Jump to content

nieuwe Music Emotion

Jempie
 Share

Recommended Posts

Ik heb zojuist de nieuwe Music Emotion binnen, pachtige test van Vincent...

Ook gelezen? Mijnheer Ero heeft het perfect verwoord......

YES YES....

Ik begrijp dat de versterker de hemel wordt ingeprezen en dat jij hem ook thuis hebt staan? In dat geval gefeliciteerd. ;)

Groeten...

Omdat alle test altijd positief zijn is het leuk zo'n blaadje te lezen als jouw apparatuur wordt 'gerecenseerd'

en daar wijkt de Music Emotion ook niet af van alle andere hifi-bladen. Ook niet van de vaak zo de hoogte in geprezen Engelse en Duitse bladen.

Ik vind dat het initiatief van ME om meer ruimte te geven voor testen juist prijzenswaardig. Daarmee hoef je het natuurlijk niet altijd met de recensent eens te zijn.

Het mooist zou zijn dat bij een speakertest,ook nog wat metingen zouden staan , op zijn minst een goede SPL meting, vind ik

gr :( hj :D

Waar halen die mensen zo gauw een dode ruimte vandaan?

Of bedoel je met SPL-meting een meting in hun luisterruimte, compleet met de kenmerken van die ruimte durbij :confused:

Daar hebben we dan weinig aan, toch?

Ja het best zou zijn een dode ruimte , zijn er wel een aantal van ,oa speakerland (te huur).

Ook zou je de speaker vrij kunnen opstellen in de ruimte, en de meting doen , vanaf 250 hz is die meting dan aardig serieus te nemen is mijn mening,daaronder reken ik een gemiddelde verhoging van 3 db(kamerinvloeden)

Maar je zou ook de metingen kunnen doen vanaf de luisterplek ,op oorhoogte ,en" dan de meting vergelijken met wat je hoort", dit is dan wel met ruimte invloed ,maar het zij dan zo(je luistert ook met ruimteinvloed).

De meetopstellingen ; afstand , dode kamer of niet , speaker afstand tot de wand , etc ,allemaal wel gewoon in de test vermelden natuurlijk, anders krijg je "ruzie "met de fabrikant.

gr :( hj :D

Ik wil een hi-fi blad, waarin alleen maar negatieve waarde oordelen worden geschreven over alles wat ze recenseren! :P Ik vind het altijd zonde van de ruimte, als je een heel artikel leest, waarop bij het eind wordt gezegd, nou nee, het is het geld eigenlijk niet echt waard, tenzij... Recenseer dan alleen wat interessant is. Maar misschien wil je meer kritische noten? Of een soort top 5 lijst, van dit is goed, maar check in dezelfde prijsklasse dit en dit, om dat?

Dit lijkt me echt wat voor Erik :D;);)

Beste,

Ik heb hem ook gelezen. Goede recensie! Toch vind ik het blad music emotions veel te mild en niets zeggend in het algemeen. Ik mis de metingen die toch al toevoeging leuk kunnen zijn. Ook mis ik de tijden waarin ze bijv. 10 cd spelers met elkaar gingen vergelijken.

Wat mij ook zeer verbaast is wat mensen met commerciele belangen als Gabi van der Kley (siltech en cristal cable) in de hoofdredactie doen.....

Ook zet ik vraagtekens bij het feit dat er een Karma luidspreker positief gerecenseerd wordt, en in dezelfde uitgave een enorme advertentie staat van dezelfde weergever met de citaat uit de recensie al gequote..

Nee een lidmaatschap zal ik er nooit op nemen.

Groeten,

Bas

Laatst stond er nog een link op HEAR waarin diverse "eerlijke" reviewers door het slijk werden gehaald.

Die lui hebben allemaal een gekleurde mening. Dat "moet" ook wel want anders droogt de geldput op en krijgen ze geen fatsoenlijke spullen meer van de fabrikanten.

Wat een dilemma...

Laatst stond er nog een link op HEAR waarin diverse "eerlijke" reviewers door het slijk werden gehaald.

Die lui hebben allemaal een gekleurde mening. Dat "moet" ook wel want anders droogt de geldput op en krijgen ze geen fatsoenlijke spullen meer van de fabrikanten.

Wat een dilemma...

Als dat zo is, dan is het een ziek wereldje...

Ik heb in een voorwoord van Autovisie eens gelezen dat Autovisie geen Kia's meer ter beschikking kreeg, omdat ze een keer een Kia (volgens mij de meest recente versie van de Kia Rio) niet zo goed beoordeeld hadden. De reactie van Autovisie daarop was zoiets van 'nou jammer dan, dan maar geen Kia's meer in Autovisie'. En ze hebben er dus een voorwoord over geschreven, om de lezer ermee aan te geven dat ze zich niet laten misbruiken door een fabrikant... Je moet toch gewoon kunnen schrijven wat je van een produkt vindt? Of dat nou een auto is, of een versterker, of een speaker, of een staafmixer...

[...]

Je moet toch gewoon kunnen schrijven wat je van een produkt vindt?

[...]

En dan zeggen ze van mij dat ik kierewiet ben...

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Hoezo?

Ik krijg wel eens te horen dat ik niet van deze wereld ben, dat ik in mijn eigen wereld leef etc.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Groet,

Jacco

Hoezo?

Ik krijg wel eens te horen dat ik niet van deze wereld ben, dat ik in mijn eigen wereld leef etc.

Groet,

Jacco

Ah... Auf so einem Fahrrad... ;)