Guest C J Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Jacco, Je bent aan het stieren. Kap eens met die onzin. Laat eenieder in zijn waarde en reageer als een mens en niet als een hork. Greetz, Roger Oh, dus jij maakt onderscheid tussen mensen die wel en niet stom mogen lullen? Nee, dat gaat de goede kant op hear. Chapeau! Bovendien geef ik gewoon antwoord op de vraag van de draad: "Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan." Hieruit blijkt dat er kennelijk veel tweaks zijn en dat er ook zijn die niets doen. Dus wat wil je nou? Groet, Jacco Nee Jacco, hoewel ik je zeer hoog acht, ben ik het in deze met Sodejuu eens! De manier waarop je reageerde, is niet zoals het hoort. Quote: "Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan." Als je de vraag zo had gesteld, zoals ik bovenstaande regel van je heb gequote, was het prima geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Maar waarom van te voren al stellen dat iets flauwekul is? Omdat er verschil is tussen 'open staan voor' en zaken die zo dubieus zijn dat zelfs de meest audiofiele mensen alarmsignalen en zwaailichten moeten gaan zien! "Wat een boer niet kent, vreet ie niet" - stelling Nee, het lijkt me meer het gebruik van je boeren verstand. Maar met de verstedelijking van Nederland, is het boeren verstand kennelijk ook aan het verdwijnen. Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van €500 kosten. Zulk soort 'tweaks' bedoelt Niels denk ik. Daarbij moet je toch meteen denken: 'ze maken een grapje'. Of: 'stelletje oplichters'. Het is maar op welke manier je naar zo'n bedrijf kijkt. Maar je kan zoiets toch niet serieus nemen, als je ook maar een beetje boeren verstand hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Maar waarom van te voren al stellen dat iets flauwekul is? Omdat er verschil is tussen 'open staan voor' en zaken die zo dubieus zijn dat zelfs de meest audiofiele mensen alarmsignalen en zwaailichten moeten gaan zien! "Wat een boer niet kent, vreet ie niet" - stelling Nee, het lijkt me meer het gebruik van je boeren verstand. Maar met de verstedelijking van Nederland, is het boeren verstand kennelijk ook aan het verdwijnen. Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Opwinden niet Hans.. Zorgen maken wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik heb deze week deze 'Tweak' besteld, Jacco, sorry!!!! Ik vond ze zo schattig.... AudioBill Dit wil ik eigenlijk ook nog kwijt. Er zijn best al veel van dat soort tweaks verkocht en toch staan ze bijna nooit 2de hands te koop, vind ik raar, ondanks dus het feit dat ze allemaal niet werken? Wel staat er elke week weer een hoop cd spelers en versterkers en luidsprekers te koop die nauwelijks ingespeeld zijn van alle high end merken. Vind ik dan toch een beetje vreemd. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Het is dat ik veel voor dit forum gedaan heb en ook veel mooie momenten heb beleefd met de bewoners van "toen", anders was ik al lang weg. Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik heb deze week deze 'Tweak' besteld, Jacco, sorry!!!! Ik vond ze zo schattig.... AudioBill Dit wil ik eigenlijk ook nog kwijt. Er zijn best al veel van dat soort tweaks verkocht en toch staan ze bijna nooit 2de hands te koop, vind ik raar, ondanks dus het feit dat ze allemaal niet werken? Wel staat er elke week weer een hoop cd spelers en versterkers en luidsprekers te koop die nauwelijks ingespeeld zijn van alle high end merken. Vind ik dan toch een beetje vreemd. AudioBill Heb je al kabels dan , zonder kabels werkt deze tweak niet geloof ik ? Trouwens audiobill je hebt met die wilsons toch niet veel "twieks " meer nodig , de luidsprekers zijn nuchter gefabriceerd lijkt me. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Maar waarom van te voren al stellen dat iets flauwekul is? Omdat er verschil is tussen 'open staan voor' en zaken die zo dubieus zijn dat zelfs de meest audiofiele mensen alarmsignalen en zwaailichten moeten gaan zien! "Wat een boer niet kent, vreet ie niet" - stelling Nee, het lijkt me meer het gebruik van je boeren verstand. Maar met de verstedelijking van Nederland, is het boeren verstand kennelijk ook aan het verdwijnen. Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Hoe weet jij dat Andro........, ik heb inderdaad nog geen kabels, hoop ze wel deze week te krijgen, net als de Cable Towers. Deze Cable Towers maken het plaatje compleet, ziet er leuk uit, ik zei toch ook schattig En als het geluid beter wordt dan is dat meegenomen. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ja het ziet er wel leuk uit , okay , en je kabels worden niet smerig ! Dat je kabels wou kopen heb je zelf gepost ,in het andere topic je wou er advies over . Ik ben wel benieuwd wat je hebt gekocht ? En heb je al een indruk van die wilsons (met andere kabels)? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. Er is nog een ander fenomeen te constateren ivm tweaks in zijn algemeenheid en dat is dat tweaks die op zichzelf best okee kunnen zijn, elkaar soms kunnen tegenwerken als ze in combinatie worden toegepast. Dat maakt het allemaal complexer dan verwacht en kan de reden zijn voor onenigheid in de ervaringen omtrent de uitwerking die hier worden beschreven. Aarde is bijvoorbeeld een goede zaak, maar je kunt ook verkeerd aarden (alle apparaten afzonderlijk)waardoor het in mijn geval niet meer zo'n goede zaak was. Masterbase onder mijn luidsprekers werkt bijvoorbeeld best goed, maar in combinatie met spikes werkte het plotseling een beetje averechts. Een bepaald type diffuser (3D-diffusie) kan heel erg 'fout' uitwerken als ie bij m'n dipolen in de buurt komt, maar 2D-diffusie werkt weer heel positief uit. Een netfilter op m'n cd-speler pakt verkeerd uit en hetzelfde filter op de voorversterker doet beslist wat ten goede, maar heeft tegelijk ook een keerzijde. Het punt is dat het meestal eventjes duurt voordat een eventuele keerzijde doordringt. We hebben terecht de neiging om eerst de mooie dingen te horen. Zelf noem ik dat "de euforie van het nieuwe"... Als het allemaal heel logisch en voorspelbaar zou zijn was dat mooi, maar ik heb gemerkt dat het dat helaas niet altijd is. Toine. Prachtig mooie voorbeelden Thingman, zelf draai ik ook af en toe een tweak terug om vervolgens te constateren dat het oude nog niet zo slecht was. Maar soms pakt het goed uit en zet ik het weer terug. Verder heb ik referentie apparatuur die ik bewust origineel hou, en waar mee ik A/B kan vergelijken. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik heb de HL 16 zilver kabel besteld met Rhodium spades, ik speel nu met 'rood zwart' buiten speaker kabel die ik van iemand heb gekregen, en dat klinkt al fantastisch. Ben bang of het straks veel beter gaat worden? Moet eigenlijk ook nog inspelen, heb pas enkele uurtjes gespeeld, werk werk werk... Verder heb ik nog altijd geen goede cd speler, ben ik ook nog op aan het wachten. Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Opwinden niet Hans.. Zorgen maken wel! Da's alleen maar weer aardig... Groeten Hans Maar waarom van te voren al stellen dat iets flauwekul is? Omdat er verschil is tussen 'open staan voor' en zaken die zo dubieus zijn dat zelfs de meest audiofiele mensen alarmsignalen en zwaailichten moeten gaan zien! "Wat een boer niet kent, vreet ie niet" - stelling Nee, het lijkt me meer het gebruik van je boeren verstand. Maar met de verstedelijking van Nederland, is het boeren verstand kennelijk ook aan het verdwijnen. Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Opwinden niet Hans.. Zorgen maken wel! Da's alleen maar weer aardig... Groeten Hans Maar waarom van te voren al stellen dat iets flauwekul is? Omdat er verschil is tussen 'open staan voor' en zaken die zo dubieus zijn dat zelfs de meest audiofiele mensen alarmsignalen en zwaailichten moeten gaan zien! "Wat een boer niet kent, vreet ie niet" - stelling Nee, het lijkt me meer het gebruik van je boeren verstand. Maar met de verstedelijking van Nederland, is het boeren verstand kennelijk ook aan het verdwijnen. Een voorbeeldje: er is een fabrikant (vraag me niet welke) die 'speciale' volumeknoppen aanbied, gemaakt van hout. Dat moet iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Heb je het uitgeprobeerd Henrie of heb je je mening al bij voorbaat klaar liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 (edited) [...]Meestal wordt er eerst op een forum gevraagd of de betreffende onzin-tweak nut heeft of niet. Mag ik dan zeggen dat dat niet het geval is? [...] Nee, dat mag niet meer. Nieuw forum, nieuwe regels. Als een tweak niet werkt: mond houden. Als ie niet kan werken: ook mond houden. En als je het niet uitgeprobeerd hebt: zeker je mond houden. Zo blijft het gezellig. Koekje erbij? Groet, Jacco Edited 22 april 2007 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Nee de tweaks moeten eerst zijn uitgeprobeerd ? Jezus, dan ben je wel effe bezig. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Waar staan die regels Jacco? Van mij mag een ieder alles zeggen maar probeer het dan wel af en toe te onderbouwen met luisterproeven. Het bij voorbaar alles als onzin af te doen is net zo irritant als het omgedraaide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik ben blij met al die (on) zinnige tweaks, anders zou ik klaar zijn? Ik heb mijn versterkertje en mijn speakertjes en platen en cd speler en kabeltjes, maar door de tweaks kan ik toch nog af en toe wat 'veranderen' in mijn set en hem proberen te verbeteren, 't kan in elkgeval vaak geen kwaad. Zo blijft mijn hobby tenminste alive. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 [...] Meestal wordt er eerst op een forum gevraagd of de betreffende onzin-tweak nut heeft of niet. Mag ik dan zeggen dat dat niet het geval is? [...] Nee, dat mag niet meer. Nieuw forum, nieuwe regels. Als een tweak niet werkt: mond houden. Als ie niet kan werken: ook mond houden. En als je het niet uitgeprobeerd hebt: zeker je mond houden. Zo blijft het gezellig. Koekje erbij? Groet, Jacco Je slaat een beetje door vind ik......Ook dit gaat weer in een welles/niets verzanden. Andere kant van jouw redenatie is: Alleen maar iets zeggen waarvan je weet hoe het werkt, waarom het zo werkt en dat het niet anders kan werken. Dezelfde regel maar dan de andere kant op.... Ben je snel uitgesproken, want veel mensen zijn niet op deze manier met audio bezig. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik ben blij met al die (on) zinnige tweaks, anders zou ik klaar zijn? Ik heb mijn versterkertje en mijn speakertjes en platen en cd speler en kabeltjes, maar door de tweaks kan ik toch nog af en toe wat 'veranderen' in mijn set en hem proberen te verbeteren, 't kan in elkgeval vaak geen kwaad. Zo blijft mijn hobby tenminste alive. AudioBill Ik denk inderdaad dat je met deze post verwoordt wat de zin van dit forum is geworden: lekker alive bezig zijn. Maakt geen zak uit of het wat doet of niet: als het maar gezellig is. En o wee wie er wat van durft te zeggen. Die jouwen we uit. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Je geloofde eerst ook niet in klankverschillen tussen kabels Jacco. Toen je zelf verschillen constateerde ging je je pijlen ergens anders op richten. Jouw benadering van de werkelijkheid is een beperkte zoals bij een ieder Hear. Ondertussen ben jij met Erik en nog een paar het forum wel aan het verpesten. Je gedraagt je als een geheelonthouder op een wijproeverij die tegen iedereen vertelt dat de wijn niet kan smaken omdat er iets niet aan deugt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Heb je het uitgeprobeerd Henrie of heb je je mening al bij voorbaat klaar liggen. In dit geval (die houten volumeknop dus) heb ik m'n mening bij voorbaat al wel klaar ja. Ik kan in ieder geval niks bedenken, waarom het in godsnaam wat zou uitmaken van wat voor materiaal je volumeknop gemaakt is. Ja, of je moet een magneet van een paar Tesla als volumeknop gebruiken, misschien dat dat nog iets doet. Maar verder boeit het niet. Hout, plastic, aluminium... lekker belangrijk. En de prijs van zo'n houten volumeknop is al helemaal belachelijk... Verder nog allemaal veel plezier op het ja-knikkers-forum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts