Guest C J Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 P.s. wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic Geen verkeerd idee. Misschien dat daar eens een proef mee gedaan kan worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 De meeste wel denk ik. Ik denk ook niet dat het de ontwerpers van audioapparatuur zijn die met onzinverhalen komen. Het zijn eerder de marketing-jongens. Dat valt niet te ontkennen. Tja, en ik heb dan de neiging zo'n verhaal in twijfel te trekken. Maar misschien is dat omdat ik zelf techneut ben... Dacht zelf even aan m'n merktrouwheid aan 't Engelse Musical Fidelity. Die weten klanten en dealers met hun teksten (zal ze niet herhalen) kwijt te raken. Maar ieder produkt, inclusief de mens zelf, wordt 'verkocht' en als't werkt, werkt het en is de poeha vooraf niet meer van belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Ik denk dat er een behoefte is om te kijken waarom mensen nu op het forum zitten. Ik zit Hear omdat ik niet elk Hifi produkt kan en wil uitproberen en van andere liefhebbers de voor - en nadelen wil weten (technisch en klankmatig). Mijn stelling is daarbij dat als diverse forumleden bijvoorbeeld een bepaald element of kabel "warm" vinden klinken daar een kern van waarheid in zit. Ook iemand als Haudio kan een goede steun zijn bij een voorselectie. De reden waarom ik dit vraag is natuurlijk duidelijk. Als je in je postings niet veel verder komt dan steeds weer "audiosuggestie" te roepen en daarbij elke uitwisseling van informatie bij voorbaat onmogelijk maakt dan vraag ik me af wat je Hear zoekt. Laat het duidelijk zijn mensen hoeven voor mij geen verschillen te horen. Ik lees voornamelijk. Vooral over technische zaken. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Ha die Carl. Om 35 jaar Audio Hobby en ervaring te delen met andere liefhebbers. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Mijn aanwezigheid Hear? Simpel; om met anderen dezelfde passie te delen en op een gezonde manier te kunnen bediscussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Mijn aanwezigheid is hear blijkbaar niet gewenst, aangezien mijn reactie is weggehaald.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 met name vanwege de muziek sectie (altijd gezellig maar helaas nooit druk) verder de hoop zaken op te steken op technisch gebied. Ik heb al een bult vragen gesteld en altijd netjes antwoord gekregen. Ook al regelmatig mijn mening gegeven en dat werd wisselend in dank afgenomen. Ik heb een eigen smaak en derhalve spreekt dat door in mijn keuze voor bepaalde apparatuur. Gelukkig is mijn advies niet heilig. De "rel"topics vind ik ook leuk. Al heb ik daar eerder een rol als norm bewaker dan hooligan. alles mag gezegd worden maar bij beledigen trek ik een grens. verder lijkt het me handig dat de moderatoren de topics in de gaten houden, de TS is nl niet onpartijdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 wat dachten jullie van het idee: topic starter is bewaker van het topic In de zin van moderator? Slecht idee! Goed idee! technisch moet dat haalbaar zijn, gevaar is dat de techneuten die starten iedereen die wel een zinnig woord er tussen willen posten (maar de kop staat hun niet aan) gelijk in de prullebak verdwijnen. En waarom denk je dat alleen techneuten zo zouden reageren? Ik denk dat de niet-techneuten precies zo zouden doen. Daarom ben ik ook tegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Daar heb je gelijk in Henrie. Beide groepen reageren hetzelfde, zij het tegengepoold. Een dergelijk voorstel mag voor sommigen dan wel wenselijk zijn, maar op de duur zul je er dan ook niet blij mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 Daar heb je gelijk in Henrie. Beide groepen reageren hetzelfde, zij het tegengepoold. Een dergelijk voorstel mag voor sommigen dan wel wenselijk zijn, maar op de duur zul je er dan ook niet blij mee zijn. Helemaal mee eens. Een moderator is tot daaraan toe, mits hij/zij onpartijdig is. Maar als je je eigen topics mag modereren, dan mogen personen die je wel aardig vindt waarschijnlijk wat meer dan personen die je niet aardig vindt... Dat lijkt me het forum niet ten goede te komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 23 april 2007 Report Share Posted 23 april 2007 En waarom denk je dat alleen techneuten zo zouden reageren? Ik denk dat de niet-techneuten precies zo zouden doen. Daarom ben ik ook tegen... Ik denk dat alleen de niet-techneuten zo zullen reageren, maar daar zullen zij dan ook wel hun redenen voor hebben. Vergeet niet dat het alleen om de topicstarter gaat met deze bevoegdheid, dus als hij zijn eigen topic dood modereert heeft hij alleen zichzelf ermee, het is zijn eigen verantwoordelijkheid. Het geeft mensen in ieder geval weer moed om eens wat te vragen zonder zeker te zijn dat hij voor een infantiel minderwaardig mens wordt uitgemaakt door een anti-audiofielterrorist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 Waarom op het forum? Toen ik hier kwam in februari 2005 ging er een wereld voor mij open. Allerhande tips, truks, tweaks op audiogebied kwamen op mijn pad . Ik werd nieuwsgierig naar de mensen die het forum bevolken en daardoor/daarna heb ik er een aardig aantal hele leuke mensen leren kennen. Allen heel behulpzaam en heel positief, en daarna als gevolg luisterafspraken bij elkaar gemaakt. Ook een beetje de jus, nieuwe muziek, andere set, ander persoon En dan natuurlijk de rubriek Muziek met hele leuke draadjes. Af en toe posten en dan weer consumeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 30 april 2007 Report Share Posted 30 april 2007 Sluit me aan bij de derde reactie en die was van CJ. Leuk lijstje met goede argumenten waarom ik hear ben. En zeker niet om te lezen hoe men elkaar probeert of beter gezegd afzeikt, want dat gebeurt zonder het te proberen. dat stadium zijn sommigen al ver voorbij. Beetje een reden waarom ik de laatste tijd ook niet meer zoveel op de forum zit. Je kan verdrie je mening niet eens meer geven zonder dat iemand het in de grond moet boren. je mening geven mag, maar wel op een algemeen maatschappelijk aanvaarde manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 1 mei 2007 Report Share Posted 1 mei 2007 Ik ben een erg passieve forumgebruiker, ik lees veel en post weinig. De reden dat ik dit op dit forum zit is dat ik het leuk vind om dingen te leren. Ik vind het leuk om de mening van anderen te weten over bepaalde apparatuur/muziek/tweaks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 De reden dat ik op DIT forum zit is omdat ik van een ander forum ben afgekieperd. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 De reden dat ik op DIT forum zit is omdat ik van een ander forum ben afgekieperd.Mvg Mark En waar lag dat aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 De reden dat ik op DIT forum zit is omdat ik van een ander forum ben afgekieperd.Mvg Mark Da's tenminste wel eerlijk, zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 De reden dat ik op DIT forum zit is omdat ik van een ander forum ben afgekieperd. Mvg Mark En waar lag dat aan? Volgens de moderatoren was mijn rol op het forum als amateur bioloog ongewenst. Dit met betrekking tot m.i zeer irritante forum leden die hun aanvallen altijd in groepsverband schijnen te moeten doen. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Welkom! En dit is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hoi allemaal, ik ben op forums omdat ik een zelfbouwende audio liefhebber ben en aldoende langs die weg bij te blijven, mijn ervaringen te delen, indien ik denk dat ik er iemand mee verder help. En ook om anderen te laten meegenieten als ik weer es wat in elkaar probeer te prutsen. Ik heb overigens de indruk dat er niet zoveel belangstelling voor zelfbouw is hear. Verder ben ik het wel met Henrie eens, dat een techneut toch meer bedenkingen heeft tegen allerlei soorten "tweeks" dan niet technisch opgeleide mensen en dat niet technische audioliefhebbers vaak bij de poot worden genomen. Voorbeeldje? In mijn buurt woont een liefhebber die een versterker heeft gekocht en daar verplicht ls kabels bij moest kopen omdat ie anders geen garantie op de versterker kreeg. Die kabels eindigen met een soort filterbakje om laag en hoog in de box apart aan te sturen terwijl die boxen ook met een gewone kabel kunnen worden aangestuurd. En zo zijn er wel es meer zaken waar ik als elektronica en mechanica techneut wel es over twijfel, maar iedereen die zich er prettig bij voelt, toch altijd feliciteer. En dat laatste is ook leuk op een forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Ik heb overigens de indruk dat er niet zoveel belangstelling voor zelfbouw is hear. Bij mij i.i.g. wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 De reden dat ik op DIT forum zit is omdat ik van een ander forum ben afgekieperd. Mvg Mark En waar lag dat aan? Volgens de moderatoren was mijn rol op het forum als amateur bioloog ongewenst. Dit met betrekking tot m.i zeer irritante forum leden die hun aanvallen altijd in groepsverband schijnen te moeten doen. Mvg Mark Amateur bioloog? Vertel! Heb je mensen uitgemaakt voor reetkevers en dergelijke aanpalende diersoorten? Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gent Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Amateur bioloog? Vertel! Heb je mensen uitgemaakt voor reetkevers en dergelijke aanpalende diersoorten? Hottentot omschreef enkele lieden met een zeer ruime technische kennis en ervaring als een "stompzinnige en vooringenomen techneuten roedel". De moderatoren vonden dat niet zo aardig en hebben Hottentot gevraagd dat terug te nemen, hetgeen hij weigerde. Vandaar dat Hottentot een weekje 'bedenktijd' heeft gekregen. Hij heeft nu kennelijk hier zijn nieuwe stek gevonden. De moderatoren van het andere forum willen hem hiermee van harte feliciteren en hem hier veel plezier toewensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Gent, Ik geef toe dat het niet zo handig was. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gent Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Da's ook eerlijk Mark. Het tellertje loopt vanzelf af en dan zien we je over een paar dagen weer terug als je wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts