maximonster Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Gratis bij koop van een versterker deze tuner bij gekregen. Is stuk, dat wel. Het uitgangssignaal is erg zwak; alleen bij flink opendraaien van de volumeknop is er nog iets te horen. Daarnaast zijn de voorkeuzezenders niet te activeren. (Auto)tuning modus doet het wel en lockt ook in op een sterke zender. Wie helpt me op weg ? Groet, Max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Hoi Max, Je hebt iets van een scope, toongenerator en FM-meetzender nodig, daarna meten vanaf de stereo-decoder dat zal iets van een LA-3410 of LA-3401 zijn. Van die IC's kun je zo de PDF dowloaden en dan weet je al een boel. Nog mooier als je een servicemanual kunt scoren, let wel op! van de RT-850 zijn er verschillende types! Volgens mij heb ik die wel ergens liggen.... stuur maar even een mailtje met je N.A.W. dan kun je ze even lenen. Kan zomaar zijn dat het mute-cirquit (meestal 2 torretjes) om e.e.a. in geleiding staan Of zit er misschien een relais? en is die stuk? Voorkeuze toetsen.... branden de ledjes wel? al je zo'n knop indrukt? Kun je tijdelijk als de boel onder spanning staat even een toets programmeren? Zo ja ===> geheugen batterij Zo nee lastig ..... Mocht je er helemaal niks meer mee kunnen, dan wil ik hem wel t.z.t. van je overnemen. Ik heb een defecte RT-850 ergens staan waar de trafo stuk van is... ik wou hem op 240volt zetten i.v.m. de 230volt netspanning die we al weer een paar jaar hebben. Verkeerde draadtje ..... Boem...... Ook ik maak wel eens een foutje Balen, want het werd zo'n leuk ding..... met mooie audiofiele Wima folies en natuurlijk vergulde plugjes! Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 7 mei 2007 Author Report Share Posted 7 mei 2007 He Jack Leuk dat je reageert ! ( was ook wel een beetje te verwachten ) Ik luister 95 % van de tijd naar radio en "moet"gewoon een keer aan een betere tuner. Tot nu toe ben ik in mijn zoektocht naar "mijn" geluid vnl bezig met versterkers en luidsprekers. De tuner ( een kenwood KT 2050 L ) blijft staan en is niet verkeerd maar nu ik bij de koop van een Rotel versterker deze defecte tuner erbij heb gekregen lijkt het me leuk om deze aan de praat te krijgen. Temeer omdat ik al veel goeds heb gelezen ( niet in de laatste plaats op jouw site ) over Rotel tuners. Daarnaast heb ik al een paar tuners van binnen gezien en heb het idee dat deze tuner best mooi is opgebouwd. Dit zeg ik wel als leek, dat wel. mmmm.. voorlopig ben ik nog verre van MTS/HTS niveau qua electrotechniek dus geen scope en toongenerator voor mij voorlopig. Ik kan natuurlijk wel even kijken of bij de mute-transistoren of het relais iets aan de hand is, qua los contact of vuil o.i.d. Ik heb nog even goed gekeken maar na het programeren van voorkeuzezenders blijken ze toch gewoon in het geheugen te zitten en oproepbaar te zijn. Blijkbaar wordt alles gewist waneer de stekker er uitgaat. ( neem ik gemakshalve aan ) No problem dus. Ik ga morgen even goed kijken naar het relais e.d. Als de tuner naar jouw toegaat dan is het voor een reparatie en modificatie, met je welnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 juni 2007 Report Share Posted 9 juni 2007 Max z'n Rotel RT-850 had typisch een kwaaltje waar dit type meer van last van heeft n.l. mute-ic stuk In korte tijd had ik weer geluid uit, (zie foto) gewoon letterlijk het ic eruit "gesloopt" Die zit toch in de muziekweg, dus dat was gelijk een mooie upgrade Max had mazzel, er bestaan 2 types van deze tuner, in de laatste versie wordt e.e.a. in de voeding nogal warm, verder zit er in de 1e versie een veel mooier MPX filter. Natuurlijk kon ik het niet laten om e.e.a. te veranderen, het uiteindelijke uitgangssignaal (waar ik helaas geen foto van gemaakt heb) is spatzuiver sinusvormig, de ontvangst, selectiviteit en het geluid opmerkelijk goed voorzo'n middenklasser. De RT-850 is opgevolgd door de RT-935AX en RT-940 = zelfde + AB Veel tuner, voor relatief weinig geld. Voor mensen die niet van poespas houden. Affijn het is een "snoepje" geworden, niet waar max? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 10 juni 2007 Author Report Share Posted 10 juni 2007 Zeker Jack ! Ik ben er erg blij mee. Ten op zichte van mijn vorige tuners is dit duidelijk een stap vooruit. Het geluid wat er uitkomt staat lekker stevig en dat komt niet in de laatste plaats door de goede laagweergave. Ook ben ik te spreken over de prima stabiele ontvangst van de tuner. Fijn tunertje geworden zo. Groeten, Max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts