spido Posted 30 mei 2007 Report Share Posted 30 mei 2007 (...) Beste Rastaphil, Daar mag je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 31 mei 2007 Report Share Posted 31 mei 2007 Hoi Spido, Nee, deze TL's zijn een eigen ontwerp waar ik vooral qua dia van de line dwars tegen de regels in ga. Ik geloof namenlijk voorlopig niet meer in de bewering dat je met meer woofers in een TL de dia van de line met het zelfde aantal oppervlaktes moet vermeerderen. Zie ook mijn topic escapades met TL. Bovendien zijn de woofers aan de zijkant 20* schuin naar voren gedraaid, om te proberen de negatieve invloed van een zitbank in de kamer te omzeilen.. Probeersel dus. De bezetting wordt wel het zelfde als de driepitters waar jij waarschijnlijk op doelt. Die doen het uitstekend, maar zal die bezetting in de Macho's hergebruiken met een extra woof erbij.(heb geen budged om alles nieuw aan te schaffen) Hierdoor wordt ook de impedantie wat gunstiger. Mooie boxen op het plaatje van RastaPhil trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Beste Sietse, Ja, mooi zijn ze wel. Voor mensen die van ziekenhuisstijl houden, tenminste. Maar het lijkt wel alsof de magneet van de bovenste woofer en die van de onderste middentoner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Rofl Kijk eens naar je eigen avatar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Ja, mooi zijn ze wel. Voor mensen die van ziekenhuisstijl houden, tenminste Tja, kwestie van smaak. Mijn volgorde is eerst het geluid, dan het uiterlijk. En als m'n vrouw ze paars wil dan schilder ik ze paars, eventueel met donderwolkjes. Als ik maar vind dat het goed klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Beste Spido, Zou het niet kunnen zijn de de "bovenste woofer" in het ontwerp van Xanadu, gewoon een passief membraan is? Hij ziet er wel anders uit dan de onderste. (of zijn het reflexies van lampen) Kan natuurlijk ook zijn dat de onderste passief is! Ik zou niet te snel (ver)oordelen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Beste Leobus, Oordelen? V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juni 2007 Report Share Posted 1 juni 2007 Ik vind deze een stuk mooier om te zien: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ik vind deze een stuk mooier om te zien: Beste Henrie, Lijkt-ie op iemand waar je van houdt? (Nou ja, ik vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Ik vind deze een stuk mooier om te zien: Beste Henrie, Lijkt-ie op iemand waar je van houdt? (Nou ja, ik vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2007 Report Share Posted 2 juni 2007 Beetje rare vraag ook... Zal wel Freudiaans zijn. Kijk maar eens naar de speaker in Spido's avatar. Volgens mij heet die eigenlijk Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Nou ik vind de HRS17 van Xanadu ook wel mooi (het favoriete ontwerp van Henrie zegt me niet veel - smaken verschillen - en we zijn nu zuiver over ontwerp en configuratie bezig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin-Jan Dijkstra Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Geeft een zeeeeer solide plaatsing, vooral in het midden! mvg RastaPhil Zo solide als een deur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Die deur is slechts een try out, ik kan me voorstellen dat die holle platen lekker meeresoneren gelukkig zit er een geoptimaliseerde diffuser ingebouwd (die ventilatie sleuf bovenaan ). Moest het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 In plaats van een harde deur zul je dan ook beter een absorberend oppervlak tussen de speakers zetten, anders krijg je versmering door reflecties in het harde oppervlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Voor mijn huidige set up moet je die troep daar wegdenken en het stereo rack daar op die plaats (dat is veel diffuser ). Speakers staan goed zo, heb waarschijnlijk wel veel reflexties van wanden maar dat vergroot de ruimtelijkheid, heb geen versmering, stabiele puntgave plaatsing van instrumenten en stemmen, zowel in breedte als diepte, ook hoogte is OK (hangt natuurlijk ook van opnames af) mvg RastaPhil PS diffusers op zijwanden op drie punten van golflengte; dmv noppenschuimpanelen, afrikaanse (houten) maskers, schilderij op doek... overgordijnen achter speakers open of dicht maakt groot verschil... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 juli 2007 Author Report Share Posted 1 juli 2007 http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=27 http://www.goldmund.com/products/epilogue/full/ Deze zou ik ook allebei wel eens willen horen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Op de site staat dat die twee woofers in de Xanadu twee volwaardige luidsprekers zijn. Maar (misschien een domme vraag) wat is daar erg aan als die magneten wat dicht bij elkaar komen? Als ze afgeschermd zijn zal het toch niet zo'n probleem zijn. En ik neem aan dat de bouwer van die dingen daar toch ook wel rekening mee gehouden heeft. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 juli 2007 Author Report Share Posted 11 juli 2007 Als ze afgeschermd zijn , de meeste zijn het niet , het magneet veld vd ene unit mag het magneet veld vd ander niet beinvloeden. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 juli 2007 Author Report Share Posted 11 juli 2007 Ik ben helemaal niet in de war met wisselfilter spoelen , maar als jij een speaker wil hebben of bouwen met de magneten vd units dicht bij elkaar moet je zelf weten , ik zal het nooit doen. Ik heb nooit gezegd dat ik expert ben , ik maak luidsprekers , is daar wat mis mee? Jij bent toch de expert gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 juli 2007 Author Report Share Posted 11 juli 2007 Als je de magneten dichtbij monteert heb je misschien kans (afstandafhankelijk) dat de magneet velden door elkaar gaan lopen, daar waar ze het dichtst bij elkaar zitten, misschien heb je daar dan een sterker veld als aan de andere kant vd unit waardoor de wisselwerking met het magneetveld vd spreekspoel niet gelijk is. En dat lijkt me dat dat het loodrecht op en neer gaan vd konus negatief kan( ik zeg niet dat het zois ) beinvloeden. Maar misschien kan een elektrotechnicus hier wat meer over zeggen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 juli 2007 Author Report Share Posted 11 juli 2007 Nee ik vroeg of een elektrotechnicus er iets over wou zeggen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 juli 2007 Author Report Share Posted 12 juli 2007 Dus volgens thingman beinvloeden 2 magneten(en magneetvelden) dichtbij elkaar , elkaar niet .? Nou dat is jouw mening kun je dat onderbouwen dan ? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 Het effect zal te vergelijken zijn met het effect van een compensatiemagneet. Dat be Link to comment Share on other sites More sharing options...
sacd-esl Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Volgens mij wordt bij het zoeken van de perfecte speaker nog te veel gezocht naar varianten op de bestaande zeer beperkte ontwerpen. De perfect te speaker voor mij is een apparaat dat de lucht zo kan manipuleren dat het over de volgende eigenschappen beschikt; - Het geluid op exact dezelfde wijze reproduceert als het originele instrument met o.a. het zelfde afstraal gedrag met een gelijke plaatsing. - Dit kan voor elk denkbaar instrument en aantallen instrumenten tegelijkertijd. - Hiernaast ook de akoestiek van de ruimte en alle objecten in de opnameruimte in elk denkbare ruimte en op elke plaats in deze ruimte correct weer kan geven. Zelf ben ik niet slim genoeg om een degelijk apparaat te ontwerpen dus laat is het even aan jullie over. Maar waarschijnlijk wordt het gemakkelijker om de zenuwen van ons lichaam zo te manipuleren dat we dezelfde ervaring krijgen. Als dit gelukt is, doe er dan gelijk zicht en tast bij voor een onvergetelijke VR ervaring. Of ontwerp het hollodeck zoals in Star Trek ben ik ook blij. Van de huidige ontwerpen komt die onbeholpen hoofdtelefoon nog dichter in de buurt dan de bekende luidspreker. Maar hoe onbeholpen die luidsprekers van nu ook zijn ze weten goed aangestuurd en opgesteld wel een beeld neer te zetten waar wij allen op dit forum vooralsnog van gecharmeerd zijn en een leuke hobby aan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts