andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 Weet jij hoe de kast van binnen is opgebouwd dan ? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 Hoi henk ik heb de site er op na gelezen ,maar er staat niets over. In de review van de xenon in de hifi plus, zegt de reviewer dat er een aantal gaatjes zijn gemaakt om een bepaalde hoeveelheid lucht telaten weglekken om daar mee het afstralingspatroon van de mid .te verbeteren. Het hele UDD concept bestaande uit "hoorn " tweeter , en gaatjes mid is ervoor om de spreiding van het geluid (off axis response ) te optimalizeren . Amphion ziet het 2 khz tot 5 khz gebied als kritiek luistergebied voor het gehoor , dus daar geen filtering, vandaar de lage tweetercrossing. Herken je deze dingen? Ik ga bij 1 vd 2 volgende modellen van mij de tweeter ook laag crossen (moet wel vanwege die basmid combinatie) geen 1200 hz overigens En ik ben benieuwd naar eventuele nadelen of voordelen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Dit is ook wat ik op internet heb kunnen vinden over de Amphion speakers. Ik denk dat er een heel verhaal achter de bouw van deze speakers zit vandaar dat de Seas mid woofers er niet uit te krijgen zijn, zal graag eens de kastconstructie willen bekijken Ze klinken echt bijzonder goed, de Seas units zijn op specificatie voor Amphion gemaakt. Er zitten per kant 240 gaatjes in van 8 mm, zal ook wel een reden hebben dat aantal en diameter van de gaatjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Dit is ook wat ik op internet heb kunnen vinden over de Amphion speakers. Ik denk dat er een heel verhaal achter de bouw van deze speakers zit vandaar dat de Seas mid woofers er niet uit te krijgen zijn, zal graag eens de kastconstructie willen bekijken Ze klinken echt bijzonder goed, de Seas units zijn op specificatie voor Amphion gemaakt. Er zitten per kant 240 gaatjes in van 8 mm, zal ook wel een reden hebben dat aantal en diameter van de gaatjes. Hoe bedoel; je er niet uit te krijgen? Amphion ziet het 2 khz tot 5 khz gebied als kritiek luistergebied voor het gehoor , dus daar geen filtering, vandaar de lage tweetercrossing.Herken je deze dingen? Ik ga bij 1 vd 2 volgende modellen van mij de tweeter ook laag crossen (moet wel vanwege die basmid combinatie) geen 1200 hz overigens En ik ben benieuwd naar eventuele nadelen of voordelen. gr hj Is een wave guide (een soort hoorn) http://www.4sptech.com/version2/waveguides.html SP crost een 1 "dome onder de 900 hz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Dit is ook wat ik op internet heb kunnen vinden over de Amphion speakers. Ik denk dat er een heel verhaal achter de bouw van deze speakers zit vandaar dat de Seas mid woofers er niet uit te krijgen zijn, zal graag eens de kastconstructie willen bekijken Ze klinken echt bijzonder goed, de Seas units zijn op specificatie voor Amphion gemaakt. Er zitten per kant 240 gaatjes in van 8 mm, zal ook wel een reden hebben dat aantal en diameter van de gaatjes. Hoe bedoel; je er niet uit te krijgen? Misschien heeft ie geen Torx-schroevendraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Ik denk dat ze met een speciaal dubbelzijdig plakband vast zitten. Ze zitten n.l muurvast en je beschadigd als je teveel kracht gebruikt gelijk de kast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Misschien, maar speakers kunnen over het algemeen erg gaan plakken als ze een tijdje in de kast zitten. Je moet speciale maatregelen nemen wil je ze er nog uit kunnen halen zonder met een schoevedraaier te hoeven wrikken (bv vilt gebruiken, of talk poeder). Misschien hebben ze een soort (siliconen) kit gebruikt voor de afdichting of tegen resonanties (voor afdichting lijkt niet zo belangrijk met al die gaatjes ) Zijn overigens erg mooie speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Goed idee om het met vilt of zoiets te proberen ben wel benieuwd hoe het systeem opgebouwd is en wat voor type,s Seas units er inzitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 http://www.clofis.nl/nl/seas/seasexcel.htm even zoeken? wat is de diameter( buitenkant frame) ? Uit welk jaar stamt het model? gr hj Ik moet er wel bijzeggen dat amphion de unit mogelijk heeft gemodificeerd of laten modificeren. Heel veel fabrikanten claimen dat ,een aantal ten onrechte volgens mij ,maar sommige doen dat wel degelijk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Heel veel fabrikanten claimen dat ,een aantal ten onrechte volgens mij ,maar sommige doen dat wel degelijk . Is denk ik vooral een geval van hoeveel wil je er afnemen? Voor een dozijn is het waarschijnlijk nauwelijks rendabel, maar als je er duizend wil hebben valt er vast wel te praten. Overigens vraag ik me af of een eventuele modificatie erg veel verbetering geeft ten opzichte van de meestal toch wel optimale samenstelling van een speaker zoals de Seas Excel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 Ik zou niet weten of het verbetering geeft. Kharma heeft zijn" eigen soort " focal domes waar kharma opstaat met andere faceplate en geen tioxid coating. Wilson audio modificeert die focal ook geloof ik. Maar ik geloof ook zeker niet dat de ontwerpers bij scanspeak ,audiotechnologie ,seas , eton , thiel achterlijk zijn , die hebben er ook alle belang bij dat de unit zo goed mogelijk is ,des te meer ze ervan verkopen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Weet jij hoe de kast van binnen is opgebouwd dan ? gr hj Dat weet ik niet zeker maar afgaande op het uiterlijk en het genoemde afstraalpatroon is het gewoon een kast met gaatjes en dempingsmateriaal. De hoeveelheid gaatjes en het gaatjespatroon in combinatie met de hoeveelheid dempingsmateriaal op de juiste plek kunnen het hypercardioid afstraalpatroon bewerkstelligen. Dit is een kwestie van veel meten en uitproberen van de fabrikant. Heb je dat eenmaal achter de rug, juiste gaatjespatroon en hoeveelheid dempingsmateriaal bepaald, dan is de kast relatief eenvoudig te produceren. Het principe berust er dus op dat je het door de driver achterwaarts afgestraalde geluid, dat in tegenfase is, gecontroleerd laat weglekken naar de zijkant waardoor het systeem als geheel niet meer kan rondstralen. Het bereiken van dit effect over een grote bandbreedte is lastig. Maar dit is geen punt, want de tweeter met waveguide neemt het op een gegeven moment over. Hierbij een linkje naar verschillende afstraalpatronen, cardioid en hypercardioid zijn voor microfoons veel bekender dan voor luidsprekers. http://www.sweetwater.com/shop/studio/stud...ing-guide.php#3 De 'figure-8' bij deze plaatjes is karakteristiek voor dipoolgedrag. Oeps, sorry, mag ik niet meer over posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Dit zijn mijn ideale Luidprekers ... Specificaties Amphion Kryton Operating principle: 3-way symmetric hypercardioic, closed Tweeter: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 mei 2007 Report Share Posted 23 mei 2007 Vreemd 2 maanden geleden stonden ze nog op de site van Amphion. Ze hebben wel een gehele nieuwe Website!!!!! Denk dat ze niet meer gemaakt worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 29 mei 2007 Author Report Share Posted 29 mei 2007 maar dit is niet de bedoeling, http://www.vanhauwaert.com/ nog meer pyramides, oa gemaakt van " titanium" gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 (...) Iedere grote speakerfabrikant is ooit ergens begonnen. (...) Dat klopt! Iedere grote speakerfabrikant is ooit begonnen als hobbyist! (En ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 En denk jij nu dat het onveranderd kunnen weergeven van blokgolven ook maar iets zegt over de muzikaliteit van zo'n luidspreker ...en dan zeggen ze n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Ik wil die Dunlavy's wel eens met mijn spekstenen Perfect Performers vergelijken! Kan er iemand eens l Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Ik wil die Dunlavy's wel eens met mijn spekstenen Perfect Performers vergelijken! Kan er iemand eens l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 (Ook in jouw hartje wil Spido komen wonen, CJ! Je hoeft je er alleen maar voor open te stellen... ) In dat geval zou ik toch maar snel professionele hulp inroepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 "Geen aantasting van de groepslooptijd," zeggen sommige pseudo-deskundigen. "Geen fasevervorming," zegt de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 "Geen aantasting van de groepslooptijd," zeggen sommige pseudo-deskundigen. "Geen fasevervorming," zegt de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Het komt in feite hier op neer: Spido is zelf geen werkelijk bestaande persoon, maar hij kan domicilie kiezen in een bestaande persoon. Of in een groep personen: een luisterforum, bijvoorbeeld.Daartoe moet die persoon - of moeten die personen - natuurlijk wel bereid zijn. Kijk weet je jongens, Spido heeft net als ik en jullie connecties, alwaar je dus een luisteravondje/middagje kunt organiseren. Bovendien kun je via Spido ff een vraag naar KF overseinen, alwaar je dan promt een antwoord krijgt, dat mij wel es verder geholpen heeft. En een uitdaging? Wacht maar tot mijn Macho-TL's klaar zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Bovendien kun je via Spido ff een vraag naar KF overseinen, alwaar je dan promt een antwoord krijgt, dat mij wel es verder geholpen heeft. Ja da's te zien, jouw speakers zijn ook al in de tuin beland Maar wel beter dan dat dorre gras waar Spido gewend is zijn speakers te planten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 Jullie zitten maar te kappen op Spido's Perfect Performers, maar deze (mooie) Xanadu heeft toch w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts