Robbert Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Ik wil na jaren ook weer eens experimenteren met kabels. Draai de nodige rock maar hou niet van scherp agressief geluid. Wil ook geen kapitaal ervoor uitgeven. Hoe zijn de goedkope v.d. Hul The Name interlink en Bridge speakerkabel? In mijn omgeving zit ook de ditributeur van Analysis Plus. Hoe is dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Ik wil na jaren ook weer eens experimenteren met kabels. Draai de nodige rock maar hou niet van scherp agressief geluid.Wil ook geen kapitaal ervoor uitgeven. Hoe zijn de goedkope v.d. Hul The Name interlink en Bridge speakerkabel? In mijn omgeving zit ook de ditributeur van Analysis Plus. Hoe is dit? Een gewone soepele koperkabel, niet te dik, niet te dun. Bij de meeste hifi winkels onder eigen naam op haspel te vinden. Ieder jaar een paar centimeter eraf knippen en lekker luisteren gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Ik wil na jaren ook weer eens experimenteren met kabels. Draai de nodige rock maar hou niet van scherp agressief geluid.Wil ook geen kapitaal ervoor uitgeven. Hoe zijn de goedkope v.d. Hul The Name interlink en Bridge speakerkabel? In mijn omgeving zit ook de ditributeur van Analysis Plus. Hoe is dit? Een kabel kan nooit geen aggresief geluid veroorzaken.... w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 5 april 2007 Author Report Share Posted 5 april 2007 IK heb ook geen agressieve set. Maar wil hiermee alleen maar mijn geluidsvoorkeur aangeven. Mijn set: Unison unico versterker, Unison unico cd speler, KEF RDM 3 speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Denk dat VdH makkelijk thuis uit te proberen is via de dealer. Da's in ieder geval mijn lange termijn ervaring. VdH is in het algemeen wat 'organisch' en natuurlijk van karakter, zeker niet agressief. Maar zou als speakerkabel (ook) iets anders (een snellere kabel) proberen. Maar zoals Marcel zegt, just don't spend to much on cabling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Nog een voorstander van gewoon degelijk koper, maar dan niet bij de hi-fi zaak; bij de electro boer is dezelfde kabel voor een veel lager bedrag te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 In mijn omgeving zit ook de ditributeur van Analysis Plus. Hoe is dit? Loop eens bij Fox Audio binnen, want die bedoel je zeer waarschijnlijk, en vraag eens een setje Oval 9 op proef. Zal hij zeker voor je willen doen. Tien tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 april 2007 Report Share Posted 5 april 2007 Nog een voorstander van gewoon degelijk koper, maar dan niet bij de hi-fi zaak; bij de electro boer is dezelfde kabel voor een veel lager bedrag te koop. Je bent me net voor (nou ja, net... ruim toch )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Je kan misschien nog beter naar de plaatselijke stort gaan daar ligt vast en zeker nog wel een stuk elektriciteitssnoer wat ook goed voldoet. Kan je nog goedkoop biwiren ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Ohoooh.... We zijn weer 24 uur onder weg en dit topic dreigt al verheared te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Van den Hul? Nee, zonde van je geld, koop gewoon bij de bouwmarkt van de rol een stuk VMVK grondkabel, 2x2.5-mm, zonder stalen mantel. Gebruik deze als luidsprekerkabel, succes verzekerd, zeker gezien de prijs van deze kabel. Bi-wiring kan ook prima met deze kabel, hij is er namelijk ook in een 4x1.5-mm of 4x2.5-mm variant. Even een paar nette banaanstekkers aan solderen (dus NIET klemmen) en e.e.a. even netjes van wat krimpkous voorzien en deze kabel zorgt voor jaren luisterplezier. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Jongens, jongens, Jullie begrijpen het niet. Robbert wil na jaren weer eens experimenteren met kabels. Mag niet te duur worden, oke. Laat hem toch lekker. Ik denk niet dat hij geinteresseerd is wat de kabels wel en niet kunnen. Maar meer wat de verschillende kabels met hem doen. Daar zijn geen technische argumenten bij nodig. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Heeeey.... dit lijkt nog helemaal goed te komen, hier. Inderdaad de persoon gewoon z'n plezier in het experimenteren gunnen! Hebben we allemaal al gedaan, onder het motto Been there, did that, liked it. Of niet. Gun 'n ander dat plezier en leerkurve ook! (Ssander gaf natuurlijk goed en ook goed bedoelde adviezen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Ohoooh.... We zijn weer 24 uur onder weg en dit topic dreigt al verheared te worden. Het is geen specifier hear probleem, je geeft er te veel eer aan door het als werkwoord te gebruiken. Deze vond ik op een ander forum, sticky en pissed Guys, I am sick and tired of these personal attacks on other forum members, and it WILL stop! There is a situation here which has inflamed passions on all sides, and has also brought out a few people who feel it is OK to make snide and nasty comments in response to some of the threads. THESE WILL BE DELETED! Read the forum rules. Being able to post here does NOT give you the right to malign or belittle other members. If you cannot participate on this forum by acting like adults, then go somewhere else!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 april 2007 Report Share Posted 6 april 2007 Van den Hul? Nee, zonde van je geld, koop gewoon bij de bouwmarkt van de rol een stuk VMVK grondkabel, 2x2.5-mm, zonder stalen mantel. Gebruik deze als luidsprekerkabel, succes verzekerd, zeker gezien de prijs van deze kabel. Bedoel je met "zeker gezien de prijs" dat er beter is voor een hogere prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Hoi Allemaal. Dan heb ik dan toch ook weer een vraag waar ik nooit echt antwoord op gekregen heb. Dikte van de kabel? Wat is raadzaam? Hoe dik per strekkende meter? Ik denk dat dit voor het experimenteren ook wel belangrijk is zonder met kilo's kabel op huis aan te gaan. Stel, ik wil perse 5mm2 hebben. Is het dan beter om een dikke kabel te pakken of meerdere dunne bij elkaar te doen tot dat je ook op 5mm2 zit? Wat zijn dan de voor en nadelen? Oja, bij de mediamarkt krijg je bij de auto shop voedingskabel in verschillende diktes voor een redelijk prijs. Volgens mij kan je daar ook wel lekker meer experimenteren. Ik ga het denk ik doen nadat ik klaar ben met mijn keuken.... AAAAAH!! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Hoi Allemaal. Dan heb ik dan toch ook weer een vraag waar ik nooit echt antwoord op gekregen heb. Dikte van de kabel? Wat is raadzaam? Hoe dik per strekkende meter? Ik denk dat dit voor het experimenteren ook wel belangrijk is zonder met kilo's kabel op huis aan te gaan. Stel, ik wil perse 5mm2 hebben. Is het dan beter om een dikke kabel te pakken of meerdere dunne bij elkaar te doen tot dat je ook op 5mm2 zit?Wat zijn dan de voor en nadelen? Volgens mij moet je voor 5mm2 sowieso meerdere kabels gebruiken, want 5mm2 is dacht ik geen handelsmaat Maar goed, verder maakt het geen bal uit of je nou 10 dunne kabeltjes parallel gebruikt, of 1 dikke. Het resultaat blijft 5mm2 (of een andere waarde natuurlijk)... De lengte van de kabel is alleen interessant als je echt grote lengtes hebt. Tientallen meters of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Je kan misschien nog beter naar de plaatselijke stort gaan daar ligt vast en zeker nog wel een stuk elektriciteitssnoer wat ook goed voldoet. Kan je nog goedkoop biwiren ook. Beste Carl, Dit meen je toch niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Je kan misschien nog beter naar de plaatselijke stort gaan daar ligt vast en zeker nog wel een stuk elektriciteitssnoer wat ook goed voldoet. Kan je nog goedkoop biwiren ook. Beste Carl, Dit meen je toch niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Dat van dat gewone elektriciteitssnoer gebruiken is geen gek idee, het is immers ook gewoon koper. Soortelijke weerstand ongeveer 17,5 nOhm/m^2, niks mis mee. Misschien moeten we een ABX test organiseren met installatiedraad van de Gamma versus de Praxis? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Gewoon lekker zelf proberen. Er is inzicht voor nodig om te begrijpen dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Gewoon lekker zelf proberen. Er is inzicht voor nodig om te begrijpen dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 begrijp ik nu goed dat er geen "bijzondere"kabels nodig zijn die een hoorbare verbetering geven maar dat er wel dure kabels zijn (vd hull) die een verslechtering geven? Ik zit ook te denken aan koper omdat ik nu vd hull cs122 hybrid heb. ik heb vanaf de dag dat ik ze gekocht had het gevoel dat het hoog wat onatuurlijk fris aan doet. VMKV + gewoon netsnoer voor in de tuin? Jarren geleden stuk draad van een ptt rol afgejat was massief koper en groene isolatie. tussen de draad en iso wand zat lucht. in mijn herrinering het beste wat ik ooit had maar als je ze los liet stond of je versterker of je speaker scheef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 begrijp ik nu goed dat er geen "bijzondere"kabels nodig zijn die een hoorbare verbetering geven maar dat er wel dure kabels zijn (vd hull) die een verslechtering geven? Ik zit ook te denken aan koper omdat ik nu vd hull cs122 hybrid heb. ik heb vanaf de dag dat ik ze gekocht had het gevoel dat het hoog wat onatuurlijk fris aan doet. VMKV + gewoon netsnoer voor in de tuin? Jarren geleden stuk draad van een ptt rol afgejat was massief koper en groene isolatie. tussen de draad en iso wand zat lucht. in mijn herrinering het beste wat ik ooit had maar als je ze los liet stond of je versterker of je speaker scheef. En dat heb ik ook die met lucht, en een betere heb ik tot nog toe niet gevonden. Trafo draad (rood koper) werkt ook uitstekend...en dat is ook niet zo duur;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Dat is wel grappig. Zolang het maar GEEN standaard draad is. Het mag dure merkkabel zijn, of de bekabeling van een Duitse Panzer tank uit ww2; uiteraard ook subliem, maar het kan natuurlijk niet dat gewoon eerlijk koperdraad 20 tot 20.000 hz gewoon goed doorgeeft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts