m44 Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 reeds op de lagere school luisterde ik naar muziek voor volwassen mensen. Toen mijn vrienden actie figuren kregen , kreeg ik en pick up en mijn eerste singeltje van de bohemian rhapsody. vanaf datmoment had ik de heerlijke luxe om al mijn vrije tijd muziek te luisteren en zo werd ik bekend met pink floyd, cheap trick, fleetwood mac enz. dit heeft voortgeduurt tot op de dag dat ik een vriendin kreeg. Toen moest er ineens van alles ondernomen worden wanneer je vrij was. Bij vrienden op bezoek, winkelen, eten bij schoonouders en daar overnachten. Muziek luisteren werd steeds meer een luxe en wellicht meer gewaardeerd. Uiteindelijk ga je samenwonen zodat je vrouw ook wat te zeggen wil hebben over waar die "dingen" (luidsprekers) moeten staan en dat is dan het liefst ergens in een hoekje en het liefst uit het zicht. Ook de apparatuur moet in een kast waar dan ook bij voorkeur deurtjes bij komen die dicht kunnen zodat er nog minder van je hobby te zien valt. Goed die strijd heb ik redelijk in mijn voorkeur kunnen beslissen maar het blijft na al die jaren nog steeds een gevoelig item. dan komt er een hond die moet je uitlaten en als dank pist ie over je cd speler en tegen je (boomvormige?) staande luidsprekers aan. Als je al denkt dat je steeds minder vrije tijd hebt komt er iets in je leven wat ik altijd maar omschrijf als "het moeilijkste en het leukste wat ik ooit gedaan heb" Jawel kinderen! Als je al dacht dat vrije tijd schaars was dan had ik het mis. Oh wat had ik het luxe maar dat is voorbij met de komst van de kleine. Kinderen staan altijd aan en tonen 0,0 % respect voor de behoeftes van de ouders. Ze willen altijd spelen en/of wandelen, fietsen en je hebt pas echt rust wanneer ze om 19:00 op 1 oor liggen. maar dan is hare majesteit er nog die ook wel eens een goed gesprek wil. Ik heb dan wel eens geprobeerd dit te doen tijdens een muziekje maar op de een of andere manier vinden vrouwen het niet prettig te praten tegen iemand die eigenlijk ergens anders naar luistert. Argumenten als "ja maar hoor dit dan eens"lijken ook niet echt gewaardeerd te worden en voor dat je het weet is je hobby weer eens het onderwerp van een verhit gesprek dat eindigt in een snauw die zoveel inhoudt dat je meer om muziek geeft dan om je gezin. Goh nu dacht ik toch de hele dag boekjes voorgelezen te hebben en de teletubbies te hebben geanalyseerd tot het mijn ogen en oren uitkwam. maar ik moet er nog meer energie in steken blijkbaar. Mijn vrouw werkt echter in de gezondheids zorg en heeft wel eens late dienst. Dus kinderen op bed en muziek aan hehe pfff. maar muziek klonk hierdoor nog nooit zo mooi en werd nog nooit zo gewaardeerd. wanneer luister jij, of heb je nog die luxe dat het kan wanneer je wilt. Of begrijp je waar dit verhaal vandaan komt. zo ja kunnen we een hulpgroepje oprichten Dus ook erg benieuwd naar andere vaders/moeders hoe doen jullie dat? wanneer hebben jullie tijd om te luisteren en wat vertel je de kids over die dure apparatuur. afblijven! ! of duidelijk maken dat het van waarde is en snel beschadigt raakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Ik ken dat hele verhaal errug goed, ik heb altijd gezegt in ieder geval 2 avonden muziek luisteren. Mijn vrouw zat altijd tv te kijken en die ging gewoon 2 avonden uit!..als kerel heb je ook rechten is het niet?..en die moet je gewoon nemen en anders de tv de deur uit gooien;-) Ik ben nu in de gelukkig positie dat ik de spullen boven heb staan en kan luisteren dit doe ik elke dag 2 uurtje voor me zelf...maar als het nog in de kamer had gestaan waren er ook 2 avonden van mij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Ik ben nu in de gelukkig positie dat ik de spullen boven heb staan en kan luisteren dit doe ik elke dag 2 uurtje voor me zelf...maar als het nog in de kamer had gestaan waren er ook 2 avonden van mij! wij hebben ook een televisie boven staan. Kan ik gewoon beneden draaien. Elke avond.... Heeeeel vervelend allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 wij hebben ook een televisie boven staan. Kan ik gewoon beneden draaien. Elke avond.... Heeeeel vervelend allemaal. Erg vervelend allemaal dat je elke avond voor je alleen hebt ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Vwb kleine kinderen: Mijn dochter van anderhalf mag heel veel in huis, maar van de hifiset moet ze afblijven. Als ik vraag of we een cd zullen opzetten, loopt ze naar de set en staat me dan aan te kijken of ik ook kom. Ze houdt heel braaf haar handen op de rug, omdat ze blijkbaar heel goed weet wat wel en niet mag. Ik heb dat nooit aangeleerd. Ook de vloerstaande speakers maken het nog steeds goed. Zelfs nu de linkerspeaker pal naast haar speelhoek staat. Ze loopt er nooit tegen aan en ook met de loopfiets en de poppenwagen wordt geen schade aangericht. Muziek luisteren doe ik eigenlijk continue. Boven staat een eenvoudige radio te spelen (die m'n dochtertje al aan en uit kan zetten) Beneden staat in het weekend de hele dag muziek aan. Zo nu en dan ga ik even zitten om lekker te luisteren. Door de week luister ik vaak overdag als ik thuiswerk of in de avonduren met de laptop op schoot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Mijn kids van 3 en 6 mogen de cd's niet aanraken en de draaitafel is nog veels te hoog:) Wel draaien ze zowel kindermuziek als mijn muziek harder dan ikzelf doorgaans doe! Zo leuk om ze zien te swingen op Kelly Clarkson of Maria Mena, zelfs op de Pet Shop Boys. K3 is minder (van kwaliteit), maar Ernst Bobby en de Rest is best briljant goed. Helaas verschuift de cd-speler regelmatig; die staat op spikes op schoteltjes. Maar ja. Heb de oudste maar een eigen getto-blaster voor op zijn kamer cadeau gedaan. Kan hij vast oefenen cd's (voorlopig alleen kopietjes) voorzichtig aan te pakken. Bijna continu staat muziek aan, en veel kleuterliedjes zijn minimalistisch opgenomen, bijv. zang, piano, viool. Klinkt best goed moet ik zeggen, ook van een afstand. Serieus luisteren kom ik inderdaad 1 a 2x per week aan toe. De Peter Belt aankopen (tweaks) zijn zelfs door de WAF goedgekeurd. Zij houdt echter meer van stilte. Maar ze danst wel lekker met de kinderen (en mij) mee. @jm44 ik begrijp je verhaal; sterkte om je eega ervan te overtuigen dat ze met jou getrouwd is inclusief je hobbies, hopelijk kan ze je "de ruimte geven" om af en toe eens lekker te luisteren. Ben ook benieuwd naar je boomvormige speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Ik woon (nog steeds) in een studentenhuis. Veel huisgenoten dus, maar ik kan wel ongestoord naar muziek luisteren op elk moment dat ik dat wil. We hebben zelfs (volgens de overlevering) een officieel 'herrie-uur'. Die duurt trouwens gek genoeg 2 uur: van 17:00 tot 19:00 uur. Dan mag je je muziek zo hard zetten als je zelf wil, mits je je deur en raam dicht doet (niet dat dat heel veel helpt overigens). Wordt nog wel eens gebruik van gemaakt (vroeger meer trouwens)... Als ik de verhalen zo lees, moet ik geen kinderen nemen/krijgen Niet dat ik dat van plan was, in tegendeel zelfs, maar dit geeft maar weer eens een extra reden... Ps. en nou niet allemaal mij probreren te overtuigen dat kinderen WEL leuk zijn, want dat gaat niet lukken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 april 2007 Author Report Share Posted 10 april 2007 leuke reacties heren. henrie kinderen zijn en daar blijf ik bij "het leukste en het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan" Ik wou alleen dat er een manier was om je te overtuigen hoe reuze luxe je het nu hebt in de hoop dat je er dan extra van geniet, tegen mij hebben ze nooit gezegd dat het zwaar was en je vrije tijd ernstig onder druk komt te staan. geniet beste henrie Voor de duidelijkheid bij mij staat ook zeker een aantal uren per dag muziek aan. Mijn zoontje (5jr) is helemaal rammstein gek. maar echt luisteren straks weer, jippie alleen hoor ik de laatste tijd veel sterk benadrukte s klsnken in stemmen. ben er nog niet uit of dat komt door de hogere resolutie die ik nu heb of een foutje ergens. Toch die van dhull maar eens vervangen door ordinair koper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 [...]Uiteindelijk ga je samenwonen zodat je vrouw ook wat te zeggen wil hebben over waar die "dingen" (luidsprekers) moeten staan en dat is dan het liefst ergens in een hoekje en het liefst uit het zicht. Ook de apparatuur moet in een kast waar dan ook bij voorkeur deurtjes bij komen die dicht kunnen zodat er nog minder van je hobby te zien valt. Wat hebben jullie het toch allemaal slecht. Geen nekel probleem hier, sterker nog, ze keek laatst over m'n schouder mee tijdens het surfen en merkte op "he, die met die ronde hoorns er op zijn ook leuk". Mijn reactie "die zijn bijna 80 cm hoor". Zij: "Oh? ben je bang dat ze dan niet passen?" ... gelukkig, zoals mijn goede vader altijd zegt, "armoe houd ons netjes" ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 leuke reacties heren.henrie kinderen zijn en daar blijf ik bij "het leukste en het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan" Ik wou alleen dat er een manier was om je te overtuigen hoe reuze luxe je het nu hebt in de hoop dat je er dan extra van geniet, tegen mij hebben ze nooit gezegd dat het zwaar was en je vrije tijd ernstig onder druk komt te staan. geniet beste henrie Oh, ik geniet zeker van m'n muziek. Moet alleen wel werken tegenwoordig, dus heb toch minder tijd dan toen ik nog student was... Maar kinderen zitten sowieso niet in de planning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Beste M44 m44 (sorry, gewoonte om een naam met hoofdletters te schrijven ) Dezelfde cyclus heb ik ook doorlopen. Toen ik pas getrouwd was, had ik een knappe nieuwe set. Toen de eerste koter zich aandiende gingen speakers en versterkers eruit, om enige tijd later vervangen te worden door "kleine" vloerstaanders met een Maransje. Anno koter #2 gebeurde er jaaaaren he-le-maal niets. En pas de laatste vier jaar ben ik weer van alles aan het opbouwen. Let wel: alles met een budget: veel 2ehands dus veel waar voor je geld. In de loop der tijd heb ik gemerkt dat ik luxe dingen helemaal niet zo belangrijk vind. En toch, nu de financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 (...)J-Lo, Justin Timberlake, Nelly Furtado, Nelly, Toto(...) Jaaah, paps gaat met de tij mee... Maar misschien beter van niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 april 2007 Author Report Share Posted 11 april 2007 en dan is de waardering die je van je kids krijgt ook nog eens het belangrijkste. Ik koop ook 2e hands en/of ruil. mijn set heb ik voor 1400 euro de nieuwprijs was ergenns tussen de 8500 en 9000 euro. Dan heeft zo'n gezins budget toch ook weer voordelen. ik vind de uitdaging ook leuk om met zo weinig mogelijk geld bla bla... binnenkort ga ik voor mijn oudste zoontje zijn eerste setje bij elkaar zoeken. ik denk max 300 euro en geloof me daar kan ikm een heel leuk setje voor bij elkaar schrapen. het is wel vaak even rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 het is wel vaak even rijden. Ach, dat hoort bij de lol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Ach, kinderen...Ik heb geen hekel aan ze, maar ik hoef ze zelf niet. Ik ben nu 50, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld ook. Mijn vrouw denkt daar gelukkig precies hetzelfde over. De opmerking dat het een luxe is om ongestoord, in je eentje, naar muziek te kunnen luisteren, deel ik niet. Het 'nemen' van kinderen is toch een bewuste keuze, net als het 'niet nemen'? Die keuze kunnen maken, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Kinderen het allermooiste? Met vrienden heb ik die discussie ook al vaak genoeg gevoerd. Ik kan niets met opmerkingen als 'je weet niet wat je mist'. Gelukkig zijn er ook nog mensen die er dus net zo over denken... Ik kan ook niks met zo'n opmerking... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 april 2007 Author Report Share Posted 12 april 2007 Daarom zul je mij dat niet horen zeggen. ik sta er in mijn familie en vriendenkring om bekend over dit soort onderwerpen een duidelijke mening te hebben en het niet voor te stellen als een roze wolk. Het is keihard werken. er is niets dat zo veel plezier bij je oproept dan kinderen en niets dat je zo kan irriteren als kinderen. De keuze om ze niet te nemen kan ik goed begrijpen. echter bij mij was de drang om het te doen groter dan om het niet te doen. De implicaties van een keuze begrijp je pas wanneer je de keuze hebt gemaakt. mensen die geen kinderen hebben gaan met mij in discussie om later als ze toch kinderen hebben mij gelijk te geven. Je bent nu wel eens moe? laat me niet lachen, wanneer kinderen je leven betreden weet je pas wat moe zijn is. Ik slaap al 5 jaar niet door. denk je dat ik dat echt wist voordat ik kinderen had. je hoort wel eens wat en je leest wel eens wat maar bij jou gaat alles anders denk je dan. Dus ja je hebt het luxe. het feit dat iemand een bewuste keus maakt voor anders neemt niet weg dat jij het luxe hebt. Henrie ik hoop je over een paar jaar nog eens tegen te komen op een of ander forum en dan ben ik heel benieuwd. vr gr robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Daarom zul je mij dat niet horen zeggen. ik sta er in mijn familie en vriendenkring om bekend over dit soort onderwerpen een duidelijke mening te hebben en het niet voor te stellen als een roze wolk. Het is keihard werken. er is niets dat zo veel plezier bij je oproept dan kinderen en niets dat je zo kan irriteren als kinderen. De keuze om ze niet te nemen kan ik goed begrijpen. echter bij mij was de drang om het te doen groter dan om het niet te doen. De implicaties van een keuze begrijp je pas wanneer je de keuze hebt gemaakt. mensen die geen kinderen hebben gaan met mij in discussie om later als ze toch kinderen hebben mij gelijk te geven. Je bent nu wel eens moe? Ja hoor. Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen. Wordt je best moe van... laat me niet lachen, wanneer kinderen je leven betreden weet je pas wat moe zijn is. Ik slaap al 5 jaar niet door. denk je dat ik dat echt wist voordat ik kinderen had. je hoort wel eens wat en je leest wel eens wat maar bij jou gaat alles anders denk je dan.Dus ja je hebt het luxe. het feit dat iemand een bewuste keus maakt voor anders neemt niet weg dat jij het luxe hebt. Henrie ik hoop je over een paar jaar nog eens tegen te komen op een of ander forum en dan ben ik heel benieuwd. vr gr robin Ik ben ook heel benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Nieuwe fiets, hardlopen.. Over een paar jaar triathlons Henrie? Is vast ergens een forum van.. Weet je meteen waar je 'm moet zoeken Robin :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 1. Er is niets dat zo veel plezier bij je oproept dan kinderen en niets dat je zo kan irriteren als kinderen. 2. De implicaties van een keuze begrijp je pas wanneer je de keuze hebt gemaakt. 3. Mensen die geen kinderen hebben gaan met mij in discussie om later als ze toch kinderen hebben mij gelijk te geven. Ook al heb je het niet direct tegen mij, toch een reactie 1. Nee...Ja (en betweterige mensen ook. 2. Ja, klopt. Al had ik al een donkerbruin vermoeden dat ik geen spijt zou krijgen van mijn keuze geen kinderen te nemen. 3. Zal nooit voor mij gelden, ik word nooit vader. En van deze dsicussies word ik nou moe (maar ik kan het niet laten toch te reageren). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Nieuwe fiets, hardlopen.. Over een paar jaar triathlons Henrie? Is vast ergens een forum van.. Weet je meteen waar je 'm moet zoeken Robin :D Nee, geen triathlons voor mij. Ik heb namelijk een hekel aan zwemmen Een beetje ploeteren in een Center Parks-bad is nog tot daaraan toe, maar echt een flink stuk zwemmen is niet aan mij besteed. Ik blijf gelukkig nog net drijven, maar verder niet Die fiets is trouwens gekocht uit praktisch oogpunt. M'n oude fiets was (en is) echt aan het eind van z'n leven en ik moet elke dag 8km fietsen naar m'n werk (en weer 8km terug naar huis). Ik kan ook met de bus, maar dat duurt net zolang (zoniet langer) wegens een overstap en bovendien vind ik een stukje fietsen wel fijn. Een goeie fiets is dus geen overbodige luxe. En een racefiets heb ik niet. Zou ik wel leuk vinden, maar ik heb nu wel ff genoeg geld uitgegeven, fiets-technisch gezien... Dat lopen is eigenlijk om 2 redenen begonnen. Een huisgenoot van mij loopt al jaren en is best goed (vind ik). Loopt tijden van 38:30 op de 10km, 18min op de 5km, onder de 11min op de dubbele mijl... Dat red ik nog lang niet... Maar ik had al wel eens met 'm meegelopen (of hij met mij eigenlijk; hij moest zich uiteraard flink inhouden ), gewoon voor de lol... Een maand of 2 geleden kwam een collega van mij met het idee om met de bedrijvenloop mee te gaan doen, bij de Enschede Marathon. Daar zouden we (in een team) de 10km gaan lopen. Dat is niet doorgegaan, omdat er een aantal liever de halve marathon wilden lopen en ik liever de 5km Maar nu heb ik me dus individueel ingeschreven (net als m'n collega's dus). Ik heb dus voor de 5km gekozen. De kortste afstand (op de 'kids run' na ), maar voor een eerste 'wedstrijd' wel ver genoeg denk ik Ik train de laatste weken op rondjes van ongeveer 3,2km en ik ga met sprongen vooruit! Niet dat dat wat zegt natuurlijk, maar toch Snelst gemeten tijd tot nu toe is 13:50min. Niet echt heel snel, maar ach, ik ben pas een paar weken in training he Op de 5km heb ik voor mezelf een streeftijd van 25 minuten gesteld. Ik zal de tijd wel melden als ik gelopen heb (volgende week zondag)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2007 Author Report Share Posted 13 april 2007 ja heel herkenbaar. ik heb er ook wel vrede mee om "savonds wat zachter te luisteren. mijn vrouw (liefkozend genoemd hare majesteit) werkt ook in de zorgsector en heeft nog wel eens een late dienst. kinderen slapen eigenlijk overal doorheen dus is het nivo goed genoeg om details te horen en bas te voelen. Mijn advies is push je vrouw richting een avond hobby. bloempotten schilderen. japans koken. Kinderen hore niets als het licht uitgaat. En ja een garage heb ik ook als je begrijpt wat ik bedoel. 1. Er is niets dat zo veel plezier bij je oproept dan kinderen en niets dat je zo kan irriteren als kinderen. 2. De implicaties van een keuze begrijp je pas wanneer je de keuze hebt gemaakt. 3. Mensen die geen kinderen hebben gaan met mij in discussie om later als ze toch kinderen hebben mij gelijk te geven. Ook al heb je het niet direct tegen mij, toch een reactie 1. Nee...Ja (en betweterige mensen ook. 2. Ja, klopt. Al had ik al een donkerbruin vermoeden dat ik geen spijt zou krijgen van mijn keuze geen kinderen te nemen. 3. Zal nooit voor mij gelden, ik word nooit vader. En van deze dsicussies word ik nou moe (maar ik kan het niet laten toch te reageren). ik wens U niks anders dan en hoop plezier Nieuwe fiets, hardlopen.. Over een paar jaar triathlons Henrie? Is vast ergens een forum van.. Weet je meteen waar je 'm moet zoeken Robin :D www.slankehenrie.nl denk ik. Als ie dan nog leeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Nieuwe fiets, hardlopen.. Over een paar jaar triathlons Henrie? Is vast ergens een forum van.. Weet je meteen waar je 'm moet zoeken Robin :D www.slankehenrie.nl denk ik. Als ie dan nog leeft Ehm... slank? Er mag best nog wat af opzich Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 m44, Ik ben nu 40 (vanaf morgen niet meer ), ben getrouwd en heb 2 kinderen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 april 2007 Author Report Share Posted 17 april 2007 ten eerste gefeliciteerd. verder is het ook voor mij wel eens goed om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt. Het is uiteraard altijd zo dat er mensen zijn die een weg ingeslagen zijn die ik zelf nooit bewandeld heb. Hoop dat je er van af bent trouwens en die weg hebt kunnen afsluiten. succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts