WanFie Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Vandaag ben ik dus bij VANZOMERENG op bezoek geweest. Toen ik binnenkwam zat er nog 'n luisteraar op de bank. Ik ben z'n naam vergeten, maar komt kennelijk minder op het Hearforum. VANZOMERENG woont in een ruim appartement in een prachtige omgeving. Je hoort duidelijk tot de bevoorrechte mensen wanneer je zo, en in zo'n omgeving kunt wonen. De kamer is voorzien van een laminaatvloer, waarop enkele kleden. De banken zijn gelukkig de gestofferd en er hangen zelfs gordijnen. Niet echt kaal dus, maar ook niet echt gedempt. Op diverse plaatsen is te zien dat men hier ook motorliefhebber is. Kennelijk een andere (en nog duurdere) hobby van de heer en mevrouw VZ. De set staat dwars in de kamer van ca 4 m breed en ruim 11 m lang. Tussen de speakers staat een rack met daarop de TV en daaronder de audiospullen. Tegen de tegenoverliggende wand staat een bank waarop de hotspot zich bevind. Althans dat hoorde ik later, in eerste instantie zat ik wat uit het midden. De set bestaat behalve uit de al genoemde TV, uit Een East Sound CD-E5 CD-speler, een NAD geintegreerde versterker, een Marantz DVD-(audio) speler en een Marantz tuner. De speakers zijn Infinity Kappa 90's. Dit zijn de opvolgers van de Kappa's 9, 9.1 en 9.2. Nu heb ik Kappa 9'ns gehad, maar dit is toch wel wat anders. Ze zijn lager en duidelijk smaller. De diepte daarintegen is weer wat groter. Interlinks zijn van van den Hul, en de speakerkabels van een voor mij onbekend Pools merk. De netbekabeling loopt via een Netfilter/overspanningsbeveiliging. Hierop is ook de centrale antenne aangesloten. Kennelijk helpt zoiets w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 5 mei 2007 Report Share Posted 5 mei 2007 Tussendoor gaat de TV even aan en krijgen we af en toe wat van de HT mogelijkheden te zien en te horen. Op zich is dat ook wel aardig, maar niet echt aan mij besteed. Ik wordt altijd enorm afgeleid door de beelden. Muziek klinkt dan altijd goed. Kl*te is dat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 mei 2007 Author Report Share Posted 5 mei 2007 Had je zelf geen muziek meegenomen? Groeten... Jawel, deze muziek ken ik natuurlijk een stuk beter. Vandaar ook de waardering voor de prachtige ruimtelijke afbeelding. De Hear test-CD is niet uit m'n tas gekomen. De door VZ gekozen muziek aangevuld met wat muziek van mijzelf gaf n.l. een voldoende duidelijk "beeld". Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 Leuk verhaaltje, Hans. Ik ga na mijn vakantie naar hem toe en dus benieuwd hoe ik het vind klinken. Zal daar tegen die tijd wel hier iets over gaan posten, eind juni. groet, P/S Toch blijven dit soort verhaaltjes cq verslagjes het leukste lezen En wij moeten ook nbog steeds een afspraak maken voor bij jou. Ook maar na de vakantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 Hans van Liempd bezocht ondergetekende Afgelopen zaterdag, was Hans van Liempd aanwezig en nog een forumlid van Hififorum. Het was een gezellig meeting en uiteraard weet je, dat als een recensie (op het forum) volgt, niet alleen de positieve kanten worden belicht maar er ook altijd wel wat kritiekpunten door de bezoeker te vermelden zijn. Dit is op zich niet verkeerd en hier moet je, je voordeel mee kunnen doen. De kritiek was met name dat het laag (onderste laag) teveel in de ruimte bleef "hangen", veroorzaakt door staande golven veroorzaakt door de muur tegenover de speakers (te korte afstand) De speakers zijn als reeds iets naar binnen gekanteld om dit probleem enigszins te verhelpen maar is wellicht niet afdoende. Het verder naar binnen kantelen heeft geen zin, omdat m.i.z. anders de toch al beperkte hotspot op de zitbank tegenover de speakers "verloren" gaat. Verder waren de reflexpoorten aan de achterkant v/d speakers reeds toegestopt met schuim, de toonregeling heb ik altijd (bij voorkeur) uit ( = tone defeat aan ) Er is een verbetering te verwachten als de speakers in de lengterichting van de kamer "stralen", echter qua kamerinrichting is dit moeilijk aan mijn vrouw te verkopen en ik moet zelf bekennen dat hoe de kamer, balkon, ramen, verwarming gesitueerd is, dit ook zeer lastig te realiseren is. Verder werd er door Hans verteld, dat wellicht een andere versterker ook verbetering zou kunnen geven (huidige versterker is een NAD C372) Hans vertelde er wel bij, dat de kritiek m.b.t. het laag een luxe-probleem is, we praten hier over een set die al ruim bovengemiddeld klinkt t.o.v. wat een normale huishouding in de kamer heeft staan. Het "laag-probleem" doet zich bij name voor, bij cd,s waarin het laag ook prominent aanwezig is en als de volume op bovengemiddeld staat. (dat de onder- en bovenburen mee kunnen genieten). M.i.z. was Hans m.b.t de totale set het nog meest gecharmeerd van mijn cd-speler (zie over paar weken de grote cd-vergelijkingstest in het duitse blad Audio, Juni-nummer) M.i.z. kan een bezoek van andere forumleden, veelal personen die zelf een goede set thuis hebben staan en/of veel luisterervaring hebben m.b.t. andere sets, tot zinvolle tips en adviezen leiden en bovenal is het ook gezellig. Mijn ervaring met dit bezoek is het volgende: - niet meer als 1 forumlid per bezoek i.v.m. de beperkte hotspot (specifiek in mijn situatie) - de te luisteren muziektracks van te voren op een verzamel/test-cd zetten, zowel van de gastheer als de bezoeker, dit brengst m.i.z meer rust en ontspanning in de luistersessie, t.o.v. het voortdurend moeten zoeken en wisselen van cd,s. - de luistersessie op alleen cd,s richten en geen muziek DVD,s - gewoon gezellig houden en de forumleden persoonlijk leren kennen De tips van Hans houdt ik in mijn achterhoofd en wacht nog enige recensies af met 2 afspraken die ik reeds heb lopen, van forumleden, die mij nog komen bezoeken Verder ben ik ook zeker van plan een aantal andere forumleden te bezoeken. Groetjes En Hans nog bedankt voor je goedbedoelde adviezen. Mijn set is ook te vinden op: http://my.hifi.nl/index.php?user=4508 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 - de te luisteren muziektracks van te voren op een verzamel/test-cd zetten, zowel van de gastheer als de bezoeker, dit brengst m.i.z meer rust en ontspanning in de luistersessie, t.o.v. het voortdurend moeten zoeken en wisselen van cd,s. Mooie recensie, zo krijg je toch wel een aardig beeld van iemand's set. Ik vind dit soort bezoeken toch wel de jus van het forum. Met de quote ben ik het trouwens niet eens. Als ik ergens naar toe ga (of bij een bezoek aan mij) beginnen we meestal even met wat CD's en gaan daarna over op LP's. Zo leer je vaak ook weer hele leuke muziek kennen en ik vind het niet erg om na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 mei 2007 Report Share Posted 6 mei 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts