jellepals Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 ik heb een mooie home cinema set. omdat ik muziek en films meestal op mijn pc kijk heb ik hem op mijn computer aangesloten, het enigste probleem is dat de sub vele malen zachter staat dan de speakers. dit klinkt voor geen meter omdat er zo goed als geen bas in de muziek zit wat voor een home cinema vrij belangrijk is. ik heb windows 2000 omdat xp toendetijd was gecrasced de computer iws top hij heeft een realtech ac 97 geluidskaart. ik heb alle instellingen als versteld maar het blijft een verhouding die niet klopt. hebben jullie michien een tio een progamma bijvoorbeeld waarbij je zelf alles kunt afstellen. alvast bedankt. greetzzz...jelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Zijn de luidsprekers wel in fase aangesloten? Controleer de bekabeling of deze links en rechts hetzelfde zijn aangesloten. Ook kan er een fout in de aansluiting van de luidsprekerunits op het filter zijn gemaakt, dit kun je controleren met een 1,5 Volt batterijtje. Met de + van de batterij op de + van de luidsprekerklemmen (en de - op de -). moet de woofer naar voren bewegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jellepals Posted 23 april 2007 Author Report Share Posted 23 april 2007 Zijn de luidsprekers wel in fase aangesloten? Controleer de bekabeling of deze links en rechts hetzelfde zijn aangesloten. Ook kan er een fout in de aansluiting van de luidsprekerunits op het filter zijn gemaakt, dit kun je controleren met een 1,5 Volt batterijtje. Met de + van de batterij op de + van de luidsprekerklemmen (en de - op de -). moet de woofer naar voren bewegen. de bekabeling is goed aangesloten. de woffer doet het wel maar egt heel erg weinig. ik heb de luisprekertjes los gehaalt en toen het volume voluit gezet en dan maakt ie genoeg herrie dus hij kan het wel. heeft ieman nog een tip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Zijn de luidsprekers wel in fase aangesloten? Controleer de bekabeling of deze links en rechts hetzelfde zijn aangesloten. Ook kan er een fout in de aansluiting van de luidsprekerunits op het filter zijn gemaakt, dit kun je controleren met een 1,5 Volt batterijtje. Met de + van de batterij op de + van de luidsprekerklemmen (en de - op de -). moet de woofer naar voren bewegen. de bekabeling is goed aangesloten. de woffer doet het wel maar egt heel erg weinig. ik heb de luisprekertjes los gehaalt en toen het volume voluit gezet en dan maakt ie genoeg herrie dus hij kan het wel. heeft ieman nog een tip? Zet je sub eens in een hoek...... En zet anders je sattelieten wat zachter. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
jellepals Posted 23 april 2007 Author Report Share Posted 23 april 2007 Zijn de luidsprekers wel in fase aangesloten? Controleer de bekabeling of deze links en rechts hetzelfde zijn aangesloten. Ook kan er een fout in de aansluiting van de luidsprekerunits op het filter zijn gemaakt, dit kun je controleren met een 1,5 Volt batterijtje. Met de + van de batterij op de + van de luidsprekerklemmen (en de - op de -). moet de woofer naar voren bewegen. de bekabeling is goed aangesloten. de woffer doet het wel maar egt heel erg weinig. ik heb de luisprekertjes los gehaalt en toen het volume voluit gezet en dan maakt ie genoeg herrie dus hij kan het wel. heeft ieman nog een tip? Zet je sub eens in een hoek...... En zet anders je sattelieten wat zachter. gr. Marcel ja marcel dat is het maar dan heb ik een vraag hoe zet je de sattelieten zachter. dat snap ik nog niet. en ik heb m op de pc aangesloten dus in principe zou er eel een progamma moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jellepals Posted 23 april 2007 Author Report Share Posted 23 april 2007 ik heb m net aangeslorten op m,n CD- speler. een hele eenvoudige sony van 100 euro en die geeft wel een mooie bas erbij. hij kan het dus wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Het probleem waar je tegenaan loopt is waarschijnlijk de instelling van de geluidskaart zelf. Bij een (on board) Realtek AC97 hoort een driver waarmee je alles kan instellen. Dat is niet het AV-rack, maar een anders stuk software. Daarin kun je aangeven welke speakerconfigutiratie je hebt (2.0, 4.1, 5.1, 7.1 etc). Standaard staat die op 2.0 en zal de sub niet werken. Dan is het ook nog zo dat je de juiste stekkers in de juiste bussen moet steken. Als je de rears op de front aansluit, valt de bas ook weg. Volume voor de satelieten zou je op de subwoofer moeten kunnen regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jellepals Posted 23 april 2007 Author Report Share Posted 23 april 2007 oww ja das ook een goeie tip ga k dart eens proberen. reacties zijn altijd welkom mensen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts