m44 Posted 24 mei 2007 Author Report Share Posted 24 mei 2007 laser unit is besteld en nu afwachten maar. is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 mei 2007 Report Share Posted 24 mei 2007 is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Dat kun je toch wel? Voordat je begint, goed kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. Desnoods aantekeningen maken. Kijk ook eerst of de nieuwe unit gelijk is aan de oude. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Ik mag toch hopen dat 'ie goed verpakt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2007 Author Report Share Posted 24 mei 2007 verpakt zal zeker maar doen ze ook een soort van vliesje over zo'n laser heen die ja dan moet verwijderen voor gebruik. (bijv) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWX Posted 24 mei 2007 Report Share Posted 24 mei 2007 is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Dat kun je toch wel? Voordat je begint, goed kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. Desnoods aantekeningen maken. Kijk ook eerst of de nieuwe unit gelijk is aan de oude. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Ik mag toch hopen dat 'ie goed verpakt is. ik zou verwachten dat het een phlips loopwerk was de rest is bijna ook philips bij Rotel. De Maranty cd10 is ook overleden die heb ik gekocht bij Maarten die staat nu bij zijn TD Loopwerk doet niets meer maar er is er 1 op ebay besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2007 Author Report Share Posted 24 mei 2007 is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Dat kun je toch wel? Voordat je begint, goed kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. Desnoods aantekeningen maken. Kijk ook eerst of de nieuwe unit gelijk is aan de oude. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Ik mag toch hopen dat 'ie goed verpakt is. ik zou verwachten dat het een phlips loopwerk was de rest is bijna ook philips bij Rotel. De Maranty cd10 is ook overleden die heb ik gekocht bij Maarten die staat nu bij zijn TD Loopwerk doet niets meer maar er is er 1 op ebay besteld is dat mijn cd10? die deed het anders nog perfect. alleen de lade hapert soms wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 mei 2007 Report Share Posted 25 mei 2007 Beetje wodka moet ook wel lukken. Is toch niet te zuipen, dus is het nog ergens goed voor... Ik zie het al, je hebt geen smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 mei 2007 Report Share Posted 25 mei 2007 is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Dat kun je toch wel? Voordat je begint, goed kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. Desnoods aantekeningen maken. Kijk ook eerst of de nieuwe unit gelijk is aan de oude. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Ik mag toch hopen dat 'ie goed verpakt is. Maak foto's, dan jun je altijd zien hoe e.e.a. heeft gezeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWX Posted 25 mei 2007 Report Share Posted 25 mei 2007 is zoiets met enige technische kennis te doen of moet ik er iemand voorinschakelen denken jullie. lijkt mij een kwestie van vastschroeven evt een plugje erin steken en dat dan zonder teveel geweld. Dat kun je toch wel? Voordat je begint, goed kijken hoe e.e.a. in elkaar zit. Desnoods aantekeningen maken. Kijk ook eerst of de nieuwe unit gelijk is aan de oude. Is zon laser afgedekt als je hem krijgt of direct al bloot en kwetsbaar. Ik mag toch hopen dat 'ie goed verpakt is. ja klopt In eens ging het laadje helemaal niet meer open en hoorde ik een harde tik ik zou verwachten dat het een phlips loopwerk was de rest is bijna ook philips bij Rotel. De Maranty cd10 is ook overleden die heb ik gekocht bij Maarten die staat nu bij zijn TD Loopwerk doet niets meer maar er is er 1 op ebay besteld is dat mijn cd10? die deed het anders nog perfect. alleen de lade hapert soms wat. ja klopt In eens ging het laadje helemaal niet meer open en hoorde ik een harde tik Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2007 Author Report Share Posted 25 mei 2007 oh wat *** is dat zeg. ik heb er echt bijna 10 jaar nog nooit iets mee gehad en was er best wel aan gehecht. ik hoop dat ie het binnenkort weer doet. het is en blijft een klassieker met een eigen geluid. wat mensen ook zeggen over cd spelers die hetzelfde klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 ik was van plan de laser in mijn rotel te gaan vervangen maar ik lees net op een oud Hear topic dat je hem wel kunt vervangen maar dan ook nog moet afregelen.? hoe zit dit... loopwerk/laser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 juni 2007 Report Share Posted 3 juni 2007 Aiwa, Akai, ASC, B&O, Bang & Olufsen, Blaupunkt, Braun, Elac, Fisher , Grundig Audio, Hitachi, JVC, Loewe, Metz, Nakamishi, Nordmende Audio, Orion, Panasonic Audio, Philips Audio, Pioneer Audio, Saba, Sansui, Sanyo, Schneider, Sharp, Siemens, Sony Audio, Technics Audio, Telefunken, Tensai, Wega Audio, Yamaha Audio staat geen rotel in ut lijssie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 Volgens onderstaande link moet de laserunit een Sony KSS 213C zijn:http://www.audioasylum.com/audio/digital/messages/50312.html ja nu ga ik ook twijfelen. iemand die hem open heeft gemaakt zal zich niet vergissen denk ik. zo'n type nr verzin je ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 de laser is goed maar ik krijg de oude er niet uit. loopt over een stang (geleider) die muurvast zit met witte plastic kapjes aan de einden (niet te openen volgens mij) en de laser lijkt ook niet te openen. dus hoe krijg je hem over die stang heen gretverrdrrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 nou mijn geduld is op dan maar naar de winkelvoor ik hem helemaal sloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 juni 2007 Author Report Share Posted 3 juni 2007 in elkaar gezte met de oude laser, pakt nu helemaal niets meer. Ik denk dat alleen een laser niet genoeg was maar dat ik het hele loopwerk moest vervangen. dus wat te doen? wat voor kosten moet ik op rekenen. toch snel 100,- denk ik. speler voor 200,- gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 zit er geen GEBRUIKSAANWIJZING bij de nieuwe laser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 juni 2007 Report Share Posted 4 juni 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 juni 2007 Author Report Share Posted 5 juni 2007 zit er geen GEBRUIKSAANWIJZING bij de nieuwe laser? nee. zit in een kunststof doosje mt een krantje erom heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 5 juni 2007 Report Share Posted 5 juni 2007 in plaats van de laser only, kun je ook een compleet loopwerk kopen. misschien kun je nog ruilen? is maar 5 euro duurder! totale kosten zo'n 20 euro http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/...kss_213ccm.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 juni 2007 Author Report Share Posted 5 juni 2007 in plaats van de laser only, kun je ook een compleet loopwerk kopen.misschien kun je nog ruilen? is maar 5 euro duurder! totale kosten zo'n 20 euro http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/...kss_213ccm.html hee geweldig dat zou een hoop gedoe kunnen schelen maar ik weet niet of ik hem er zelf in zal zetten. dat gedoe met die veertjes is niks voor mij. verder weet ik ook niet hoe dat met dit model zit en het afregelen ervan. iemand een idee waar ik het best kan zoeken voor een audio reparatie dienst. wellicht ook een die modificeert? wellicht valt er iets te verbeteren aan de rotel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts