Jump to content

phono trapje

Rogier
 Share

Recommended Posts

Beste mede forummers,

na een aanschaf van een platenspeler zoek ik nu nog een phonotrap. Zaterdag ga ik een Linn Linto beluisteren, iemand deze gehoord in vergelijking met andere phonotrapjes?

bv de musical fidelety lps2 ?

Gr. Rogier

Hai Rogier,

Ik heb hem toevallig een paar weken geleden gehoord. Het ding wordt overal uitstekend getest, maar ik vond hem nogal tegenvallen (technisch en ook geen mooie klank). Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat je de impedantie niet kunt instellen van de Linto. Ik heb zelf een trap die dat wel kan en dat zou ik zeker iedereen aanraden.

Groet,

Even een update,

de linto voldoet uitstekend. Echt een mooi apparaat. Dus ik denk maar dat ik hem doe. Zeker omdat ie tweedehands is, anders is ie aardig aan de prijs.

De draaitafel staat nu ook op een 3 cm dik houtblok en daaronder vibrapods, dit gaf zeker ook een verbetering.

Nog iets, de kabel in de toonarm word vervangen door incognito bekabeling. Er zit nu nog een standaard dropveter aan de draaitafel. Volgens de recencies geeft dit ook weer een hele verbetering. Binnenkort komen er wel foto's!

Gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Even een update,

de linto voldoet uitstekend. Echt een mooi apparaat. Dus ik denk maar dat ik hem doe. Zeker omdat ie tweedehands is, anders is ie aardig aan de prijs.

De draaitafel staat nu ook op een 3 cm dik houtblok en daaronder vibrapods, dit gaf zeker ook een verbetering.

Nog iets, de kabel in de toonarm word vervangen door incognito bekabeling. Er zit nu nog een standaard dropveter aan de draaitafel. Volgens de recencies geeft dit ook weer een hele verbetering. Binnenkort komen er wel foto's!

Gr. Rogier

Dat touw aan de arm zou ik maar laten zitten. Ik heb het bij m'n Syncro ook overwogen (ziet nergens naar uit), maar uit vertrouwde bronnen (Haudio

Geplaatst door Sodejuu:

Dat touw aan de arm zou ik maar laten zitten. Ik heb het bij m'n Syncro ook overwogen (ziet nergens naar uit), maar uit vertrouwde bronnen (Haudio

Hallo Rogier,

eeuwig op jacht naar phono trapjes, zou ik graag eens een vergelijking maken met de Linto, ben je hiervoor in ?

Groet Jitze confused.gif

De linto hou ik ook,

Jitze, een vergelijking is nooit weg! maar met wat? Trouwens, dan wil ik eerst mijn draaitafel volledig ingesteld hebben en zo, dus over een paar weekjes?

mail maar eff anders

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Beste mede forummers,

na een aanschaf van een platenspeler zoek ik nu nog een phonotrap.

Gr. Rogier

Rogier,

Als jou voorversterker al een MM ingang heeft is deze pre pre misschien wat voor jou.

Te koop bij Rhapsody, is zeer de moeite waard om te beluisteren.

Aitos 100 Pre Pre

High End Pre Pre

Veelzijdig te combineren met div p/u

elm cq voorversterkers

Prijs: 500 Euro.

Dat touw aan de arm zou ik maar laten zitten. Ik heb het bij m'n Syncro ook overwogen (ziet nergens naar uit),  

Ik heb vandaag de standaard dropveter en de binnenbekabeling in de arm vervangen door incognito bekabeling. Dit bracht klankmatig een zeer grote verbetering. Ruimtelijkheid, strakere bassen en een gedetailleerder geluid. Ik heb het zelf gedaan, maar is wel enorm secuur werkje.

incogcable.jpg

Gr. Rogier