Haudio Posted 4 mei 2007 Report Share Posted 4 mei 2007 Beste Allemaal, Zeer binnenkort zal ik het weten hoe een Miyabi / MFSL top element zal klinken want de enige die in Nederland is heb ik momenteel van de Importeur te leen. Voor de prijs van een kleine 4000,00 zal het toch niet verkeerd moeten klinken. Ik ben inmiddels wel heel benieuwd. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Vergelijk hem dan eens met een JA en een mooie Koetsu? Ik neem aan dat het een MC is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2007 Members Report Share Posted 5 mei 2007 Goh, heet 47 Labs tegenwoordig MFSL ? Andere behuizing, en klaar... Als het een kleine 4000 euro wordt, zijn ze in ieder geval goedkoper geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Als het een kleine 4000 euro wordt, zijn ze in ieder geval goedkoper minder duur geworden. Ik moet nog een nieuw element hebben, maar dit zal hem wel niet worden ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 Leuk, ik ben benieuwd naar deze versie van de Myabi! Ik ken de Myabi/47Labs al, nu deze nog! Schrijf je er wat moois over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 mei 2007 Author Report Share Posted 6 mei 2007 Beste Allemaal, Oningespeeld speeld de Miyabi de sterren van de hemel, het karakter van een Jan Allaerts is wel anders maar de kwaliteit is beslist van hetzelfde niveau. Arden je hebt helemaal gelijk dat de Miyabi wordt gemaakt voor Mark Levinson ook voor 47 labs zelfs voor Klipsch ook voor MFSL en natuurlijk niet te vergeten Miyabi zelf, volgens mijn bevindingen zijn ze gewoon gelijk in behuizingen die verschillend van materiaal zijn. Met een KPE Ref. van Krell is hij niet te versmaden maar met een Blue Amp is het een juweeltje en beslist niet minder dan een Jan Allaerts , alleen anders. Je zou ze beide moeten hebben Inderdaad er zijn meer toppers . Ik zou niet kunnen kiezen tussen beide en afzonderlijk beluistert, is de Jan Allaerts in alle opzichten een element die je er tussenuit haald doordat alles in evenwicht is , er valt niets op alleen de muziek. De Miyabi/MFSL heeft wat meer druk in het laag en het midden is iets duidelijker aanwezig (heel mooi) en het hoog is iets pittiger. Tja , wat is de beste ? ik zou het niet weten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 Ja zo is het eigenlijk met alle elementen wat is mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Waarin speelt 'ie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Goh, heet 47 Labs tegenwoordig MFSL ? Andere behuizing, en klaar... Als het een kleine 4000 euro wordt, zijn ze in ieder geval goedkoper geworden. Net een mailtje gekeregen waar ie wordt aangeboden. mmmmmm, met de huidige dollar koers is eigen import toch wel aantrekkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Ergens blijft hear toch een vervelend sfeertje hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 mei 2007 Author Report Share Posted 17 mei 2007 Ha die Kraus, Hoe is het met de Benz Micro Ebony LP high? Volgens de importeur is er iets gebeurt met de spandraad, hoe ervaar jij dat. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Hoi Henk Ik had er al over bericht en de middag heb ik vandaag doorgebracht in de 7e hemel want ik had lekker het rijk helemaal alleen en kon me eens lekker uitleven. Ondergedompeld in de muziek dus. Wat ik in de afgelopen tijd toch wel vergeten was, is in hoeverre een goede arm/element combinatie zijn prijs kan waarmaken. Eigenlijk zijn de twee andere armen volledig overbodig geworden want sinds ik de Ebony terug heb, heb ik ze vrijwel niet meer aangeraakt. Wat er is gebeurd en of er iets gebeurd is, weet ik niet maar het element speelt zeer lekker los en in mijn oren volledig evenwichtig. Er zou, zo heb ik gehoord naar de ophanging gekeken worden. Op de papieren bij het element staan echter geen nieuwe aantekeningen dus daar weet ik verder niks van. Het haalt de specs van 80 mu, niets aan het handje dus wat het meten betreft. Klinken deed-ie altijd al. Nu echter voor het eerst met de nieuwe phonotrap en de conclusie was duidelijk voor mij: klaar! Echt helemaal klaar. (nou ja, bijna helemaal klaar , nog een paar kleine rafeltjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Hoi HenkIk had er al over bericht en de middag heb ik vandaag doorgebracht in de 7e hemel want ik had lekker het rijk helemaal alleen en kon me eens lekker uitleven. Ondergedompeld in de muziek dus. Wat ik in de afgelopen tijd toch wel vergeten was, is in hoeverre een goede arm/element combinatie zijn prijs kan waarmaken. Eigenlijk zijn de twee andere armen volledig overbodig geworden want sinds ik de Ebony terug heb, heb ik ze vrijwel niet meer aangeraakt. Wat er is gebeurd en of er iets gebeurd is, weet ik niet maar het element speelt zeer lekker los en in mijn oren volledig evenwichtig. Er zou, zo heb ik gehoord naar de ophanging gekeken worden. Op de papieren bij het element staan echter geen nieuwe aantekeningen dus daar weet ik verder niks van. Het haalt de specs van 80 mu, niets aan het handje dus wat het meten betreft. Klinken deed-ie altijd al. Nu echter voor het eerst met de nieuwe phonotrap en de conclusie was duidelijk voor mij: klaar! Echt helemaal klaar. (nou ja, bijna helemaal klaar , nog een paar kleine rafeltjes) En die zijn juist het duurste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 mei 2007 Report Share Posted 17 mei 2007 Dat gaat echt wel loslopen; ik stuur morgen een arm op om de bekabeling te laten vervangen, dat kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 mei 2007 Author Report Share Posted 28 mei 2007 Waarin speelt 'ie? Ha die Lestat, Op dit moment nog in een Michell Orbe met daarop gemonteerd een Transrotor/SME 3500 arm, daarachter een mooie Cardas Golden Reference, dan gekoppeld aan de BlueAmp model 42 Comfort , vervolgens naar de Bryston Voorversterker model 26 , niet te vergeten de Marantz MA 24 mono blokken en als luidsprekers Bluenote Reale of de Davis Ceasar. MvG, Haudio ps ik denk dat de Davis wel wat voor jou is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 mei 2007 Report Share Posted 28 mei 2007 Waarin speelt 'ie? Ha die Lestat, Op dit moment nog in een Michell Orbe met daarop gemonteerd een Transrotor/SME 3500 arm, daarachter een mooie Cardas Golden Reference, dan gekoppeld aan de BlueAmp model 42 Comfort , vervolgens naar de Bryston Voorversterker model 26 , niet te vergeten de Marantz MA 24 mono blokken en als luidsprekers Bluenote Reale of de Davis Ceasar. MvG, Haudio ps ik denk dat de Davis wel wat voor jou is Dat gaan we zeer binnenkort dan maar even beleven..... Ik heb genoeg vertrouwen in jouw kennis van mensen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 mei 2007 Author Report Share Posted 28 mei 2007 Ha die Lestat, http://www.davis-acoustics.com/gb/cesar.php MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 mei 2007 Report Share Posted 29 mei 2007 Ha die Lestat, http://www.davis-acoustics.com/gb/cesar.php MvG, Haudio Hi hi, had hem al gegoogled... Waar zet je hem klankmatig tussen, Haudio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts