Jump to content

En dan naar 110V

Wopper
 Share

Recommended Posts

En dan mag je opeens naar de VS en sta je voor de keus je installatie mee te nemen en omvormers te kopen of ter plekke over te gaan op een nieuw op te bouwen audioset.

Met het besluit om de huidige set mee te nemen, stuit op je de vraag wat het vermogen moet zijn van de aan te schaffen transformator 110V-220V. Als niet-techneut heb ik wel enig idee, maar voordat ik met een verkeerd vermogen aan de andere kant van de plas zit toch maar even voorleggen.

De PA90 zit tot 18W in de A-klasse. Wat zou het gebruikte vermogen zijn bij normaal gebruik van de tuner, CD speler en versterker? 500W?

Marco

En dan mag je opeens naar de VS en sta je voor de keus je installatie mee te nemen en omvormers te kopen of ter plekke over te gaan op een nieuw op te bouwen audioset.

Met het besluit om de huidige set mee te nemen, stuit op je de vraag wat het vermogen moet zijn van de aan te schaffen transformator 110V-220V. Als niet-techneut heb ik wel enig idee, maar voordat ik met een verkeerd vermogen aan de andere kant van de plas zit toch maar even voorleggen.

De PA90 zit tot 18W in de A-klasse. Wat zou het gebruikte vermogen zijn bij normaal gebruik van de tuner, CD speler en versterker? 500W?

Marco

Mijn broer heeft hetzelfde ook eens gedaan. Nadat hij terug naar Nederland kwam had hij diverse transformatoren bij zich. ;)

Denk je er ook aan, dat de frequentie daar 60 Hz is... veel 50 Hz trafo's houden daar niet van.

:)

Marco

Mijn broer heeft hetzelfde ook eens gedaan. Nadat hij terug naar Nederland kwam had hij diverse transformatoren bij zich. ;)

Denk je er ook aan, dat de frequentie daar 60 Hz is... veel 50 Hz trafo's houden daar niet van.

:)

Op veel apparaten staat toch 50/60Hz? Dus dan kunnen ze ook 60Hz wel aan...

"Mijn" Agilent speelgoed kan 48 Hz - 440 Hz aan, 100 V - 240 V AC. Misschien ook iets voor Array? :)

Groet,

Jacco

Schakelende voedingen... brrr....

:(

Dat moet je zien als uitdaging...

Groet,

Jacco

Gewoon verkopen die handel en daar nieuwe (2e hands) apparatuur aanschaffen. Prijzen van audio appratuur is daar aanzienlijk goedkoper, dus voor het geld wat je hier vangt voor je spullen koop je daar wat beters voor. Bovendien bespaar je veel aan transportkosten van je huidige appratuur en hoef je niet te investeren in transformers waarvan van te voren niet te voorspellen valt wat het effect zal zijn op je set.