Sodejuu Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Verder nog allemaal veel plezier op het ja-knikkers-forum... Mag ik hieruit concluderen dat je dit je laatste post op dit forum was ... En o wee wie er wat van durft te zeggen. Die jouwen we uit. Mag ik je er even op wijzen dat de bekende groep niets anders doet Kijk eerst eens in de spiegel voordat je dergelijke tekst neerzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Verder nog allemaal veel plezier op het ja-knikkers-forum... Mag ik hieruit concluderen dat je dit je laatste post op dit forum was Nee... Nou ja, het mag wel natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Je geloofde eerst ook niet in klankverschillen tussen kabels Jacco. Toen je zelf verschillen constateerde ging je je pijlen ergens anders op richten. Jouw benadering van de werkelijkheid is een beperkte zoals bij een ieder Hear. Ondertussen ben jij met Erik en nog een paar het forum wel aan het verpesten. Je gedraagt je als een geheelonthouder op een wijproeverij die tegen iedereen vertelt dat de wijn niet kan smaken omdat er iets niet aan deugt. Ik ben een van de weinigen die echt op onderzoek uitgaat en probeert vast te stellen wat er precies aan de hand is. Dat pakt niet altijd positief uit voor de "gelovers". Laatst een cinch-interlink vergelijk gedaan en daar was ook verschil te meten. Te klein om te horen, maar het was er wel. Momenteel druk in de weer om een tweede ABX test op te zetten op hififorum. Kom je ook? Groet, Jacco [...]... En o wee wie er wat van durft te zeggen. Die jouwen we uit. Mag ik je er even op wijzen dat de bekende groep niets anders doet Kijk eerst eens in de spiegel voordat je dergelijke tekst neerzet "De bekende groep" komt doorgaans met steekhoudende argumenten. Laten we het daar eens over hebben? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Er lopen een paar topics over hoe met elkander dit forum in stand te houden, zullen we daar verder gaan met dit onderwerp en het hier over tweaks blijven hebben ? Over dit zeer uiteenlopende onderwerp is vast wel iets zinnigs te berde te brengen, in plaats van roepen dat allerlei zaken onzin zijn niet kunnen werken en degeen die verschillen waarneemt minstens behoorlijk gestoord moet zijn, zouden we ook met elkander kunnen proberen verklaringen te vinden, zelfs als die zouden kunnen wijzen op uitkomsten die we in eerste instantie beslist hebben afgewezen. Zo heb ik grote vragen bij het nut van allerlei ingrepen in de stroomvoorziening, audiofiele zekeringen, net filters, aparte audiogroep, power conditioners, om er maar een paar te noemen. Verschillende netfilters heb ik in huis gehad, nooit een verbetering of zelfs maar verandering kunnen waarnemen, hetzelfde geldt voor de bijzondere smeltpatronen, single cristal netsnoeren. Wel ontdekt dat het de moeite loont kwalitatief beter aansluitmateriaal te gebruiken, hiervoor hoef je gelukkig niet terug te vallen op hetgeen vanuit de audiowereld wordt aangeprezen, de Technische Unie en andere grootgrutters leveren een grote vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? Een dedicated stroomgroep voor audio, getrokken vanuit de meterkast is niet verkeerd (vergeet aarde niet!). Loes. wat bedoel je precies met "vergeet de aarde niet"? Zit die in de meterkast aan de rail of heb je daar juist een aparte pen voor geslagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Een dedicated stroomgroep voor audio, getrokken vanuit de meterkast is niet verkeerd (vergeet aarde niet!). Als dat nodig is voor jouw audiotoestelletjes, dan zou ik of de meterkast laten nakijken door een installateur (want dan is daar behoorlijk geprutst) of de audiotoestellen in de vuilnisbak gooien, want als de geluidskwaliteit afhangt van de netspanning dan is dat rommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Een dedicated stroomgroep voor audio, getrokken vanuit de meterkast is niet verkeerd (vergeet aarde niet!). Als dat nodig is voor jouw audiotoestelletjes, dan zou ik of de meterkast laten nakijken door een installateur (want dan is daar behoorlijk geprutst) of de audiotoestellen in de vuilnisbak gooien, want als de geluidskwaliteit afhangt van de netspanning dan is dat rommel. Kijk hier kan de leek wat mee.....not !!!!!!!!!! Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Een dedicated stroomgroep voor audio, getrokken vanuit de meterkast is niet verkeerd (vergeet aarde niet!). Als dat nodig is voor jouw audiotoestelletjes, dan zou ik of de meterkast laten nakijken door een installateur (want dan is daar behoorlijk geprutst) of de audiotoestellen in de vuilnisbak gooien, want als de geluidskwaliteit afhangt van de netspanning dan is dat rommel. ALIBLABLA heeft gesproken (voor de zoveelste keer WEER in herhaling gevallen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Hmmm, is onvriendelijk geschreven door s0000884. Dat is zonder meer waar. Wat zou eigenlijk de kern zijn van zijn boodschap? In vriendelijke bewoordingen dan. Het liefst een reactie van niet-technische mensen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Hmmm, is onvriendelijk geschreven door s0000884. Dat is zonder meer waar. Wat zou eigenlijk de kern zijn van zijn boodschap? In vriendelijke bewoordingen dan. Het liefst een reactie van niet-technische mensen. Groet, Jacco Hmmm... ik denk dat hij er beter aan gedaan had wanneer hij had geschreven dat, wanneer geluidsweergave van HiFi apparaten gevoelig zijn voor netspanning en het al dan niet aanwezig zijn van een aarde, deze apparaten niet goed zijn ontworpen. En dan gevolgd door een gedenen uitleg waar iedereen iets mee kan. Ja ja, ik weet het, iedereen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Hmmm, is onvriendelijk geschreven door s0000884. Dat is zonder meer waar. Wat zou eigenlijk de kern zijn van zijn boodschap? In vriendelijke bewoordingen dan. Het liefst een reactie van niet-technische mensen. Groet, Jacco je blijft toch zuigen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Hmmm, is onvriendelijk geschreven door s0000884. Dat is zonder meer waar. Wat zou eigenlijk de kern zijn van zijn boodschap? In vriendelijke bewoordingen dan. Het liefst een reactie van niet-technische mensen. Groet, Jacco Een antwoord geven op deze kinderachtige post is werkelijk overbodig. Je doet weer aardig uit de hoogte Jacco. Helaas zij er toch weer mensen die zich laten verleiden om toch een antwoord te geven. Jammer, want zo speel je de " Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 hm ... was ik toch niet de enige die zich herinnerde dat Jacco verschil hoorde tussen kabels ... dat topic kon ik echter niet meer vinden. hear hear .... waar niet aan afdoet dat ik het groots vond dat ie dat opschreef. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Hmmm, is onvriendelijk geschreven door s0000884. Dat is zonder meer waar. Wat zou eigenlijk de kern zijn van zijn boodschap? In vriendelijke bewoordingen dan. Het liefst een reactie van niet-technische mensen. Groet, Jacco Als je dit al moeilijk vind Jacco, dan wordt het inderdaad een hele klus om de sfeer te veranderen. Valt dit onder een tweak: Vilt om de hoogunit heen ? Of is dit een acoustische aanpassing ? Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 "de vermoorde onschuld" misschien beter. Is wat zorgvuldiger gekozen, maar denkt wel de lading ? Als je nu niet door heb wat er gebeurt dan weet ik waar het probleem zit en heb ik hierdoor begrip gekregen voor jouw strijd. Groeten Hans Ps lees net pas dat je hem aan iemand anders had toegedicht in een ander topic. Sorry toeval. Wat is volgens jou de boodschap in de onvriendelijke post van s0000884? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 pff kom hear net op een leuk moment aangewaaid mannekes mannekes jullie lijken nou net onze bejaarde straatvrijwilligers die van de gemeente tuintjes mogen aanleggen in hun straat! Het zijn net kleine kinderen en iedereen vind zijn eigen inbreng het belangrijkst: als de ene groep zegt "tulpe", dan moeten de anderen per se violetjes! De organisatie die deze vrijwilligersgroepen leidt (lijdt) heeft er al een paar medewerkers op "stukgebeten" je zult hear maar moderator zijn! Ik wou vroeger eigenlijk ook geen verschillen waarnemen, ik geloofde er niet in, maar ik hoorde het zelf (gewoon 2 meter Supra Lo Rad netkabel vervangen door Furutech, alleen op de eindtrappen ) met mijn eigen oren, en meer esoterische organen zoals bvb. de huid, die zo gevoelig is dat je vingers een laag bacterien van een aantal micron kunnen waarnemen op een glad voorwerp, zou de huid dan ook geen minimale dynamische veranderingen van geluidstrillingen kunnen waarnemen ??? (oeps off topic ) Als je geen verschillen hoort tussen netkabels ben je ofwel doof, ofwel is je akoestiek niet goed genoeg, of je set... en sommigen vertikken het om ook maar aan te nemen dat er uberhaupt verschil zou kunnen zijn! Toch weten we allemaal dat bijna alle voedingen veel beter kunnen, als't echt moet! En een viltje rond de tweeter, of tussen mid en tweeter (klonk bij mij beter dan er volledig rond) is natuurlijk ook een tweak, zij het, inderdaad een akoestiche (is zeker de helft van de optelsom HiFi, mag je nog zo'n dure en/of goeie set hebben; is je akoestiek waardeloos, heb je der gewoon niks aan!) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 [...] je zult hear maar moderator zijn! [...] Dan zou ik heel snel klaar zijn... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator1 Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Geachte gebruikers, Zoals waarschijnlijk wel opgevallen zijn er er in dit topic een aantal berichten verwijderd. De vriendelijke vraag is dan ook om het vriendelijk en ontopic te houden. Anders zien wij geen andere mogelijkheid om dit topic te sluiten. Met vriendelijke groet, Het Moderator Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? Er is een tweak die gratis is en die ik nog vergeten was te vermelden. Deze was al in de jaren 50 van de vorige eeuw bekend, is vervolgens wat in de vergetelheid geraakt en niet heel lang geleden door een enkele fabrikant weer van stal gehaald. Deze bestaat uit het aarden van de individuele luidsprekerchassis. Ofwel: het verbinden van de (metalen)korven en frontplaten van de afzonderlijke luidsprekers met aarde. Probeer het gewoon en hanteer het enig juiste criterium voor het beoordelen van tweaks in het algemeen: "interesting, if true..." Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? Er is een tweak die gratis is en die ik nog vergeten was te vermelden. Deze was al in de jaren 50 van de vorige eeuw bekend, is vervolgens wat in de vergetelheid geraakt en niet heel lang geleden door een enkele fabrikant weer van stal gehaald. Deze bestaat uit het aarden van de individuele luidsprekerchassis. Ofwel: het verbinden van de (metalen)korven en frontplaten van de afzonderlijke luidsprekers met aarde. Probeer het gewoon en hanteer het enig juiste criterium voor het beoordelen van tweaks in het algemeen: "interesting, if true..." Toine. Deze wijsheid heeft Tannoy in de Dimension-serie toegepast. De meeste gebruikers wisten echter niet waarom er een aparte aarde tussen de speakeraansluitingen zat en werd derhalve ook niet aangesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 23 april 2007 Author Report Share Posted 23 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? B.v. van Boston Audio Design, ontkoppelers, 3 stuks voor 145,50, maar wat is het resultaat dan als je ze onder je versterker of zo hebt staan? Of van Eichmann de Toppers!? (zie http://www.tweaks4u.com/product_info.php?c...products_id=600 ) En zo staan op oa Tweaks 4 U nog veel meer dingen waar ik nieuwschierig naar ben maar ze veel te duur vind, dus welk van die dingen werken wel en wat doen ze dan geluidtechnisch? Marjellak Beste mensen, Na al dat kinderachtig gedoe na een start van een Tweak topicje, heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoordt op mijn vraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Zijn er dan mensen die tweaks in de aanbieding hebben, mail mij dan maar! Kan er nog enkele gebruiken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Beste mensen,Na al dat kinderachtig gedoe na een start van een Tweak topicje, heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoordt op mijn vraag Pardon? Heb je niet alles gelezen dan? Zal nog eens m'n nek uitsteken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Welke van de zovele tweaks doen wel werkelijk iets positiefs aan het geluid, en wat dan. En welke tweaks zijn het geld dat je ervoor moet betalen in werkelijkheid wel (bijna) waard? Er is een tweak die gratis is en die ik nog vergeten was te vermelden. Deze was al in de jaren 50 van de vorige eeuw bekend, is vervolgens wat in de vergetelheid geraakt en niet heel lang geleden door een enkele fabrikant weer van stal gehaald. Deze bestaat uit het aarden van de individuele luidsprekerchassis. Ofwel: het verbinden van de (metalen)korven en frontplaten van de afzonderlijke luidsprekers met aarde. Probeer het gewoon en hanteer het enig juiste criterium voor het beoordelen van tweaks in het algemeen: "interesting, if true..." Toine. wat zou hiervan de achterliggende gedachte moeten zijn dan? EVT lekstroom die vanaf de spreekspoel door de konus naar het ophangframe gaat afvoeren, meeste konus mat. geleiden niet lijkt me? Of heeft zoiets met het bestrijden van statische elektriciteit vandoen? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts