Hippo Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Luidsprekeropstelling voor de meest realistische 3D luidsprekerweergave tot dusver: http://www.ambiophonics.org/ met uiteraard een hoog prijskaartje en een extreem grote WAF factor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Kies er maar 1 http://www.unitedhomeproducts.com/eggleston_speakers.htm Wel een beetje geschikte kamer regelen. Waren deze eigenlijk toegestaan http://www.unitedhomeproducts.com/mbl_101_x_speaker_new.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Ik heb deze speakers al verschillende keren gezien... spelen doen ze echter nooit. Heeft iemand ze wel ooit gehoord.??? Het zijn net zulke vage dingen dan de eerste Nautilussen... die heb ik ook nog nooit gehoord alleen gezien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Heb deze in Berlijn in het KaDeWe kunnen beluisteren, deze hebben de complete lijn daar spelend staan. Voor een testopstelling klinkt het goed, maar of het thuis goed klinkt? Ik zou het niet weten, maar de prijs is niet mals in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Je hebt er ook een versterker/lastrafo voor nodig om er beweging in te krijgen, die dingen hebben een waardeloos rendement. Maar het is natuurlijk wel een heel fraai stukje techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Bij het KaDeWe in Berlijn hebben ze die speakers via een soort tuinslangen aangesloten op versterkers van het formaat VW-Kever. Erg beindruckend, allemaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Bij het KaDeWe in Berlijn hebben ze die speakers via een soort tuinslangen aangesloten op versterkers van het formaat VW-Kever.Weet je zeker dat het geen sleepkabels waren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 23 augustus 2007 Report Share Posted 23 augustus 2007 Ik heb deze speakers al verschillende keren gezien... spelen doen ze echter nooit. Heeft iemand ze wel ooit gehoord.??? Het zijn net zulke vage dingen dan de eerste Nautilussen... die heb ik ook nog nooit gehoord alleen gezien... Ik heb ze gehoord op de laatste High End in Munchen. Ik was er alles behalve stuk van. Maar het schijnt nogal een love it or hate it speaker te zijn. In de high end munchen special van een groot Duits stereo blad werden ze de hemel ingeprezen....Ik heb mijn best gedaan maar kon er niks bijzonders aan horen. Heb de ruimte verschillende dagen bezocht. Omdat het verschil tussen de recensie en de werkelijkheid me fascineerde. Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 januari 2008 Author Report Share Posted 13 januari 2008 High tech to the maxx, jammer dat ze niet in nederland te beluisteren zijn , ook een fantastische draaitafel hadden ze in het programma. http://www.rockporttechnologies.com/ http://www.soundstage2.com/tours/rockport_200702/ gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 Even over die MBL's een blz terug. Mijn broer heeft met de ontwerper van die dingen gepraat. De speakers die toen op de High End stonden waren net klaar en nog niet ingespeeld. Op de afgelopen VAD stonden ook MBL's die nieuw waren. Die kon je in de loop van de beurs horen verbeteren...Inspelen maakt een verschil van dag en nacht met die radiaalstralers. Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 januari 2008 Author Report Share Posted 13 januari 2008 Ik snap dan niet waarom men die dingen niet voldoende laat inspelen ,omdat een beurspresentatie erg belangrijk is en gezien de bedragen die ermee gemoeid zijn . Als het een beetje meezit sta ik 2009 weer op de pluimgraafbeurs , met analoog als bron dit heeft me erg verrast , misschien met een vd hul element en een betere voortrap CAT ultimate of ML 32 En uiteraard met een fullrange systeem gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 Ik snap dan niet waarom men die dingen niet voldoende laat inspelen ,omdat een beurspresentatie erg belangrijk is en gezien de bedragen die ermee gemoeid zijn . Waarschijnlijk omdat ze er met de prototypes stonden, die nog maar net af waren. De MBL tech baalde er zelf ook redelijk van. De balonnen stonden ook niet goed uitgelijnd. Dat was geen fraai gezicht, to say the least. Een jaar wachten met de introductie zal geen optie zijn geweest. 2009, dan heb je ruim de tijd om ze in te laten spelen Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 januari 2008 Author Report Share Posted 13 januari 2008 Sorry maar het komt mij meer over als een smoesje waarom het niet goed klinkt, alle echt goede apparaten die ik heb gehoord in audioland , spraken mij aan binnen een tijdsbestek van een paar minuten ,echte kwaliteit hoor je gelijk. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 Hoi, Ik probeer een nuancering in mijn oordeel over die MBL's aan te brengen. Ik heb verder geen aandelen MBL of wat dan ook. Ik heb wel het verschil gehoord tussen een mbl systeem wat ingespeeld was en een systeem vers uit de doos. Dat verschil is groot. Jij hoort bij je eigen ontwerpen geen verschil tussen een woofer en tweeter vers uit de doos of ingespeelde exemplaren? Thiele Small Parameters verschillen zo een procent of 20 af fabriek en ingespeeld. Daar is niks magisch of zweverigs aan. Like it or not. Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 januari 2008 Author Report Share Posted 14 januari 2008 Je gaat toch niet met een niet ingespeelde luidspreker op een beurs staan , kijk als het niet klinkt zeggen sommigen dat ze niet ingespeeld zijn , dat een unit moet inspelen weet ik zelf ook wel ,zeker die thiels gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Ik niet nee, MBL waarschijnlijk ook nooit meer. Zo gaan de dingen soms. Ik wilde alleen maar even mijn beeld van die speakers recht zetten. Niet meer niet minder. Nogmaals ik verdedig MBL niet, met stramme speakers op een beurs gaan staan is niet handig. Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Ik niet nee, MBL waarschijnlijk ook nooit meer. Zo gaan de dingen soms. Ik wilde alleen maar even mijn beeld van die speakers recht zetten. Niet meer niet minder. Nogmaals ik verdedig MBL niet, met stramme speakers op een beurs gaan staan is niet handig. Groet Roland Stram..??? Ik hoorde alleen een veel te ongecontroleerd laag. je kunt dat toch niet "stram" noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 waar krijg je een drieweg microfoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 15 januari 2008 Report Share Posted 15 januari 2008 Nogmaals stram of niet ingespeeld, niet mijn merk en niet mijn probleem. Ik taai af uit dit topic. Het is niet mijn taak de prestaties van MBL op beurzen te verdedigen. Ik zal er verder van afzien mijn geschetste beeld van mbl recht te zetten. Deze "discussie" gaat nergens heen. Groet Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 januari 2008 Report Share Posted 15 januari 2008 Nogmaals stram of niet ingespeeld, niet mijn merk en niet mijn probleem. Ik taai af uit dit topic. Het is niet mijn taak de prestaties van MBL op beurzen te verdedigen. Ik zal er verder van afzien mijn geschetste beeld van mbl recht te zetten. Deze "discussie" gaat nergens heen. Groet Roland Mijn verwachtingen van die set was hoog gespannen. Ik vond het jammer voor de demonstrateurs dat ze het niet beter aan het klinken hadden gekregen. maar ik denk dat de grootste fout die er gemaakt is de opstelling betreft. Over dwars met zo'n drukte is gewoon een verkeerde keuze. Ruim de helft van het hok stond vol met mensen. Wat de kwaliteit van de speakers en elektronica is, kun je zo dus gewoon niet beoordelen. En dat heeft niks met wel of niet ingespeeld te maken. Dat je het nu al voor gezien houd is jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 15 januari 2008 Report Share Posted 15 januari 2008 Als het verder gaat over de ideale speaker, doe ik graag weer mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 17 januari 2008 Report Share Posted 17 januari 2008 Nou ik vind de HRS17 van Xanadu ook wel mooi (het favoriete ontwerp van Henrie zegt me niet veel - smaken verschillen - en we zijn nu zuiver over ontwerp en configuratie bezig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Nou ik vind de HRS17 van Xanadu ook wel mooi (het favoriete ontwerp van Henrie zegt me niet veel - smaken verschillen - en we zijn nu zuiver over ontwerp en configuratie bezig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Van de andere kant... het zijn wel hoorns natuurlijk. Die bundelen natuurlijk nogal zodat richten wel nodig is. Toe nou, lieve jongen. volgens mij heb je wel beter gehoord................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 januari 2008 Report Share Posted 20 januari 2008 Dit is een smudgie foto, even smudgie als de afwerking van mijn speakers maar het klinkt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts