Daniel Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Hoi, Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers, nou is mijn oog (eigenlijk oor) gevallen op de nautilus 805 van B&W. Mijn receiver is de Denon AVC A10SE (ivm dvd en dus 7.1 geluid, maar luister ook veel stereo), verder heb ik 'n kamer van +/- 4 bij 4. Wie kan er nuttig advies geven? Mvg,Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
radar Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Als de speakers bedoeld zijn om ook te fungeren als fronts in een 5.1 of 7.1 systeem kan je ik je deze speakers niet aanraden. Dan zou ik toch eerder gaan voor een fullrange LS in dezelfde prijsklasse, ook in een kamer van 16m2. Misschien de CM7NT als je het toch binnen B&W wilt houden. MVG Radar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Helemaal mee eens. Naar mijn mening is een Nautilus 805 behoorlijk (te veel) aan de prijs. Prijs/kwaliteit vind ik voor een 804 of 803 een stuk beter. Ga voor een mooie full(er)-range speaker in deze zelfde prijsklasse, dan heb je straks minder snel de neiging om toch weer van speaker te veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted 31 januari 2003 Author Report Share Posted 31 januari 2003 hmm, das duidelijke taal. ik heb ze ook vergeleken en vond de 804 wel weer beter klinken (mn vollere basweergave), maarre ik vraag me af of ie nog wel zo goed klinkt in zo'n kleine ruimte, en die 804's zijn niet bepaald goedkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Je kunt dan beter in dezelfde prijsklasse kijken als de 805 maar dan voor zuilen, er is heus wel meer te koop dan B&W.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted 31 januari 2003 Author Report Share Posted 31 januari 2003 misschien dat het mijn persoonlijke smaak is, maar ik heb behoorlijk wat merken speakers geluisterd en 't viel mij op dat B&W alles compleet wegspeelde (zowel de 1nt als de 805 en de 804, vond alleen de 9nt tegenvallen..). Er zat wel zo'n enorm verschil tussen dat ik besloten heb om voor B&W te gaan (ook mijn huidige speakers). Nadeel is alleen wel dat ze behoorlijk aan de prijs zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 In een kamer van 4x4 meter zou ik juist niet zo gauw voor grote, zuilspeakers kiezen. De 805 is redelijk makkelijk te plaatsen, maar ik ben bang dat je in zo'n kleine ruimte laagproblemen (teveel, dreunend) kijgt met grote speakers. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Geplaatst door Alco:In een kamer van 4x4 meter zou ik juist niet zo gauw voor grote, zuilspeakers kiezen. De 805 is redelijk makkelijk te plaatsen, maar ik ben bang dat je in zo'n kleine ruimte laagproblemen (teveel, dreunend) kijgt met grote speakers. Mvg, Alco Op een normaal niveau zal dat nog wel meevallen , maar bij luid spelen kun je ernstige problemen verwachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Mijn kamer is 7x3,5 meter. Ik bezit de N805's nu meer dan een half jaar en bevallen uitstekend. Ik heb in mijn luisterruimte bij "hard draaien" al last van de beperkingen van de luisterruimte. Ik denk dat speakers van het kaliber van de N800 serie niet tot hun recht komen in zulke kleine ruimtes (zelfs de N805 en N804 niet). Wat overgins niet wegneemt dat de N805's super klinken op redelijk luisterniveau Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Hai Daniel, Bas, je krijgt het er makkelijker in dan er uit- beware!!! Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door carl:Hai Daniel, Bas, je krijgt het er makkelijker in dan er uit- beware!!! Groet, Waarbij ik me geheel aansluit, met als aanvulling dat veel bas tot gevolg heeft dat midden en hoog vreslijk vervuild kunnen raken en je dus droef veel - muzikale - informatie zult missen......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 thanx, ik ben al weer wat wijzer geworden! had zelf ook al 't id dat de 804 wat aan de forse kant zouden zijn voor mijn kamer, plus dat ik sowieso niet van een enorme basweergave houd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door Tim:Mijn kamer is 7x3,5 meter. Ik bezit de N805's nu meer dan een half jaar en bevallen uitstekend. Ik heb in mijn luisterruimte bij "hard draaien" al last van de beperkingen van de luisterruimte. Ik denk dat speakers van het kaliber van de N800 serie niet tot hun recht komen in zulke kleine ruimtes (zelfs de N805 en N804 niet). Wat overgins niet wegneemt dat de N805's super klinken op redelijk luisterniveau ,t is gewoon een goede luidspreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts