Jump to content

geen meetbare verschillen tussen componenten

woodwind
 Share

Recommended Posts

Zeg,

Als er geen meetbare verschillen maar wel hoorbare verschillen tussen componenten waarneembaar zijn, ligt het dan aan de heikneuters die niet kunnen meten of aan de goegeloofjesaudiofielen die niet kunnen luisteren?

Loes (ik luister, dus ik hoor)

kansloos...

Groet,

Jacco

Net als bijna alle topics tegenwoordig. <_<

Groeten...

Gelukkig maar! Zo hoort het. :cool2:

Kansloos forum; kansloze topics...

Loes.

p.s.: zullen we ut toch een kans geven?

Ja hoor. Ga gerust je gang.

Groeten...

Pas maar op voor Jacco, op een ander forum laat hij zich op de volgende manier gelden :o

Waarschuwing

Eenieder die het niet eens is met de ABX-methode in het algemeen en/of de conclusie die daaruit voortvloeit en dit uitdrukkelijk laat merken of onderwerp probeert te maken van de discussie, heeft in deze draad niets te zoeken en kan rekenen op disciplinaire maatregelen. En dat geldt ook voor de mensen die menen hierover in discussie te moeten gaan.

Groet,

Jacco

Vreemd. Ik had net een rare droom. Het was 2007 en op een audioforum dreigt Seisinquart iedereen die er blijk van geeft oren te hebben voor een peloton te zetten.

Gelukkig weet ik dat het slechts een onnozele droom was.

Pas maar op voor Jacco, op een ander forum laat hij zich op de volgende manier gelden :o

Waarschuwing

Eenieder die het niet eens is met de ABX-methode in het algemeen en/of de conclusie die daaruit voortvloeit en dit uitdrukkelijk laat merken of onderwerp probeert te maken van de discussie, heeft in deze draad niets te zoeken en kan rekenen op disciplinaire maatregelen. En dat geldt ook voor de mensen die menen hierover in discussie te moeten gaan.

Groet,

Jacco

Alhoewel ik de bewoording van Jacco niet al te subtiel vind, heeft hij wel gelijk met de strekking van dit betoog. Net zoals het voor de audiofielen klote is dat er steeds technici tussen springen, zal het andersom wel net zo werken.

Groeten...

Alhoewel ik de bewoording van Jacco niet al te subtiel vind, heeft hij wel gelijk met de strekking van dit betoog.

Dan dringt het niet door dat de 'strekking' bestaat uit een doorgedramde test, bedacht met het doel iedere anders denkende het zwijgen op te leggen. Wat bij voorbaat alvast nog eens benadrukt wordt.

Alhoewel ik de bewoording van Jacco niet al te subtiel vind, heeft hij wel gelijk met de strekking van dit betoog.

Dan dringt het niet door dat de 'strekking' bestaat uit een doorgedramde test, bedacht met het doel iedere anders denkende het zwijgen op te leggen. Wat bij voorbaat alvast nog eens benadrukt wordt.

Dat zie je verkeerd, denk ik.

Hij wil in dat draadje niet weer een discussie over ABX ja of nee. Als je de draadjes de laatste tijd een beetje hebt gevolgd zal je niet ontgaan zijn dat daarover al het

Zeg,

Als er geen meetbare verschillen maar wel hoorbare verschillen tussen componenten waarneembaar zijn, ligt het dan aan de heikneuters die niet kunnen meten of aan de goegeloofjesaudiofielen die niet kunnen luisteren?

dan ligt het aan de grenzeloze fantasie van de audiofiele knutselaars ;)

(dit noemen ze autosuggestie geloof ik, of placebo effect)

ps: ik denk zelfs dat sommigen hier in staat zijn om verschillen te horen tussen twee keer hetzelfde component. :lol:

Dat zie je verkeerd, denk ik.

Hij wil in dat draadje niet weer een discussie over ABX ja of nee. Als je de draadjes de laatste tijd een beetje hebt gevolgd zal je niet ontgaan zijn dat daarover al het

...
Dus jij beweert hear dat dit forum de plek is om stom te lullen over grote verschillen tussen cd-spelers?

Zo had ik het nog niet bezien. Ik weet niet of je veel medestanders zult hebben: "HEAR, het forum om stom te lullen"

De test is een middel om andermans persoonlijke voorkeur uit te sluiten en de eigen voorgoed op te leggen. Er is geen andere strekking of ander doel. Nooit niet.

Vreemd. Als ik naar het originele bericht terug klik kom ik bij deze post uit:

Geplaatst door SpeedyAndr

Zeg,

Wat wil je hiermee bereiken... :confused:

Die duscussie voeren we al jaren, waarom dan dit topic... :confused:

Of is het alleen om de boel weer aan het ruzi

Ik zou nu bijna seksistische vragen willen gaan stellen als 'kun je al achteruit inparkeren?'.....

Luister es dementiman, als je me die vraag nou zou stellen in my face liet ik je zien wat ik allemaal nog meer kan. :lol:

Mij hoor je toch ook nooit over de sfeer klagen?

Nee inderdaad en dat lijkt me ook vrij logisch als het je doel om 'm stelselmatig te verzieken.

Geloof me, je bent daar succesvoller in dan je beseft, hoewel dit soort van succes ook vele malen triester is dan je beseft. Doch dit terzijde.

Loes (parkeert desgewenst in met 20 ton achter zich)

Guest tubejack

Ok Loes, parkeren kan je zonder twijfel beter dan ik.

Maar over welke componenten wil je het dan hebben?

Welke weerstanden, condensatoren of wat dan ook :confused:

Brand maar los Loes,

Jack

Ok Loes, parkeren kan je zonder twijfel beter dan ik.

Maar over welke componenten wil je het dan hebben?

Welke weerstanden, condensatoren of wat dan ook :confused:

Brand maar los Loes,

Jack

Nou, ik stelde een vraag in bericht no.1 van mijn topic.

Die vraag was en is: als er geen meetbare verschillen maar wel hoorbare verschillen tussen componenten waarneembaar zijn, ligt het dan aan de heikneuters die niet kunnen meten of aan de goegeloofjesaudiofielen die niet kunnen luisteren?

Vertel eens, Jack, waar ligt dat dan aan?

Loes (mag alles met wielen berijden, behalve een motorfiets...)

Guest tubejack
Nou, ik stelde een vraag in bericht no.1 van mijn topic.

Die vraag was en is: als er geen meetbare verschillen maar wel hoorbare verschillen tussen componenten waarneembaar zijn, ligt het dan aan de heikneuters die niet kunnen meten of aan de goegeloofjesaudiofielen die niet kunnen luisteren?

Vertel eens, Jack, waar ligt dat dan aan?

Waar dat aan ligt?

Simpel Loes, we zijn als mens uniek!, als uniek mens hebben we verschil van gehoor, inzicht, mening, smaak

..... hooguit dat gelijkgestemde mensen hetzelfde denken, voelen en ervaren.

Ik ben van mening, dat elk materiaal zijn eigen geluid heeft en klank is m.i. iets wat

zich niet eenvoudig laat meten, sterker nog, soms zie ik de mooiste scope-plaatjes en het

klinkt evengoed hopeloos....kl....

Wat de rest van de wereld er van vind, heb ik toch geen grip op. Daar ga ik me echt niet heel erg

druk over maken. Een stuk of 50 gelijk gestemden ken ik inmiddels wel :)

Verder zijn dure componenten niet per defenitie, altijd beter, maar da's een andere discussie.

Jack (houdt het op fietsen en lopen)

De reden dat het op het HT-forum niet gebeurd (als enig forum dat nog zuiver is) is simpel: iedereen die ongeschreven audiofiele waarden aan zijn laars lapt en erop uit is om mensen die eigenlijk willen genieten door met elkaar te praten over leuke dingen rond deze hobby, wordt zonder pardon op straat geflikkerd. Aufgerottet bitte. Aufsalzen...

Dat zouden ze hier ook moeten doen. Heb je enig idee hoe gezellig het dan hier kan worden? Gezelligheid is, vreemd genoeg, een doorn in het oor van een audiodementiman. Ik snap het niet, maar het is wel zo.

Mijn tijd hier is ook beperkt hoor. Ik zou best graag over mijn "vrouwelijke" muziek- en apparatuurbeleving willen spreken en heb het gevoel dat ik niet eens zo'n gek (Loesje) figuur zou slaan, maar doe dat niet omdat ik geen zin heb om me te laten afzeiken door een stel demente gefrustreerdelingen die me onophoudelijk blijven vertellen wat ik allang niet wil weten...

Daarom dit onzintopic, Hans. Laat ze toch opflikkeren of laat dit forum ten onder gaan aan een handjevol door audiodementie gekwelde gekken. The choice is ours!

Ik kan mij hier helemaal in vinden. Hoewel ik dit forum een paar jaar geleden heb leren kennen en

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...