Jump to content

cd's cd's cd's

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

Zit je lkkr cd tjes te draaien

zowel oude als nieuwe, en dan zit me daar toch een verschil in geluidskwaliteit in !

de een is schel en de ander dof en de wat recentere ,(althans sommige )klinken als een klok

maar die krengen blijven wel gewoon vet aan de prijs :confused:

jammer zulke verschijnselen ;)

Zit je lkkr cd tjes te draaien

zowel oude als nieuwe, en dan zit me daar toch een verschil in geluidskwaliteit in !

de een is schel en de ander dof en de wat recentere ,(althans sommige )klinken als een klok

maar die krengen blijven wel gewoon vet aan de prijs :confused:

jammer zulke verschijnselen ;)

Tja, wat d

maar die krengen blijven wel gewoon vet aan de prijs

Dat valt toch wel mee nu? De gemiddelde CD prijs die ik neerleg ligt onder de 15 euro. Even zoeken... En daarnaast zijn er heel veel goedkope CD's.

idd de kwaliteit laat soms de wensen over

zelf was ik dit WE ook aan het nadenken over cd's en weergave

Sommige, vooral nieuwer werk, klinken zeer goed met een ruime soundstage

anderen dan weer heel benepen tussen de luidsprekers alsof je maar 1m breedte hebt.

Wel ik vroeg mij af hoe bepalend een opname is + bezetting.

een 2 mans band zoals The Black Keys kan nu 1maal geen grootse soundstage neerzetten in de breedte. Is deze cd daarom minder goed?

Voor mij is het althans heel moeilijk om opnames te beoordelen naar kwaliteit. Eigenlijk wil ik best eens een vergelijk kunnen maken tussen verschillende uitgaven om zo te horen welke goed en welke slecht zijn. Zelfde titels maar dr de jaren heen meermaals heruitgegeven op verschillende labels. Wat doen al die remasterings enz enz.

Prijs van de CD is zeker niet duur meer vind ik

Nieuwe Lp's kosten ons meer, behoorlijk meer zelfs.

Gr

Stef

CD's bestel ik tegenwoordig bij CDWOW en die hebben erg scherpe prijzen

Klopt. de prijzen zijn gemiddeld 10,- tot hooguit €12,- :)

Enige nadeel....de keuze is vrij beperkt :unsure: Zolang 't maar redelijk bekend is dan hebben ze 't wel, en ook hebben ze van bepaalde artiesten/bands vaak maar enkele albums.

NLstore heeft dan een aanzienlijke ruimere keuze. (hoewel daar de levertijd nog weleens lang duurt)

Prijs van de CD is zeker niet duur meer vind ik

Nieuwe Lp's kosten ons meer, behoorlijk meer zelfs.

Da's ook mijn ervaring (helaas)

Van de nieuwe LP's die uitkomen en die ik mooi vind, is 't merendeel behoorlijk duurder dan de CD.

Uiteraard wel verklaarbaar waarom ze duurder zijn, maar toch.... 2 tot 3 maal de prijs van de CD is me regelmatig opgevallen.

Wat betreft de opnamen van CD's...dat verschilt idd nogal.

Ik heb 2 uitvoeringen van imho Stevie Ray Vaughan's mooiste album, zijn debuut album 'Texas flood'.

De originele opname vind ik een stuk beter klinken dan de geremasterde versie. (met 3 bonustracks)

(terwijl je toch andersom zou mogen aannemen)

Alco