Ik wacht wel op een interessant 2e handsje ofzo waar geen 5 cijferig bedrag voor betaald hoeft te worden. Maar met de Jungson zou ik ook niet gestraft zijn, ook een briljante cd-speler, maar speelt geen SACD. Een Audio Research Reference CD7 staat overigens ook nog in mijn shortlist.

Ja, klopt... fantastisch ding en ziet er ook nog eens super uit. Maar wil er zeker niet de hoofdprijs voor betalen, want hij is eeeh best wel duur. Ik wacht wel op een interessant 2e handsje ofzo waar geen 5 cijferig bedrag voor betaald hoeft te worden. Maar met de Jungson zou ik ook niet gestraft zijn, ook een briljante cd-speler, maar speelt geen SACD. Een Audio Research Reference CD7 staat overigens ook nog in mijn shortlist.

Het water loopt je uit de bek als je zo'n Esoteric ziet, de prijs droogt het gauw weer op. Is overigens de enige niet tubed player van de drie die je noemt. Het gaat dus wel om wezenlijk verschillende karakters (?).

Draai je veel SACD?

Het water loopt je uit de bek als je zo'n Esoteric ziet, de prijs droogt het gauw weer op. Is overigens de enige niet tubed player van de drie die je noemt.

:lol: Mooi h

Hij zegt alleen dat het mooi is. Wat is daar nu weer niet goed aan...

Groet,

Jacco

Ik zeg alleen maar dat er geen behoefte aan z'n onbenullige opdringerigheid is. En dat het niet te bevatten is dat hij daar de gelegenheid voor krijgt. Lees graag wat daar aan mankeert. 5500 'slapende' leden wellicht ook.

Groet,

Jacco

Ik zeg alleen maar dat er geen behoefte aan z'n onbenullige opdringerigheid is. En dat het niet te bevatten is dat hij daar de gelegenheid voor krijgt. Lees graag wat daar aan mankeert. 5500 'slapende' leden wellicht ook.

Je projecteert je eigen wereld graag op een ander, is het niet? Misschien wordt het voor jou eens tijd om op te krassen.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Je projecteert je eigen wereld graag op een ander, is het niet? Misschien wordt het voor jou eens tijd om op te krassen.

Groet,

Jacco

Alleen een volkomen ziel en levensloos (en doof) wezen is in staat dat na alle kritiek op z'n aantastende gedrag te kunnen melden. De hobbyisten die je zo graag op visite krijgen mogen je verder hebben, maar vooral buiten deze plek.

Het water loopt je uit de bek als je zo'n Esoteric ziet, de prijs droogt het gauw weer op. Is overigens de enige niet tubed player van de drie die je noemt. Het gaat dus wel om wezenlijk verschillende karakters (?).

Draai je veel SACD?

Nee, ik draai eigenlijk steeds minder SACD's sinds ik mijn Droplet heb. Niet zozeer door gebrek aan kwaliteit ofzo, maar eigenlijk meer omdat ik niet meer dan $ 10 (of

Draai je veel SACD?

Nee, ik draai eigenlijk steeds minder SACD's sinds ik mijn Droplet heb. Niet zozeer door gebrek aan kwaliteit ofzo, maar eigenlijk meer omdat ik niet meer dan $ 10 (of

Groet,

Jacco

Jacco, je snapt vast wel dat hij eigenlijk meer zegt dan alleen het woordje Mooi icm de vet gemaakte delen in de quote. Jij kent zijn opinie (wie niet) en je weet dat hij er geen zak van meent van wat hij hier zegt. Ook op mij komt het enorm zuigerig over dat hij met deze niet ter zake doende opmerking zich bot mengt in een discussie tussen twee personen, Erik en ondergetekene. Dit soort dingen is altijd een aanzet om ook dit topic weer om zeep te helpen, dit soort uitlokking zijn we gewoon meer dan zat. Natuurlijk zijn wij weer zo dom om op die uitlokking in te gaan, maargoed, het is wel overduidelijk wie deze elende iedere keer begint.

Dat dit niet de eerste/enige keer is dat hij dit doet doet mij wel begrijpen dat er steeds meer mensen vragen om een ban van deze beste man.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Nou 'k dachutnie

Hij hoort hier. Dat universitaire gelul over niks hoort in minderwaardigheidscomplexen thuis.

Dat gelul over grote verschillen tussen cd-spelers ook.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Met dien verstande dat dit daar het forum voor is.

En jij beter je eigen nest kunt bevuilen op de plek waar je hoort, samen met die andere vlerken die iedereen hier proberen weg te pesten.

Groet,

Jacco

[...]

Dus jij beweert hear dat dit forum de plek is om stom te lullen over grote verschillen tussen cd-spelers?

Zo had ik het nog niet bezien. Ik weet niet of je veel medestanders zult hebben: "HEAR, het forum om stom te lullen"

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

[...]

Dus jij beweert hear dat dit forum de plek is om stom te lullen over grote verschillen tussen cd-spelers?

Zo had ik het nog niet bezien. Ik weet niet of je veel medestanders zult hebben: "HEAR, het forum om stom te lullen"

Groet,

Jacco

Inderdaad, dat is zo.

Het zegt veel over jou en die zieke vriendjes van je dat je andere die ruimte niet gunt.

:confused:

Groet,

Jacco

Je opleiding zit je menselijkheid in de weg, vent.

En je kennis verbloemt je onwetendheid, maar dat snap je vast niet.

Je gedraagt je weer eens een beetje onvolwassen loes. Jacco vraagt zich terecht af waarom het gel*l over CD spelers meer bestaansrecht heeft dan universitair onderbouwd gel*l als ze beiden over audio gaan. Dat is voor jou aanleiding om dit soort rare dingen te zeggen. Ook leuk dat zonet Joris even langs was geweest.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...