Jump to content

geen verschillen tussen componenten

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ik vind het veel te kort door de bocht.

Hoor wel degelijk verschil in onderdelen, klankverschillen in weerstanden condensatoren bekabeling.

Een jensen grofkorrelig een mkt hart in het hoog een mkp afgestompt in het hoog een mkc ruimtelijker.

Tuurlijk zit de ruimtelijkheid in de opname, maar slechte onderdelen kunnen de ruimtelijkheid wel degelijk verknallen.

Als ik mijn TOSHIBA versterker aansluit in plaats van mijn buizenversterkers hoor ik wel degelijk dat de TOSHIBA super minder presteert.

Alles over 1 kam scheren nee dat gaat er bij mij niet in :P

Jongen, wat heb jij geluk dat de moderatoren van dit forum niet gehinderd worden door psychologisch inzicht en zodoende alleen maar bepaalde woordformules weggummen die uiterlijk een beetje direct overkomen, maar het echte gif gewoon laten staan.

Waarvan wederom akte. Een hifi-site laat de aanvallen op het eigen bestaan voortduren en kiest voor het schrappen van de reacties daarop. Psychologisch masochisme versus gebrek aan inzicht? In ieder geval wordt er bewust gekozen voor afname van de eigen levensvatbaarheid.

Hans, veel mensen zitten er inderdaad NIET op te wachten. Daarvan ben ik me ter dege bewust. Ik ben van mening dat er op een forum ruimte moet zijn voor (zeer) uiteenlopende visies. Een niets vermoedende lezer wordt zo van alle kanten 'geinformeerd' als hij tenminste tussen de off topic / persoonlijke posts heen leest.

Hij kan dan een beeld vormen omdat hij van 2 kanten geinformeerd is. Wordt hij uiteindelijk een audiofiel dan vind ik dat jammer. Wordt hij een meetgek, dan vinden 'jullie' dat jammer. Besluit hij om nooit meer terug te komen Hear, dan is dat misschien wel een verstandig persoon. :D

Zou hij alleen maar audiofiel getinte, in mijn ogen vaak zweverige, praat horen, dan vind ik dat jammer. Ik kan me alleen niet helemaal inleven in de enorme boosheid van Erik en Loes. Ik probeer de laatste tijd niet al te ontactisch uit de hoek te komen en volgens mij ben ik niet echt meer te beschuldigen van persoonlijke aanvallen of iets dergelijks. :confused:

Het compleet oneens zijn met mijn standpunten is prima. Dat kan ook enigszins normaal verwoord worden zonder iemand virtueel te kruisigen toch!

Hans, veel mensen zitten er inderdaad NIET op te wachten. Daarvan ben ik me ter dege bewust. Ik ben van mening dat er op een forum ruimte moet zijn voor (zeer) uiteenlopende visies. Een niets vermoedende lezer wordt zo van alle kanten 'geinformeerd' als hij tenminste tussen de off topic / persoonlijke posts heen leest.

Hij kan dan een beeld vormen omdat hij van 2 kanten geinformeerd is. Wordt hij uiteindelijk een audiofiel dan vind ik dat jammer. Wordt hij een meetgek, dan vinden 'jullie' dat jammer. Besluit hij om nooit meer terug te komen Hear, dan is dat misschien wel een verstandig persoon. :D

Zou hij alleen maar audiofiel getinte, in mijn ogen vaak zweverige, praat horen, dan vind ik dat jammer. Ik kan me alleen niet helemaal inleven in de enorme boosheid van Erik en Loes. Ik probeer de laatste tijd niet al te ontactisch uit de hoek te komen en volgens mij ben ik niet echt meer te beschuldigen van persoonlijke aanvallen of iets dergelijks. :confused:

Het compleet oneens zijn met mijn standpunten is prima. Dat kan ook enigszins normaal verwoord worden zonder iemand virtueel te kruisigen toch!

De vraag beantwoord je in de eerste zin. Wat maakt het dan voor jullie aantrekkelijk om het te blijven doen ? Het lijkt mij bijzonder frustrerend als je goedbedoelde boodschap/posts niet gelezen worden op inhoud maar op betrekking. De nietvermoedende voorbijganger van bijna ieder willerkeurig forum (op dit moment) ziet alleen maar strijd en onrust.

Je laatste zin is wederom een mooie, maar zelfs in de mooiste woorden zit veel venijn op dit moment.

Groeten Hans

De test lijkt mij een leuke, ik wil wel mee doen....als luisteraar

Guest tubejack
En als verklaring zoek je het altijd in de technische hoek?

Groet,

Jacco

Ik snap wat terugnaaraf bedoeld! Zelf ben ik van mening dat elk materiaal zijn eigen klank heeft.

De klank van condensatoren en weerstanden is niet of nauwelijks te meten.

Ik zou niet weten hoe :confused: Op het internet staat een webpagina

met een testopstelling en foto's gemaakt van een scope.

De meetbare verschillen zijn minimaal, verschillen in klank zijn er wel degelijk.

Groet,

Jack

Link gevonden :)http://members.aol.com/sbench102/caps.html

Edited by tubejack

Jij denkt dat mensen hier komen om zich te laten vormen, je daar een rol in moet hebben, en als het resultaat je niet aanstaat je daar onophoudelijk op terug moet blijven komen omdat dat informerend forum gedrag zou zijn?

De waarheid ligt altijd ergens in het midden, Niels.

Dit is die fantasiewereld waar je eens moet uitstappen, loes. Als ik zeg 1+1 is 3 dan is dat fout (en ook niet een klein beetje goed). Als ik zeg dat de ene CD speler meer zwart tussen instrumenten laat horen dan andere dan is dat net zo fout (en ook niet een klein beetje goed, maar helemaal fout).

Dit heeft met emotie te maken, jij kunt dat niet accepteren, net zoals je eerder niet wilde accepteren dat HiFi pas mogelijk is in een zo dood mogelijke akoestiek. Iedere logica schuif je aan de kant, je accepteert die waarheid namelijk niet.

Misschien mis je een stukje bagage (dit is niet beledigend bedoeld). Het feit dat je je zo opwindt kan dit alleen maar verder staven. Ik wordt er niet koud of warm van wat je over mij zegt (ook al noem je me een leeghoofd). Ik hoef maar die 5 voorwaarden van zonet op te schrijven en je bent al over de rooie.

Maar het is wel deze aandoening waarmee audio-beginners worden besmet, om vervolgens te zien dat een kabelboer weer 7400% winst maakt op een stuk draad. De aandoening is an sich niet verkeerd, maar je mag hem niet gebruiken om ons technici te vertellen dat we eigenlijk ..... zijn (vul maar in).

ik denk dat de rel topics het meest gelezen worden door de mensen hier. De cd speler vergelijking was altijd druk bezet. De mensen die er last van hadden bleven ook maar reageren en hadden er denk ik minder last van dan werd beweerd. het is als voetbal op tv , vind ik niks aan maar niemand dwingt mij te kijken. dat doe ik nog altijd mijzelf aan.

Dat het muziek vergelijkings topic word gesloten vins ik regelrechte bull.

Iets verbieden werkt altijd averechts.

oh ja lever die dure sets maar bij mij in dan weet ik er wel iemand voor. :lol:

zeg,

ik denk dat de kans groot is dat er geen verschillen hoorbaar zijn tussen verschillende apparaten.

een voorwaarde is wel dat er een normale belasting (gewone conusluidsprekers) aan hangt en er geen achterlijke verbindingen tussen hangen.

voorbeeld:

een NAD set bestaande uit een eenvoudige cd-speler en een geintegreerde versteker, voorzien van een stevige interlink van bijv.

QUOTE(s0000884 @ 19 Apr 2007, 17:59:24)

Nog een goed voorbeeld van een zeer verhitte reactie. Waarom niet "Hoe kom je daar nu bij? Ik hoor, samen met vele anderen wel veel verschillen". Frapant en tekenend.

Dit is een normale reactie naar iemand die niet weet wat hij zegt :lol:

Het ergste is, dat Erik nog wel eens gelijk zou kunnen hebben. Als de speakers niet al te moeilijk zijn dan.

Dat heeft ie ook, zolang aan de door mij eerder aangegeven voorwaarden is voldaan (nog een keertje):

1. Geen kapotte apparatuur.

2. Geen expres achterlijke apparatuur (buizenversterker, non-oversampling DAC)

3. Geen inferieure apparatuur (platenspeler)

4. Gelijkblijvende akoestiek + speakers.

5. Speaker niet ultra-extreem.

Inderdaad,

we zouden eens een keer een voorzichtige test kunnen doen?

ik ben reuze benieuwd of er verschillen hoorbaar zijn tussen een High End set van >

voor de mensen die het met de topic starter eens zijn word binnenkort de nieuwe Hear site geopend in braille

voor de rest zal een serene hear site het resultaat zijn ;)

Ik snap wat terugnaaraf bedoeld! Zelf ben ik van mening dat elk materiaal zijn eigen klank heeft.

De klank van condensatoren en weerstanden is niet of nauwelijks te meten.

Ik zou niet weten hoe :confused: Op het internet staat een webpagina

met een testopstelling en foto's gemaakt van een scope.

De meetbare verschillen zijn minimaal, verschillen in klank zijn er wel degelijk.

Groet,

Jack

Link gevonden :)http://members.aol.com/sbench102/caps.html

He je haalt de worden uit mijn mond :D

En oja het mag er hier wel wat vriendelijker aan toe gaan <_<

Gaat niet goed zo op dit Forum errug jammer als het zo moet gaan.

Als er mensen zijn die graag ruzie maken..ga na de kroeg ofzo :lol:

Het gaat om wel of geen klank verschillen in onderdelen..dus graag weer ontopic vanaf nu ok? :cool2:

Guest tubejack
Hoezo buizenversterkers inferieur? Ik denk dat die van mij toch wel aardig wat versterkers wegspelen.

Mee eens! .... die technosukkels, willen het ook maar niet snappen Hear.

Niks simpeler en zuiverder dan SE triode. :)

Nauwelijks terugkoppeling :rolleyes:

Pure muziek versterking! :P

Jack

ik begrijp gewoon niet hoe iemand het kan bedenken zonder de bedoeling een rel topic te starten dat er geen verschil zou zijn. iedereen weet het maar het gaat de wiskunde jongens er weer om om dit te bewijzen danwel te staven met feiten. Dan blijft het toch altijd weer ik die zeg dat er een verschil hoorbaar is en de ander die beweert "nee hoor bewijs dat dan"

Is het zelfde als bewijzen dat god bestaat. nee lukt niet he

Als iemand de absurditeit wil weergeven door een extreem voorbeeld te bnemen en mensen daar een beetje kunnen flauwekullen word het topic gesloten terwijl daar niemand boos op elkaar was. Het heet ten slotte nog "algemene onderwerpen"wat al aangaf dat het niet direct in de weg wilde staan bij de serieuze muziek danwel audio discussies.

Ik hoor verschil bewijs maar dat het niet zo is.

Maar het is wel deze aandoening waarmee audio-beginners worden besmet, om vervolgens te zien dat een kabelboer weer 7400% winst maakt op een stuk draad. De aandoening is an sich niet verkeerd, maar je mag hem niet gebruiken om ons technici te vertellen dat we eigenlijk ..... zijn (vul maar in).

Dus jij mag de techniek wel gebruiken om de doorsnee audiofiel duidelijk te maken dat hij onzin verhalen zit te vertellen ?

Ik zou graag eens een blik in de toekomst willen kunnen werpen. Bestaat de audio bussines nog wel of heeft men deze omver weten te werpen. Jullie staan technisch gezien volgens mij beresterk, volgens mij genoeg technische bewijzen en daardoor dus redenen om het e.e.a. eens aan de kaak te gaan stellen.

Ook al is de branche klein, verenigd u allen en doe hem wankelen op zijn eigen geloof.

Groeten Hans

En toch zit er wel wat in natuurlijk.

Hetzelfde heb je bijv. ook met met orgels, of zo'n ding nu in Haarlem in een kerk staat of in Noordpolderzijl.

Maakt geen ene moer uit, 100hz is 100hz.

Hetzelfde heb je bijv. ook met met orgels, of zo'n ding nu in Haarlem in een kerk staat of in Noordpolderzijl.

klank heeft mijn inziens wel iets meer omhanden dan een frequentie

zeg,

ik denk dat de kans groot is dat er geen verschillen hoorbaar zijn tussen verschillende apparaten.

een voorwaarde is wel dat er een normale belasting (gewone conusluidsprekers) aan hangt en er geen achterlijke verbindingen tussen hangen.

voorbeeld:

een NAD set bestaande uit een eenvoudige cd-speler en een geintegreerde versteker, voorzien van een stevige interlink van bijv.

Ik begin m44 steeds meer te waarderen, toch durf ik mezelf niet uit te nodigen bij 'm thuis, stel je voor, zit er werkelijk een heks op de bank die me resoluut betovert en ik de rest van mijn dagen slijt als een verstokte audiofiel :blink:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

http://www.hardwareanalysis.com

Ja, en dan maken harmonischen niet meer uit natuurlijk. Vandaar ook dat een 100Hz toon uit een orgel in elk register hetzelfde klinkt. En akoestiek is natuurlijk ook totaal onbelangrijk, vooral voor een kerk. Alle kerken klinken eender!