VANZOMERENG Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 Omdat ik een beetje wars wordt van alle veelal onzinnige discussies, waarbij vaak ook de toonzetting niet altijd plezierig is te noemen, vraag ik me of hoe dit forum nieuw leven ingeblazen kan worden en het met elkaar delen van de hifi-hobby meer praktische gestalte gegeven kan worden. Volgende zaken komen bij me op: - meer te weten te komen achter de naam/persoon van het forumlid - meer accent op de totale keten (installatie+akoestiek) i.p.v. afzonderlijke componenten - meer accent op de muziekbeleving Daaorom heb ik het volgende idee opgevat: - het vaker bezoeken van forumleden onder elkaar (dit kan op kleine schaal, lokaal etc..) waarbij het beluisteren van de gehele installatie + muziek + GEZELLIGHEID voorop staat - de bezoekers plaatsen dan later een recensie (welke deels subjectief is) op het forum (deze recensie gebeurt dan conform een bepaald standaard/format) - de bezoekers interviewen de gastheer/vrouw (dit interview gebeurt ook conform een bepaald standaard/format en moet inzicht geven in de persoon, zijn muzieksmaak, zijn kijk tegen hifi, voorkeur voor bepaalde merken, tweaks etc...) - de bezoekers geven eventuele tips aan de gastheer/vrouw + motivatie (dit maakt deel uit v/h recensie-format..............) De formats zijn m.i.z. van belang om e.e.a beknopt te kunnen houden en eventueel onderling vergelijk mogelijk te maken (alhoewel dit niet voor 100% opgaat, een luisterervaring is immers subjectief) Bij deze werp ik mij op als 1e gastheer en verder ben ik bereid om een voorzet te geven m.b.t de recensie-formaat en interview-format. Ik wil met bovenstaand idee geen diskwalificatie geven m.b.t. andere initiatieven, zoals componentenvergelijk, blindtesten, ABX etc.. maar als aanvulling op... Belangstelling ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 Forumleden die graag eens bij een ander forumlid willen gaan luisteren zoeken elkaar toch wel op. De meesten HEAR kennen bijvoorbeeld mijn site al wel, waarin ik de "rubriek" Op bezoek bij heb opgenomen. En veelal komen daar dan ook weer tegenbezoeken uit voort, waarbij bij sommigen zelfs een cyclus ontstaat . Van de bezoeken post ik trouwens niet veel op het forum, behalve dat ik deze aankondig bij de draad "Update van mijn site". Toch vind ik het een goed initiatief om dit soort bezoeken wat te stimuleren, want ik vind ze wel de krenten uit de pap. Je leert andere mensen kennen, hun set en ook weer nieuwe muziek. En als er dan ook nog een mooi verslag HEAR verschijnt is het helemaal mooi! Meestal zijn dat leuke en leesbare verslagen. Of daar een format aan ten grondslag moet liggen weet ik niet. Er is trouwens wel een aantal zaken die handig zijn om in het verslag (welke luisterruimte, setopbouw, luisterervaring) opgenomen te worden. Ik zie jou steeds over meervoud praten, ikzelf vind het prettig om een Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 april 2007 Author Report Share Posted 25 april 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 Ik dacht ook aan maximaal 2 personen en dit initiatief moet je ook "lokaal" zien.Ik kan me niet voorstellen, dat iemand uit Maastrichts bij een forumlid in Den Helder op bezoek gaat. groetjes Dat doen we inderdaad niet. Maar om even te chargeren: er worden toch wel behoorlijke afstanden afgelegd om elkaar te ontmoeten. Om even de andere kant op te zoeken: Sodejuu rijdt "even" naar Sneek, met vlaai, om forumleden te ontmoeten En ook ik schuw het niet om 1 tot 2 uur te rijden voor een bezoekje.... Het levert altijd wat moois op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 Precies! Altijd leuk om interessante forummers in het echt te ontmoeten. En dat uurtje rijden nemen we dan voor lief. Lekker ouweh**ren en andere foummers door het slijk halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Lijkt me een leuk idee... Groesbeek is voor mij ook weer niet echt ver. Wanneer...?? Uiteraard ben je ook bij mij van harte welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Beste Zomereng, Prima idee, hoor. Bij mij ben je ook van harte welkom in Almere. PB me maar. Ik bezoek zelf ook forumleden en mij maakt het niet uit hoever ik moet rijden. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Iedereen die een keertje Klipsch wil horen is van harte welkom...... Het is nu een goede temperatuur om ze in de tuin te zetten en de barbeque te gebruiken Ligt het in ieder geval niet aan de akoestiek gr. Marcel ps. omg. Arnhem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Vinden de buren dat wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Bij mij zijn mensen ook van harte welkom op afspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Iedereen die een keertje Klipsch wil horen is van harte welkom......Het is nu een goede temperatuur om ze in de tuin te zetten en de als barbeque te gebruiken Ligt het in ieder geval niet aan de akoestiek gr. Marcel ps. omg. Arnhem.... Sorrry, inkoppertje. Kon het niet laten. Even serieus; ik heb jaren terug de La Scala gehoord op een set Denon monoblokken en dat heeft een verpletterende indruk gemaakt. Deze POA monoblokken waren eigenlijk pure "overkill" want volgens mij kun je ze met een 20W buizenamp aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Vinden de buren dat wel leuk De buren zijn wel wat gewend, het zijn tenslotte LUIDsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Het bij elkaar op bezoek gaan lijkt me geen nieuw initiatief en het idee van een soort voorgeschreven gang van zaken is gewoon een slecht idee. Veertien dagen geleden is Zee bij mij langs geweest, gisteravond heb ik lekker gemeten en geluisterd naar een mooie Linn LP12 met Frog (verslag op Audiofreaks Azimuth) en vanavond is Arden hier geweest om lekker te oh-en en de nieuwe phonotrap te beluisteren. Voor zulk soort dingen ga je toch geen regels opstellen? Zo'n avond loopt zoals-ie loopt en een "gedwongen" of voorgeschreven vorm is helemaal uit den boze. Voor de meesten is het echter een hele klus om er ook iets over te schrijven en als je daar geen zin of trek in hebt moet je dat ook gewoon niet doen. Het gaat toch om audio en niet om het forum? 100 of 200 km rijden is voor de meesten hear totaal geen punt voor een lekker avondje audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 april 2007 Report Share Posted 30 april 2007 Even serieus; ik heb jaren terug de La Scala gehoord op een set Denon monoblokken en dat heeft een verpletterende indruk gemaakt.Deze POA monoblokken waren eigenlijk pure "overkill" want volgens mij kun je ze met een 20W buizenamp aansturen. Ik heb vorig weekend de "La Scala" en de "Heresy" mogen beluisteren op prachtige buizenversterkers. De "Heresy viel mij een beetje tegen maar de "La Scala" was ook hier overweldigend. Detail, kracht, souplesse, power, dynamiek..... geweldig!!!!!!! Hoe makkelijk dat allemaal ging. Het enige nadeel vind ik, dat ze een beetje onbehouwen groot zijn (grofweg 60x60x100). Maar ze zijn relatief goedkoop voor zulke lekkere speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 2 mei 2007 Author Report Share Posted 2 mei 2007 Lijkt me een leuk idee... Groesbeek is voor mij ook weer niet echt ver. Wanneer...?? Uiteraard ben je ook bij mij van harte welkom. Hans, je heb PB Beste Zomereng, Prima idee, hoor. Bij mij ben je ook van harte welkom in Almere. PB me maar. Ik bezoek zelf ook forumleden en mij maakt het niet uit hoever ik moet rijden. groet, audiofreak, je heb PB Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2007 Report Share Posted 2 mei 2007 Lijkt me een leuk idee... Groesbeek is voor mij ook weer niet echt ver. Wanneer...?? Uiteraard ben je ook bij mij van harte welkom. Hans, je heb PB Ik heb geantwoord.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Ik ook geantwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Precies! Lekker ouweh**ren en andere foummers door het slijk halen. Dat eerste wel, maar dat laatste, nou... nee... Beste Zomereng, Prima idee, hoor. Bij mij ben je ook van harte welkom in Almere. PB me maar. Ik bezoek zelf ook forumleden en mij maakt het niet uit hoever ik moet rijden. groet, Nou... bij de huidige brandstofprijzen? Maar, het is inderdaad een gezellige bezigheid, waarbij je ook de persoon achter de alias leert kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Vandaag bij Vanzomereng luisteren.. Ik laat me verrassen, ik weet het adres, dat is eigenlijk alles. Niks van de set of muziekvoorkeur en niks van verdere omstandigheden.... Spannend.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Vandaag bij Vanzomereng luisteren.. Ik laat me verrassen, ik weet het adres, dat is eigenlijk alles. Niks van de set of muziekvoorkeur en niks van verdere omstandigheden.... Spannend.... Veel luisterplezier in ieder geval ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 mei 2007 Author Report Share Posted 6 mei 2007 Beste Zomereng, Prima idee, hoor. Bij mij ben je ook van harte welkom in Almere. PB me maar. Ik bezoek zelf ook forumleden en mij maakt het niet uit hoever ik moet rijden. groet, Hallo Audiofreak Als je vooraf info wilt over mijn set, zie dan : http://my.hifi.nl/index.php?user=4508 Wil je jezelf verassen kijk dan NIET naar: http://my.hifi.nl/index.php?user=4508 Lijkt je m.b.t onze aanstaande meeting onderstaande een goed idee: Ik stel voor om ieder een diversiteit aan muzieknummers op een verzamel-cd op te nemen en deze tijdens de luistersessie te hanteren. Mijn ervaring is, dat als je niet constant een cd hoeft te wisselen, dit meer rust en ontspanning aan de luistersessie geef. De verzamel- c.q. demo cd bevat dan alle aspecten om een set te kunnen beoordelen, zoals, dynamiek, hoog, uiterst laag, detaillering, menselijke stem, ruimtelijke spreiding, blaasinstrumenten, piano, kerkorgel, akoestische stukken, etc.. Dit verdeeld over verschillende muziekstijlen zoals, jazz, blues, rock, pop, klassiek, koor etc.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 21 juni 2007 Author Report Share Posted 21 juni 2007 Audiofreak, je heb PB Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 juni 2007 Report Share Posted 22 juni 2007 (...) Bij mij ben je ook van harte welkom in Almere.(...) Almere? Hoe kan iemand die waarde hecht aan kwaliteit nu juist in... of all places in this wonderful & beautiful world... Alm Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 juni 2007 Report Share Posted 22 juni 2007 Almere? Hoe kan iemand die waarde hecht aan kwaliteit nu juist in... of all places in this wonderful & beautiful world... Almere gaan wonen?? (Is er iets te bedenken dat triester is dan leven in Almere? Okay, je hebt gelijk: st Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 (...) Ik ken er ook nog een: "home is where the heart is"... Ik ken er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts