Jump to content

Kabels

Robbert
 Share

Recommended Posts

Misschien moeten we een ABX test organiseren met installatiedraad van de Gamma versus de Praxis? :lol:

Groet,

Jacco

Ho ho, de Gamma verkoopt toch niet voor niets speciaal snoer voor luidsprekers?

En dat heb ik ook die met lucht, en een betere heb ik tot nog toe niet gevonden.

???? Nou ja ik moet toegeven dat de lucht hier aan de kust wel zuiverderder is dan in Rotterdam.

;)

who cares. als jij er gelukkiger van word. Ook dingen die tussen de oren zitten dragen bij aan het plezier. ik geeft dat zelf ook toe. als ik de spullen weer even goed schoon heb gemaakt en de speakers net heb voorzien van een laagje meubelwax klinkt het beter.

nee natuurlijk niet maar gun me dat nou.

kopen die kabel.

who cares. als jij er gelukkiger van word. Ook dingen die tussen de oren zitten dragen bij aan het plezier. ik geeft dat zelf ook toe. als ik de spullen weer even goed schoon heb gemaakt en de speakers net heb voorzien van een laagje meubelwax klinkt het beter.

nee natuurlijk niet maar gun me dat nou.

kopen die kabel.

Post van de dag. ;)

http://transparentcable.com/products/audio...a_spkcable.html

Ik zit te denken om deze misschien te kopen , 2e hands , maar ik geloof niet dat er op dit forum veel begrip voor is . :(:(:D:D

Groetjes hj

Uuuuuhhhhhh... Nee! Klopt, geen begrip voor kabels met een kastje met een paar goedkope componentjes er in. :confused:;)B)

Heb je die ultra XL wel eens van binnen gezien dan , The wave 200, okay daar zat goedkoop spul in dat klopt( die heb ik zelf gesloopt), als je info hebt graag , ik heb de ultra XL INTERLINK , koste me 725 euro, dus die sloop ik niet.

Groetjes :( HJ :D

http://transparentcable.com/products/audio...a_spkcable.html

Ik zit te denken om deze misschien te kopen , 2e hands , maar ik geloof niet dat er op dit forum veel begrip voor is . :(:(:D:D

Groetjes hj

Uuuuuhhhhhh... Nee! Klopt, geen begrip voor kabels met een kastje met een paar goedkope componentjes er in. :confused:;)B)

Heb je die ultra XL wel eens van binnen gezien dan , The wave 200, okay daar zat goedkoop spul in dat klopt( die heb ik zelf gesloopt), als je info hebt graag , ik heb de ultra XL INTERLINK , koste me 725 euro, dus die sloop ik niet.

Groetjes :( HJ :D

Veel geluk met je nieuwe kabels. :blink::);)

???? Nou ja ik moet toegeven dat de lucht hier aan de kust wel zuiverderder is dan in Rotterdam.

;)

zout en vocht (zeelucht) zijn wel niet echt cosjer voor metalen <_<

Na echt goed ABABABABA luisteren thuis vond ik mijn nieuwe kabels beter klinken dan de vorige; wat vooral opviel was een ietsie pietsie zuiverder hoog (om van de stage en fijnresolutie en de bas en... maar niet te spreken), en daar vooral deed ik het voor. Ik speel momenteel met veel PCOFC koper waarvan elke strand gelakt is, en in busseltjes gevlochten. Voorheen met bi-wiring met Monitor PC Bingo silver (verzilverd, 1.5carr

wanneer je een kabel neemt met losse aders 10stks 1mm2 en je wilt hiermee je luidsprekers aansturenmoet je dan wel 2 losse kabels voor + en - gebruiken of volstaat het om de kleuren op te splitsen door 2 en met 1 kabel aan te sturen Dus 5 voor + en 5 voor -

Of hebbe de losse aders dan een negatieve invloed op elkaar. Uiteraard zijn ze afzonderlijk geisoleerd.

Het aanraden van mensen om gewoon electriciteitssnoer te gebruiken is onzin, of kabelverschillen nou worden veroorzaakt door louter autosuggestie of niet.

Trouwens, hier zit m.i. duidelijk een groot emontioneel acceptatie probleem achter (nl dat je niet wilt accepteren dat iets 'gewoons' dat ook normale mensen hebben, het net zo goed kan doen als het 'elitaire' spul dat audiofielen graag in hun set hebben om een bepaald gevoel te cre

Honderden verse heidenen, bij elkaar duizenden niet-emotionele posten vertegenwoordigd, staan nu voor de registratie poorten te dringen om S(nugger) in z'n hoedanigheid van Breem's vertegenwoordiger op aarde, hun onvoorwaardelijke steun te betuigen. :unsure:

Nou, bijvoorbeeld deze twee kandidaten:

2,5 en 4 mm^2 draad

Kosten respectievelijk 2,47 en 4,31 euro per meter. Als je de rol koopt, en je genereert wat aufiodiele bla-bla (bijvoorbeeld het dielectricum nogmaals "afschermen" met krokodillenlullenleer), kun je ze misschien verkopen voor 50 euro de meter.

Groet,

Jacco

luidsprekerkabels moeten minimaal van dezelfde kwaliteit zijn als de draad waarmee de spoelen in het wisselfilter zijn gewikkeld, en als de draad van de weerstandjes en de condensators in het wisselfilter........ ;)

Geen probleem, alle kwaliteit is eender.

Als je de rol koopt, en je genereert wat aufiodiele bla-bla (bijvoorbeeld het dielectricum nogmaals "afschermen" met krokodillenlullenleer), kun je ze misschien verkopen voor 50 euro de meter.

Zoek voor die zgn. bla-bla naar posten hear ouder dan drie jaar. De meeste posten daarna leveren geen winst meer op.

luidsprekerkabels moeten minimaal van dezelfde kwaliteit zijn als de draad waarmee de spoelen in het wisselfilter zijn gewikkeld, en als de draad van de weerstandjes en de condensators in het wisselfilter........ ;)

Geen probleem, alle kwaliteit is eender.

Als je de rol koopt, en je genereert wat aufiodiele bla-bla (bijvoorbeeld het dielectricum nogmaals "afschermen" met krokodillenlullenleer), kun je ze misschien verkopen voor 50 euro de meter.

Zoek voor die zgn. bla-bla naar posten hear ouder dan drie jaar. De meeste posten daarna leveren geen winst meer op.

Alle kwaliteit is in basis eender, wat het verschil maakt is de hoeveelheid van de kwaliteit.

Wat Erik bedoeld is de diameter van de gebruikte materialen.

Uiteindelijk klinkt het allemaal eender, naar de zwakste schakel in het geheel.

gr. Marcel :P

Inderdaad, met dit soort kansloze posts heb je dat. Duidelijk voorbeeld van het feit dat de audiofielen weer als eerste beginnen de boel te stangen.

aufiodiele

:lol:

Inderdaad, met dit soort kansloze posts heb je dat. Duidelijk voorbeeld van het feit dat de audiofielen weer als eerste beginnen de boel te stangen.

De post is niet kansloos, het niet (door mij) onder woorden kunnen brengen waarom eenvoudige koperkabel een prima resultaat geeft en aanschaf van dure kabels overbodig maakt is niet het probleem van de topic starter.

gr. Marcel

Alle kwaliteit is in basis eender, wat het verschil maakt is de hoeveelheid van de kwaliteit.

Wat Erik bedoeld is de diameter van de gebruikte materialen.

Uiteindelijk klinkt het allemaal eender, naar de zwakste schakel in het geheel.

gr. Marcel :P

Goed gespot.

Als ik niet oppas begin ik voorbij m'n voornaam al papegaaiend als Klijnsmit zelf te klinken. Dat moet worden voorkomen. ;)

Duidelijk voorbeeld van het feit dat de audiofielen weer als eerste beginnen de boel te stangen.

Ja, ja.

Trouwens, hier zit m.i. duidelijk een groot emontioneel acceptatie probleem achter

Op een dergelijke objectieve door ons zelf verzochte en dus niet-minachtende typering zou geen enkel commentaar moeten volgen.

Het blijft een raadsel waarom jij op dit forum aanwezig mag blijven.

Het ging mij erom dat Huub stelt dat het onzin is om goedkope kabels aan te raden aan mensen die in dure kabels geloven. Ofwel hij gaat ervanuit dat mensen hun geloof niet *willen* opgeven. Dat zie ik als een acceptatie probleem. Net als bijvoorbeeld het probleem voor veel audiofielen om te accepteren dat CD's altijd perfect foutloos uitgelezen worden.

dat CD's altijd perfect foutloos uitgelezen worden.

daarna begint de ellende dan ook pas..................... <_<

Het ging mij erom dat Huub stelt dat het onzin is om goedkope kabels aan te raden aan mensen die in dure kabels geloven. Ofwel hij gaat ervanuit dat mensen hun geloof niet *willen* opgeven. Dat zie ik als een acceptatie probleem. Net als bijvoorbeeld het probleem voor veel audiofielen om te accepteren dat CD's altijd perfect foutloos uitgelezen worden.

Snogwat,

het is niet dat je geen gelijk hebt met je gedachtengang, het is een stukje geloof en vertrouwen in de materie. En wat is er mis met de mensen die daadwerkelijk verschil horen? Waarom zie je het als een missie om de mensen van jouw gelijk te overtuigen? Een ketter in de wereld van de gelovigen????

Van mij mag dit topic gesloten worden, de reacties voegen helaas niets meer toe.

gr. Marcel

Niet volgens erik klijnsmit :lol:

gr. Marcel

Het ging mij erom dat Huub stelt dat het onzin is om goedkope kabels aan te raden aan mensen die in dure kabels geloven.

Dat heeft Huub niet gezegd, en dat weet je best. Je 'Trouwens' commentaar was zoals aangegeven slecht bedoeld om je minachting te etaleren. Niets meer en niets minder. En dat al bijkans 2500 posten lang.

Van mij mag dit topic gesloten worden, de reacties voegen helaas niets meer toe.

Mee eens. In de hoop op nog eens een behulpzaam topic. Daar is kennis en ervaring genoeg voor aanwezig.

Er zijn inderdaad wel wat probleem-areas te duiden. Zoals het asynchroon resamplen van de data. Maar ja, is het allemaal wel zo belangrijk?

Groet,

Jacco