Andre Kel Posted 5 mei 2007 Author Report Share Posted 5 mei 2007 Hoi Bas, je begon goed met je 'acclerometer', had al bijna de handdoek in de ring gegooid. Maar de aanhouder wint en heb verder gelezen. Gaande weg je verhaal kwam de gedachte bij me op dat die dingen dan lekker strak moeten klinken. En waarempel niet veel verder schreef je het zelf. het is je dus best goed gelukt om het in Jip en janneke taal uit te leggen. Super! Dank je wel. En ja, ik denk ook dat Hans gelijk heeft. Maar eigenlijk zegt ie gewoon dat: je eigen smaak ook je eigen waarheid is. En zolang ik geniet van mijn oude wasmachines neemt niemand mij dat af. Weer Bas, ik zal wel niet de enige zijn die dit vraagt. Maar, ik wil het best eens horen bij je. Lijkt me erg gaaf. Maar i.i.g bedankt voor je uitleg. En, wat een een topic over jouwn matrix 800 al niet teweeg brengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Hoi Bas, je begon goed met je 'acclerometer', had al bijna de handdoek in de ring gegooid. Misschien komt dat doordat het eigenlijk een 'accelerometer' moet zijn. En dat is bovendien nog een Engels woord ook. Een 'versnellingsmeter' is misschien wat meer Jip en Janneke-taal... http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 5 mei 2007 Author Report Share Posted 5 mei 2007 Nou.... die accelerometer, daar had ik dezelfde handdoek voor gepakt hoor..... Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Bij de eerste types mfb van Philips nl,RH 540,RH541 en RH544(resp.2-,3- en3-weg met dubbele woofers) zat op de wooferconus een piezo opnemer met een fet geintegreerd als spanningsgenerator. Zowel dc voedingssignaal als ac-correctiesignaal liep door 't enkeladerig afgeschermde aansluitkabeltje op de chassis v/d woofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Bij de eerste types mfb van Philips nl,RH 540,RH541 en RH544(resp.2-,3- en3-weg met dubbele woofers) zat op de wooferconus een piezo opnemer met een fet geintegreerd als spanningsgenerator.Zowel dc voedingssignaal als ac-correctiesignaal liep door 't enkeladerig afgeschermde aansluitkabeltje op de chassis v/d woofer. Klopt helemaal en het werkte goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Hoi Bas, je begon goed met je 'acclerometer', had al bijna de handdoek in de ring gegooid. Misschien komt dat doordat het eigenlijk een 'accelerometer' moet zijn. En dat is bovendien nog een Engels woord ook. Een 'versnellingsmeter' is misschien wat meer Jip en Janneke-taal... http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer ah gelukkig ik dacht al dat het met snelheid te maken moest hebben. en ik maar prakidenken wat in godsnaam een acclerometer is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Sorry jongens Niet alle woorden die ik schrijf zijn even correct genoteerd Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 Bij de eerste types mfb van Philips nl,RH 540,RH541 en RH544(resp.2-,3- en3-weg met dubbele woofers) zat op de wooferconus een piezo opnemer met een fet geintegreerd als spanningsgenerator.Zowel dc voedingssignaal als ac-correctiesignaal liep door 't enkeladerig afgeschermde aansluitkabeltje op de chassis v/d woofer. Beste Jerry, Ik heb er meerdere mogen bezitten. De 541 (de kleinste maar eigenlijk de beste vond ik) de 544 en de grote wasmachine 545. Daarna de latere 586 en 587, en zelfs nog de zeer oude 532's met het blikke front die ik overigens de slechtse vond. De philips MFB's zullen altijd een warm plekje in mijn hart houden. Termeer ook dat ze lange tijd het laag totaal versloegen van groterere veel duurdere recente highend systemen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Beste Bas, Die Philips MFB luidsprekers vond ik erg opgesloten, benauwd, gewurgd klinken. Ze konden niet bassen. En ze konden ook de correctiesignalen niet goed verwerken. Ik snap echt niet hoe een muzikaal mens er waardering voor kon hebben! Technici... ja, die nog w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Nou Spido, misschien dat jij ooit bent gewurgd door een tegenstander van Klaas. Vandaar dat jij hier nu als een fantoom rondwaard? Ik vond en vind in iedergeval dat de MFB speakers van mijn vroegere werkgever exelent klonken voor die tijd. Van echte diepe bas was niet echt sprake, maar het laag was goed en klonk zeer beslist lekker strak. Daar kon menig ander destijds een puntje aan zuigen. Ze waren zeker opgesloten, in een voor die tijd zeer goede en strakke, geen spekstenenkast, die er mede verantwoordelijk voor was dat ze zo goed klonken. En ja, over de techniek, die altijd beter kan, kun je twisten, maar dat doen we hier al jaren met elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Nou Spido, misschien dat jij ooit bent gewurgd door een tegenstander van Klaas. (...) Over de doden niets dan goeds! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Was allemaal voor mijn tijd ........ De philips MFB speaker en soortgenoten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 mei 2007 Report Share Posted 24 mei 2007 Was allemaal voor mijn tijd ........De philips MFB speaker en soortgenoten. gr hj Zo lang is dat nu ook weer niet geleden hoor. En, ze zijn er nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts