[[Game]] Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 Hallo iedereen, ik heb een cambridge cd3 cd speler die ik lange tijd met veel plezier heb beluisterd. Maar die nu defect is. De bediening doet het nog, evenals alle leds, maar er komt geen geluid uit. Dus ik zie het nummer spelen, maar ik hoor niets. Mijn vraag: Wat is nu wijsheid? De cd-3 is een erg mooie speler die ook erg duur was indertijd. Hij is enorm zwaar en is gebouwd met diverse toponderdelen, waaronder bijv. het cdm1 loopwerk. Kortom, een topmachine. Ik ben absoluut niet in de financiele positie om hem te laten repareren (student). Dus van de hand doen? Of is dat heel stom, en moet ik hem bewaren voor het geval er ooit weer geld en tijd is? (wat is een dergelijke speler waard, met het defect dat ik beschreven heb? ab en doos zijn aanwezig...) Graag een reactie, mvg Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 Ken je geen student electrotechniek die je kan helpen een diagnose te stellen (kijken wat er stuk is)? Misschien kan Bas je wat helpen, maar Soundevolution is natuurlijk geen liefdadfigheids instelling (hoewel mijn ervaring wel is dat Bas zeer behulpzaam is). Het lijkt me inderdaad een mooie speler, als ie nog te redden is, zou ik hem zeker niet weg doen http://www.dcaudio.kgb.pl/cd3.htm Misschien heb je iets aan dit draadje http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?threadid=1135 Doet de digital out het nog wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 de cd3, een klassieker! nooit wegdoen al kan ik me niet voorstellen dat hij erin zit, kan de mute-transistor (onderdrukt schakelklikken) kapot zijn, dan onderdrukt hij alles. Remedie: verwijderen Je hebt echter wel een schema nodig, alhoewel iemand met ervaring wel kan gokken dat ie vlak bij de uitgang zit. Wel raar dat ze allebei dan kaduuk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 Mooi ding! Alleen jammer van die kroonsteentjes.. Of is dat een 'modificatie'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 24 april 2007 Author Report Share Posted 24 april 2007 dank voor de reacties, hij is ongetwijfeld nog wel te redden, maar ik heb 0 geld hiervoor. Hoe test ik de digital out? (wat voor een kabeljte?) bedankt alvast, mvg game Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 bij nader inzien, en goed naar de foto turen, zitten er gelukkig geen mute-torren in, maar een heus relais (rechts bovenaan). probeer die er eens uit te de-solderen (evt. te vervangen door eenzelfde type). Kijken of ie dan geluid geeft. voor en dig-out heb je een optische kabel nodig + een externe dac of zo, waarmee je die kunt verbinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 The_Ark said: voor en dig-out heb je een optische kabel nodig + een externe dac of zo, waarmee je die kunt verbinden Of een gewone dropveter. Of een versterker met digitaal in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts