Jump to content

Wat zie ik nou!

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Beste Andre,

Waarschijnlijk zijn ze komend weekend verkocht. Ik ben helemaal gevallen voor de nieuwe B&W 802D's. Deze zijn gewoon een grote klasse beter dan wat ik nu heb. Die wil ik dus gaan aanschaffen te samen met een set Pardigm Servo 15 subwoofers.

Ik wil de 802D's dus gaan combineren met een set Servo gestuurde subs in combinatie met mijn Tact 2.2X die erop gemaakt is subs, main speakers en room met elkaar te intergreren.

Ik ben heel lang heel erg verknocht geweest aan de Matrix-800 sound. De latere Nautiluss 800 serie vond ik geen verbetering. Echter de nieuwe 800D serie vind ik echt een grote stap voorwaarts en beademnemend mooi in klank. Eigenlijk schieten superlatieven te kort hoe mooi ik ze vind :D

Groeten,

Bas

Beste duck,

Ja. Niet om dat ik heel erg veel SPl wil halen, maar omdat je emt twee subwoofers meer roommodes van je kamer kunt aanspreken. En dat werkt beter als je het op de Tact manier doet. Namelijk. In elke hoek een subwoofer en dan rechttrekken, en laten time alignen met de hoofdpeakers.

Groeten,

Bas

Beste Andre,

Waarschijnlijk zijn ze komend weekend verkocht. Ik ben helemaal gevallen voor de nieuwe B&W 802D's. Deze zijn gewoon een grote klasse beter dan wat ik nu heb. Die wil ik dus gaan aanschaffen te samen met een set Pardigm Servo 15 subwoofers.

Ik wil de 802D's dus gaan combineren met een set Servo gestuurde subs in combinatie met mijn Tact 2.2X die erop gemaakt is subs, main speakers en room met elkaar te intergreren.

Ik ben heel lang heel erg verknocht geweest aan de Matrix-800 sound. De latere Nautiluss 800 serie vond ik geen verbetering. Echter de nieuwe 800D serie vind ik echt een grote stap voorwaarts en beademnemend mooi in klank. Eigenlijk schieten superlatieven te kort hoe mooi ik ze vind :D

Groeten,

Bas

Ik heb de N802 en 802D altijd de mooiste uit de 800 serie gevonden. Ik kan dus niet zeggen dat de D zoveel beter is dan de N. De N801 daarintegen vond ik maar niks. De N800 en 800D dan weer w

Beste Jean Sibelius,

In eerste instantie wilde ik absoluut voor Servo gestuurde subwoofers gaan. Ik weet (en jij nu ook met je mooie Velodyne :D) hoe geweldig strak servo sturing kan klinken. Velodyne heeft het heel goed gedaan door room correctie software toe te passen in hun Servo subs. Ik denk dat digitale roomcorrectie de enige manier is een Subwoofer echt goed te laten klinken in een gemiddelde luister/huiskamer. Ik ben dus blij dat daar eindelijk aandacht aan wordt besteed. Want gewoon een subwoofer domweg neerzetten in een bestaand systeem klinkt 9 van de 10 keer bedroevend slecht.

Dat gezegd te hebben is bovenstaand meteen de reden waarom Velodyne helaas afvalt. Ik gebruik het het Tact RCS2.2X systeem dat (ook) roomcorrectie uitvoert in het digitale domijn. Dit systeem gaat nog een stapje verder dan Velodyne daar deze main speakers en subwoofers ook in het tijds domijn met elkaar kan intergreren. De uitgevoerde correctie is tot de Hz. nauwkeurig.

http://www.tactlab.com/Products/RCS22XP/SubIntegration.html

Ik heb de software van de Velodyne niet nodig. Dan blijven er niet veel Servo gestuurde subwoofers over behalve de Mackie HRS120

http://www.mackie.com/products/hrs120/index.html

En de Paradigm Servo 15

http://www.paradigm.com/Website/SiteRefere...ervoSeries.html

Blij dat je blij bent met je loopwerk! Ik kom snel eens jou kant op want ik ben wel heel benieuwd naar je mooie set ;)

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Zeer fraaie update ben je van plan! Je hebt het vast al wel ergens neergepent, maar subs en kleinere kamers, ik neem aan dat je vooral daarom met een roomcorrectie wilt werken? Hmm weer wat om van te dromen.

Oh ja, ik ken de 802D alleen in vombinatie met NAIM. Zeker met de uitgebouwde NAIM versterking klonk dit echt heel fraai. Toch ben ik nooit echt gevallen voor B&W. Misschien dat dit het wel bij me doet :P

Ik heb de software van de Velodyne niet nodig. Dan blijven er niet veel Servo gestuurde subwoofers over behalve de Mackie HRS120

Genesis heeft ook nog wel wat servo gestuurde subs die niet verkeerd zijn ;)

Hoi Bas,

Zeer fraaie update ben je van plan! Je hebt het vast al wel ergens neergepent, maar subs en kleinere kamers, ik neem aan dat je vooral daarom met een roomcorrectie wilt werken? Hmm weer wat om van te dromen.

Oh ja, ik ken de 802D alleen in vombinatie met NAIM. Zeker met de uitgebouwde NAIM versterking klonk dit echt heel fraai. Toch ben ik nooit echt gevallen voor B&W. Misschien dat dit het wel bij me doet :P

Beste Procino,

Met alle respect maar Naim vind ik niet de geschikte versterkers voor de N802D. Die hebben veel grotere beesten nodig die verdubbelen tot 2Ohm met stroomafgifte.

Mijn ruimte is neit heel klein met zijn 8,4x3,8 meter en roomcorrectie heeft altijd zijn in zowel grote als kleine ruimte. In eerste instantie probeer natuurlijk je acoustiek zo goed mogelijk te krijgen. Roomcorrectie is geen wondermiddel, maar wel een redmiddel. En Tact doet dat zoals geen ander dat kan. Geen vergelijk met een UC bijv.

Groeten,

Bas

Beste Erik,

Het is even wat leeswerk, maar als je het echt wilt weten lees dit eens: http://www.roomcorrection.com/ Het is wel geschreven door Tactaudio dus in absolute zin niet geheel objectief, maar ik ben het er wel mee eens, en het klopt gehoormatig ook wat ze zeggen.

Wat is het resultaat... Vrijheid en gemak. En een hele grote invloed op je set en je uiteindelijke geluid. Eigen smaak vind ik helemaal geen schande in highend-audio. Dus los van problemen van je luistteruimte compenseren kun je met een Tact met je doelcurves je systeem ook matchen aan je eigen smaak. Ik zou nooit meer zonder willen.

Ik heb de Nautilus 801(D) ook altijd de minst mooie van de Nautilus lijn gevonden ;)

Groeten,

Bas

Bedankt Bas, zal het uitprinten voor in de trein. :) Lijkt alvast op een akoestieke equalizer. Of een alles-in-een tweak. Op een ander forum schreef iemand dat het niet anders kan of dit gaat voor iedereen de toekomst worden. :)

Jaren geleden zei Rhapsody

@ Bas:

Ach ja, ik weet niet precies waar ik de combi NAC122x / flatcap 2 met NAP150x moet plaatsen? Weet alleen dat dit al waanzinnig open en dynamisch klonk. Zeer schoon ook, nog niet zo organisch als de Emitter1+ die ik hier zelf heb, maar ik kan alleen maar zeggen: wordt benieuwd Bas :P (hint hint ;) )

Beste Erik,

Het is even wat leeswerk, maar als je het echt wilt weten lees dit eens: http://www.roomcorrection.com/ Het is wel geschreven door Tactaudio dus in absolute zin niet geheel objectief, maar ik ben het er wel mee eens, en het klopt gehoormatig ook wat ze zeggen.

Wat is het resultaat... Vrijheid en gemak. En een hele grote invloed op je set en je uiteindelijke geluid. Eigen smaak vind ik helemaal geen schande in highend-audio. Dus los van problemen van je luistteruimte compenseren kun je met een Tact met je doelcurves je systeem ook matchen aan je eigen smaak. Ik zou nooit meer zonder willen.

Ik heb de Nautilus 801(D) ook altijd de minst mooie van de Nautilus lijn gevonden ;)

Groeten,

Bas

Bedankt Bas, zal het uitprinten voor in de trein. :) Lijkt alvast op een akoestieke equalizer. Of een alles-in-een tweak. Op een ander forum schreef iemand dat het niet anders kan of dit gaat voor iedereen de toekomst worden. :)

Jaren geleden zei Rhapsody

Er word hier over tact gesproken maar is dat niet tegenwoordig Lyngdorf of haal ik dan dingen door elkaar?

Beste Mordante,

Ik weet het is verwarend, maar ik zal het een keer uitleggen :D Tact is ontstaant door twee mensen. Dr. Radomir Bozovic en Peter Lyngdorf. Nog niet zo lang geleden zijn deze twee heren uit elkaar gegaan en heeft Peter Lyndorf zijn eigen bedrijf opgericht "Lyngdorf" audio en Dr. Radomir Bozovic is verder gegaan met het oorspronkelijke Tact. Lyngdorf is nog steeds roomcorrectie, maar een ander principe en een ander digitaal algoritme dan Tact. Genaamd "room perfect" Beide systemen bestaan dus naast elkaar. Ik heb room perfect ook mogen meemaken (in dezelfde ruimte waarin ik ook Tact heb gehoord) en ik Prefereer Tact boven Lyngdorf.

Dit is dus Tact: http://www.tactlab.com

Dit is Lyngdorf: http://www.lyngdorf.com

Ik hoop dat het nu duidelijk is ;)

Groeten,

Bas

(...) De acoustiek is de grootste bottleneck van de meeste hifi systemen. Helaas maar al te vaak volledig onderschat. (...)

Beste Bas,

Als iemand onduidelijk spreekt (brabbelt, mompelt), is hij zelfs in de beste akoestiek niet goed verstaanbaar.

H

Beste Lucky

Stuur jij ze niet aan met vincent SP991's? :D vertel er eens wat over als je wilt.

Groeten,

Bas

Hoi Bas,ik stuur ze inderdaad aan met Vincent SP991 plus monoblokken!

Wat kan ik vertellen,in ieder geval heb ik een goede controlle en een goed breed stereobeeld!

Het enige waar ik wel eens een probleem mee kan hebben is iets teveel bas bij sommige platen labels[vooral stockfish],maar dat kan ook komen dat mijn plaatsing nog niet optimaal is, ze staan nu nog in de breedte van mijn huiskamer,maar dat moet in de lengte worden!Ik denk verder dat je een goede keuze maakt met de 802D,ik vind het een zeer neutrale speaker!!

MVG Michel

(...) De acoustiek is de grootste bottleneck van de meeste hifi systemen. Helaas maar al te vaak volledig onderschat. (...)

Beste Bas,

Als iemand onduidelijk spreekt (brabbelt, mompelt), is hij zelfs in de beste akoestiek niet goed verstaanbaar.

H