Jump to content

Jammer, Allen Wright module

markus
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Recent heb ik hier op het forum een vraag gesteld over jullie ervaring met een Allen Wright module op een Sony SCD 777. Ik dacht dat hier mensen waren die serieus een antwoord konden geven op mijn vraag. Helaas is mijn topic uitgemond in een kanonnade van twisten. Hier was mijn topic niet voor bedoeld. Het enige dat ik zocht was jullie ervaring en mening hierover. Jammer dat het zo gelopen is.

Mark

Beste Mark,

Het is deels je eigen fout dat het is misgelopen. Niet een fout die jou zwaar aangerekend kan worden.

Het was beter geweest als je van te voren duidelijk had aangegeven wat voor soort reacties je wilt hebben. Als je om een mening vraagt, hoe onschuldig ook, krijg je dit soort topics. We zijn Hear nu inmiddels zo ver dat je als topic starter goed moet aangeven wat je wilt.

Groet,

Jacco

Jammer dat een verwijzing naar een luistersessie van een oudere vacuumstate mod niet voldoende was. Hoeveel mensen in Nederland zijn er denk je, die van het bestaan van Vaccumstate upgrades afweten, laat staan ooit gehoord hebben?

Anyway ik neem aan dat je dit wel gezien hebt

http://www.dagogo.com/SonySCD777VSEI.html

beste mensen,

Mijn enige vraag was of iemand hier ervaring mee heeft. Niet meer en niet minder. Echter de replieken op mijn topic verzande in modder gooien. Ik zal ik de toekomst zo duidelijk zijn dat ik er bij zal melden dat modder gooien voor mijn geen interessant antwoord is.

Ik realiseer mij dat er weinig mensen zijn die wellicht van Vacuumstate hebben gehoord. Doch wellicht was hier iemand die dit wel had gedaan. Er is zeer veel positieve feedback over deze modificatie, doch zocht hier gewoon een ervaring.

Groet Mark

Beste Markus,

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je oorspronkelijke vraag, daar ik er geen ervaring mee heb.Maar ik wil wel ergens anders op antwoorden met jou permissie.

Je heb helemaal gelijk en wij als gebruikers zouden ons dat ook eigenlijk moeten aantrekken. Mijn ervaring op dit forum is dat een ieder wel bereid is in het geven van antwoorden,maar gezien de laatste tijd dat het hear nogal een beetje rommelt onderling, ben jij misschien wel de dupe ervan geworden en is ook jouw topic verzand in modder gooien enz. Dat is dus spijtig en had niet mogen gebeuren.

met groet,

:cool2:

beste mensen,

Mijn enige vraag was of iemand hier ervaring mee heeft. Niet meer en niet minder. Echter de replieken op mijn topic verzande in modder gooien. Ik zal ik de toekomst zo duidelijk zijn dat ik er bij zal melden dat modder gooien voor mijn geen interessant antwoord is.

Ik realiseer mij dat er weinig mensen zijn die wellicht van Vacuumstate hebben gehoord. Doch wellicht was hier iemand die dit wel had gedaan. Er is zeer veel positieve feedback over deze modificatie, doch zocht hier gewoon een ervaring.

Groet Mark

Helaas is sacd nooit echt wat geworden in Nederland en de Vacuumstate modificatie werkt alleen met de oudere Sony modellen met VC24 chipset..

Mogelijk kan Peter van Willenswaard of Louis Raatjes je aan referenties met de level 5+ mod in Nederland helpen. Voor de oudere levels (door Raatjes ingebouwd) zou je vragen of je bij Arjen kan luisteren naar zijn 555 (sowieso wel interessant ivm de Genesis speakers).

Zelf heb ik een 555ES met LCaudio Zapfilter en tent klok. De Vacuumstate mod is echter veel ingrijpender. Grappig is te melden dat het basis idee van de Vacuumestate mod van een Nederlandse electrotechnicus uit het oosten van het land (ex Hear lid, ex-buizen liefhebber, als ik zijn site mag geloven. Tegenwoordig bij Wolfson in Schotland werkzaam lees ik net) afkomstig is.

beste mensen,

Groet Mark

Helaas is sacd nooit echt wat geworden in Nederland en de Vacuumstate modificatie werkt alleen met de oudere Sony modellen met VC24 chipset..

Mogelijk kan Peter van Willenswaard of Louis Raatjes je aan referenties met de level 5+ mod in Nederland helpen. Voor de oudere levels (door Raatjes ingebouwd) zou je vragen of je bij Arjen kan luisteren naar zijn 555 (sowieso wel interessant ivm de Genesis speakers).

Zelf heb ik een 555ES met LCaudio Zapfilter en tent klok. De Vacuumstate mod is echter veel ingrijpender. Grappig is te melden dat het basis idee van de Vacuumestate mod van een Nederlandse electrotechnicus uit het oosten van het land (ex Hear lid, ex-buizen liefhebber, als ik zijn site mag geloven. Tegenwoordig bij Wolfson in Schotland werkzaam lees ik net) afkomstig is.

Das leuk te horen over Remco! vroeg me al af wat er van hem geworden was :). Kan me de discussies bij EL/TN nog wel herinneren, net als zijn vliezen ... :o

Guest tubejack
Volgens deze pagina heeft hij het prima naar zijn zin in Edinburgh. Kan hem niet ongelijk geven, fantastische stad (ben er nu zo'n 7 keer geweest).

Dank je voor die link, ik heb me wel eens vaker afgevraagd, hoe het met Remco gaat.

Toen ik niet meer met hem omging, snapte ik pas later, hoe een briljant iemand hij is.

Zo had hij jaren terug al ideeen om met transistoren, buizen in te stellen en dat

werkt echt goed. :) Verder was (en is?) hij voorstander om onderdelen daar toe te passen

waar ze het best tot zijn of haar recht komen.

Vind het fijn dat hij zo goed terrecht gekomen is, gun het hem ook van harte.

Met vriendelijke groet,

Jack

P.s. Remco mocht je dit lezen: je CD-speler speelt nog steeds voortreffelijk ..... de enige die zich met een LP kan meten. Ultra Analoog :rolleyes:

Guest tubejack
Beste leden,

Recent heb ik hier op het forum een vraag gesteld over jullie ervaring met een Allen Wright module op een Sony SCD 777. Ik dacht dat hier mensen waren die serieus een antwoord konden geven op mijn vraag. Helaas is mijn topic uitgemond in een kanonnade van twisten. Hier was mijn topic niet voor bedoeld. Het enige dat ik zocht was jullie ervaring en mening hierover. Jammer dat het zo gelopen is.

Mark

Mark,

Weer een (klein) beetje on-topic : Allen Wright ken ik alleen van teksten en info van het internet, een andere

techneut met wie ik in het verleden wel af en toe mee mailde was Doede Douma.

Hij heeft zijn 777 omgebouwd zie hier http://dddac.de/at04.htm , boven elke twijfel verheven en een

fijn mens. Maar ook hij relativeerd als je het stuk goed leest. :rolleyes:

Misschien heb je er iets aan,

Groet,

Jack

Beste mensen,

Ik heb inmiddels de Allen Wright level 5+ module bij Louis Raatjes besteld. Hij heeft al meer upgrade's gedaan voor mij. Het hoofdbord (is een oorspronkelijke SCD1) wordt ook aangepakt met Black Gates (nu het nog kan omdat ze gestopt zijn) . Alle interne bekabeling is vervangen en extra afgeschermd. Tevens zit er een zeer mooie klok en shunt-voeding in van Peter van Willemswaard. Vooral de klok was al een wereld van verschil. De harde S-en verminderde duidelijk. Ook kreeg ik er meer detail voor terug. Ik hoor nu instrumenten die ik eerst niet hoorde. Er is een groter onderscheid tussen de leadsinger en een tweede stem. Hier heb een goede link van een resencie: http://www.dagogo.com/SonySCD777VSEI.html

Dank voor jullie positieve feedback. Hier heb ik wat aan.

Vriendelijk groet,

Mark