Jump to content

B&W Nautilus 805: Goede keuze??

Daniel
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers, nou is mijn oog (eigenlijk oor) gevallen op de nautilus 805 van B&W. Mijn receiver is de Denon AVC A10SE (ivm dvd en dus 7.1 geluid, maar luister ook veel stereo), verder heb ik 'n kamer van +/- 4 bij 4.

Wie kan er nuttig advies geven?

Mvg,Daniel

Als de speakers bedoeld zijn om ook te fungeren als fronts in een 5.1 of 7.1 systeem kan je ik je deze speakers niet aanraden. Dan zou ik toch eerder gaan voor een fullrange LS in dezelfde prijsklasse, ook in een kamer van 16m2. Misschien de CM7NT als je het toch binnen B&W wilt houden.

MVG

Radar

Helemaal mee eens. Naar mijn mening is een Nautilus 805 behoorlijk (te veel) aan de prijs. Prijs/kwaliteit vind ik voor een 804 of 803 een stuk beter. Ga voor een mooie full(er)-range speaker in deze zelfde prijsklasse, dan heb je straks minder snel de neiging om toch weer van speaker te veranderen.

misschien dat het mijn persoonlijke smaak is, maar ik heb behoorlijk wat merken speakers geluisterd en 't viel mij op dat B&W alles compleet wegspeelde (zowel de 1nt als de 805 en de 804, vond alleen de 9nt tegenvallen..). Er zat wel zo'n enorm verschil tussen dat ik besloten heb om voor B&W te gaan (ook mijn huidige speakers). Nadeel is alleen wel dat ze behoorlijk aan de prijs zijn...

In een kamer van 4x4 meter zou ik juist niet zo gauw voor grote, zuilspeakers kiezen.

De 805 is redelijk makkelijk te plaatsen, maar ik ben bang dat je in zo'n kleine ruimte laagproblemen (teveel, dreunend) kijgt met grote speakers.

Mvg,

Alco

Geplaatst door Alco:

In een kamer van 4x4 meter zou ik juist niet zo gauw voor grote, zuilspeakers kiezen.

De 805 is redelijk makkelijk te plaatsen, maar ik ben bang dat je in zo'n kleine ruimte laagproblemen (teveel, dreunend) kijgt met grote speakers.

Mvg,

Alco

Op een normaal niveau zal dat nog wel meevallen :rolleyes: , maar bij luid spelen eek.gif kun je ernstige problemen verwachten :(

Mijn kamer is 7x3,5 meter. Ik bezit de N805's nu meer dan een half jaar en bevallen uitstekend. Ik heb in mijn luisterruimte bij "hard draaien" al last van de beperkingen van de luisterruimte. Ik denk dat speakers van het kaliber van de N800 serie niet tot hun recht komen in zulke kleine ruimtes (zelfs de N805 en N804 niet).

Wat overgins niet wegneemt dat de N805's super klinken op redelijk luisterniveau

Geplaatst door carl:

Hai Daniel,

Bas, je krijgt het er makkelijker in dan er uit- beware!!!

Groet,

Waarbij ik me geheel aansluit, met als aanvulling dat veel bas tot gevolg heeft dat midden en hoog vreslijk vervuild kunnen raken en je dus droef veel - muzikale - informatie zult missen.........

Groet Jitze

Geplaatst door Tim:

Mijn kamer is 7x3,5 meter. Ik bezit de N805's nu meer dan een half jaar en bevallen uitstekend. Ik heb in mijn luisterruimte bij "hard draaien" al last van de beperkingen van de luisterruimte. Ik denk dat speakers van het kaliber van de N800 serie niet tot hun recht komen in zulke kleine ruimtes (zelfs de N805 en N804 niet).

Wat overgins niet wegneemt dat de N805's super klinken op redelijk luisterniveau

,t is gewoon een goede luidspreker.

:)