woodwind Posted 21 april 2007 Author Report Share Posted 21 april 2007 Haha Tja ik weet dat je best lief over kan komen Loes, maar dat heb ik hier nog niet zo gezien ;-)Waarom ik mij heb laten verbannen is om de reden dat er ook dar wel eens gescholden werd, nog erger dan het er hier aan toegaat. En dat ging met name om Doede met zu'n Phono. Zoveel ergenis..daar had ik geen zin meer in. Maarja nu gaat het hier ook al haast zo, maar net even iets netter Verdomt mooi Forum gaat zo wel lekker naar de kloten Maar ik geniet nog elke dag van je advies die je mij gegeven hebt ;-) Ah, okee, phono. Nee, daar heb ik niks mee dus dat is volkomen langs me heen gegaan daaro.... Het gaat naar de kloten, met name vanwege de overtuiging dat je door nette argumenten de boel in het gareel kunt houden. Welnu, als dat werkelijk zou zou zijn, was het hier al lang goed gekomen. Wat er al niet aan redelijkheid, nette verzoeken om op te houden en goede bedoelingen voorbij is gekomen is bijna niet te beschrijven, maar dat geeft juist handvatten om de boel nog verder op scherp te zetten. Het is een misvatting om te denken dat de shitintentie van sommigen met redelijkheid valt te genezen. Het verwijt aan de forumleiding dat ik uitte -- helaas misbegrepen -- is het principe dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Waarbij de zachte heelmeester de forumleiding is en de stinkende wonden de sfeer die al enige tijd aanwezig is en waar thans de maden in grote getale in ronddarren. Soms is rigoreus snijden, amputatie zelfs, beter, ook al ziet dat er op het eerste gezicht zo bruut uit voor diegenen die de zachte aanpak voorstaan. Die sta ik zelf ook voor hoor, maar als het echt niet anders kan, dan snijden, desnoods afhakken die koppen die steeds weer aangroeien Dus je bent niet teruggekeerd naar de aloude stereosetting? Wow, dan ben je een van de weinigen hoor. Komt wellicht omdat je met eenweg draait; daarbij is het zo overtuigend dat je inderdaad niets anders meer wilt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Dit forum is al een hele tijd naar de kloten!! En velen voelen zich duidelijk op hun plaats bij de kloten. Dus wat is er nu mis? Tja als je ook draadjes begint met: Zeg, Als er geen meetbare verschillen maar wel hoorbare verschillen tussen componenten waarneembaar zijn, ligt het dan aan de heikneuters die niet kunnen meten of aan de goegeloofjesaudiofielen die niet kunnen luisteren? Loes (ik luister, dus ik hoor) Druipt van het negativisme. Kennelijk bij gebrek aan iets zinngs te melden te hebben. 'Tis gewoon zeuren om een beetje aandacht en dat willen velen best geven. Mooi toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 [...]Mijn mening is dat je oren en alles wat er tussen je oren zit beter in staat zijn verschil te horen die niet meetbaar zijn..en dus is meetapparatuur NIET superieur aan het menselijke vermogen die het verschil wel kunnen horen. [...] Inderdaad, een mening. En eentje die niet in overeenstemming is met de realiteit. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Ik geloof zeer zeker in het belang van goede metingen , absolute noodzaak natuurlijk, maar woodwind (loesje), had het een paar posten terug over de ozo belangrijke tijdsverschillen die optreden in weergave app., zijn die te meten ? Verschillen daarin goede high end app. en de normale stereoapp, niet van enigzins van elkaar elkaar? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 [...] Mijn mening is dat je oren en alles wat er tussen je oren zit beter in staat zijn verschil te horen die niet meetbaar zijn..en dus is meetapparatuur NIET superieur aan het menselijke vermogen die het verschil wel kunnen horen. [...] Inderdaad, een mening. En eentje die niet in overeenstemming is met de realiteit. Groet, Jacco Dus anders gezecht, het verschil is meetbaar..de verschillende klankeigenschappen van onderdelen is aan te tonen? Jou mening is, alles wat het zelfde meet ook gehoormatig gelijk moet zijn! of heb ik veel gemist hier op dit Forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Ik geloof zeer zeker in het belang van goede metingen , absolute noodzaak natuurlijk, maar woodwind (loesje), had het een paar posten terug over de ozo belangrijke tijdsverschillen die optreden in weergave app., zijn die te meten ?Ja. Verschillen daarin goede high end app. en de normale stereoapp, niet van enigzins van elkaar elkaar? Door verschillen in het tijddomein? Niet per se. Tijd en frequentie zijn gekoppeld. Er zijn meerdere manieren om hetzelfde te zeggen, alleen dat is erg lastig uitleggen. Kijk, als je van de woonkamer naar de slaapkamer loopt via een trap, dan zal je gewicht veranderd zijn. Maar ik merk daar helemaal niets van. En dus kan ik stellen dat er niets veranderd is. Groet, Jacco [...] Mijn mening is dat je oren en alles wat er tussen je oren zit beter in staat zijn verschil te horen die niet meetbaar zijn..en dus is meetapparatuur NIET superieur aan het menselijke vermogen die het verschil wel kunnen horen. [...] Inderdaad, een mening. En eentje die niet in overeenstemming is met de realiteit. Groet, Jacco Dus anders gezecht, het verschil is meetbaar..de verschillende klankeigenschappen van onderdelen is aan te tonen? Ja. Mits de verschillen reeel zijn. Jou mening is, alles wat het zelfde meet ook gehoormatig gelijk moet zijn! of heb ik veel gemist hier op dit Forum? Wat bedoel je precies met "alles wat het zelfde meet"? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Wat bedoel je precies met "alles wat het zelfde meet"? Groet, Jacco Zou jij toch het beste moeten weten lijkt me. "alles wat het zelfde meet (multimeters scoopjes en wat al niet meer) moet gehoormatig gelijk zijn" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Okay, dan zijn ze hetzelfde. Of ze ook hetzelfde klinken, is wat anders en dat is dan toe te schrijven aan imaginaire verschillen. Ik zou een imaginaire scoop moeten gebruiken om dat verifieren Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwind Posted 21 april 2007 Author Report Share Posted 21 april 2007 Okay, dan zijn ze hetzelfde. Of ze ook hetzelfde klinken, is wat anders en dat is dan toe te schrijven aan imaginaire verschillen. Ik zou een imaginaire scoop moeten gebruiken om dat verifieren Kansloos.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Okay, dan zijn ze hetzelfde. Of ze ook hetzelfde klinken, is wat anders en dat is dan toe te schrijven aan imaginaire verschillen. Ik zou een imaginaire scoop moeten gebruiken om dat verifieren Kansloos.... Dat is inderdaad vrij kansloos. Terug naar de reele scoop dus. Die toont tenminste reele verschillen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Dit forum is al een hele tijd naar de kloten!! En velen voelen zich duidelijk op hun plaats bij de kloten. Dus wat is er nu mis? En nog meer voelen zich niet op hun plek,en als je niet snapt wat er mis is dan ben je nog achterlijker dan de rest die hier de boel verzieken! MNZVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Het is nog steeds ouderwets gezellig hear Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Ik dacht dat er op mijn werk veel werd gezeken , maar hier is het nog erger ! GR hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 ps; hoe is het in je kelder? Hij voelt zich nogal opgesloten Hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts