carl Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik denk dat er een behoefte is om te kijken waarom mensen nu op het forum zitten. Ik zit Hear omdat ik niet elk Hifi produkt kan en wil uitproberen en van andere liefhebbers de voor - en nadelen wil weten (technisch en klankmatig). Mijn stelling is daarbij dat als diverse forumleden bijvoorbeeld een bepaald element of kabel "warm" vinden klinken daar een kern van waarheid in zit. Ook iemand als Haudio kan een goede steun zijn bij een voorselectie. De reden waarom ik dit vraag is natuurlijk duidelijk. Als je in je postings niet veel verder komt dan steeds weer "audiosuggestie" te roepen en daarbij elke uitwisseling van informatie bij voorbaat onmogelijk maakt dan vraag ik me af wat je Hear zoekt. Laat het duidelijk zijn mensen hoeven voor mij geen verschillen te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik denk dat er een behoefte is om te kijken waarom mensen nu op het forum zitten. Ik zit Hear omdat ik niet elk Hifi produkt kan en wil uitproberen en van andere liefhebbers de voor - en nadelen wil weten (technisch en klankmatig). Mijn stelling is daarbij dat als diverse forumleden bijvoorbeeld een bepaald element of kabel "warm" vinden klinken daar een kern van waarheid in zit. Ook iemand als Haudio kan een goede steun zijn bij een voorselectie. De reden waarom ik dit vraag is natuurlijk duidelijk. Als je in je postings niet veel verder komt dan steeds weer "audiosuggestie" te roepen en daarbij elke uitwisseling van informatie bij voorbaat onmogelijk maakt dan vraag ik me af wat je Hear zoekt. Laat het duidelijk zijn mensen hoeven voor mij geen verschillen te horen. Ik denk er een beetje hetzelfde over. Daarnaast hoop ik andere mensen te ontmoeten waarvan ik weer kan leren. Daarnaast hoop ik nieuwe muziek tegen te komen... Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Een antwoord te krijgen op bepaalde vragen kennis op te doen gezelligheid Nieuwe muziek ontdekken Nieuwe mdeiakanalen ontdekken waardoor je je horizon kan verruimen te horen/lezen waarom iemand een apparaat compleet anders ervaart feedback te krijgen steun in je te plannen aankopen bevestiging soms enz enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Een antwoord te krijgen op bepaalde vragenkennis op te doen gezelligheid Nieuwe muziek ontdekken Nieuwe mdeiakanalen ontdekken waardoor je je horizon kan verruimen te horen/lezen waarom iemand een apparaat compleet anders ervaart feedback te krijgen steun in je te plannen aankopen bevestiging soms enz enz Is alles mee gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Voornamelijk voor de muziek afdeling van dit forum. Daarnaast vind ik het leuk ervaringen van mensen te lezen. Als ik dan ook nog wat kan leren over het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Voornamelijk voor de muziek afdeling van dit forum. Dat geldt voor mij ook. Maar dat heeft meer met de rest van het forum te maken... Er zijn hear genoeg mensen die veel kunnen leren van andere forumleden, maar dat willen ze niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Author Report Share Posted 22 april 2007 Val ze dan niet lastig zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Val ze dan niet lastig zou ik zeggen. Dat doe ik ook niet. Je kunt me ook gewoon negeren (zijn er vast al die dat doen)... Maar als men in het algemeen naar meningen vraagt, dan mag ik (en wie dan ook) die ook geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Author Report Share Posted 22 april 2007 Hai Henrie, Ik ga hier niemand negeren. Ik heb niets tegen Jacco, Erik, jouw of wie dan ook. Wel zijn jullie af en toe erg dominant met het voortdurend zonder te luisteren (!) zaken af te kraken. Je verpest daar mee de sfeer. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Hai Henrie, Ik ga hier niemand negeren. Ik heb niets tegen Jacco, Erik, jouw of wie dan ook. Wel zijn jullie af en toe erg dominant met het voortdurend zonder te luisteren (!) zaken af te kraken. Je verpest daar mee de sfeer. Groet, Carl Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Als iemand zegt dat iets niet kan werken, dan heeft die persoon daar een reden voor. Dan weet hij dat het technisch niet kan. En audioapparatuur stelt zich niet boven natuurwetten. Dat we nog niet alles weten m.b.t. natuurwetten, is natuurlijk ook zo, maar audio is vrij simpele elektronica. Niet dat ik daar nou zoveel verstand van heb, maar ik heb weer meer verstand van energietechniek (en daar worden hear soms ook de vreemdste dingen over beweerd; magische zekeringen, klankmodules in de meterkast, en slecht klinkende aardlekschakelaars bijvoorbeeld... Kan je je voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld energietechniek heeft gestudeerd (zoals ik) zich ergert aan allerlei loze beweringen over bijvoorbeeld een simpele zekering? Ik bedoel (zonder nou arrogant te willen zijn), wie weet er nou meer van de werking van een zekering: ik (of iemand anders die in de energietechniek werkt), of de gemiddelde audiofiel (die geen technische studie heeft gedaan; niet dat dat heilig is overigens...)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Virtuoze muzikanten kennen soms gn bal muziekleer maar weten verdomd goed hoe een song in elkaar te steken en adembenemend te spelen. Denk hier maar eens over na Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2007 Author Report Share Posted 22 april 2007 Ik heb technisch geen verstand van zaken en ben van nature erg sceptisch. Ik geloofde vroeger erg in de Jan Kool doctrine. Toch hoorde ik tot mijn verbazing verschil in kabels. Wat ik tegen de wetenschappers hier heb is dat ze mensen zo onzeker (dreigen te) maken dat ze niet meer durven te luisteren en te experimenteren. Zelf was ik daar graag liever wat eerder mee begonnen want het heeft me veel klankwinst opgeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik bedoel (zonder nou arrogant te willen zijn), wie weet er nou meer van de werking van een zekering: ik (of iemand anders die in de energietechniek werkt), of de gemiddelde audiofiel (die geen technische studie heeft gedaan; niet dat dat heilig is overigens...)? Je maakt een denkfoutje, het gaat niet over weten, maar over hoorbare verschillen die er schijnen te zijn met een AHP zekering. Schijn bedriegt ook wel eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Kan je je voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld energietechniek heeft gestudeerd (zoals ik) zich ergert aan allerlei loze beweringen over bijvoorbeeld een simpele zekering? Ik bedoel (zonder nou arrogant te willen zijn), wie weet er nou meer van de werking van een zekering: ik (of iemand anders die in de energietechniek werkt), of de gemiddelde audiofiel (die geen technische studie heeft gedaan; niet dat dat heilig is overigens...)? Heeft een audio-ontwerper dan geen technische opleidingsachtergrond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Waarom zit je op het forum? Het is fijn om ideeen en ervaringen te delen met anderen. Daarbij beperk ik me niet tot mijn eigen visie, maar probeer open te staan voor anders denkende. Dat laatste lukt natuurlijk niet altijd.....maar als het even kan probeer ik het zelf uit, om zo mijn eigen mening te vormen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik bedoel (zonder nou arrogant te willen zijn), wie weet er nou meer van de werking van een zekering: ik (of iemand anders die in de energietechniek werkt), of de gemiddelde audiofiel (die geen technische studie heeft gedaan; niet dat dat heilig is overigens...)? Je maakt een denkfoutje, het gaat niet over weten, maar over hoorbare verschillen die er schijnen te zijn met een AHP zekering. Ja, en dan houdt het wat mij betreft op. 'Er schijnen hoorbare verschillen te zijn'. Nou, leg maar eens uit hoe dat komt dan. Ik zou het niet kunnen, maar als iemand het wel kan, graag! Ik denk alleen niet dat er iemand is die dat kan, aangezien een zekering niks met audio te maken heeft, maar een puur beveiligende rol heeft... Kan je je voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld energietechniek heeft gestudeerd (zoals ik) zich ergert aan allerlei loze beweringen over bijvoorbeeld een simpele zekering? Ik bedoel (zonder nou arrogant te willen zijn), wie weet er nou meer van de werking van een zekering: ik (of iemand anders die in de energietechniek werkt), of de gemiddelde audiofiel (die geen technische studie heeft gedaan; niet dat dat heilig is overigens...)? Heeft een audio-ontwerper dan geen technische opleidingsachtergrond? De meeste wel denk ik. Ik denk ook niet dat het de ontwerpers van audioapparatuur zijn die met onzinverhalen komen. Het zijn eerder de marketing-jongens. En natuurlijk die wazige types die tweaks maken die niks met techniek opzich te maken hebben (Peter Belt schiet me zo te binnen, maar er zijn er vast meer)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Zeg..... Ik wil niet vervelend doen maar ik dacht dat dit draadje over het forum ging en niet over gezever over zekeringen. Terug naar het topic. Waarom zit jij op het forum? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Ik denk dat er een behoefte is om te kijken waarom mensen nu op het forum zitten. Ik zit Hear omdat ik niet elk Hifi produkt kan en wil uitproberen en van andere liefhebbers de voor - en nadelen wil weten (technisch en klankmatig). Mijn stelling is daarbij dat als diverse forumleden bijvoorbeeld een bepaald element of kabel "warm" vinden klinken daar een kern van waarheid in zit. Ook iemand als Haudio kan een goede steun zijn bij een voorselectie. De reden waarom ik dit vraag is natuurlijk duidelijk. Als je in je postings niet veel verder komt dan steeds weer "audiosuggestie" te roepen en daarbij elke uitwisseling van informatie bij voorbaat onmogelijk maakt dan vraag ik me af wat je Hear zoekt. Laat het duidelijk zijn mensen hoeven voor mij geen verschillen te horen. Ik denk er een beetje hetzelfde over. Daarnaast hoop ik andere mensen te ontmoeten waarvan ik weer kan leren. Daarnaast hoop ik nieuwe muziek tegen te komen... Groeten Hans Sluit me graag aan. De meeste wel denk ik. Ik denk ook niet dat het de ontwerpers van audioapparatuur zijn die met onzinverhalen komen. Het zijn eerder de marketing-jongens. Dat valt niet te ontkennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 De meeste wel denk ik. Ik denk ook niet dat het de ontwerpers van audioapparatuur zijn die met onzinverhalen komen. Het zijn eerder de marketing-jongens. Dat valt niet te ontkennen. Tja, en ik heb dan de neiging zo'n verhaal in twijfel te trekken. Maar misschien is dat omdat ik zelf techneut ben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Tuurlijk mag dat Henrie. prima zelfs! maar daar gaat dit topic niet over. Keer op keer verzanden topic's in oeverloos non-topic geoh. En daar moet nu m.i. maar eens een keer, een einde aan komen. Jack P.s. wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic In de zin van moderator? Slecht idee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Tuurlijk mag dat Henrie. prima zelfs! maar daar gaat dit topic niet over.Keer op keer verzanden topic's in oeverloos non-topic geoh. En daar moet nu m.i. maar eens een keer, een einde aan komen. Jack P.s. wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic Lijkt me een uitmate goed idee! Ik ben alleen bang dat het technisch niet mogelijk is met dit forumprogramma, maar het zou het ei van columbus zijn om de topics verschoond te houden van copy-paste machines. Tegenwoordig kom ik enkel nog op het forum om me mateloos te ergeren aan het onleesbaar gemaakt zijn van ieder interessant topic. Maar mijn belangrijkste intentie om hier te komen is om kennis te delen aan een ieder die er open voor staat en daar waar nodig een goede, prettige en nuttige discussie te voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Ik denk dat er een behoefte is om te kijken waarom mensen nu op het forum zitten. Ik zit Hear omdat ik niet elk Hifi produkt kan en wil uitproberen en van andere liefhebbers de voor - en nadelen wil weten (technisch en klankmatig). Mijn stelling is daarbij dat als diverse forumleden bijvoorbeeld een bepaald element of kabel "warm" vinden klinken daar een kern van waarheid in zit. Ook iemand als Haudio kan een goede steun zijn bij een voorselectie. De reden waarom ik dit vraag is natuurlijk duidelijk. Als je in je postings niet veel verder komt dan steeds weer "audiosuggestie" te roepen en daarbij elke uitwisseling van informatie bij voorbaat onmogelijk maakt dan vraag ik me af wat je Hear zoekt. Laat het duidelijk zijn mensen hoeven voor mij geen verschillen te horen. Ik lees voornamelijk. Vooral over technische zaken. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic In de zin van moderator? Slecht idee! Goed idee! technisch moet dat haalbaar zijn, gevaar is dat de techneuten die starten iedereen die wel een zinnig woord er tussen willen posten (maar de kop staat hun niet aan) gelijk in de prullebak verdwijnen. Snap dus ook niet dat er geen moderator is die de zaken GOED in de gaten houden hier!! Met een paar reklamebanners is een moderator goed te betalen. Als iedereen een beetje bij de post blijft en niet te veel afdwaalt is er niets aan de hand. Maar goed we zijn hier om de brut te verstieren zo lijkt het. Verder ben ik hier om alle verhalen te lezen nieuwe ideen op te doen en ervaringen te delen met de mensen hier. En natuurlijk voor de gezelligheid. Verder post ik gewoon en ben niet huiverig om te posten..dus gewoon blijven posten over wat je wil posten. En de zijkstralen negeren!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 ik zit hier op het forum om : te leren van vragen en antwoorden van een ander en mijzelf, vooral de techniek, luister ervaringen vind ik leuk om te lezen maar hecht ik verder niet zo heel veel waarde aan, (eerst zelf horen) over verschillen horen: als ik verschil hoor maakt mij het niet uit of je het kan meten of niet,en misschien verbeeld je de verschillen dan maar dat maakt me helemaal niets uit , ik hoor het of verbeeld me het en ik vind het prachtig en geniet ervan haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts