PD Posted 27 april 2007 Report Share Posted 27 april 2007 Bas, je hebt een e-mailbericht Tsja, ook nog wel een paar van mij geloof ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 27 april 2007 Report Share Posted 27 april 2007 Van mij zijn het dan ook wel vele E-MAILS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 april 2007 Report Share Posted 27 april 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 27 april 2007 Report Share Posted 27 april 2007 Oke Bas we wachten het af De c.d speler klinkt perfect mag na de modificatie tot een van de BETERE c.d spelers gerekend worden Nu nog het Printje van de JC-1 Henk. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas gewoon klanten selecteren, de lastige gooi je er uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Nou, dan is dat zeker de oorzaak dat ik je op geen enkele wijze te pakken kan krijgen? Oke, dan ga ik nog wel even in de wachtkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 gewoon klanten selecteren, de lastige gooi je er uit. Of andersom. Als je geen talent en betrokkenheid voor de aanpassing van je product wil, dan niet afleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 Zeer mooie speakers die 802D. Zag toevallig op HEAR tweedehands een 1,5 mnd oude voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Nou, dan is dat zeker de oorzaak dat ik je op geen enkele wijze te pakken kan krijgen? Oke, dan ga ik nog wel even in de wachtkamer. IK OOK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 april 2007 Report Share Posted 28 april 2007 Beste Henk, Ik heb je gezegd da tik Disndag contact met je opneem en dat zal ik ook doen don't worrie.... En ja overdag staat mijn GSM uit. Ik werk op locatie (een hele grote studioklus) waar de tijdsdruk ontzettend groot is en het moet gewoon af! Ik kan dan niet elke 3 minuten aan de telefoon zitten, en ik kan dat ook niet maken aan degene die mijn hoge uurtarief betaalt. Die betaalt mij niet om te bellen. Tuurlijk dit is geen goede zaak, en het is een fout van mij dat ik me te veel werk op mijn nek heb gehaald, maar das achteraf gepraat. Nu sta ik onder contract en heb ik een groot project af te leveren, en dat zal ook moeten gebeuren. Nogmaals sorry meer kan ik helaas niet zeggen. Op hear kom ik in mijn vrije tijd om te relaxen als Sebastiaan de Vries, en ik vind het leuk om over de 802D's te praten in dit topic, dus kunnen we weer terug on topic? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 29 april 2007 Report Share Posted 29 april 2007 Er word hier over tact gesproken maar is dat niet tegenwoordig Lyngdorf of haal ik dan dingen door elkaar? Beste Mordante, Ik weet het is verwarend, maar ik zal het een keer uitleggen Tact is ontstaant door twee mensen. Dr. Radomir Bozovic en Peter Lyngdorf. Nog niet zo lang geleden zijn deze twee heren uit elkaar gegaan en heeft Peter Lyndorf zijn eigen bedrijf opgericht "Lyngdorf" audio en Dr. Radomir Bozovic is verder gegaan met het oorspronkelijke Tact. Lyngdorf is nog steeds roomcorrectie, maar een ander principe en een ander digitaal algoritme dan Tact. Genaamd "room perfect" Beide systemen bestaan dus naast elkaar. Ik heb room perfect ook mogen meemaken (in dezelfde ruimte waarin ik ook Tact heb gehoord) en ik Prefereer Tact boven Lyngdorf. Dit is dus Tact: http://www.tactlab.com Dit is Lyngdorf: http://www.lyngdorf.com Ik hoop dat het nu duidelijk is Groeten, Bas Doe mij deze dan maar! http://www.tactlab.com/Resources/Downloads/BOZ/BozManual.pdf Dan wordt luidsprekers bouwen wel heel flexibel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 april 2007 Report Share Posted 29 april 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Nou, dan is dat zeker de oorzaak dat ik je op geen enkele wijze te pakken kan krijgen? Oke, dan ga ik nog wel even in de wachtkamer. Beste CJ, Ik heb jou terug gemaild over de stand van zaken Zodra mijn ontwerp af is laat ik van me horen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 30 april 2007 Author Report Share Posted 30 april 2007 Wauw! 802D. Ben jaloers..... ja echt wel. Maar eeeeh domme vraag misschien. Maar heb je daar nou echt twee subs bij nodig? Heb zelf de oude N801 en N800 wel gehoord en vond ik wel gaaf. De 801 gaf wat meer party gevoel, wat meer live idee. Lekker stevig en vol. Mijn keuze zou toch op de 800 zijn gevallen, meer detail in het laag. En wat beter in de huiskamer in te passen, gewoon lekkerder, wat volgens mij met een 802 zeker het geval is. Versterker was een Classe cp65pre en een Ca401 eind. Hmmmmm...... Zou het best eens willen horen die 802D. Ach wie weet. Laat je wel weten hoe en wat je bevindingen zijn als je ze binnen hebt. Oja vraagje, en nu niet gaan vloeken tegen me met zijn allen, waarom geeb B&W subs? Of is merk gelijkheid daar onzin in? Andre Oja (alweer) was even uit de running met reageren, sorry. Ik start het topic en laatver volgens tot nu niks meer van me horen. Maar hier ben ik weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 april 2007 Report Share Posted 30 april 2007 Wauw! 802D. Ben jaloers..... ja echt wel. Maar eeeeh domme vraag misschien. Maar heb je daar nou echt twee subs bij nodig? Heb zelf de oude N801 en N800 wel gehoord en vond ik wel gaaf. De 801 gaf wat meer party gevoel, wat meer live idee. Lekker stevig en vol. Mijn keuze zou toch op de 800 zijn gevallen, meer detail in het laag. En wat beter in de huiskamer in te passen, gewoon lekkerder, wat volgens mij met een 802 zeker het geval is. Versterker was een Classe cp65pre en een Ca401 eind. Hmmmmm...... Zou het best eens willen horen die 802D. Ach wie weet. Laat je wel weten hoe en wat je bevindingen zijn als je ze binnen hebt. Oja vraagje, en nu niet gaan vloeken tegen me met zijn allen, waarom geeb B&W subs? Of is merk gelijkheid daar onzin in? Andre Oja (alweer) was even uit de running met reageren, sorry. Ik start het topic en laatver volgens tot nu niks meer van me horen. Maar hier ben ik weer. Beste andre, Domme vragen bestaan niet. De reden dat ik er subs bij wil zijn eenvoudig te verklaren. Als je met digitale room correctie in tijds en frequentie domijn corigeert, is er eigenlijk maar een ideale plaats voor laag. en dat is in de hoeken. In een hoek spreek je direct vrijwel alle roommodes aan. Je hebt zo min mogelijk dallen. Een woofer 1,5 meter van de muur zal een directe golf produceren, maar ook indirecte golven. Deze indirecte golf komt via de muren, en zal in tijd (en dus fase) vertraagd zijn. Mengt zich uit fase met de directe golf en je hebt een dip. Een woofer in de hoeken zal voornamelijk alleen pieken hebben maar die haal je weg met correcitie. Bijkomende voordeel is een haalbare gain van ongeveer 9dB!. De woofer hoeft nu minder hard te werken dus lagere totale harmonische vervorming. Ik wil dus geen lose subs voor meer laag, maar wel voor beter laag. Dat dus gerealizeerd op bovenstaande manier met het Tact RCS2.2X systeem. "The RCS 2.2 XP offers you the opportunity to add subwoofers to a system and improve the transient response tremendously at the same. This contrasts sharply with the normal result of adding subwoofers to a system: slow – undefined bass with lots of frequency and time behavior problems. If the separate subwoofer outputs are not used, then the RCS 2.2X will use all the processing power on the main speakers. The RCS 2.2X P can be used with one or (preferably) two subwoofers. An electronic crossover can be set with a frequency between 60 and 400 Hz and a slope between 12 dB/octave and 60 dB/octave to split the audio signal between the main and subwoofer outputs. The correction software aligns the sub-woofer(s) with the main speakers in the time domain and in the frequency domain, for completely seamless integration surpassing even the best single-box systems. The RCS 2.2 XP allows you to place your subwoofers in the corners behind the main speakers. Corner placement of the subwoofers will yield much higher efficiency with signifi cantly reduced low-frequency distortion. But more importantly, the transfer of energy from the sub to the listening position will be much more direct, resulting in vastly improved impulse response. The room correction system will easily compensate for the frequency response variations of the subs introduced by corner placement. It will delay the main speakers for perfect time alignment to within 1/8 of an inch. The problem with single box solutions (no separate subwoofer) is that the ideal placement of the speaker for best frequency response will coincide with the placement that gives the greatest number of different pathways for the sound to arrive at the listening position. This again means that the best frequency response coincides with the worst possible time-smear." De tweede reden is dat de 802D's net op een haar na niet laag genoeg gaan al doen ze wat doen echt voortreffelijk! Echter ik ga graag tot 20Hz. De reden dat ik geen b&w subs wil is oa. de prijs dat ze kosten en omdat ik zweer bij Servo gestuurde subwoofers. En die heeft b&w niet. De 800D zal ognetwijfeld super zijn, maar die valt buiten mijn Budget. de 801D vind ik te log klinken. De 802D heb ik meerdere malen aandachtig beluisterd en ze zijn gewoon waanzinnig. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 30 april 2007 Report Share Posted 30 april 2007 De 802D heb ik meerdere malen aandachtig beluisterd en ze zijn gewoon waanzinnig. Groeten, Bas Als je van B&W sound houdt is dat inderdaad geen understatement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 De 802D heb ik meerdere malen aandachtig beluisterd en ze zijn gewoon waanzinnig. Groeten, Bas Als je van B&W sound houdt is dat inderdaad geen understatement. Beste Arjen, Ik hou niet van een "b&w" sound maar van een natuurgetrouwe sound Iets wat ik niet kan zeggen van de Genesis en Infinity systemen Ik mag daarover oordelen want ik heb beide zelf gehad. nu ga jij me natuurlijk vertellen dat b&w's donker, wollig, etc en weet ik het wat klinken. Dan antwoord ik alvast dat we ongetwijfeld een verschillende smaak en interpetatie hebben. Verder vind ik deze bijdrage geen enkele toevoeging hebben aan dit topic.... jammer Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 De 802D heb ik meerdere malen aandachtig beluisterd en ze zijn gewoon waanzinnig. Groeten, Bas Als je van B&W sound houdt is dat inderdaad geen understatement. Beste Arjen, Ik hou niet van een "b&w" sound maar van een natuurgetrouwe sound Iets wat ik niet kan zeggen van de Genesis en Infinity systemen Ik mag daarover oordelen want ik heb beide zelf gehad. nu ga jij me natuurlijk vertellen dat b&w's donker, wollig, etc en weet ik het wat klinken. Dan antwoord ik alvast dat we ongetwijfeld een verschillende smaak en interpetatie hebben. Verder vind ik deze bijdrage geen enkele toevoeging hebben aan dit topic.... jammer Groeten, Bas Helaas is geen enkele speaker echt natuurgetrouw en blijft luisteren naar hetgeen je zelf het mooist vind. Ik vindt zo'n 802D een heel mooie speaker, maar 'n Infinity ook. De ene doet het een beter de andere het ander. 'T blijft een smaakgevoelige kwestie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Nou, dan is dat zeker de oorzaak dat ik je op geen enkele wijze te pakken kan krijgen? Oke, dan ga ik nog wel even in de wachtkamer. Beste CJ, Ik heb jou terug gemaild over de stand van zaken Zodra mijn ontwerp af is laat ik van me horen Groeten, Bas Vreemd, ik heb toch echt niks van je onvangen. Maar... jij hebt wel weer een mailtje van mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 Beste, OVer de emails... heel erg sorry ik loop er nog zo'n 120 achter Ik vind het heel spijtig maar ik kom er niet aan toe iedereen te beantwoorden daar ik zo'n beetje 12 uur per dag aan het werk ben op locatie. Ik zal Dinsdag rond 4 uur sochtends naar de zaak gaan en jullie emails opzoeken in de enorme lijst. Ik ben maar alleen en ik trek het niet qua werk. Groeten, Bas Nou, dan is dat zeker de oorzaak dat ik je op geen enkele wijze te pakken kan krijgen? Oke, dan ga ik nog wel even in de wachtkamer. Beste CJ, Ik heb jou terug gemaild over de stand van zaken Zodra mijn ontwerp af is laat ik van me horen Groeten, Bas Vreemd, ik heb toch echt niks van je onvangen. Maar... jij hebt wel weer een mailtje van mij. Beste CJ, Ik heb gezegd Dinsdag en de dag is nog niet om aangezien ik tot 12:00 uur werk is het nog te vroeg conclusies te trekken. Dinsdag is disndag en ik heb geen tijd gezegd! Ik heb je vanochtend een mail gestuurd, en toen ik net op de zaak terug kwam zag ik dat ik die weer terug heb. Heb nu een mail gestuurd naar de replay van jou laatste mail, hopen dat het nu goed is gekomen. Ik heb hem nog niet terug... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 3 mei 2007 Author Report Share Posted 3 mei 2007 JAH! Wat is nou een servo gestuurde woofer Ik had vroeger auto'tjes op afstand bediening (radiografisch bestuurbare bla bla). Daar zaten ook servo's motortjes in...... Maar servo gestuurde luidsprekers. Eeeeh Bas. Jij kan mij dat vast in Jip en Janneke taal uit leggen. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 JAH!Wat is nou een servo gestuurde woofer Ik had vroeger auto'tjes op afstand bediening (radiografisch bestuurbare bla bla). Daar zaten ook servo's motortjes in...... Maar servo gestuurde luidsprekers. Eeeeh Bas. Jij kan mij dat vast in Jip en Janneke taal uit leggen. Andre Beste andre, Ik zal mijn best doen in Jip en Janneke taal Een servo gestuurd woofer heeft in het hart van de conus een acclerometer gemonteerd. Deze acclerometer meet het eigenlijke signaal dat de woofer uitstuurt. Dit signaal wordt vergeleken met het orginele ingangssignaal en het verschil wordt in tegenfase gecorigeert. Wanneer de woofer op het nul punt stil zou moeten staan, maar hij ijlt nog na door zijn eigen massa, wordt dit gezien als een "error" en wordt er een tegensgestelde spanning naar de woofer gestuurd om hem in stilstand te brengen. Tevens biedt een servo sturing de mogelijkheid de woofer lager door te duwen waarbij de Thiel & small parameters geen rol meer spelen. Vervorming wordt drastisch terug gebracht (de woofer wordt immers gedwongen het inganssigaal te volgen) en de dempingsfactor is oneindig. Waneer je een servo gestuurde woofer bijv probeerd in te drukken zal dit moeilijk gaan. Er wordt directe een tegenwaartse spanning terug gesturud die terugvecht Met servo systemen is een ongevenaard precies en strakke laagweergave mogelijk. Ik denk dat Philips een van de eerste was met haar MFB (motional feedback) systemen in de jaren 75-80. Daarna was het vooral Infinity en Genesis dat er mee bezig was. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 mei 2007 Report Share Posted 4 mei 2007 Met servo systemen is een ongevenaard precies en strakke laagweergave mogelijk. Ik denk dat Philips een van de eerste was met haar MFB (motional feedback) systemen in de jaren 75-80. Daarna was het vooral Infinity en Genesis dat er mee bezig was. Groeten, Bas Ik heb ze ooit ook eens gehad die MFB l.s. Hoewel sommigen er helemaal niets van willen weten en het gewoon waardeloos vinden, vond ik het helemaal niet verkeerd klinken. En dat strakke laag klopt helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 mei 2007 Report Share Posted 4 mei 2007 Met servo systemen is een ongevenaard precies en strakke laagweergave mogelijk. Ik denk dat Philips een van de eerste was met haar MFB (motional feedback) systemen in de jaren 75-80. Daarna was het vooral Infinity en Genesis dat er mee bezig was. Groeten, Bas Ik heb ze ooit ook eens gehad die MFB l.s. Hoewel sommigen er helemaal niets van willen weten en het gewoon waardeloos vinden, vond ik het helemaal niet verkeerd klinken. En dat strakke laag klopt helemaal. Beste CJ, Voor die tijd was het revolutionair! Der zijn altijd overal wel weer tegenstanders van, maar bij de NOB en vele studio's waren de MFB's toen de standaard. De demo die philips ermee gaf was een MFB verstopt in een hele grote zuil. Nadat iedereen geimponeerd was gingen de schotten omlaag en bleef er een kleine mini monitor achter Niemand snapte dat het kont zulk laag uit zo'n klein kastje. Niet dat ik het heb meegemaakt maar dit is wat ik heb van horen zeggen Vandaag de dag zijn de servo gestuurde laag systemen natuurlijk nauwkeuriger, mede dankzij de hogere slewrates van moderne versterkers en anderzijds vanwege de veel betere extreme langeslag laag units die er nu zijn. Maar het idee stamt af uit die tijd, en het principe is nog steeds hetzelfde. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 mei 2007 Report Share Posted 4 mei 2007 De 802D heb ik meerdere malen aandachtig beluisterd en ze zijn gewoon waanzinnig. Groeten, Bas Als je van B&W sound houdt is dat inderdaad geen understatement. Beste Arjen, Ik hou niet van een "b&w" sound maar van een natuurgetrouwe sound Iets wat ik niet kan zeggen van de Genesis en Infinity systemen Ik mag daarover oordelen want ik heb beide zelf gehad. nu ga jij me natuurlijk vertellen dat b&w's donker, wollig, etc en weet ik het wat klinken. Dan antwoord ik alvast dat we ongetwijfeld een verschillende smaak en interpetatie hebben. Verder vind ik deze bijdrage geen enkele toevoeging hebben aan dit topic.... jammer Groeten, Bas Wat een overspannen reactie zeg.... dat je om onverklaarbare reden in een verdediging schiet voor een niet bestaande aanval en deze niet bestaande aanval gelijk bestempelen als nahja... whatever . De 802D is een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Beste Arjan, Het is mij al eerder opgevallen dat je b&w altijd aanvalt. Tuurlijk kan ik respecteren dat het jou sound niet is, maar dan hoef je dat toch niet elke keer te zeggen? Net zoals dat ik het niet uit mijzelf meldt over andere produkten die ik niets vind, als daar geen reden toe is. Verder vind ik wel dat je gelijk hebt met bovenstaand bericht Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts