AudioBill Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Wie werkt met dit apparaat of is er bekend mee in de praktijk, of is het weer de zoveelste onzin tweak? http://www.audioforum.be/article-1170-thread-0-0.html http://www.highend-audio.be/pics/Nespa_ME10_okt06.pdf http://www.6moons.com/audioreviews/nanotech/nespa.html http://www.6moons.com/audioreviews/nanotech2/pro.html Volgens bovenstaande reviews is het dus duidelijk een geweldig ding dat we allemaal moeten hebben!? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Wie werkt met dit apparaat of is er bekend mee in de praktijk, of is het weer de zoveelste onzin tweak?[...] Wat mij betreft het laatste: onzin tweak. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Wie werkt met dit apparaat of is er bekend mee in de praktijk, of is het weer de zoveelste onzin tweak? http://www.audioforum.be/article-1170-thread-0-0.html http://www.highend-audio.be/pics/Nespa_ME10_okt06.pdf http://www.6moons.com/audioreviews/nanotech/nespa.html http://www.6moons.com/audioreviews/nanotech2/pro.html Volgens bovenstaande reviews is het dus duidelijk een geweldig ding dat we allemaal moeten hebben!? AudioBill Op de audioclub werd dat ding ook gedemonstreerd. De meesten hoorden een duidelijk verschil. Ik dacht ook verschil te horen. Toen er echter wat serieuzer werd vergeleken tussen behandelde en onbehandelde CD's vielen voor mij de verschillen weg. Wat die avond wel typisch was, dat er ZONDER DAT MEN HET WIST een verschil werd gehoord tussen een CD met en zonder IC-tje. Ik hoorde dat ook niet. Anderen dus duidelijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hans, even benieuwd, welke verschillen dacht je dan te horen in eerste instantie? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Volgens mn dealer een zeer groot verschil Het is iemand die sceptisch staat tegenover al die "tweaks", dus heeft het zelf getest en zeer goed bevonden. Hij heeft nog een ander apparaat dat de rand van de CD bewerkt, mechanisch dus. ken de naam niet maar daar heb ik het verschil kunnen horen en dat was fenomenaal hoor. kZal eens vragen naar de naam. Waarom ervan uitgaan dat het onzin is als men het nog helemaal niet gehoord heeft? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 [...]Waarom ervan uitgaan dat het onzin is als men het nog helemaal niet gehoord heeft? Dat hangt van de werking af. Het principe waarop het gebaseerd is. Met wat technisch inzicht en kennis en kunde van wat natuurwetten is daar een redelijk goede verwachting van te geven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Dat hangt van de werking af. Het principe waarop het gebaseerd is. Met wat technisch inzicht en kennis en kunde van wat natuurwetten is daar een redelijk goede verwachting van te geven. Groet, Jacco Heb helemaal dat technisch inzicht niet ik beland dan altijd op het punt van : Fysica en electronica zegt neen maar onze oren zeggen ja Ook de oren van mensen die een electronicadiploma op zak hebben Die nespa zou de oneffenheden van de cd wegwerken waardoor er minder fouten zijn en dus minder correctie... Men hoort het dus waarom bij voorbaad zeggen : "Dit kan niet?" Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 7 mei 2007 Author Report Share Posted 7 mei 2007 Hoe is het toch mogelijk en ontstaan dat er zo veel neven dingen op audio gebied op de markt zijn gekomen en ook nog eens levensvatbaar zijn, is de markt soms verzadigd op het gebied van de normale spullen zo als versterkers, speakers enz? Toen ik begon had je zo iets als de Lenco Cleaner (jaren 70), iets later kocht ik de Akai Head Demagnetizer AH-20 (eerste tweak waar ik ook geen verbetering bij hoorde, heb hem trouwens nog steeds werkeloos hier liggen) dat was het ongeveer, maar nu... AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Dat hangt van de werking af. Het principe waarop het gebaseerd is. Met wat technisch inzicht en kennis en kunde van wat natuurwetten is daar een redelijk goede verwachting van te geven. Groet, Jacco Heb helemaal dat technisch inzicht niet ik beland dan altijd op het punt van : Fysica en electronica zegt neen maar onze oren zeggen ja Ook de oren van mensen die een electronicadiploma op zak hebben Die nespa zou de oneffenheden van de cd wegwerken waardoor er minder fouten zijn en dus minder correctie... Men hoort het dus waarom bij voorbaad zeggen : "Dit kan niet?" Ik twijfel sterk. Het gaat er bij mij niet in, ongeacht wat er over gezegd wordt. Maar dat zegt natuurlijk niets over wat jij er van moet vinden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Zelf heb ik de nespa nog niet gehoord Ik probeer de naam van het andere apparaat te pakken te krijgen Jacco, je twijfelt sterk ... Moet ik dat bezien in de context van het volgende Een technisch correcte cd speler - DAC heeft gn tweaks nodig want deze speelt al optimaal? Ben in positieve zin nieuwsgierig waarom je zo twijfelt. Waardoor waaraan enz Als mensen vinden dat het hun cd's en muziekbeleving een tikkeltje naar boven w getild, why not! Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Oh zeker: als er mensen zijn die baat hebben met het apparaat dan horen ze mij niet. Ik twijfel omdat ik de gesuggereerde werking niet kan rijmen met wat er in feite gebeurt met het uitlezen van een digitaal medium zoals een cd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hoi Stef, Je bedoeld zeker de Gl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Je bedoeld zeker de Gl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hans, even benieuwd, welke verschillen dacht je dan te horen in eerste instantie? Greetz, Lestat Schoner, meer openheid. Maar dat is iets wat vaak later weer verdwijnt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Door gewenning of dat de cd weer magnetiseert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Door gewenning of dat de cd weer magnetiseert? Een cd raakt niet gemagnetiseerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hans, even benieuwd, welke verschillen dacht je dan te horen in eerste instantie? Greetz, Lestat Schoner, meer openheid. Maar dat is iets wat vaak later weer verdwijnt... Door gewenning of dat de cd weer magnetiseert? Ik denk dat naarmate de tijd verstrekt, de rimpels komen (kijk maar naar je ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 http://www.highend-audio.be/pics/Nespa_ME10_okt06.pdf Volgens dit verhaal berust de werking van het systeem op het verdampen van het 'iets' (losmiddel?) tussen het polycarbonaat en de gemetalliseerde spiegellaag. Het polycarbonaat zou permeabel zijn om het 'iets'. Door te laten. Mocht dit verhaal juist zijn en het 'iets' verdampen onder invloed van de lichtpulsen lijkt het me eerder dat de dampbellen van het 'iets' ontsnapt via de achterzijde in plaats door het relatief dikke polycarbonaat en de dampbel een 'gat' slaat in de gemetaliseerde laag en de beschermende coating. Het verwonderd me niet dat er op zijn minst verschil hoorbaar is tussen een niet behandelde cd en cd met gaten. Of het werkelijk zo is dat er door het proces gaten in de cd vallen zou je kunnen controleren door de cd op pinholes te controleren v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 Al dit soort tweaks, ik geloof er niet in. Waar ik wel in geloof, zijn mijn oren, die beinvloed worden door de stemming van het moment. Misschien is het door de stemming wel een chemisch proces, waar je gehoor aan onderhevig is. Op ditmoment heb ik Cronicles van Eric Clapton op staan, die voor geen meter klinkt. En dat, ondanks het feit dat ik vond dat hij daarvoor wel fenomenaal klonk. E.e.a. wijt ik aan het feit dat er zeer onlangs in mijn priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 Sterkte CJ. Ik weet niet met wat, dat hoeft ook niet, maar in ieder geval sterkte. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 Sterkte CJ. Ik weet niet met wat, dat hoeft ook niet, maar in ieder geval sterkte. Groet, Jacco Dank je. Edit: Ik ga dit voor de derde keer in mijn leven meemaken. Maar, dank voor je medeleven. Blijkt weer eens dat je buiten een hele boel technische kennis, die je hear op de site met ons deelt, ook een medelevend mens bent. Maar, wat denk je van mijn gedachte, dat de oren best wel eens door stemmingen aan een chemischproces onderhevig zouden kunnen zijn, waardoor er al dan geen verschillen waarneembaar zijn met dit soort tweaks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 Maar, wat denk je van mijn gedachte, dat de oren best wel eens door stemmingen aan een chemischproces onderhevig zouden kunnen zijn, waardoor er al dan geen verschillen waarneembaar zijn met dit soort tweaks? CJ sterkte en steun (door muziek te beluisteren) Als men mij zonder voorbereiding boem patat een tweak laat horen (zoals de tweak die Sodejuu als foto postte) dan hoor ik meestal een duidelijk verschil. aankondigen met veel blabla en voor gaan zitten en super concentratie, pfff je stelling is boeiend chemisch proces is mss vergaand, medisch gezien dan, maar toch stemt het tot nadenken. Ik vraag mij wel af hoe een stemming op 5 min zo hevig kan wisselen dat de oren tweaken ipv het toestel. Druk ik mij goed uit guys? Als je in een sombere bui bent, dan verandert die stemming toch niet omdat je effe gaat tweaken? Vroeger was ik zo in de wolken van mn Bowie heruitgaven op Rycko (1996), nu met de setverbetering klinkt het niet natuurlijk meer. Een krakende 2e hands doet het beter Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 [...] Maar, wat denk je van mijn gedachte, dat de oren best wel eens door stemmingen aan een chemischproces onderhevig zouden kunnen zijn, waardoor er al dan geen verschillen waarneembaar zijn met dit soort tweaks? Zou kunnen, muziek is emotie. Het zal mij niet verbazen als zou blijken dat een biasing qua emotie van invloed is op het genieten van muziek. Plezier is volgens mij inderdaad een primaire emotie en de mens koppelt op de eea manier verschillende emoties of ze zitten elkaar in de weg. Woede en/of angst (of verdriet) zouden wel eens de plezier-emotie in de weg kunnen zitten, of vervormen deze qua perceptie. Klinkt mij in ieder geval erg logisch. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 [...] Maar, wat denk je van mijn gedachte, dat de oren best wel eens door stemmingen aan een chemischproces onderhevig zouden kunnen zijn, waardoor er al dan geen verschillen waarneembaar zijn met dit soort tweaks? Zou kunnen, muziek is emotie. Het zal mij niet verbazen als zou blijken dat een biasing qua emotie van invloed is op het genieten van muziek. Plezier is volgens mij inderdaad een primaire emotie en de mens koppelt op de eea manier verschillende emoties of ze zitten elkaar in de weg. Woede en/of angst (of verdriet) zouden wel eens de plezier-emotie in de weg kunnen zitten, of vervormen deze qua perceptie. Klinkt mij in ieder geval erg logisch. Groet, Jacco Ik moet het dan ook ernstig met je eens zijn! CJ, ook vanuit hear: sterkte! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 mei 2007 Report Share Posted 8 mei 2007 met het gehoor gebeurd niets wel met de mate waarin je luistert en dat tot je door laat dringen. een vervelende periode (life -event) in je leven zorgt veelal voor een gevoel van dysthimie (verstoorde stemming) dit zorgt er simpelweg voor dat je minder geniet van andere zken omdat je primitieve brein de clapton opname nu eenmaal niet los kan zien van jou life -event. sterkte CJ en dat plezier komt wel weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts