Jump to content

geen meetbare verschillen tussen componenten

woodwind
 Share

Recommended Posts

zeg Loes,

moet ik dan [blablabla]

gaat toch fietsen Loes,.

Komtieweeraan met zijn gebazel over masterbase. Ik geloof dat je dat zinnetje al 108 keer hebt geschreven. Ik zou als ik jou was je standaardverhaaltjes in een tekstbestandje zetten, dan kun je telkens knippen en plakken, want ik heb van jou nog nooit iets "eigens" gelezen dan die 5 standaardzinnetjes die je ook maar van die Breem hebt gejat. Te lam om zelf een eigen mening te vormen ook nog!

Maarreeehhh, het is niet zo moeilijk als het lijkt. Net als je op tv zenders kunt zappen, kun je ook mensen die anders denken gewoon links laten liggen en je eigen clubje soortgenoten opzoeken (hififorum.nl is voor audiodementi door audiodementi). Heb je thuis problemen met gezag of zo, dat je hier zo dwingend je ding komt doen?

Je hoort toch gvd hoe mensen klagen over de overbodigheid van het gezwatel van jullie soort? Doe er dan wat mee en ga lekker met die meetkezen op hififorum aan het raggen over wat jullie zo boeit! Of vind je het gewoon leuk om te treiteren? Geef daar dan maar een helder antwoord op, in plaats van te draaireten.

zeg gewoon wat je denkt of verkondig gewoon je mening.

klaar.

Zeg, ik dacht dat ik dat nogal doe Erik. Ik kan in feite gewoon wachten op een ban, omdat ik zo expliciet ben en me niet wens te verschuilen achter gluiperige motieven zoals die van jou en de jouwen (jij bent zo overduidelijk uit op rellen, Erik, dat snapt toch iedereen die jouw 5 zinnetjes meer dan 2x onder ogen heeft gekregen?)!

Ik geloof wel dat ik zeg wat ik denk zonder omzichtig te doen. Jij wil slechts voorkomen dat iemand tegen je kan zeggen: hij zit te schelden, want ow ow, als je toch eens duidelijk zou zeggen waarom je hier werkelijk bent. Draai er omheen zoveel je wilt, maar je motieven zijn transparanter dan een fatsoenlijke tijdcorrecte audioset.

D'r zitten d'r hier een stel letterlijk de klok rond te zieken. Denk jij dat ze ooit muziek beluisteren? Nee, ik ook niet... :lol:

Dus zeg nou maar gewoon wat je bedoelt en verschuil je niet achter domme argumenten, want dit forum is ziek door types zoals jij, maar niet door mensen die gewoon over hun hobby willen praten zonder lastig gevallen te worden met dogma en doctrine van een of andere morsige jaren-50 website gevuld met dito praatjes die enkel boeiend zijn voor degenen die in die periode zijn blijven hangen.

Duidelijk genoeg zo?

Loes (en haal die banaan nou eens uit je oren, Erik)

Edited by woodwind

Guest tubejack

Als je geen lucht tussen de instrumenten hoort, kun je altijd nog lekker je gal spuien dat "lucht" ook .......op.

Maar FF wat anders Loes, door al het niet on-topic geoh dreigt e.e.a. onder te sneeuwen

Hoe verklaar jij, de verschillen?

Jack

zeg Loes,

moet ik dan [blablabla]

gaat toch fietsen Loes,.

Komtieweeraan met zijn gebazel over masterbase. Ik geloof dat je dat zinnetje al 108 keer hebt geschreven. Ik zou als ik jou was je standaardverhaaltjes in een tekstbestandje zetten, dan kun je telkens knippen en plakken, want ik heb van jou nog nooit iets "eigens" gelezen dan die 5 standaardzinnetjes die je ook maar van die Breem hebt gejat. Te lam om zelf een eigen mening te vormen ook nog!

Maarreeehhh, het is niet zo moeilijk als het lijkt. Net als je op tv zenders kunt zappen, kun je ook mensen die anders denken gewoon links laten liggen en je eigen clubje soortgenoten opzoeken (hififorum.nl is voor audiodementi door audiodementi). Heb je thuis problemen met gezag of zo, dat je hier zo dwingend je ding komt doen?

Je hoort toch gvd hoe mensen klagen over de overbodigheid van het gezwatel van jullie soort? Doe er dan wat mee en ga lekker met die meetkezen op hififorum aan het raggen over wat jullie zo boeit! Of vind je het gewoon leuk om te treiteren? Geef daar dan maar een helder antwoord op, in plaats van te draaireten.

klaar.

Zeg, ik dacht dat ik dat nogal doe Erik. Ik kan in feite gewoon wachten op een ban, omdat ik zo expliciet ben en me niet wens te verschuilen achter gluiperige motieven zoals die van jou en de jouwen (jij bent zo overduidelijk uit op rellen, Erik, dat snapt toch iedereen die jouw 5 zinnetjes meer dan 2x onder ogen heeft gekregen?)!

Ik geloof wel dat ik zeg wat ik denk zonder omzichtig te doen. Jij wil slechts voorkomen dat iemand tegen je kan zeggen: hij zit te schelden, want ow ow, als je toch eens duidelijk zou zeggen waarom je hier werkelijk bent. Draai er omheen zoveel je wilt, maar je motieven zijn transparanter dan een fatsoenlijke tijdcorrecte audioset.

D'r zitten d'r hier een stel letterlijk de klok rond te zieken. Denk jij dat ze ooit muziek beluisteren? Nee, ik ook niet... :lol:

Dus zeg nou maar gewoon wat je bedoelt en verschuil je niet achter domme argumenten, want dit forum is ziek door types zoals jij, maar niet door mensen die gewoon over hun hobby willen praten zonder lastig gevallen te worden met dogma en doctrine van een of andere morsige jaren-50 website gevuld met dito praatjes die enkel boeiend zijn voor degenen die in die periode zijn blijven hangen.

Duidelijk genoeg zo?

Je kunt wachten op die BAN? nou die had ik je allang gegeven als ik moderator was.

Maar goed dat is mijn mening.

Je komt vrij agresief over in al je bewoordingen bovendien heb je ook een agresief uiterlijk..tijd voor een nieuwe avatar? x1mwix.gif

Guest tubejack

Niet mee eens, waarom een ban? flauwekul.

Waar het op dit forum ontbreekt is een duidelijke doelstelling.

Dat scheelt een hoop geleuter.

Jack

http://www.diyaudio.com/forums/showthread....p;threadid=5121

Geweldig beleid daar, als iemand de regels bewust overtreedt (in de vorm van persoonlijke aanvallen, schelden, beledigen, spam, negeren waarschuwing etc) gewoon een paar dagen in de sin bin (en iedereen kan het zien!!). Geen maanden of zo (zijn natuurlijk geen halsmisdrijven).

Je hebt alleen een bos moderators nodig om zoiets uit te voeren. Moderators die boven de materie kunnen staan (niet moeilijk, tis maar audio).

En voordat we weer het gezeur krijgen over "slap om naar een moderator te vragen", wat mij betreft geldt het voor alle partijen. T hoeft overigens niet. Kan mij dit forum verder boeien. Alleen deze oneindige soapserie afkijken is ook wel lache.

Je kunt wachten op die BAN? nou die had ik je allang gegeven als ik moderator was.

Maar goed dat is mijn mening.x1mwix.gif

Doe mij er aub ook bij. Denk nl. geen letter verschillend.

Dit is een hifi forum. Dit is een anti hifi forum. Dit is een anti-hifi gebruikers forum.

zeg Loes,

moet ik dan [blablabla]

gaat toch fietsen Loes,.

klaar.

Duidelijk genoeg zo?

beste loes,

waarom zeg jij dat ik niet serieus met hifi bezig ben,

hoe durf je te zeggen dat ik hier alleen maar kom om te rellen?

ik heb het altijd over Hifi, behalve als

waarom zeg jij dat ik niet serieus met hifi bezig ben,

hoe durf je te zeggen dat ik hier alleen maar kom om te rellen?

Kijk bijv. eens naar de manier waarop je de cdp test geopend heb, en het gehalte van iedere volgende post daarin. Als dat geen rel is bestaat het woord niet.

Mij hoor je toch ook nooit over de sfeer klagen?

Neen dat is correct en te wijten aan het gegeven dat jij en de eerder genoemden g

Waar dat aan ligt?

Simpel Loes, we zijn als mens uniek!, als uniek mens hebben we verschil van gehoor, inzicht, mening, smaak

..... hooguit dat gelijkgestemde mensen hetzelfde denken, voelen en ervaren.

Ik ben van mening, dat elk materiaal zijn eigen geluid heeft en klank is m.i. iets wat

zich niet eenvoudig laat meten, sterker nog, soms zie ik de mooiste scope-plaatjes en het

klinkt evengoed hopeloos....kl....

Verder zijn dure componenten niet per defenitie, altijd beter, maar da's een andere discussie.

Jack (houdt het op fietsen en lopen)

Neen hoor we zijn veel minder uniek dan we denken, maar we zijn wel sterren in het alleen waarnemen wat in ons straatje ligt.

Als voorbeeld kan ik aanhalen een aantal "audiofielen" die met regelmatig in de winkel kwamen en het vooral nuttig vonden om mij en mijn voorkeuren af te zeiken, vooral gezien ik hun apparatuur niet op de juiste waarde wist te schatten.

Fraai was het moment dat de heren tegenover een setje magnepans en een enorme H

Als je geen lucht tussen de instrumenten hoort, kun je altijd nog lekker je gal spuien dat "lucht" ook .......op.

Maar FF wat anders Loes, door al het niet on-topic geoh dreigt e.e.a. onder te sneeuwen

Jack

Die verklaar ik in de allereerste plaats door het al of niet aanwezig zijn van het vermogen om gewoon op je gemak de tijd te nemen om te luisteren naar muziek in plaats oeverloos te ouwehoeren over geluid en door het vermogen om datgene wat je zelf hoort niet met geweld door de strot van anderen te frotten.

Ik hoor doorgaans verschillen, groot of klein, tussen sets, apparaten en kabels, maar dat lukt bijna uitsluitend als ik op mijn gemak ben en de tijd kan nemen ervoor, liefst in een bekende luisteromgeving. Door elke 15sec. te switchen kom je niet onder de oppervlakte van het luisteren naar geluid toe aan het werkelijk beleven van muziek en dan zal het met die verschillen vanzelfsprekend nogal tegen kunnen vallen, tenzij de kwaliteit tussen A en B zo groot is dat je er zelfs met een banaan in je oor niet meer omheen kunt.

Er is een allesoverheersend verschijnsel dat kwaliteit definieert in audio en dat vooralsnog in zijn totaliteit en samenhang niet meetbaar is, tenminste niet door particuliere horken die thuis met ge

Edited by woodwind

En dus ontstaat er een complex samenspel van factoren die allemaal op zich EN allemaal samen de tijdcoherentie aantasten op een onmeetbare wijze (ik heb de heikneuters er tenminste nog nooit over gehoord, terwijl het toch het allerbelangrijkste is dus).

Loes.

Zonder meer een fraaie samenvatting van hetgeen alle aandacht verdiend.

:)

Niet mee eens, waarom een ban? flauwekul.

Dat scheelt een hoop geleuter.

Jack

Dat is ook waar, de doelstelling is helemaal vertrokken..door al dat geruzie en gekibbel.

Laten we het weer hebben over de geen meetbare verschillen.

Met een grapje en een grolletje tussendoor, zodat het weel een beetje gezellig word hier.

Waarom geen meetbare verschillen?

Mijn mening is dat je oren en alles wat er tussen je oren zit beter in staat zijn verschil te horen die niet meetbaar zijn..en dus is meetapparatuur NIET superieur aan het menselijke vermogen die het verschil wel kunnen horen.

Een duidelijk verschil hoor ik tussen een Teflon C en een MKC c ze zullen het zelfde meten maar de eerste klinkt plat en de laatste klinkt ruimtelijker..wie heeft hier een verklaring voor?

Je komt vrij agresief over in al je bewoordingen bovendien heb je ook een agresief uiterlijk..tijd voor een nieuwe avatar?

Ik ben trouwens degene die jou je ambionfonische opstelling aan de hand heeft gedaan op dat andere forum, weet je nog?

Laat je niet misleiden door mijn "uiterlijk", want ik ben niet degene die het spandoekje draagt... :lol:

Hooguit degene die graag bagger schept en met lieslaarzen en een waadpak maak ik mezelf niet vuil, begrijp je wel?

Loes.

Guest tubejack
Die verklaar ik in de allereerste plaats door het al of niet aanwezig zijn van het vermogen om gewoon op je gemak de tijd te nemen om te luisteren naar muziek in plaats oeverloos te ouwehoeren over geluid en door het vermogen om datgene wat je zelf hoort niet met geweld door de strot van anderen te frotten.

Ok Loes bedankt voor je betoog.

Mijn met liefde opgebouwde set, stelt me al jarenlang in staat, om dagelijks uren lang naar muziek te

luisteren en elke dag te genieten. I.p.v. er oeverloos over te ohen.

Verder laat ik andere oordelen en hun zelf ervaren, als ik vind dat iets de moeite waard is.

Jack (heeft net een heerlijke muziekochtend achter de rug)

Jack

Ik hoor doorgaans verschillen, groot of klein, tussen sets, apparaten en kabels, maar dat lukt bijna uitsluitend als ik op mijn gemak ben en de tijd kan nemen ervoor, liefst in een bekende luisteromgeving. Door elke 15sec. te switchen kom je niet onder de oppervlakte van het luisteren naar geluid toe aan het werkelijk beleven van muziek en dan zal het met die verschillen vanzelfsprekend nogal tegen kunnen vallen, tenzij de kwaliteit tussen A en B zo groot is dat je er zelfs met een banaan in je oor niet meer omheen kunt.

Er is een allesoverheersend verschijnsel dat kwaliteit definieert in audio en dat vooralsnog in zijn totaliteit en samenhang niet meetbaar is, tenminste niet door particuliere horken die thuis met ge

Je komt vrij agresief over in al je bewoordingen bovendien heb je ook een agresief uiterlijk..tijd voor een nieuwe avatar?

Ik ben trouwens degene die jou je ambionfonische opstelling aan de hand heeft gedaan op dat andere forum, weet je nog?

Laat je niet misleiden door mijn "uiterlijk", want ik ben niet degene die het spandoekje draagt... :lol:

Hooguit degene die graag bagger schept en met lieslaarzen en een waadpak maak ik mezelf niet vuil, begrijp je wel?

Loes.

Hahaha lol

Dan kom je hier verrote anders over dan daar :rolleyes:

Of ben je daar ook verbannen net als ik me heb laten verbannen daar?

Wel grappig elkaar op deze mannier elkaar weer eens tegen te komen :lol::lol:

:P

Hahaha lol

Dan kom je hier verrote anders over dan daar :rolleyes:

Of ben je daar ook verbannen net als ik me heb laten verbannen daar?

Wel grappig elkaar op deze mannier elkaar weer eens tegen te komen :lol::lol:

:P

Nee, ik ben daar helemaal niet verbannen, integendeel! Daar wordt nou wat mij betreft echt op een fijne manier met elkaar gesproken over de dingen die ertoe doen. Zie me maar als een kameleon die zich nogal kan aanpassen aan de omgeving! :)

Een soort virtuele dodeblaadjeshark, zeg maar. Je snapt toch wel dat ik in werkelijkheid een lief meisje ben dat zich het liefst van haar beste kant laat zien? Nou, die kant heb je daar wel kunnen zien dacht ik. Anderzijds, de heks in mij wil ook wat en dan kun je daar het beste al reddend iets mee doen op een plek die toch niet meer te redden is :blink: Dicht de lekken van het zinkende schip en de pompen kunnen hun werk doen! We're on a mission from God :lol:

Maarre.... waarom heb jij je daar laten verbannen dan?

Loes.

stel dat het waar is h

Ik val dan ook gelijk met de deur in huis bij je. Waarom ben je zo vijandig hier naar andere leden en ze zo persoonlijk aanvalt en tegen het forumbeleid?

Kun je niet begrijpen dat je met jouw vijandigheid naar de andere leden, het alleen maar zo het op die manier in stand houdt wat hier nu al heel wat maanden zich afspeelt en de sfeer nog verder verziekt?

Je kent ongetwijfeld het gegeven van de spiegel?

Zoals je heel goed weet hebben mensen hier al enkele jaren in alle redelijkheid en op een nette manier getracht om het tij te keren. Het enige resultaat is dat daardoor nog veel meer handvatten om verder te treiteren werden verstrekt. Kortom: het lukt niet om in redelijkheid te verzoeken om met rust gelaten te worden en mensen die hun hobby niet-technocratisch willen beleven daarin vrij te laten. Hell: je krijgt het verwijt dat je niet eens mag praten over zaken die verder niet argumenteerbaar zijn! Ga nou toch weg! Niemand vertelt mij of die vele anderen die eronder lijden wat ze wel en niet mogen denken en zeggen.

Dus dacht ik, kom, laat ik de heikneuters eens benaderen op dezelfde manier waarop ze mij en andere goedwillende (maar in hun ogen verachtelijk bezig zijnde) audiofielen benaderen: met de botte bijl; met de harde hand. Okee, ik geef toe dat ik een beetje welbewust overdrijf, maar dat is juist tactisch en strategisch gezien nuttig om zaken snel aan de oppervlakte te brengen.

Daarom, waarde Audiofreak, ik doe niets anders dan dan wat zij al jarenlang doen, alleen probeer ik in 1 maand te doen wat zij al jaren proberen te doen -- de ongewenste bezoekers te laten aufsalzen. En geef toe: ze hebben al heel wat "ongewenste bezoekers" weg weten te jagen.

De prijs is de teloorgang van dit forum. Is het niet de moeite waard om net voordat de uiteindelijke lijkstijfheid intreedt hier nog 1 poging te wagen om de zaak te redden en te laten zien dat de zaken precies omgekeerd zijn dan het handjevol technocraten mij, jou en de meeste goedwillende anderen proberen wijs te maken? Ik heb er zonder meer een ban voor over om dit forum te redden, als daar de harde woorden voor nodig zijn om het zinkende schip te redden. Maar laat alsjeblieft die eeuwig herhalende evangelisten die elk delen van levende ervaring in de kiem smoren naar hun eigen stek gaan! Ze hebben nota bene een forum waar ze op die manier in vrijheid met elkaar over hun dingen kunnen praten. Waarom moet deze plek ook zo worden? Waarom moet deze plek, terwijl ie zo wordt, ten onder gaan omdat er altijd, altijd wel een paar zijn die zich hiertegen verzetten. Toevallig ben ik dat nu, maar vroeg of laat ga ik ook weer weg net als al die anderen die een mooie stem lieten horen en eigen denkbeelden inbrachten. Ze zijn weggegaan en jij weet heel goed waarom...

Loes, begrijp mij goed, ik ben het net zo zat als jij en velen anderen hoe sommige leden het elke keer weer voor elkaar krijgen om de sfeer hier te verzieken en topics bevuilen en HUN WAARHEID als de enige en juiste waarheid door onze strot blijven proberen te duwen. Ja, ik ben dat ook zat om het maar weer steeds te moeten lezen en steeds maar weer dat audiofielen dom zijn en niet weten waar ze over praat cq praten enz enz enz.

Verder weet ik niet of de forumleiding blind is en denk dat ook niet. Ik denk eerder dat de forumleiding in begint te zien dat er geen eer aan te behalen is en als ze werkelijk op alles zouden ingrijpen en zouden bannen zou dat dan het er beter of leuker op maken dit forum ?

Er hoeft slechts een handvol mensen -- werkelijk niet meer dan 5 of 6 schuinsmarcheerders -- te worden ge

Jack

Haha Tja ik weet dat je best lief over kan komen Loes, maar dat heb ik hier nog niet zo gezien ;-)

Waarom ik mij heb laten verbannen is om de reden dat er ook dar wel eens gescholden werd, nog erger dan het er hier aan toegaat.

En dat ging met name om Doede met zu'n Phono.

Zoveel ergenis..daar had ik geen zin meer in.

Maarja nu gaat het hier ook al haast zo, maar net even iets netter :huh:

Verdomt mooi Forum gaat zo wel lekker naar de kloten :mad2:

Maar ik geniet nog elke dag van je advies die je mij gegeven hebt ;-)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...