marjellak Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? B.v. van Boston Audio Design, ontkoppelers, 3 stuks voor 145,50, maar wat is het resultaat dan als je ze onder je versterker of zo hebt staan? Of van Eichmann de Toppers!? (zie http://www.tweaks4u.com/product_info.php?c...products_id=600 ) En zo staan op oa Tweaks 4 U nog veel meer dingen waar ik nieuwschierig naar ben maar ze veel te duur vind, dus welk van die dingen werken wel en wat doen ze dan geluidstechnisch? Groetjes, Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Ik krijg ineens een Deja vu gevoel (en heb m gisteren nog gedraaid) "If I had ever been here before I would probably know just what to do Don't you?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Misschien deze draad houden voor de zinvolle tweaks? Zoals dat kleed. Dat vond ik een goede. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Misschien deze draad houden voor de zinvolle tweaks? Zoals dat kleed. Dat vond ik een goede. Groet, Jacco Een kleed tussen de luisterpositie en de speakers is inderdaad een goede tweak net zoels Masterbase onder CD spelers. Onder mijn buizenverserkers gebruik ik trouwens Isocoins van Audiostatic. Dit werkt perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Misschien deze draad houden voor de zinvolle tweaks? Zoals dat kleed. Dat vond ik een goede. Groet, Jacco Een kleed tussen de luisterpositie en de speakers is inderdaad een goede tweak net zoels Masterbase onder CD spelers. [...] En wat doet dat dan? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Als het hoog wat te schel is is het stoppen van watjes in de oren ook een goede tweak. Bij een gebrek aan hoge tonen zul je met een wattenstaafje kunnen poeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Misschien deze draad houden voor de zinvolle tweaks? Zoals dat kleed. Dat vond ik een goede. Groet, Jacco Een kleed tussen de luisterpositie en de speakers is inderdaad een goede tweak net zoels Masterbase onder CD spelers. [...] En wat doet dat dan? Groet, Jacco Een kleed tussen speaker en luisteraar kan een ongewenst reflectiepad in sterkte verminderen (als je bijv. eerst een houten vloer had). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Een kleed tussen speaker en luisteraar kan een ongewenst reflectiepad in sterkte verminderen (als je bijv. eerst een houten vloer had). Een van mijn beste tweaks, zoniet de beste. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Mijn beste Tweaks. Ambiofonie, kosten 2 tientjes. Vloerkleed, gratis. Accupac voor de Phono, kosten 375. Stuurbuizen E1148, kosten paar tientjes. Alles MKC, kosten paar Euro. En mijn luidsprekerkabels (riskant dit hier te plaatsen) maar gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 een van de beste tweaks die ik gebruik is de sound module in de stoppen kast. had nml een stoppen automaat en als je die veranderd door de sound module stop geeft dat een geweldige verbetering. een andere goede tweak is grootte fotos of schilderijen aan de muur en daar achter stop je eierdoos schuimrubber. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Tweaks als klankschaaltjes, allerlei anderssoortige resonatoren ook dat alluminiumprofieltje van Eichman voegen inderdaad iets toe, nu is mijn instelling dat elke toevoeging domweg fout is en derhalve niet aan te bevelen, maar er doet zich hier het fenomeen voor dat dit een ander soort fouten, veelal in de opname, weten te verdoezelen/maskeren. Heel erg veel opnamen zijn zo verschrikkelijk dood gemasterd dat belangrijke - ruimtelijke - informatie verloren is gegaan, een beetje ruis toevoegen heeft als effect dat het geheel aangenamer/natuurlijker gaat klinken. Overigens kan ook een overmaat aan tegenkoppeling in de gebruikte apparatuur een soortgelijk effect hebben, waarvoor ook dan de resonatoren een corrigerende funktie krijgen. Ook al blijkt men hier dan fouten met fouten te bestrijden, er is zeker sprake van een doordacht concept. Het prijskaartje dat aan dit soort zaken wordt gehangen is niet echt te bevatten............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Mijn beste tweak was verhuizen naar een ander huis. Kosten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Laat The Ark nou eens zijn tweaks hier neerzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik zou veel minder moeite met die "tweaks" hebben wanneer er redelijk geld voor wordt gevraagd. Nu werken ze vaak omdat ze zo duur zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik heb al eerder aangehaald dat de "accessoires" meestal veel te duur zijn. Blijkbaar is er te weinig marge op de normale apparatuur, of meent men idd dat als het maar duur is, het ook zeker werkt. Ik vergelijk de prijzen vaak met de CD-verkoop. Als er gekopieerd wordt wordt de CD duudrder om toch aan dezelfde inkomsten te komen. Beter zou zijn om het goedkoper te maken zodat kopieren niet meer rendabel is. Met tweaks heb ik dus hetzelfde. Maak ze goedkoper zodat je een groter bereik hebt. Het gebruikte materiaal kost meestal nada, dus waarom zo bezopen duur maken. Of zijn de "fabrikanten" bang dat er teveel vraag naar komt en er harder gewerkt moet worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik vergelijk de prijzen vaak met de CD-verkoop. Als er gekopieerd wordt wordt de CD duudrder om toch aan dezelfde inkomsten te komen. Beter zou zijn om het goedkoper te maken zodat kopieren niet meer rendabel is. naar mijn gevoel is de CD nog nooit zo goedkoop geweest als nu Roger, zeker als je enkele maanden wacht ... veel nieuwe releases komen zelden uit aan 20 euro terwijl dat vroeger toch anders was niet? Om een beetje offtopic te gaan, kopieren is gratis en dus voor sommigen altijd interessant; of de cd nu 5 10 20 100 euro kost ... ze moeten de deur niet uit enz Ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen met goedkoper en rendabel. Met tweaks heb ik dus hetzelfde. Maak ze goedkoper zodat je een groter bereik hebt. Het gebruikte materiaal kost meestal nada, dus waarom zo bezopen duur maken. Of zijn de "fabrikanten" bang dat er teveel vraag naar komt en er harder gewerkt moet worden? Dit is moeilijker, vind ik, om naar waarde te schatten. Veel grondstoffen kosten idd weinig maar het behandelen en bewerken ervan, slorpt veel tijd energie en geld op (vr alle grondstoffen he ). neemt niet weg dat ik mij ook al de vraag gesteld heb waarom 16 metalen plaatjes van pakweg 2 euro een slordige 600 euro moeten kosten. research zekers ??? Wie zal het zeggen.??? Als ik het tweaken effe toepas op mn huidige set, dan mag ik zoveel doen als ik wil, het gegeven van bepaalde toestellen blijft; Versterker klinkt rommelig versus nieuwere apparatuur, d speler heeft zn tijd gehad ... monitor in een vrij grote ruimte is ook dat niet enz enz. ook ik hoor een beetje verschil met masterbase, maar ik hoor nog veel meer bij het plaatsen van een modernere amp. Dat verschil definieer ik dan als verbetering. Ik wil maar zeggen, ik mag nog zoveel spulletjes plaatsen op onder tussen mn set, veel zal het nu niet opbrengen. Akoestiek verbetering door gordijnen of aankleding muren reken ik hier niet bij :-) heb je een cd speler van nivo + dito andere apparaten, dan heb je waarschijnlijk gn behoefte aan de X-10. heb ook al vanalles gedaan hoor guys en girls gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts