Alex Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 zijn er nog 78 toeren splers nieuw te koop ?? Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Nee, netzoals Pentium 66MHz processors nieuw in doos, of erger, Buys Negerzoenen Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 18 april 2007 Author Report Share Posted 18 april 2007 Nee, netzoals Pentium 66MHz processors nieuw in doos, of erger, Buys Negerzoenen Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com idd, tis beter zelf te googlelen REGA P78 ? en had Project niet zoiets ??? en anders een 2eHands ... DUAL CS750 en CS5000 bijv ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Hallo Alex Leuk dat je hierover begint. Het lijkt hear tegenwoordig meer te gaan om meten is weten dan om onze hobby en liefhebberij audio en muziek... Ik heb zelf onlangs een Dual 1019, voorzien van een Ronette element aangesloten en dat klinkt eigenlijk erg goed. Erg leuk om een origineel 78 toeren plaatje te draaien van Fritz Kreisler. Wonderlijk ook hoe goed dat nog klinkt op een mooie hifi set! Een leuke website waar je misschien iets aan hebt: http://www.de-weergever.nl/ Wie trouwens nog leuke tips heeft waar 78 toeren platen te koop zijn of andere informatie? Graag! Groet Sander Mijnster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Ik zou het niet weten. Ik heb wel een echte salonmodel His Masters Voice voor je. Donker eiken, met 4 deuren. En een berg klassieke platen erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Dual heeft nog een aantal modellen die ook 78 toeren draaien in de lijn............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Dit is echt een mooie 78 toeren speler, de Rega Planar 78. Gewoon nog nieuw te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Of deze: Met 'reverse playback capability'?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 ...Met 'reverse playback capability'?? Daar kan je alle geheime occulte berichten die op de plaat mee opgenomen zijn afluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Wie trouwens nog leuke tips heeft waar 78 toeren platen te koop zijn of andere informatie? Graag! Deze site al eens bezocht? Met te beluisteren opnames, het is geen verkoopsite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 ... Met 'reverse playback capability'?? Daar kan je alle geheime occulte berichten die op de plaat mee opgenomen zijn afluisteren. Ha cool! Gooi ik er meteen Sgt. Pepper op, en wat Black Sabbath of Judas Priest.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Ha cool! Gooi ik er meteen Sgt. Pepper op, en wat Black Sabbath of Judas Priest.. Of wat Deicide, Ronny James Dio en niet te vergeten Piece of Mind van Maiden, intro van Still life, dan horen we eens wat ze bedoelen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Wie trouwens nog leuke tips heeft waar 78 toeren platen te koop zijn of andere informatie? Graag! Deze site al eens bezocht? Met te beluisteren opnames, het is geen verkoopsite. Dat is een leuke site! Ik ben eigenlijk nog maar pas met 78 toeren bezig. Ik heb wel al honderden mono platen (wat klinkt dat toch goed !). Eigenlijk verzamel ik (bijna) alles op klassiek gebied, en ben altijd op zoek naar eerste persingen. Op 78 toeren moet er een schat aan opnamen van grote klassieke musici uit het verleden te vinden zijn die nooit op plaat of cd zijn uitgegeven. Bovendien zijn veel van die zogenaamd zorgvuldig geremasterde opnamen op cd niet om aan te horen (Testament en Biddulph zijn uitzonderingen) Ik zou dus een gat in de lucht springen als ik opnamen op 78 toeren zou vinden van bijvoorbeeld Mischa Elman, Thibaud, Francescatti, Marcelle Meyer enz. Nou ja, geduld is een schone zaak. Wie weet krijg ik binnenkort alle opnamen van Backhaus (pianist) in handen en op audio gebied bouwen we een phonotrap waarmee ik de oorspronkelijke curves mee kan instellen voor oude mono's en 78 toeren... Wat een geweldige hobby hebben we toch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Beste Lestat ea, Ken je de nieuwe Audio Technica dan niet ? Kompleet met element het is een DD met 78 toeren natuurlijk ook 45 en 33, 33 En als twee druppels water gelijkend op een Technics SL 1200 alleen is de prijs dan 349,00 euro Op dit moment net nieuw binnen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 ... Met 'reverse playback capability'?? Daar kan je alle geheime occulte berichten die op de plaat mee opgenomen zijn afluisteren. Dat kan digitaal een stuk makkelijker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Dat kan digitaal een stuk makkelijker... Hel en verdoemenis zijn slechts analoog verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Dat kan digitaal een stuk makkelijker... Hel en verdoemenis zijn slechts analoog verkrijgbaar. Ja, maar niet per se door een lp achterste voren af te spelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Dat kan digitaal een stuk makkelijker... Hel en verdoemenis zijn slechts analoog verkrijgbaar. Maarrehh... Digital=Evil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Nee, netzoals Pentium 66MHz processors nieuw in doos, of erger,...Volgens mij is die zelfs nog te nieuw voor toepassing in de ruimtevaart. Ik heb begrepen dat voor toepassing in de ruimte nog steeds met 8088, 286 en 386 wordt gewerkt. Dat zijn vast geen tweedehandsjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Nee, netzoals Pentium 66MHz processors nieuw in doos, of erger,...Volgens mij is die zelfs nog te nieuw voor toepassing in de ruimtevaart. Ik heb begrepen dat voor toepassing in de ruimte nog steeds met 8088, 286 en 386 wordt gewerkt. Dat zijn vast geen tweedehandsjes. Zelfs in ieder NS stel zit nog een "on board unit" met een 286 (zal wel niet meer van Intel zijn). Uitontwikkelt, betrouwbaar, nagenoeg alle bugs zijn gevonden.. (dus niet de reden van de vele Prorail stroringen ) De unit dient trouwens voor locatie bepaling van het stel (mbv GPS), hiermee kan de treinsamenstelling in het VKL systeem worden bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts