Jump to content

Quadral Titan... hoe verplaatsen?

Martin_Vahl
 Share

Recommended Posts

Dag,

ik ben in de gelegenheid om een set Quadral Titan MKII te kopen (Duitsland). Nu ben ik op zich wel overtuigd van de kwaliteit van de speakers, maar zit wel met een klein probleem.

Hoe krijg ik dit soort mastodonten verplaatst (gewicht is, schrik niet, 115 kilo per stuk)!?

Ik vermoed dat met een forse steekwagen de luidsprekers in ieder geval wel in een busje te krijgen zijn, maar dan.. Met twee man krijg je zo'n ding nog niet van de grond, zeker niet omdat er geen grepen aan zitten. En ze moeten thuis op de derde verdieping komen te staan..

Ik zou ze erg graag ophalen, maar ben nu een beetje bang dat ze straks in de keuken moeten staan omdat ik ze niet naar boven krijg.

Iemand van jullie nog briljante ideeen?

Alvast bedankt, groet,

Martin

Verhuisbedrijf inschakelen. Met een kraan door het raam?

Btw als je de bas unit durft te demonteren, scheelt het al een kleine 10 kilo en je hebt een soort rand waar je een beetje grip op kunt krijgen

Ik heb mijn speakers (140kg per stuk) ook met een steekwagen het huis ingekregen. Kwestie van het goede steekwagentje, je moet er een hebben met 3 wielen per kant waarmee je de trap op kunt, werkt goed. Bij de Bomij kun je deze voor een paar euro per dag huren.

Goh, die kende ik niet. Ziet er een beetje uit als een soort all-terrain rollator. :D

Ennemm... is zo'n ding dan een beetje overeind te houden op de trap? Helaas zijn het drie draaitrappen, dus geen rechte steektrappen..

btw, het idee van de woofer monteren is nog niet zo'n slechte, heb je inderdaad meteen een grijprand.

is het een rechte of een draaitrap?

bij een draaitrap zou ik straps kopen die je eromheen doet en strak aanspant(d)(dt) dan trede voor trede optillen neerzetten. het mag even duren toch.

bij een rechte trap zou ik 2 lange planken op de trap leggen en de speaker eroverheen schuiven.evt met een flink stuk vloerbedekking ertussen. ik zou het als ik jou was met 3 man doen. 2 eronder 1 erboven die alleen stuurt. en altijd met de units naar boven sjouwen.

twijfel je , schakel een verhuisbedrijf in waarbij je eerst vraagt of zij denken dat te kunnen klaren en ofze goedverzekerd zijn.

zo'n steekwagentje zou ik niet aan beginnen , is leuk als je een klein trapje hebt of een flinke drempel maar die titans zijn veel te hoog je zwaarte punt gaat lastig doen lijkt me.

Een beetje wasmachine is ook zo zwaar. Die dingen gaan ook zomaar drie hoog de zolder op.

Ik zou dus eens gaan informeren bij 'n witgoedhandelaar.

Ik heb eens een collega gehad die voor n flesje Fanta een aambeeld van 200 kg een drie meter hoge trap op sjouwde. Hij bracht 't echter niet meer naar beneden. Daar kwam toen 'n heftruck bij an te pas. ;)

:)

Overigens moet ik de eerste consumenten-wasmachine nog tegenkomen van 140kg :o

Heb ff gegoogled, n beetje Miele weegt zo'n 94 kilo. Tis natuurlijk niet meer zoals vroegah..

ik weet niet of dat soort tips slim zijn. witgoed heeft geen gevoelige onderdelen aan de buitenkant en weegt echt wel minder.

iemand die 200kg een trap opsjouwt maar niet af kan is een watje die het gewicht niet meester is.

iemand die 200kg een trap opsjouwt maar niet af kan is een watje die het gewicht niet meester is.

iemand die in zijn eentje 200kg een trapje opsjouwt kan zonder meer goud winnen op de Olympische spelen.... <_<

't Is weer de tijd voor de sterke verhalen denk ik.

maar dan alleen op het onderdeel "200kg een trapje opsjouwen"

dit lukt mij zelf ook wel maar dan ook weer naar beneden. punt is dat ik niet in mijn eentje een quadral titan de trap op krijg en de TS wel met een serieus probleem zit.

dat iemand dan iemand kent die ooit....goed je begrijpt het wel denk ik. ik ken veel sterkere mensen dan ikzelf en die lukt het ook niet om iets in de vormvan een titan de trap op te krijgen. minimaal 2 man zijn nodig die weten wat ze doen.

eenmaal heb ik een cerwin vega (volgens mij de 1515 ofzo) een draaitrap op gekregen. zelfde formaat alleen dan 80kg. dit was voor mij de max.

iemand die in zijn eentje 200kg een trapje opsjouwt kan zonder meer goud winnen op de Olympische spelen.... <_<

't Is weer de tijd voor de sterke verhalen denk ik.

't is natuurlijk even geleden. Maar toch.

Het was in het schooljaar 1965 1966... Op de Philips bedrijfsschool. Achterin de werkplaats zat de smederij en de plaatwerkerij. Daartussenin stond dat aambeeld. 200 kg stond er in gegoten. We stonden dus met 'n paar man te trachten dan ding op te tillen (benen eronder en dan n

maar dan alleen op het onderdeel "200kg een trapje opsjouwen"

dit lukt mij zelf ook wel maar dan ook weer naar beneden. punt is dat ik niet in mijn eentje een quadral titan de trap op krijg en de TS wel met een serieus probleem zit.

dat iemand dan iemand kent die ooit....goed je begrijpt het wel denk ik. ik ken veel sterkere mensen dan ikzelf en die lukt het ook niet om iets in de vormvan een titan de trap op te krijgen. minimaal 2 man zijn nodig die weten wat ze doen.

eenmaal heb ik een cerwin vega (volgens mij de 1515 ofzo) een draaitrap op gekregen. zelfde formaat alleen dan 80kg. dit was voor mij de max.

Bepaalde woonsituaties sluiten sommige zaken nu eenmaal uit, hoe vervelend dan ook. Dit lijkt mij zo'n typsch voorbeeld, Titans zijn nu eenmaal te groot en te zwaar in zijn situatie. Vergeet ook niet dat Titans een zeer grote woonkamer/luisterruimte nodig hebben, ik weet niet in hoe groot zijn woonkamer is? Tevens heb ik nu al te doen met de onderburen met deze speakers, er komt een goed partijtje laag uit wat overal doorheen dreunt.

soms zijn de ogen groter dan de maag was het spreekwoord toch :lol:

Onderburen zijn er gelukkig niet, gaat om de zolderverdieping van ons eigen huis. Of de ruimte groot genoeg is weet ik niet, maar ik schat dat 7,50m bij 7,50m en een hoogte in de nok van vijf meter voldoende zou moeten zijn..

In ieder geval zover alvast bedankt voor de ideeen. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat onze verkoper betaling wenst via Western Union Money Transfer, en daar heb ik nou niet bepald goede verhalen over gehoord...

Op naar het volgende probleem dan maar..

het fijne weet ik er niet van maar ik heb wel van mijn zwager gehoord dat hij zich op een gegeven moment heeft terug getrokken uit een transactie waarna al snel de dreigmailtjes kwamen. of dat dan de bank onbetrouwbaar maakt weet ik niet maar kijk wel uit. staat er op marktplaats niet een heel verhaal over dit soort zaken.

De ruimte lijkt me prachtig waar ze komen te staan. ik hoop dat het goedkomt en wens je alvast veel luisterplezier.

Onderburen zijn er gelukkig niet, gaat om de zolderverdieping van ons eigen huis. Of de ruimte groot genoeg is weet ik niet, maar ik schat dat 7,50m bij 7,50m en een hoogte in de nok van vijf meter voldoende zou moeten zijn..

In ieder geval zover alvast bedankt voor de ideeen. Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat onze verkoper betaling wenst via Western Union Money Transfer, en daar heb ik nou niet bepald goede verhalen over gehoord...

Op naar het volgende probleem dan maar..

Western Union wordt ook door Marktplaats afgeraden.

:)

Ik ben het helemaal met bovenstaande heren eens.

Niet via Westen Union betalen! Gooi dan je geld meteen het raam maar uit...

Internationaal betalen kan toch ook via een IBAN/BIC-nummer?

Dat is veel veiliger.

Deze nummers staan op je afschriften.

WU is indedaad de meest onbetrouwbare betaalvorm die je kunt voorstellen, naast geld in een enveloppe stoppen dan...

Er zijn zat goede anders speakers van formaat te koop, staar je niet blind om de Titans als de verkoper moeilijk doet.

tsja het word wel verdacht allemaal hoor. ondanks dat je je wellicht hebt verheugd zou ik ervan af zien.