Jump to content

Wat doet dit nu ?

carl
 Share

Recommended Posts

Ach, dat doet toch niet zoveel? :confused:

Laatst stond er een test in de Stereo over een aantal netfilters.

Reteduur ( >500 euro) die dingen.

Persoonlijk zou ik dat geld liever ergens anders aan uitgeven. Maarja, ik ben nog in de opbouwfase.

Misschien dat iemand die alles al heeft en geld teveel heeft er wat mee wil doen.

Die kortgesloten brugcel is bedoeld om de eventuele gelijkstroomcomponent uit de netspanning te filteren. Dit kan brom veroorzaken in voedingstrafo's.

Voor een versterker lijken me de ferrieten met spoel me wel wat vertragend werken op snelle stroomleverantie.

Bij mij deed dit filter in het geheel niets, volgens de maker moest ik 'm in laten spelen.............

Niet aan begonnen <_<

Bij mij deed dit filter in het geheel niets, volgens de maker moest ik 'm in laten spelen.............

Niet aan begonnen <_<

Werkt bij mij alleen tussen lichtnet en digitaal, als ontkoppeling.

Maar dat kan ook zijn omdat ik al losse HF filters in mijn spullen heb, dat houd namelijk die irritante GSM storingen van mijn set weg.

Ik ben niet aan het kopen en het is puur interesse. Zelf heb ik een HMS stekkerblok. Die bestaat uit 4 maal 2 stopcontacten die van elkaar gescheiden zijn. In een test in Stereo een aantal jaren geleden werd dat aangetoond door stoorsignalen aan een paar toe te voegen en bij een ander paar te meten of je dat stoorsignaal terugvond - nauwelijks dus en dat overtuigde mij.

Regeneren van stroom lijkt me ook wel wat maar wel duur.

Ik ben niet aan het kopen en het is puur interesse. Zelf heb ik een HMS stekkerblok. Die bestaat uit 4 maal 2 stopcontacten die van elkaar gescheiden zijn. In een test in Stereo een aantal jaren geleden werd dat aangetoond door stoorsignalen aan een paar toe te voegen en bij een ander paar te meten of je dat stoorsignaal terugvond - nauwelijks dus en dat overtuigde mij.

Tja, ik heb me er ook redelijk intensief mee beziggehouden, heel veel filters en regenerators getest. Zonder uitzondering alles wat ik van Kemp heb gehad ging direct weer terug, ook Isotek kon me in geen geval bekoren. Bijna alle filters die ik heb gehad deden meer kwaad dan goed, het overbekende verlies in dynamiek speelde een grote rol (eindversterkers sluit ik overigens nooit aan op welk filter dan ook). De Furutech TP-60 vond ik een redelijk goed filter, maar niet zo goed als de helft kostende HMS Energia, die ik nog steeds heb, nog steeds het beste filterblok wat ik op mijn set gehoord heb. Op genereator gebied gebruik ik nu een PS Audio P600 Powerplant, fantastisch apparaat, echt een goede koop geweest en gebruik ook een PS Audio UPC200, wat tussen een filter en regenerator inzit, ook erg goed.

Tja, ik heb me er ook redelijk intensief mee beziggehouden, heel veel filters en regenerators getest. Zonder uitzondering alles wat ik van Kemp heb gehad ging direct weer terug, ook Isotek kon me in geen geval bekoren. Bijna alle filters die ik heb gehad deden meer kwaad dan goed, het overbekende verlies in dynamiek speelde een grote rol (eindversterkers sluit ik overigens nooit aan op welk filter dan ook). De Furutech TP-60 vond ik een redelijk goed filter, maar niet zo goed als de helft kostende HMS Energia, die ik nog steeds heb, nog steeds het beste filterblok wat ik op mijn set gehoord heb. Op genereator gebied gebruik ik nu een PS Audio P600 Powerplant, fantastisch apparaat, echt een goede koop geweest en gebruik ook een PS Audio UPC200, wat tussen een filter en regenerator inzit, ook erg goed.

Zelf ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe regenerator van PS Audio, de "Premier". Dit type zou zijn voorgangers incl. de P1000 doen verbleken, tegen de helft van de prijs. Helaas heeft mijn dealer in Nijmegen hem niet staan, wel de "oude" P500.

Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe "Premier"?

Zelf ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe regenerator van PS Audio, de "Premier". Dit type zou zijn voorgangers incl. de P1000 doen verbleken, tegen de helft van de prijs. Helaas heeft mijn dealer in Nijmegen hem niet staan, wel de "oude" P500.

Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe "Premier"?

Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn.....

Ja, klinkt als een sprookje.

Je hebt je eindtrap(pen) zeker niet aan de PS Audio P600 hangen zeker?

Nee, eindtrappen klinken altijd het best als je ze rechtstreeks in de muur prikt is mijn ervaring al heb ik nog geen P1000 in huis gehad om die te testen. Ik heb ervaringen van mensen gehoord dat het op die wel een toegevoegde waarde zou hebben.

Wel leuk Arjan, ik heb die HMS Energia ook. Als jij zegt dat het moeilijk beter kan geloof ik het zo. Combineer jij die PS en het HMS stekkerblok eigenlijk?

Wel leuk Arjan, ik heb die HMS Energia ook. Als jij zegt dat het moeilijk beter kan geloof ik het zo. Combineer jij die PS en het HMS stekkerblok eigenlijk?

Ik ben in ieder geval nog geen beter filter tegengekomen, ook niet voor 3 keer de prijs. Nee, ik gebruik ze niet samen, in de handleiding van de PS Audio staat in niet mis te verstane bewoording dat een filter aansluiten op de Powerplant to gevaarlijke oververhitting kan leiden, dat bijt elkaar dus. Daarom heb ik eigenlijk mijn stereo apparatuur (cd-speler en voorversterker) op de Powerplant en mijn HT deel (dvd, sacd, processor, tv-tuner en eindversterkers voor center/rears) op de HMS. Alle versterking voor het stereo deel heb ik rechtstreeks op ieder zijn eigen groep uit de muur. De powerplant heeft zijn eigen groep en de HMS ook.