m44 Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Als je de direct button uitschakelt, hoe ga je dan om met de bass en treble knoppen? Soms zie ik wel eens versterkers waarvan de Treble zwaar laag staat, en de Bass helemaal opengeschroefd. Het lijkt me niet helemaal juist. Is er een manier on het juist in te stellen of is het op gevoel en voor die enkele CD die niet klinkt? ik gebruik het puur om af en toe te compenseren voor de echt slechte opnames. uiteraard hangt de instelling dan af van wat er slecht aan is. er is geen ideale afstelling dat komt echt op smaak en situatie aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Niels007 "Ik blijf erbij, als ik verschillen niet meteen hoor zijn ze er niet. Na drie maanden kan er misschien een gevoel ontstaan dat het anders is maar *wezenlijk* anders? Gaat d'r bij mij niet in!" Ik zou mijn kletsverhaal ook niet geloven. Ik sta zelf sceptisch tegenover kabels, speciale hifi meubels, spikes en meer van dat, dus een onzinverhaal over een source direct knopje zou er bij mij van mijn leven niet in gaan. Wel blijft bij mij het source direct knopje nu uit staan en mocht het dan toch een zinsbegoocheling zijn dan heeft deze in ieder geval niets gekost. Ivan 10 "Als je de direct button uitschakelt, hoe ga je dan om met de bass en treble knoppen? Soms zie ik wel eens versterkers waarvan de Treble zwaar laag staat, en de Bass helemaal opengeschroefd. Het lijkt me niet helemaal juist. Is er een manier on het juist in te stellen of is het op gevoel en voor die enkele CD die niet klinkt?" Ik gebruik de tone controls zelden of nooit, maar ik zie eigenlijk niet langer meer het bezwaar deze zo af en toe bij "slechte" opnamen te gaan gebruiken. Ze blijven in de meeste gevallen op de neutrale stand staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Ik heb geen toonregeling (behalve een dubbele panoramische op de mixer, maar dat wordt niet gebruikt om muziek te beluisteren) Ik tune mijn klank met akoustiek (tapijten, overgordijnen-wand achter de speakers, enkele diffusers, symmetrische opstelling...) en (vooral) kabels: een klein beetje nasty treble kreeg ik mooi smooth (mmar niet dof, integendeel) met gevlochten litze speakerkabels (deed ook veel aan diepte/breedte/hoogte, en feinresolutie) Ik heb een varietijd aan interlinks gaande van pcocc koper semi balanced tot litze puur zilver semi balanced en een VDH MC102DII hybride carbon (of zoiets ). Die interlinks gebruik ik gewoon met het toestel dat er het lekkerst mee klinkt (het lekkerst h Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Ik heb dit, uit China, gevonden. Kan mij de werking hiervan iemand uitleggen? http://www.china-highend-hifi.com/new_page_151216.htm Ik gebruik trouwens een Enhancer bij mijn elektrische gitaar, die maakt het geluid helemaal af, hij verfijnt het eigenlijk, heb je ook zo iets als een Enhancer voor hifi audio? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Die dingen lijken dezelfde functie als ferrietkralen te hebben. Alleen dat deze een behoorlijk stuk duurder zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 15 mei 2007 Report Share Posted 15 mei 2007 Oei Roger, ferrietkralen? Je bent me nu al kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 mei 2007 Report Share Posted 16 mei 2007 ga naar een hypnotiseur en laat hem je ervan overtuigen dat je set goed is. of the Jedi mind trick. "je twijfelt niet....je set is goed zoals ie is." nee de beste tweak tot noch toe is mijn vd hull cs122 verkopen en een goedkoop stuk 4mm2 koperdraad ervoor in de plaats leggen. (medi-sun) bass is nog nooit zo strak geweest en het hoog en midden natuurlijker. dus van 20 euro p/m naar ongeveer 2 euro p/m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts