Jump to content

welke konussen voor deze vliesridder

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

ja ik weet dat ik een overloper ben .

maar ik wil gewoon eens een paar konussen in de huiskamer.

ik ben nl anderhalf jaar geleden met deze hifi hobby begonnen ,en heb toen direct een paar esl,s gekocht .

daar ben ik lekker mee aan het prutsen geweest ,maar nu ben ik het zat.

dus wil ik eens kijken welke konusluidspreker mij kan bevredigen.

-hij moet tot 32 hz gaan (grote C 16 voet register kerkorgel)

-ik wil een snel en transparant laag.

-geen overdadig laag.

-afmetingen maakt niet uit.

-en ik wil hem tweede hands.

oh ja ,hij moet ook geschikt zijn voor biamping,(ik ga ze misschien aansturen met vier koda,s)

:D

ps :dit is een serieuze post.

ik ga dus echt over op konussen.

of het voor goed is weet ik nog niet .

en ik hou mijn andere esl,s er bij om aan te knutselen :)

Een infinity sigma systeem, koop er wel een krell bij, of minstens een bryston 4b of 2x 3b mono geschakelt :)

Mooi een dipooltweeter, dus een mooi groot beeld en komt LAAG.

Of het mooie setje R80 dat 2dehands te koop staat op deze site.

IRS_Sigma_4.jpg

Tja, de Sigma's.... die zou ik ook willen overwegen ter vervanging van mijn Renaissance speakers. Gek genoeg waren ze nieuw goedkoper als de Omega's van Infinity, en dat is nu weer juist een speaker waar ik wat langer over zou nadenken... Dan zouden mijn Ren's stuk moeten zijn eer ik daarvoor ga. Maargoed, die Sigma's zijn mooi, maar ook wel verdomde groot, anderhalve meter hoog en een halve meter breed ofzo, da's toch wel ernstig.

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Tja, de Sigma's.... die zou ik ook willen overwegen ter vervanging van mijn Renaissance speakers. Gek genoeg waren ze nieuw goedkoper als de Omega's van Infinity, en dat is nu weer juist een speaker waar ik wat langer over zou nadenken... Dan zouden mijn Ren's stuk moeten zijn eer ik daarvoor ga. Maargoed, die Sigma's zijn mooi, maar ook wel verdomde groot, anderhalve meter hoog en een halve meter breed ofzo, da's toch wel ernstig.

Eigenlijk is alleen de woofer groter, alle units zijn verder eender en je hebt een extra tweeter op de achterkant ;)

Of dit nou echt zo'n verbetering is betwijfel ik wel, het laag wordt lastiger voor je versterker, maar zal wel meer druk kunnen leveren dan de R90.

Op papier gaat de Sigma tot 30Hz, terwijl de R90 27 haalt :rolleyes:

Ik vraag me ook af of het laag van de Sigma de snelheid kan evenaren van de R90....

De kastbouw van de R90 is helemaal mooi, andere modellen steken daar maar "hoekig" bij af :)

Greetinx

Andr

Geplaatst door joopie:

blijft altijd leuk om te zien, hoe iedereen altijd z,n eigen spulllen aanbeveelt   :rolleyes:

Dus jij hebt Jamo speakers... :)

Nou, dan moet ik ook maar ff 'mijn merk' aanraden: JBL. Gaat laag (zoals je wilt) en is niet echt moeilijk aan te sturen (i.t.t. de genoemde Infinity's). :D

Hai allen,

Het is me niet duidelijk wat voor een ESL's Erik heeft. Je kan natuurlijk ook aan die ESL's een goede subwoofer koppelen.

Daarnaast kan je ook goede conusluidspekers kopen met zonodig een subwoofer erbij. Het grote voordeel is dan dat je de subwoofer kan uitzetten. Laag krijg je makkelijker in je set dan eruit.

groet,